IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Op zoek naar de actualiteit [nieuwstopic II] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-01-2008 13:16 by XXL Profiel van XXL



Bijna 1 op de 5 wil lijfstraffen


Onderzoek onder duizend Nederlanders in opdracht van het maandblad Quest wijst uit dat bijna 20% van de Nederlanders voor herinvoering is van lijfstraffen. Ruim 80% vindt dat de straffen te licht zijn.

Database pedofielen

Uit de enquête blijkt dat driekwart van de ondervraagden voor een openbare database voor veroordeelde pedofielen is. Ook is driekwart van mening dat tbs-patiënten niet op proefverlof mogen. 28% ziet de doodstraf graag terug.

Wildplassen

Uit het onderzoek kwam verder naar voren dat Nederlanders redelijk weten wat strafbaar is en niet. Zo weet 77% dat wildplassen verboden is. Maar ruim de helft van de bevolking denkt dat je een bloem mag plukken uit het gemeenteplantsoen. Terwijl ook dat strafbaar is.



Toch opmerkelijk dat we allemaal schreeuwen dat de Islam een achterlijk geloof is maar wel met 1/5 van het volk lijfstraffen terug willen.

Of zou 20% van Nederland moslim zijn?

Ik kan overigens wel leven met lijfstraffen voor criminelen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-01-2008 13:21 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

"we allemaal".
Lekker generailserend bezig!



Anyways, ja voor lijfstraffen. Graag die enge moslimmannetjes die nare dingen doen bestraffen op een manier die de goedkeuring van hun pedoseksuele incestprofeet kan verdragen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-01-2008 13:34 by XXL Profiel van XXL



Duitser valt uit raam met kerstboom

Een Duitser is met kerstboom en al uit het raam van zijn apartement op de derde verdieping gevallen. De man wilde 's nachts zijn kerstdecoratie uit het raam gooien en verloor hierbij zijn evenwicht. Hij maakte een smak van zeven meter hoogte. Dat heeft de lokale politie bekend gemaakt.

De boom brak helaas niet de val van de man. "Er is een tv-commercial waarbij je ziet dat mensen plezier hebben bij het uit het raam werpen van kerstbomen", zei een politie man. "Maar het is niet de bedoeling om er zelf ook achterna te springen." De man is opgenomen in het ziekenhuis om zich te laten behandelen aan zijn ernstige hoofdletsel.



Alles in orde met Lainedinges?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2008 13:40 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 16 januari 2008 13:16 schreef XXL het volgende:

Toch opmerkelijk dat we allemaal schreeuwen dat de Islam een achterlijk geloof is maar wel met 1/5 van het volk lijfstraffen terug willen.

Of zou 20% van Nederland moslim zijn?

Ik kan overigens wel leven met lijfstraffen voor criminelen.
Rare opmerking, zijn lijfstraffen dan per definitie een teken van een achterlijk geloof?

Daarnaast aanhang je dus zo te zien zelf een achterlijk geloof ..


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 16-01-2008 13:44 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ja, ik vind het achterlijk.
Als iemand mag bepalen dat een ander is slecht is en gestraft moet worden, moet diegene laten zien waar hij wel goed is en niet net zo slecht.
Straffen ja maar wel met aanwezigheid van duidelijke fatsoensnormen.



Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 16-01-2008 15:30 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 16 januari 2008 13:34 schreef XXL het volgende:


Alles in orde met Lainedinges?


Ich wars net.


Bruce Banner


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-01-2008 15:52 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 16 januari 2008 13:44 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ja, ik vind het achterlijk.
Als iemand mag bepalen dat een ander is slecht is en gestraft moet worden, moet diegene laten zien waar hij wel goed is en niet net zo slecht.
Straffen ja maar wel met aanwezigheid van duidelijke fatsoensnormen.


En welke objectieve criteria moet men hanteren om te zeggen dat iemand voor een week in de cel plaatsen beter is dan bijvoorbeeld 5 stokslagen?

En wat te zeggen van alternatieve straffen zoals: verplicht 40 uur voor het winkelcentrum lopen met een bord 'ik ben een dief'?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2008 16:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik = voor ...

Detinering werkt minder en minder als afschrikmiddel


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-01-2008 16:11 by Chelman Profiel van Chelman

Dat klopt. Een old-school schavot waar mensen te kijk gezet werden werkt veel beter.

De mens is een groepsdier, alles wat hij in de anonimiteit ondergaat heeft veel minder effect dan wanneer zijn gemeenschap op de hoogte van zijn successen/falen/lijden/genieten/straffen is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-01-2008 16:14 by Schaep Profiel van Schaep

Ik vind niet dat de overheid de macht zou moeten hebben om lichamelijk letsel toe te brengen. Bij alternatieve straffen ligt het aan de uitvoering ervan. Van mij mogen de straffen wel zwaarder worden.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-01-2008 16:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 januari 2008 16:14 schreef Schaep het volgende:
Ik vind niet dat de overheid de macht zou moeten hebben om lichamelijk letsel toe te brengen.

Wordt dan lastig relschoppers/criminelen neerknuppelen hoor


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-01-2008 16:19 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 16 januari 2008 16:14 schreef Schaep het volgende:
Ik vind niet dat de overheid de macht zou moeten hebben om lichamelijk letsel toe te brengen.


Deze macht hebben ze al. De zogenaamde BOA's met geweldsbevoegdheid (o.a. politie) vallen in de categorie ambtenaren die dit mogen doen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 16-01-2008 16:22 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 16 januari 2008 16:14 schreef Schaep het volgende:
Ik vind dat de politie meer de macht zou moeten hebben om lichamelijk letsel toe te brengen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-01-2008 16:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

sommige mensen zetten zichzelf, bij wijze van spreke, in een soort van "schandpaal".

Britney shopt bloot
Gepost door Daan (DaanA) - Bron: Life&Style, AD
Gepubliceerd: woensdag 16 januari 2008 @ 16:25
Britney Spears had de laatste dagen blijkbaar nog niet genoeg aandacht, dus heeft ze weer iets nieuws bedacht: afgelopen zondag is ze naakt gesignaleerd in een kledingwinkel in Californië. Hiermee shockeerde ze de verkoopster.

"Ik schrok me een hoedje! Britneys geslachtsdelen recht voor mijn neus!" zei de verkoopster tegen een verslaggever. "Ik greep een jurk om haar lichaam te bedekken, maar ze gilde: 'Ga weg! Waag het niet om bij me in de buurt te komen!'" Vervolgens verdween ze met haar vriendje Adnan Ghalib drie kwartier lang in een kleedhokje, waar ze volgens de verkoopster "rare geluiden" maakten.

Toen Britney en Adnan weer naar buiten kwamen, mompelde Britney iets onverstaanbaars. Haar gezicht zat onder de wondjes en acne. De verkoopster: "Ik wilde haar helpen, maar ze was zo onaardig, dat ik haar maar met rust gelaten heb. Ze zei nog 'Fuck you!' en verliet vervolgens de winkel."

Het gaat al langer niet goed met Britney Spears. Onlangs verloor ze een rechtszaak over de voogdij over haar kinderen en ze dreigde ook al met zelfmoord.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 16-01-2008 17:03 by Lionheart Profiel van Lionheart

Blackout? :')

Ik zet haar laatste cd maar weer eens op.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-01-2008 17:33 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Toch opmerkelijk dat we allemaal schreeuwen dat de Islam een achterlijk geloof is maar wel met 1/5 van het volk lijfstraffen terug willen.

Of zou 20% van Nederland moslim zijn?

Ik kan overigens wel leven met lijfstraffen voor criminelen.


Waar berust jij op dat 'wij' de islam achterlijk vinden om haar lijstraffen. Het afhakken van de handen van een dief is zo ongeveer het enige mooie en fatsoenlijke aan die gehele religie.
Daarnaast is de islam niet achterlijk. De islam opzich is neutraal. Moslims, die zijn achterlijk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-01-2008 17:49 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 16 januari 2008 16:11 schreef Chelman het volgende:
Dat klopt. Een old-school schavot waar mensen te kijk gezet werden werkt veel beter.

De mens is een groepsdier, alles wat hij in de anonimiteit ondergaat heeft veel minder effect dan wanneer zijn gemeenschap op de hoogte van zijn successen/falen/lijden/genieten/straffen is.


tegenwoordig ben je stoer als je in de gevangenis hebt gezeten. en je leert er ook nog van! zodat je de volgende keer niet gepakt wordt...

edit: niet hard genoeg op de e geslagen

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 16-01-2008 17:50]


Je moeder.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-01-2008 18:23 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 16 januari 2008 16:19 schreef Chelman het volgende:
Deze macht hebben ze al. De zogenaamde BOA's met geweldsbevoegdheid (o.a. politie) vallen in de categorie ambtenaren die dit mogen doen.


Oke, dat vind ik dan wel weer logisch, maar ik heb het echt over straffen die worden opgelegd.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 16-01-2008 20:50 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 16 januari 2008 15:52 schreef Chelman het volgende:
En welke objectieve criteria moet men hanteren om te zeggen dat iemand voor een week in de cel plaatsen beter is dan bijvoorbeeld 5 stokslagen?

En wat te zeggen van alternatieve straffen zoals: verplicht 40 uur voor het winkelcentrum lopen met een bord 'ik ben een dief'?


De eisen voor een cel zijn wel formeel vast te stellen. Stokslagen lijkt me een stuk lastiger. Hard of zacht lijkt me erg individueel inpterpreteerbaar. Wat voor de één pijnlijk is kan voor een ander weer een lachertje zijn.
En wat is de volgende stap? "In Nederland slaan ze veel te zacht????"
In het dagelijks leven mag je geen mensen met stokken slaan want dan kan brigadier bromsnor je vangen en zeggen dat je een boef bent.

Ik vraag me altijd af: er zijn landen met de meest gruwelijke straffen maar waarom blijven die uitgevoerd worden als het zo'n goede oplossing is?



Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 17-01-2008 0:37 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Minister Bos ziet begrotingsoverschot in 2007
Dinsdag 15 Januari 2008 18:54

AMSTERDAM (Dow Jones)--Nederland zal over 2007 een begrotingsoverschot boeken, waar de Nederlandse regering eerder rekende op een begrotingstekort van 0,4% van het bruto binnenlands product. Dit heeft de minister van financien, Wouter Bos, dinsdagmiddag gezegd in een televisie-interview met RTL.

De minister wilde niet zeggen hoe hoog het begrotingsoverschot zal uitvallen.

'We verwachten nu dat we het jaar zullen afsluiten met een keurig overschot', zei Bos. 'Dit zegt iets over de kracht van de Nederlandse economie', zei de minister.

Bij de presentatie van de begroting voor 2008 afgelopen Prinsjesdag verwachtte de Nederlandse regering nog over 2007 een begrotingstekort te boeken en pas in 2008 een overschot te behalen, van 0,5% van het bruto binnenlands product van dat jaar.

Bos noemde de hoge olieprijzen en de lage arbeidsparticipatie als twee onderliggende problemen waar de Nederlandse economie mee kampt, die bovendien de inflatie aanwakkeren.

Door Stefan Kloet en Inger Kuin;


Dit lijkt me nieuws waar zowel links als rechts niet om zullen rouwen. al heb ik zo m'n vragen bij "lage arbeidsparticipatie".

Ik dacht dat Nederland zo ongeveer het laagste werkloosheidscijfer van Europa heeft met een sterke economische groei. En dan toch lage arbeidsparticipatie?
Komt dat doordat er veel parttimebanen zijn? Of weinig twee-verdieners? Of veel WAO? Of veel AOW? Of toch wat anders?

Chelllliiiiieeeeeeee



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-01-2008 0:50 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 17 januari 2008 0:37 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Dit lijkt me nieuws waar zowel links als rechts niet om zullen rouwen. al heb ik zo m'n vragen bij "lage arbeidsparticipatie".

Ik dacht dat Nederland zo ongeveer het laagste werkloosheidscijfer van Europa heeft met een sterke economische groei. En dan toch lage arbeidsparticipatie?
Komt dat doordat er veel parttimebanen zijn? Of weinig twee-verdieners? Of veel WAO? Of veel AOW? Of toch wat anders?

Chelllliiiiieeeeeeee


Werkeloosheid wordt gegeven als een percentage van de beroepsbevolking. Deze bestaat uit de mensen die minimaal 12 uur per week werken of WILLEN en KUNNEN werken.

Zodoende vallen inderdaad AOW'ers, jeugd, WAO'ers, stay-at-home-moms en ik dacht bijstandstrekkers buiten de werkeloosheid maar wel in de participatiecijfers.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-01-2008 1:02 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 16 januari 2008 20:50 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
De eisen voor een cel zijn wel formeel vast te stellen. Stokslagen lijkt me een stuk lastiger. Hard of zacht lijkt me erg individueel inpterpreteerbaar. Wat voor de één pijnlijk is kan voor een ander weer een lachertje zijn.


Ik vroeg niet aan welke meetbare criteria een straf moet voldoen maar om objectieve redenen waarom een celstraf/geldboete beter en/of wenselijker is dan een lijfstraf.


quote:

En wat is de volgende stap? "In Nederland slaan ze veel te zacht????"
In het dagelijks leven mag je geen mensen met stokken slaan want dan kan brigadier bromsnor je vangen en zeggen dat je een boef bent.


In het dagelijks leven mag je mensen ook niet een jaar in een hok opsluiten of dwingen om geld te betalen voor iets wat in jou ogen fout is. Maar toch sluiten we mensen in gevangenissen op of geven ze botes. Deze vlieger gaat dus niet op.

quote:

Ik vraag me altijd af: er zijn landen met de meest gruwelijke straffen maar waarom blijven die uitgevoerd worden als het zo'n goede oplossing is?


Misdaad zal altijd bestaan. OM de effecten van straffen goed te vergelijken zou je niet alleen naar de straf maar naar de algemene politieke en economische omstandigheden in een land moeten kijken, dit blijft eeuwig lastig.

Publiekelijk te kijk zetten werkt bijna overal goed. Zowel op laag niveau (ga maar in de hoek van de klas staan Sjaakie) als op een wat hoger niveau (Bordje: ik ben een luie dief). De mens is enorm bang voor sociale controle, ongeacht hoe vaak hij herhaalt dat hij zich niks van anderen aantrekt. Maar ja, tegenwoordig krijg je de onderwijsinspectie op je dak als je een leerling naar de hoek stuurt, de leraren, politie etc. hebben geen autoriteit meer en mogen dit niet opeisen, geen wonder dat 'ouderwetse' begrippen als discipline tegenwoordig inderdaad als ouderwets beschouwd worden en dat kleine Rotzakjes hun trekken ophalen aan het slopen van dingen en de omstanders (ja dat zijn wij dus ook) het eigenlijk allemaal normaal vinden of in ieder geval niks doen....

Lijfstraffen ben ik ook voor, zij het in beperkte mate, het mag geen blijvend letsel veroozaken. Het werkt best goed, je gaat echt drie keer meer nadenken voordat je iets stoms doet als je daar 5 slagen voor krijgt dan wanneer je weet dat je misschien een boete van €100 moet betalen. Op de basisschool kreeg ik regelmatig met de liniaal als ik vervelend was (vaak dus), ik heb er geen trauma aan overgehouden maar hiled gewoon mijn bek tijdens de les zoals het hoort.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 17-01-2008 11:20 by Pandora Profiel van Pandora

Tjesis man, wil je echt terug naar de middeleeuwen. Niet lullig bedoeld maar als je zegt dat lijfstraffen kunnen ga je straks ook nog beweren dat je iemand voor straf tot slaaf mag maken. En dan nu niet zeggen dat gevangen dat al zijn, want dat is niet. Tegenover het werk dat zij in de gevangenis doen staat een uurloon, niet hoog maar loon is loon. Zijn ze tenminste ook niet straatarm als ze weer vrij komen.
Ik ben niet tegen verhoging van de gevangenis straffen en/of verharding hiervan. In mijn ogen heeft een crimineel geen recht op tv, een computer en meer van de moderne technologie die ze tegenwoordi wel tot hun beschikking hebben.
Maar om nou gelijk lijfstraffen uit te willen delen. Gatverredamme. Ik heb een vorm van reuma en dus dagelijks pijn. En ook al wil ik er best vanaf ik kan me niet voorstellen dat ik iemand anders ooit pijn in wat voor vorm ook zou toewensen. Ongeacht wat hij of zij heeft gedaan. Sluit ze maar eenzaam op.
Maar als jij anderen gaat slaan of gaat vermoorden dan stap jij terug op het niveau van de crimineel. Dat is geenzins wenselijk. Bovendien heb je al gedacht aan het feit dat er iemand moet zijn die die straffen uitvoert. Een beul. Lijkt me geen fijn beroep en de mensen die het dan toch gaan doen zijn of enge mensen die er plezier uit halen om anderen te slaan en horen dus in een gesticht thuis of mensen die geen opleiding hebben en toch geld moeten verdienen om brood op tafel te brengen. Ik denk dat als je voor lijdstraffen en de doodstraf bent je ook bereid moet zijn om de beul te zijn. Ook in de gevallen waarvan jij denkt dat degene die gestraft wordt onschuldig is.

Maar straffen waarbij je te kijk wordt gezet prima. Maar ipv van de crimineel rond te laten lopen met een bord hang je gewoon posters op met zijn foto en daaronder de tekst: Ik heb dit en dit gestolen in die winkel en zit nu voor .... tijd in de gevangenis.
Zorg dat die posters er nog hangen als die vrijkomt en grote kans dat deze dief in elk geval hier niet meer jat.
Maar de optie van publiekelijk maken wat een crimineel heeft gedaan vind ik dus wel een hele goeie.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 17-01-2008 11:28 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Als ik ergens niet op zit te wachten dan is het wel dat (overheids)geweld een onderdeel van het straatbeeld wordt. Geef mij maar mooi bloemtejes, beestjes en architectuurtjes.

En ja, ik heb ook tikken met de liniaal gehad en ik heb ook in de hoek moeten staan. En heeft het geholpen??? Niet bepaald ik werd juist steeds vervelender vooral omdat ik in weinige mate accepteer(de) dat een ander het recht heeft om mij zo te behandelen als het volgens mij ook op een andere manier opgelost kon worden.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-01-2008 11:36 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 17 januari 2008 11:28 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
En ja, ik heb ook tikken met de liniaal gehad en ik heb ook in de hoek moeten staan. En heeft het geholpen??? Niet bepaald ik werd juist steeds vervelender vooral omdat ik in weinige mate accepteer(de) dat een ander het recht heeft om mij zo te behandelen als het volgens mij ook op een andere manier opgelost kon worden.


Dan hadden ze tot zwaardere middelen moeten overgaan. Op school in de hoek staan i.p.v. met een kind te gaan discusseren heeft o.a. de functie om hem te leren dat je niet altijd en overal recht van spreken hebt, soms moet je je bek houden en luisteren, klaar. Als een programmeur zegt een maand nodig te hebben om zijn code perfect, mooi en volgens alle standaarden te maken maar zijn baas heeft het over een week nodig, desnoods met een hack, dan heeft hij het te doen. Als het niet bevalt, mag hij optiefen.

Het ontmantelen van alle vormen van autoriteit en gezag heeft ons weinig goeds gebracht sinds de jaren 60.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen