IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Serious Request 3FM Vorige pagina | Volgende pagina
Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 11-11-2014 15:02 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 11 november 2014 14:52 schreef Ralph het volgende:
En een keer geen Giel Beelen. Ik begin er zoetjesaan gemotiveerd voor te raken.


Ga jij je eens heel hard schamen voor je uitspraak dat je er zoetjesaan gemotiveerd voor begint te raken? Voor je het weet vind je zoetjesaan de nieuwe Pink Floyd geweldig en dreigend.

[Dit bericht is gewijzigd door Marcel H. op 11-11-2014 15:03]


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 11-11-2014 15:08 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Oh ja, sorry. Stelletje hufters in dat hok, ik hoop dat ze geen cent binnenhalen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-11-2014 18:25 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2014 14:49 schreef Ralph het volgende:
Ah, slachtoffers van seksueel geweld in oorlogssituaties. Dat is in ieder geval al zinniger dan hongerende Afrikanen langer in leven proberen houden.


Waar hebben slachtoffers van seksueel geweld in oorlogssituaties dat geld precies voor nodig?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-11-2014 18:38 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht



... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-11-2014 18:43 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

SRSLY ja.

Ik kan me er niet zo veel bij voorstellen.

Ik snap dat veel geld, mits duurzaam geïnvesteerd, iets kan betekenen voor het bestrijden van honger bijvoorbeeld.

maar wat gaat er met dit geld gebeuren? Gaan ze er controleurs voor aanstellen die zorgen dat soldaten minder makkelijk stoute dingen doen? Of wat?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-11-2014 18:52 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik denk dat ze het geld gaan gebruiken voor medische en psychische zorg.


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-11-2014 18:57 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2014 18:52 schreef faalhaas het volgende:
Ik denk dat ze het geld gaan gebruiken voor medische en psychische zorg.


Ok, niet dat dat geen goed doel zou zijn maar dat klinkt niet als iets waar vreselijk veel geld voor nodig zou zijn of wat op de schaal van wereldproblematiek een prioriteit in neemt.

Maar goed, ik heb daar ook weinig kennis van, vandaar mijn vraag.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 11-11-2014 18:57]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 11-11-2014 19:07 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2014 18:57 schreef Onweerwolf het volgende:
Ok, niet dat dat geen goed doel zou zijn maar dat klinkt niet als iets waar vreselijk veel geld voor nodig zou zijn of wat op de schaal van wereldproblematiek een prioriteit in neemt.

Maar goed, ik heb daar ook weinig kennis van, vandaar mijn vraag.


Verkrachting (en vaak daarmee samengaand geweld, verminking enzovoorts) komt bij veel oorlogen en conflicten nog altijd actief voor; zeker als er a). weinig media omheen zit en/of b). er vanuit het leger zelf geen controle (of zelfs stimulans) is en er bijvoorbeeld meer meespeelt dan alleen een conventioneel conflict (etnische en/of religieuze spanningen bijvoorbeeld). Er zijn veel voorbeelden qua etnische spanningen bijvoorbeeld dat vrouwen door soldaten verkracht werden om hen zo binnen de eigen cultuur onwenselijk te maken of ze met een kind van de andere etniciteit op te schepen.

Gevolgen hiervan zijn zowel lichamelijk als geestelijk zeer ernstig en leidt eigenlijk altijd tot de diagnose (complex) post-traumatische stressstoornis (ofwel, (c)ptss dus). Behandelingen hiervoor duren tientallen jaren, zijn delicaat en nu eenmaal erg duur (ook voor westerse begrippen) en in de landen waar dit vaak voorkomt is dergelijke zorg eigenlijk afwezig. Gevolg, ook toekomstige generaties zijn hier consistent de dupe van.

Daar komt bij dat geld geven voor honger vaak averechts uitpakt doordat het niet zozeer geld is dat het probleem veroorzaakt; maar bijvoorbeeld gebrek aan eigen landbouw, overpopulatie (welke vaak toeneemt via hulpgoederen) enzovoorts en soms zelfs een afhankelijkheid welke stammen, dorpen of populaties ontwikkelen aan hulpverlening.





[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 11-11-2014 19:12]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-11-2014 19:08 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Systematische verkrachtingen, vaak op de meest brute wijze zijn vaak onderdeel van een welbewuste militaire strategie en worden dus als wapen in veel oorlogssituaties gebruikt.

Vrouwen en jonge meisjes worden voor de ogen van hun gemeenschap verkracht, gemarteld en gefolterd, vaders worden gedwongen hun eigen dochters te verkrachten, kinderen worden gedwongen ervan getuige te zijn, groepsverkrachtingen, bewuste besmetting met geslachtsziekten, gedwongen prostitutie, etc.

Dit is dus een groot probleem Onweerwolf en de bestrijding en nazorg kost een hoop centjes.



... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-11-2014 19:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2014 19:07 schreef Mythics het volgende:
Verkrachting (en vaak daarmee samengaand geweld, verminking enzovoorts) komt bij veel oorlogen en conflicten nog altijd actief voor; zeker als er a). weinig media omheen zit en/of b). er vanuit het leger zelf geen controle (of zelfs stimulans) is en er bijvoorbeeld meer meespeelt dan alleen een conventioneel conflict (etnische en/of religieuze spanningen bijvoorbeeld). Er zijn veel voorbeelden qua etnische spanningen bijvoorbeeld dat vrouwen door soldaten verkracht werden om hen zo binnen de eigen cultuur onwenselijk te maken of ze met een kind van de andere etniciteit op te schepen.


Nee, echt?

quote:
Gevolgen hiervan zijn zowel lichamelijk als geestelijk zeer ernstig en leidt eigenlijk altijd tot de diagnose (complex) post-traumatische stressstoornis (ofwel, (c)ptss dus). Behandelingen hiervoor duren tientallen jaren, zijn delicaat en nu eenmaal erg duur (ook voor westerse begrippen) en in de landen waar dit vaak voorkomt is dergelijke zorg eigenlijk afwezig. Gevolg, ook toekomstige generaties zijn hier consistent de dupe van.


Bron?

quote:
Daar komt bij dat geld geven voor honger vaak averechts uitpakt doordat het niet zozeer geld is dat het probleem veroorzaakt; maar bijvoorbeeld gebrek aan eigen landbouw, overpopulatie (welke vaak toeneemt via hulpgoederen) enzovoorts en soms zelfs een afhankelijkheid welke stammen, dorpen of populaties ontwikkelen aan hulpverlening.


Daarom had ik het ook over een duurzame investering.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-11-2014 19:33 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2014 19:08 schreef faalhaas het volgende:
Systematische verkrachtingen, vaak op de meest brute wijze zijn vaak onderdeel van een welbewuste militaire strategie en worden dus als wapen in veel oorlogssituaties gebruikt.

Vrouwen en jonge meisjes worden voor de ogen van hun gemeenschap verkracht, gemarteld en gefolterd, vaders worden gedwongen hun eigen dochters te verkrachten, kinderen worden gedwongen ervan getuige te zijn, groepsverkrachtingen, bewuste besmetting met geslachtsziekten, gedwongen prostitutie, etc.

Dit is dus een groot probleem Onweerwolf en de bestrijding en nazorg kost een hoop centjes.




Maar gaat het nou om nazorg of bestrijding? Want eerst had je het alleen over nazorg. Ik ben wel benieuwd hoe 3fm die bestrijding vorm gaat geven.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-11-2014 19:44 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2014 19:33 schreef Onweerwolf het volgende:
Maar gaat het nou om nazorg of bestrijding? Want eerst had je het alleen over nazorg. Ik ben wel benieuwd hoe 3fm die bestrijding vorm gaat geven.


Oh dat weet ik allemaal niet. Hou ik me ook niet mee bezig verder.


... hoe de hazen lopen ...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-11-2014 19:56 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 11-11-2014 20:25 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2014 19:32 schreef Onweerwolf het volgende:Bron?



In 2008, the Rand Corporation released a report specifically about the military personnel deployed to Iraq and Afghanistan. It put the economic impact of PTSD, including medical care, productivity and suicides at $4 billion to $6 billion over two years. These numbers are growing every day.

Nemen we dan de kosten van de behandeling alleen, zonder extra factoren;

Cost estimates for treatment of PTSD vary widely. A study by the Congressional Budget Office based on VA data found that the average cost of treatment for PTSD in the first year was roughly $4,100

Om daarbij te kijken naar wat voor bedragen er geïnvesteerd worden;

President Obama's fiscal 2012 budget proposes $7.2 billion in funding to research and treat the invisible wounds of war: post-traumatic stress disorder and traumatic brain injury.

The Veterans Affairs Department said it plans to spend $6 billion in 2012 to enhance its ability to provide the best possible specialized care for those with PTSD, TBI and other mental health needs.


Note; het gaat in de VS over zo'n 200 tot 300 duizend mensen. Vergelijk dat op een schaal van een (jarenlange) burgeroorlog, trekt hier desnoods de kosten van de gezondheidszorg in de VS vanaf voor een meer algemener model (hoewel het in Nederland soms al dan niet duurder is) en je snapt ook dat het veel geld kost.

of:

Troops with a diagnosis of PTSD (which cost the VA $8,300 for the first year of treatment), TBI ($11,700) or both ($13,800), cost the VA about five times as much to treat as troops without PTSD or TBI ($2,400)



[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 11-11-2014 20:29]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-11-2014 20:29 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Gaat dat nou over soldaatjes of slachtoffers van seksueel misdrijf?

En mijn bron was eigenlijk gericht op je stelling dat slachtoffers van seksueel misdrijf bijna altijd PTSD krijgen dat alleen door jarenlange, delicate (?) behandelingen te genezen is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 11-11-2014 20:39 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2014 20:29 schreef Onweerwolf het volgende:
Gaat dat nou over soldaatjes of slachtoffers van seksueel misdrijf?

En mijn bron was eigenlijk gericht op je stelling dat slachtoffers van seksueel misdrijf bijna altijd PTSD krijgen dat alleen door jarenlange, delicate (?) behandelingen te genezen is.



(C)PTSS kan je door een variatie aan factoren krijgen, en de uiting ervan (van drugsverslaving tot zelbeschadiging, zelfmoord, angststoornissen enzovoorts) is niet gebaseerd op het ontstaan ervan (oorlogstrauma, verkrachting, mishandeling enzovoorts). Om het puntsgewijs uit te leggen;

- http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2323517/
The prevalence of Posttraumatic Stress Disorder (PTSD) in assault survivors is drastically higher than the national prevalence of the disorder

The US National Comorbidity Survey Report estimates the lifetime prevalence of PTSD among North Americans to be 7.8%. The lifetime prevalence of PTSD for women who have been sexually assaulted is 50%


Qua lengte, een gemiddelde behandeling in Nederland bij een TRTC (Top Referent Trauma Centrum) duurt tussen de 1 tot 4 jaar. Dit gaat over intensieve behandeling (en met delicaat bedoel ik, een combinatie van klinische opnames, gedragstherapie, medicatie, traumaverwerking, aanwezigheid en controle door therapeuten, psychiaters, psychoanalytische therapie enzovoorts), plus de gevolgen van de zij-effecten (drugs, alcohol, zelfbeschadiging). Zo werkt men in Nederland alleen al met een drietal grove fases (stabiliseren en symptoomreductie
, integratie van traumatische herinneringen en rehabilitatie). In tweede of derdewereld-landen zijn dergelijke zaken of niet mogelijk, of veel tijdrovender (ontbreken klinische setting, medicatie, hulp bij symptoomreductie, kwalitatief personeel enzovoorts).

Overigens, bovenstaand onderzoek gaat over slachtoffers in Noord-Amerika; tel er in een conflictgebied talloze andere factoren bij op (verlies familie, ondervoeding, vluchten enzovoorts) welke de kans op ptss eveneens stimuleren en verhogen.

PTSD can be extremely debilitating, causing individuals major struggles in daily life. Many who suffer from the disorder have difficulty maintaining employment and find that even basic self-care is challenging.

A recent study conducted at The University of Texas Health Science Center at Houston (UTHealth) examined whether PTSD may be a brain disorder that impacts other major areas of health, resulting in issues across body systems and causing lifelong problems.


-

Conservative estimates of the number of women raped during the Bosnian war are between 20,000 and 50,000. Estimates of sexual assault rates range from 3% to 6% in Bosnian refugee women. Posttraumatic stress symptoms were found in up to 75% of Bosnian refugees. In Darfur rates of rape are difficult to establish. Some estimate, though, that 10,000 girls and women have been raped each year since 2003.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 11-11-2014 20:43]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-11-2014 20:48 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik weet wat PTSD is.

Ik vroeg naar bewijs dat je stelling dat vrijwel elk slachtoffer van seksueel misdrijf in een oorlogssituatie PTSD krijgt en jarenlang behandelt moet worden staaft.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 11-11-2014 20:56 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2014 20:48 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik weet wat PTSD is.

Ik vroeg naar bewijs dat je stelling dat vrijwel elk slachtoffer van seksueel misdrijf in een oorlogssituatie PTSD krijgt en jarenlang behandelt moet worden staaft.


Dat staat er toch, in feite? Stel je neemt het Balkan-conflict, en ziet dat er bij een van de etnische groepen van het totaal aantal slachtoffers van verkrachting/seksueel misbruik 75% (c)ptss plaatsvind. Dat lijkt mij toch een flink deel, om het zo maar even te stellen.

Verder is er natuurlijk een variatie in de mate waarin ptss tot uiting komt (van mensen welke er met een jaar of 2 therapie en daarna een tijd (thuis)begeleiding tot mensen welke niet meer uit een kliniek komen) maar de therapie-lengte welke in Nederland gehanteerd wordt is een minimum dat noodzakelijk is (de 3 behandelfases) voor de basis. Het verhelpt het directe probleem, niet de doorspelende gevolgen (werkeloos, lage stressdrempel, alcohol enzovoorts). Zo is men in de VS vaak (wegens de kosten) nog een stuk variabeler;

[...]the majority of experts considered 6 months a reasonable length of time for Phase 1, and 3 to 6 months for Phase 2, producing a combined treatment duration of 9 to 12 months for the first two phases. However, some people will need these two intensive treatment phases to be significantly longer.

Zie ook: http://www.istss.org/AM/Template.cfm?Section=ISTSS_Complex_PTSD_Treatment_Guidelines&Template=/CM/ContentDisplay.cfm&ContentID=5185

Daar komt bij dat de derde fase (rehabilitatie) puur afhankelijk van het individu is. Als je de werkeloosheidcijfers van mensen met cptss opzoekt (zij het in de VS of NL) zal je dat ook wel zien.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 11-11-2014 20:59]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-11-2014 20:59 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Waarom zaag je hier zo over door Onweerwolf? Vind je het onterecht dat hier geld aan besteed wordt?


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-11-2014 21:53 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2014 20:59 schreef faalhaas het volgende:
Waarom zaag je hier zo over door Onweerwolf? Vind je het onterecht dat hier geld aan besteed wordt?


Ik baseer me graag op feiten en rationele argumenten.

Wat dat clubje omhooggevallen plaatjesdraaiers doet zal me verder een zorg zijn. Voor mijn part schenken ze het geld aan het help-Slechtheid-de-winter-door fonds.

Ik vond het gewoon een opmerkelijke keuze. Ik dacht dat het geld altijd ging naar slachtoffers van rampen en voedselschaarste en droogte en dat soort dingen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-11-2014 22:01 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2014 21:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vond het gewoon een opmerkelijke keuze. Ik dacht dat het geld altijd ging naar slachtoffers van rampen en voedselschaarste en droogte en dat soort dingen.


Nee dat is niet hip genoeg meer.


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-11-2014 22:05 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2014 22:01 schreef faalhaas het volgende:
Nee dat is niet hip genoeg meer.


Goed punt, zedenmisdrijven zijn natuurlijk wel vét 2014, net als smartphones, minder Marokkanen, maandbans en postdubstep.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-11-2014 22:18 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2014 22:05 schreef Onweerwolf het volgende:
Goed punt, zedenmisdrijven zijn natuurlijk wel vét 2014, net als smartphones, minder Marokkanen, maandbans en postdubstep.


En natuurlijk gelegenheidsamnesie.


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-11-2014 22:19 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 12-11-2014 8:22 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ah, veel uitleg gegeven al, scheelt mij een hoop typwerk deze ochtend.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen