IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Satan is een mietje! [Christendom III] Vorige pagina | Volgende pagina
Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 25-01-2008 14:11 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 25 januari 2008 10:12 schreef Audiophile het volgende:
Onzin, Paulus heeft vaak genoeg zijn belangrijkste puns, de dood en opstanding, aangehaald en uitgelegd. Paulus schreef ook naar de gemeentes nadat hij in de plaatsen een gemeente had gesticht met het brengen van het evangelie direct tegen de mensen, niet via een brief. Da's gewoon een vervolg instructie.

Dood en opstanding inderdaad. Maar is het niet belangrijk genoeg voor Paulus om het over al die andere wonderen te hebben? Het maken van wijn tijdens een bruiloft? Drie wijzen uit het oosten die een ster volgen? Lazarus die nota bene uit de DOOD herrijst? Vrij vermeldenswaardig lijkt me dat allemaal.

Wel opvallend trouwens dat elke poep en scheet die een keizer augustus laat nauwkeurig is beschreven door tijdgenoten, maar dat we op eerste geschriften over een man die over water loopt en uit de dood herrijst tientallen jaren moeten wachten!


Dear dirty delightful old drunken old days


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 14:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 13:20 schreef Mark het volgende:waarom neemt god miljoenen jaren de tijd om zijn evenbeeld te creeren?
Waarom niet? Flauw he? Maar snap je m? 'Waarom niet?' Wat is miljoen jaren voor God? Wat is een seconden voor Hem? Wat is tijd voor Hem? Weet je... jij noch ik hebben t antwoord hierop. Voor mij als newborn-Christen-Hallelujah-Alabama-Yeeehaaaw geldt juist dat ik dit soort dingen probeer te laten varen. Althans, ik moet ze niet meer een hogere prio geven dan liefde en compassie. Wat ik eerst wel deed.

quote:
Op 25 januari 2008 13:20 schreef Mark het volgende:En waarom laat hij dit "einddoel" (wat is er immers hoger dan het evenbeeld van god?) vervolgens bestookt worden met allerhande ziektes en onvolkomenheden? Zelfs als we de zondeval als verklaring hiervoor aandragen,
Nogmaals de zondeval is niet zozeer een verklaring. Appel, slang etc. Maar meer een beschrijving. De mens is door vrije wil gevallen voor t kwaad. Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen? Kijk eens om je heen!! Dat we daardoor ziektes etc. hebben is inderdaad moeilijk te verklaren en vind ik zelf ook een lastig fenomeen om keihard in te geloven. Maar de overtuiging dat wij als mens er een ****zooi van maken is bij mij sterker dan dat God ziektes doelsbewust geschapen zou hebben.

quote:
Op 25 januari 2008 13:20 schreef Mark het volgende:dit zou duizenden jaren geleden plaatsgevonden moeten hebben en door de opoffering van Jezus vergeven moeten zijn. Dus waarom zou een god, die goed en eerlijk zou moeten zijn, op dagelijkse basis mensen afrekenen op wat hun voorouders duizenden jaren geleden zogenaamd fout gedaan hebben?
Nee, Hij rekent ons af op wat wij als mensheid doen. Jij bent toch ook een zondaar? Nog nooit iemand pijn gedaan, mentaal of fysiek? Nog nooit jezelf voorgenomen iets slechts niet meer te doen, en vervolgens doe je t gewoon weer? Nog nooit iemand die je hulp nodig had laten zitten? Nog nooit aan een zwerver voorbijgelopen? Nog nooit al je bezittingen aan de armen gegeven en je 24/7 ingezet deze wereld een paradijs op aarde te maken? Dan ben je een zondaar. Net als ik. En toch houdt God van je en heeft Hij via Jezus dat laten zien. Ik kan net zo lang tegen je aan lullen als jij tegen mij, maar t zijn maar woorden. Totdat je een keer gegrepen wordt door de universele liefde van Jezus, en je t tot in t diepst van je ziel voelt, begin je t te snappen.


When your people matter, menstrual health matters


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-01-2008 14:36 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Even een vraag: horen parasieten, ziektes waardoor je huid wegrotten en wegschimmelende tenen ook bij het intelligent design?

Ik zie al helemaal voor me hoe God de vleesetende plant heeft geschapen. 'Ik wil planten, maar dan niet van die slappe dingen die de hele dag zonnen en regenwater zuipen. Misschien als ik ze verander in een vernuftige val waardoor insecten gevangen komen te zitten een langzame dood sterven en vervolgens in de plant worden verteerd, misschien is dat wel leuk voor de afwisseling!'

Als God bestaat, dan is God voor het menselijke wezen één grote chaos, aangezien ik me niet kan voorstellen hoe een perfect wezen verzint dat je wormen in iemands darm kan proppen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-01-2008 14:43 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus



spelfout weggehaald...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2008 14:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

het wezen al dan ook niet perfect zijn, want er zitten behoorlijk wat foutjes in mensen en dieren. bijvoorbeeld de omgekeerde retina in ogen van de mens, het werkt wel maar minder goed als bij een inktvis. als er een ontwerper was geweest was het heel duidelijk welke kant de zenuwen opgericht moesten zijn. Maar evolutie verklaard dat er geen perfectie is, maar het werkt eigenlijk goed genoeg.

maar fusion en audiopiel hangen volgens mij ook geen ID aan


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-01-2008 14:47 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ik kwoot:

Ik geloof dat God alles met voorbedachte rade in werking heeft gezet. Wij zijn geschapen naar Zijn evenbeeld. En ja, ook in dieren zijn denk ik reflectie van de Schepper te zien. Gaat dat niet meestal zo? Is uit een kunstwerk de kunstenaar ook niet enigzins te halen?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 14:48 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 14:11 schreef Schaffelaer het volgende:
Dood en opstanding inderdaad. Maar is het niet belangrijk genoeg voor Paulus om het over al die andere wonderen te hebben? Het maken van wijn tijdens een bruiloft? Drie wijzen uit het oosten die een ster volgen? Lazarus die nota bene uit de DOOD herrijst? Vrij vermeldenswaardig lijkt me dat allemaal.
Paulus schreef vooral over hemzelf, over het Christen zijn. Over de Heilige Geest. Hij heeft Jezus nooit ontmoet, dus waarom zou hij een verslag schrijven zoals de 4 evangeliën?

quote:
Op 25 januari 2008 14:11 schreef Schaffelaer het volgende:
Wel opvallend trouwens dat elke poep en scheet die een keizer augustus laat nauwkeurig is beschreven door tijdgenoten, maar dat we op eerste geschriften over een man die over water loopt en uit de dood herrijst tientallen jaren moeten wachten!
Zo raar is dat toch niet? Binnen t jarenlange bestaande keizerrijk, t grootste, meest machtige, meest gedocumenteerde imperium tot dan toe? En dan ter vergelijking een nieuwe ondergrondse stroming waarvan de volgelingen met de dood werden vervolgd?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 14:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 14:46 schreef ElitE het volgende:
het wezen al dan ook niet perfect zijn, want er zitten behoorlijk wat foutjes in mensen en dieren. bijvoorbeeld de omgekeerde retina in ogen van de mens, het werkt wel maar minder goed als bij een inktvis. als er een ontwerper was geweest was het heel duidelijk welke kant de zenuwen opgericht moesten zijn. Maar evolutie verklaard dat er geen perfectie is, maar het werkt eigenlijk goed genoeg.
En dit alles uiteraard geredeneerd met je beperkte menselijke verstand en je beperkte menselijk kennis van onze beperkte menselijke wetenschap.

Net zoals ik


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-01-2008 14:58 by Mark Profiel van Mark

Ja, zo blijven we bezig. Ik denk dat ik me bij deze gewoon maar uit de conversatie terugtrek, want het heeft weinig zin om 100 verschillende dingen aan te dragen en vervolgens te horen: ja maar ik geloof het zo. Zeg dan dat jew helemaal geen discussie wilt en dan kunnen we dit topic net zo goed sluiten.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-01-2008 14:58 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Vleesetende planten hadden in de openbaring moeten zijn inbesloten!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 15:07 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 14:58 schreef Mark het volgende:
Ja, zo blijven we bezig. Ik denk dat ik me bij deze gewoon maar uit de conversatie terugtrek, want het heeft weinig zin om 100 verschillende dingen aan te dragen en vervolgens te horen: ja maar ik geloof het zo. Zeg dan dat jew helemaal geen discussie wilt en dan kunnen we dit topic net zo goed sluiten.
Zo erg is t toch niet? Ik doe mijn best met normale antwoorden te komen. Als ze je niet bevallen...


When your people matter, menstrual health matters


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-01-2008 15:10 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

En je laat mijn post links liggen .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 15:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 15:10 schreef Gemene Lepel het volgende:
En je laat mijn post links liggen .
Sorry! Je hebt zeker nog nooit gehoord van de Flora Carnus Concilius? Dat was een zwaar bekritiseerde meeting met theologen waarin alle passages over vleesetende planten werden geband! Pas in de Middeleeuwen was er een ridder genaamd Danius Bruneus die stampij maakte over deze passages en toen raakte iedereen in de war en werd er een feest georganiseerd met trappisten-bier en toen was iedereen weer blij.


When your people matter, menstrual health matters


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-01-2008 15:29 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 25 januari 2008 15:07 schreef Fusion het volgende:
Zo erg is t toch niet? Ik doe mijn best met normale antwoorden te komen. Als ze je niet bevallen...


...dan zal je branden in de hel! Branden in de hel!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-01-2008 15:43 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 25 januari 2008 15:27 schreef Fusion het volgende:
Sorry! Je hebt zeker nog nooit gehoord van de Flora Carnus Concilius? Dat was een zwaar bekritiseerde meeting met theologen waarin alle passages over vleesetende planten werden geband! Pas in de Middeleeuwen was er een ridder genaamd Danius Bruneus die stampij maakte over deze passages en toen raakte iedereen in de war en werd er een feest georganiseerd met trappisten-bier en toen was iedereen weer blij.


Dat is geen antwoord op de vraag (ik zal hem versimpelen). Hoe passsen de voorbeelden uit mijn post in ID?

Opmerkelijk overigens dat je je op theologen beroept die waarschijnlijk een heel andere kijk hebben op het christendom dan jouw hippieverhaal dat alleen over liefde gaat.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-01-2008 15:43 by Mark Profiel van Mark

Nou ja, dat branden in de hel zal me worst wezen aangezien ik daar toch niet in geloof. Wat mij in dezes voornamelijk tegen de borst stuit is het feit dat er blijkbaar mensen zijn die mijn doen en laten beoordelen, niet op het feit of ik een goed mens ben of niet, maar of ik dit ben vanuit de overtuiging dat ik een of andere tweeduizend jaar oude profeet aanhang of niet. Ik vind dit een uiterst treurige wereldvisie.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-01-2008 15:47 by Schaep Profiel van Schaep

Als God echt bestaat dan vindt hij je ook wel tof als je niet in hem gelooft, maar wel leeft als een goed mens.

Denk ik dan.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-01-2008 15:52 by Mark Profiel van Mark

Wat God denkt mag hij of zij zelf weten, het probleem is dat veel gelovigen hun medemens deze vrijheid niet gunnen en blijven roepen dat je alleen goed kunt leven door je open te stellen voor Jezus of Allah of het spagetti-monster, en de helaas hieruit voortvloeiende onsmakelijkheden wereldwijd, van massamoorden tot traumatisering van kinderen met verhalen over hel en verdoemenis.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2008 17:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/


quote:
Op 25 januari 2008 2:37 schreef Snaack het volgende:
Dus religie groeit aan de gOD-boom of Jezus-struik?

Is de bijbel door gOD hoogstpersoonlijk naar de aarde "gematerialiseerd"?

hehe nee ik denk dat het volledig door mensen bedacht is, en dat het gewoon een stap is in culturele evolutie.

quote:
Nee. Het is ontsproten aan de geest van de mensheid. De mensheid leidt onder haar eigen creatie.

Ik denk dat de mensheid religie vroeger nodig had en voordelen gaf, en nu zijn we op een punt dat voor de meeste mensen religie als remmend wordt ervaren. omdat we een veel groter besef hebben van onze omgeving en ons zelf. We hebben geen grote absolute richtlijnen nodig om vloeiender samen te leven. We kunnen zelf keuzes maken en kunnen onze eigen levensfilosofie bedenken.

Elke cultuur heeft een religie, en bij primitieve volken is dat vaak een echte natuurgoddienst en gaat over de jacht oogst en allerlei dagelijkse dingen. De wat modernere religies houden zich steeds meer bezig met interacties tussen mensen omdat in meer ontwikkelde samenlevingen we dichter op elkaar zitten.




quote:
Op 25 januari 2008 2:37 schreef Snaack het volgende:
Dus religie groeit aan de gOD-boom of Jezus-struik?

Is de bijbel door gOD hoogstpersoonlijk naar de aarde "gematerialiseerd"?

hehe nee ik denk dat het volledig door mensen bedacht is, en dat het gewoon een stap is in culturele evolutie.

quote:
Nee. Het is ontsproten aan de geest van de mensheid. De mensheid leidt onder haar eigen creatie.

Ik denk dat de mensheid religie vroeger nodig had en voordelen gaf, en nu zijn we op een punt dat voor de meeste mensen religie als remmend wordt ervaren. omdat we een veel groter besef hebben van onze omgeving en ons zelf. We hebben geen grote absolute richtlijnen nodig om vloeiender samen te leven. We kunnen zelf keuzes maken en kunnen onze eigen levensfilosofie bedenken.

Elke cultuur heeft een religie, en bij primitieve volken is dat vaak een echte natuurgoddienst en gaat over de jacht oogst en allerlei dagelijkse dingen. De wat modernere religies houden zich steeds meer bezig met interacties tussen mensen omdat in meer ontwikkelde samenlevingen we dichter op elkaar zitten.





quote:
Nog dagelijks ontspruiten de kwaadaardige kiemen in de geesten van vele mensen die door religie, en uitsluitend door religie, gezaaid zijn met ellende, ellende en nog eens ellende tot gevolg.

Actuele voorbeelden zijn moslim-fundamentalisme en de daarmee gepaard gaande op de heilige oorlog geïnspireerde (en te verantwoorden) terreur.

De parallel van deze op religieuze onverdraagzaamheid geïnspireerde ellende kan makkelijk getrokken worden tussen deze idioten en de American Taliban.

Vergis je niet, maar in de VS ben je bijvoorbeeld als arts in een abortus-kliniek je leven niet zeker omdat fundamentalistische christenen je zonder met hun ogen te knipperen vermoorden.

Net als moslim-fundamentalisten strijden ook zij voor een religieus ingegeven "hoger doel" en ze zijn nog trots op hun daden ook.


De fundamentele kant van religie is zeker een groot nadeel van religie(en een voordeel omdat het vastigheid bied) de bijbel heeft min of meer gesteld dat het slecht is om te doden en te stelen en allemaal simpele regels (om een samenleving stabieler te houden) die we nu toch wel begrijpen maar ik kan me voorstellen dat dat vroeger niet voor iedereen te begrijpen was, en dat gedrag door religie aan te passen was zonder echte oorzaken voor dingen uit te leggen. Er kunnen natuurlijk wel allemaal bijwerkingen optreden die je hier noemt. Maar ik denk toch dat religie een samenleving beter kon laten samenwerken. en dat er zonder religie gruwelijke dingen zouden gebeuren is ook onvermijdelijk.

Op dit moment zijn de regels eigenlijk te oud en bekrompen, en staan niet genoeg open voor vernieuwing.


quote:
Minimaal iets om je als zogenaamd "geciviliseerde" beschaving voor te schamen maar nee, religie is gevrijwaard van welke vorm van kritiek dan ook, onder andere onder de noemer "godsdienstvrijheid".

Religie is geen wezen, geen object, het is louter een "idee" dat derhalve uitsluitend bestaat in de aan subjectiviteit onderhavige belevingswereld van gelovigen.

Alleen al daarom bestaat "de absolute waarheid" niet, iets wat je ook terugziet in de enorme diversiteit aan geloofsgemeenschappen (op kerk-niveau) die, zelfs als ze dezelfde "grote lijnen" aanhangen, er allemaal net een andere invulling aan geven.

Maar ze pretenderen wel allemaal dat hun weg de weg is. Opmerkelijk. Bespottelijk.


die vastheid was vroeger goed om mensen te overtuigen en angst aan te jagen zonder uit te kunnen leggen waarom de regels een belangrijke kern hebben.

nu is religie een enorme rem op ontwikkelingen, we hebben veel meer verklaringen, begrijpen dingen beter, en kunnen een eigen pad kiezen.



quote:
Richard Dawkins heeft hier in zijn boek "The God Dillusion" een erg interessante (en in mijn ogen plausibele) verklaring voor geponeerd.

In het kort komt het erop neer dat het menselijk brein geen "perfect design" is en dus "fouten" bevat die door natuurlijke selectie nog "uitgeselecteerd" moeten worden. Dankzij een soort ingebakken "exploit is de mens nog ontvankelijk voor religie.

Als ik dit weekend zin heb zal ik deze passage inscannen en hier posten; Hij kan het zo veel beter verwoorden dan ik.

Ik ken niet echt het werk van Dawkins, maar ik heb wel gelezen dat hij eigenlijk een atheistisch standpunt verdedigd en niet echt probeerd in te leven in de gelovigen. dus eigenlijk net zo verdedigend als de christenen zelf. Ik ben ook atheist maar weet dat een discussie op die manier niet echt mogelijk is.

Dat punt vind is een erg grote fout van Dawkins, geloof en religie is niet genetisch overerfelijk, alleen via praten. Dat wil zeggen dat de evolutie gigantisch veel sneller kan gaan omdat veranderingen veel sneller kunnen ontstaan en ook binnen 1 persoon zijn leven al. Religie komt naar mijn weten in elke cultuur voor en is op VEEEEEEEL verschillende momenten onafhankelijk ontstaan. Dat wil zeggen dat het bijna zeker weten een functie moet hebben, omdat het anders veel sneller verwijderd zou zijn uit culturen. Nu zie je in de verder ontwikkelde samenlevingen dat er steeds meer secularisatie plaats vind. de secularisatie die plaats heeft gevonden de afgelopen 50 jaar zou nooooooit een genetische oorzaak kunnen hebben want er zijn geen grote groepen mensen dood aan gegaan.




quote:
Verder kan ik 1 argument inbrengen waarom mensen gevoelig zijn voor religie: het geeft ordinaire macht.

Van paus tot vader en echtgenoot, religie biedt een handvat om macht te kunnen uitoefenen en botvieren. En o, die macht is zoet.

Daarnaast biedt het een kapstok om een soort superioriteitsgevoel op te kunnen projecteren:

"ik ben gered door Jezus, die arme ongelovigen moeten ook gered worden anders..."

Of minder elegant: "ik ben gered door Jezus, ongelovigen moeten branden in de hel!!"

Etc..



Religie is voor veel mensen een manier geweest om de macht te grijpen, het is veel makkelijker inderdaad omdat religie je dingen opdraagd zonder daar een uitgebreide oorzaak voor te geven. hierdoor kan het heel erg misbruikt worden. Maar ook zonder religie proberen mensen de macht te grijpen dat zit nu eenmaal in de mens. En die macht heeft er zeker ook voor gezorgt dat het veel langer aanhield. Maar vroeger was een dictatuur ook een beetje onvermijdelijk, we waren economisch niet stabiel genoeg en konden zelf niet goed genoeg nadenken omdat er geen media en scholing was om ons zelf te kunnen laten denken.


hehe wordt wel een interessante discussie zo


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 25-01-2008 18:02 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 25 januari 2008 15:47 schreef Schaep het volgende:
Als God echt bestaat dan vindt hij je ook wel tof als je niet in hem gelooft, maar wel leeft als een goed mens.

Denk ik dan.
waarom dan uberhaupt nog moeite doen voor geloof? Koop af en toe t straatnieuws, luister eens als een ander je wat wil vertellen en blijf eerlijk tegen jezelf. (naja en wat je verder dan nog leuk vind)

Hoef je op zondag ook niet optijd je nest uit .


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-01-2008 18:03 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Verkoopt god het straatnieuws dan?


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 25-01-2008 18:05 by Jolijn Profiel van Jolijn

ahjoh, als als een goed mens leven genoeg is voor god en dan hoef ik niet naar de kerk koop ik af en toe wel een straatnieuws. of God die zelf ook verkoopt dat weet ik niet, dat moet je aan hem vragen.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 25-01-2008 18:10 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 25 januari 2008 15:47 schreef Schaep het volgende:
Als God echt bestaat dan vindt hij je ook wel tof als je niet in hem gelooft, maar wel leeft als een goed mens.

Denk ik dan.

Waarom denk je dat dan? Als in hoe dat zo, niet om je gelijk naar de hel te verbannen, maar gewoon benieuwd hoe je tot zo'n conclusie komt


[Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 25-01-2008 18:12]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 18:15 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 15:47 schreef Schaep het volgende:
Als God echt bestaat dan vindt hij je ook wel tof als je niet in hem gelooft, maar wel leeft als een goed mens.

Denk ik dan.
Stiekem denk ik dat ook wel eens. Maar ik denk stiekem ook wel eens van niet. Ik weet t niet.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2008 18:25 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2008 15:43 schreef Gemene Lepel het volgende:
Dat is geen antwoord op de vraag (ik zal hem versimpelen). Hoe passsen de voorbeelden uit mijn post in ID?

Opmerkelijk overigens dat je je op theologen beroept die waarschijnlijk een heel andere kijk hebben op het christendom dan jouw hippieverhaal dat alleen over liefde gaat.
Mijn hiipieverhaal gaat helemaal niet alleen over liefde. Ik probeer alleen maar aan te geven dat dat de hoofdzaak is, en dat jullie je alleen maar op de (wat mij betreft) bijzaken focussen als hel, ontstaan van het leven etc. Allemaal reuze interessant (en dat meen ik), maar nogmaals, Jezus kwam ons die antwoorden helemaal niet brengen. Hij liet ons zien dat t om liefde draait.

Op dat ID gedoe van je kom ik de volgende keer terug. Ik ga nu Wachtorens verspreiden en mijn voet bij jullie tussen de deur plempen als jullie opendoen wanneer ik aanbel.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen