IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Satan is een mietje! [Christendom III] Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 12-02-2008 13:08 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

ik wil er wel bij zeggen, dat ik het kan begrijpen dat mensen die niet geloven zitten te wachten op dit soort verhalen, maar dat respecteer ik zoalg de ander mij ook respecteert dat ik geloof, ik doe jullie geen kwaad ofzo

en dit staat dus gelijk aan mensen zijn gelijk, behandel hen als uzelf

ik kom altijd weer neer op de bijbel, et is een oud boek maar zeg niet dat dit allemaal tegenworodig niet meer gebruikt kan worden integendeel, dit kun je eeuwig gebruiken

Ton

Ps: mijn muziek bestaat trouwens ook niet alleen uit christelijke muziek, maar er zijn grenzen voor mij, dat komt door ervaringen




kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-02-2008 13:11 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 februari 2008 13:08 schreef ProgTon het volgende:
ik wil er wel bij zeggen, dat ik het kan begrijpen dat mensen die niet geloven zitten te wachten op dit soort verhalen, maar dat respecteer ik zoalg de ander mij ook respecteert dat ik geloof, ik doe jullie geen kwaad ofzo

en dit staat dus gelijk aan mensen zijn gelijk, behandel hen als uzelf

ik kom altijd weer neer op de bijbel, et is een oud boek maar zeg niet dat dit allemaal tegenworodig niet meer gebruikt kan worden integendeel, dit kun je eeuwig gebruiken

Ton

Ps: mijn muziek bestaat trouwens ook niet alleen uit christelijke muziek, maar er zijn grenzen voor mij, dat komt door ervaringen


Wat een onzin weer. Een ieder heeft zijn eigen afzonderlijke gaven van de heer gekregen derhalve zijn wij niet gelijk, hoogstens gelijkwaardig.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 12-02-2008 13:11]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-02-2008 15:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 februari 2008 13:11 schreef kwelgeest het volgende:
Wat een onzin weer. Een ieder heeft zijn eigen afzonderlijke gaven van de heer gekregen derhalve zijn wij niet gelijk, hoogstens gelijkwaardig.
Van Dale:

2- overeenkomend in rang, macht, niveau of waarde.


When your people matter, menstrual health matters


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 12-02-2008 15:09 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 12 februari 2008 13:04 schreef ProgTon het volgende:
Nu nog even over homo´s en lesbiennes, ik ben niet tegen op het feit dat iemand dit is, maar in de Bijbel staat wel veel over het feit dat Homos enzo zondig zijn, aangezien Jezus alle zonden heeft vergeven, kun je dit ook bij God leggen.. Ik weet niet of je dit als een zone kunt zien tegenwoordig. Ook al vind ik het maar raar als hetero zijnde wij mensen kunnen het niet veroordelen.
Wat ook nog gezegd moet worden is dat mensen er vroeger nie voor uitkwamen omdat ze anders of vermoord of gemarteld werden, tegenwoordig is het zo makkelijk te zeggen dat er steeds meer katten uit de bomen komen.. en dat vind ik dan wel weer zo iets, ik zou er niet echt mee te koop durven lopen als ik homo zou zijn geweest

Los van je verwerpelijke homofbobie, jezus heeft je zonden niet vergeven, eh? Hij heeft je zonden OP ZICH genomen. Jij bent dus nog steeds per definitie wat aan hem verschuldigt! Jij leeft in eeuwig debet aan de zoon van god! Wat denk jij? Dattie voor jan lul aan dat kruis genageld is?


Dear dirty delightful old drunken old days


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 12-02-2008 15:23 by altx Profiel van altx

quote:
Op 12 februari 2008 13:04 schreef ProgTon het volgende:
Dag,

even een reactie van mij ik ben zelf ook Christen, ik ben het totaal niet mee eens met het feit dat geloven veel oorlog laat ontstaan. Ook al waren er vroeger meer geloven wat eigenlijk niet klopt, het volk van God geloofde in God (Israel) en de rest in goden of beelden enzovoort.
Later kwamen er steeds meer geloven, maar is allemaal wel ontstaan uit dat ene geloof. Als je het dus goed bekijkt zijn de mensen toch zelf de oorzaak van oorlog en niet Het Geloof

Dit kun je ook linken aan het feit dat mensen zo vaak God de schuld geven zelfs soms als ze niet in Hem geloven, belachelijk zo makkelijk is dat, denk je nou echt dat God ons bestuurt ofzo. Die tijd is voorbij sinds Jezus is opgestegen naar de hemel

Nu nog even over homo´s en lesbiennes, ik ben niet tegen op het feit dat iemand dit is, maar in de Bijbel staat wel veel over het feit dat Homos enzo zondig zijn, aangezien Jezus alle zonden heeft vergeven, kun je dit ook bij God leggen.. Ik weet niet of je dit als een zone kunt zien tegenwoordig. Ook al vind ik het maar raar als hetero zijnde wij mensen kunnen het niet veroordelen.
Wat ook nog gezegd moet worden is dat mensen er vroeger nie voor uitkwamen omdat ze anders of vermoord of gemarteld werden, tegenwoordig is het zo makkelijk te zeggen dat er steeds meer katten uit de bomen komen.. en dat vind ik dan wel weer zo iets, ik zou er niet echt mee te koop durven lopen als ik homo zou zijn geweest

je zou mijn geloof kunnen beschrijven als dat ik geloof in Hem dat ik Hem zie als mijn vader, en dat ik geloof dat hij ons gemaakt heeft naar zijn beeld. Belangrijkste voor mij is naasten liefhebben + het feit dat Jezus onze zonden op ons nam.
De Bijbel is een hulpmiddel daarvoor, het is niet zo dat ik alles geloof, maar er zit een handleiding in lees vooral Openbaringen

Ton


Leg dat boek nu eens weg...

Wat vind je er zelf nu van?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 12-02-2008 15:24 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 12 februari 2008 15:23 schreef altx het volgende:
Leg dat boek nu eens weg...

Wat vind je er zelf nu van?


Christenen hebben geen eigen mening, dat weet je toch?


spelfout weggehaald...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 12-02-2008 15:28 by altx Profiel van altx

quote:
Op 12 februari 2008 15:24 schreef varanus het volgende:
Christenen hebben geen eigen mening, dat weet je toch?


I know... Maar ik wilde het toch nog even checken...


Ik heb in het verleden al wel eens gezegd: "Religie is een excuus om zelf niet meer te hoeven nadenken."


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 12-02-2008 15:29 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 12 februari 2008 15:24 schreef varanus het volgende:
Christenen hebben geen eigen mening, dat weet je toch?


Het wordt zo wel erg lastig om iets als, zeg de Reformatie, te verklaren.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 12-02-2008 15:29 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 12 februari 2008 15:28 schreef altx het volgende:



Ik heb in het verleden al wel eens gezegd: "Religie is een excuus om zelf niet meer te hoeven nadenken."


Hehe, mooie woorden.


spelfout weggehaald...


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 12-02-2008 16:15 by Schaep Profiel van Schaep

Religie zorgt er meestal juist voor dat je meer nadenkt, flapdrol.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 12-02-2008 16:20 by altx Profiel van altx

quote:
Op 12 februari 2008 16:15 schreef Schaep het volgende:
Religie zorgt er meestal juist voor dat je meer nadenkt, flapdrol.


Ja, of je nu een hekel moet hebben aan homo's, of aan lesbiènnes, of misschien wel allebei...

Flapdrol.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 12-02-2008 16:21 by Lionheart Profiel van Lionheart

Dat ligt eraan, als je alles klakkeloos aanneemt niet.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 12-02-2008 16:40 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 12 februari 2008 16:21 schreef Lionheart het volgende:
Dat ligt eraan, als je alles klakkeloos aanneemt niet.


Dat is niet alleen voorbehouden aan gelovigen.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 12-02-2008 16:44 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 12 februari 2008 16:40 schreef Jebes het volgende:
Dat is niet alleen voorbehouden aan gelovigen.


Dat neem ik dan wel weer klakkeloos aan.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 12-02-2008 16:46 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Het meest woede-opwekkend aan christenen (en gelovigen in het algemeen) is wel die godverdomde dubbele kutmoraal, zoals hierboven ook weer zo'n treffend voorbeeld staat.

Aan de ene kant moet ik als atheist ze met rust laten en beroepen zij zich op hun vrijheid van geloof, ook al toon ik keer op keer hun ongelijk aan op alle fronten. Aan de andere kant kunnen zij het niet verkroppen dat er ergens op deze aardbol mensen rondlopen van hetzelfde geslacht die het toevallig lekker vinden om bij elkaar in bed te kruipen, omdat dat niet mag van dat gestoorde geschrift van die kutkristenen en willen ze dat hen ook maar al te graag in de neus wrijven.

christelijke homofoben -> ovens


Dear dirty delightful old drunken old days


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-02-2008 17:12 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Hihi best grappig om te zien dat er hier genoeg non-christenen zijn die erg goed zijn in het hebben van vooroordelen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 12-02-2008 17:25 by Lionheart Profiel van Lionheart

Wie dan allemaal?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-02-2008 17:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Dubbele moralen heeft iedereen met een mening wel.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-02-2008 18:17 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 12 februari 2008 17:25 schreef Lionheart het volgende:
Wie dan allemaal?


Bijvoorbeeld altx, Varanus (die om de zoveel tijd hier komt om een 'sterke' one liner te quoten )

Misschien om de discussie iets interessanter te maken:

Varanus avatar is wel grappig (niet alleen omdat Thor nooit werd afgebeeld met een gehoornde helm die een uitvinding was van 18e eeuwse romantici), want bij de kerstening van Europa werd Jezus juist vaak gezien als een sterke krijger (door de koningen en stamhoofden die het christendom aannamen), en in het verlengde daarvan als een oorlogsgod die hen meer overwinningen zou geven dan de oude heidense goden. Ik denk dat veel mensen niet door hebben dat de kerstening evenzeer een proces van versmelting als bekering was. Vrijwel al onze informatie van Scandinavische mythology is ook tot ons gekomen via christelijke schrijvers.
De Scandinaviërs boden overigens niet veel weerstand bij de bekering. Ijsland werd zelfs bekeerd door een stemming, waarbij de meerderheid voor aanname van het christendom stemde (want men ging er van uit dat meer dan 1 religie alleen maar problemen zou brengen).

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 12-02-2008 18:17]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 12-02-2008 19:22 by altx Profiel van altx

quote:
Op 12 februari 2008 18:17 schreef Gemene Lepel het volgende:
Bijvoorbeeld altx, Varanus (die om de zoveel tijd hier komt om een 'sterke' one liner te quoten )

(...)



Noem mij dan eens het vooroordeel waar ik mij schuldig aan maak...


En by the way, ik ben geen non-christen. Ik ben een ex-christen. Toen ik klein was, ging ik naar de kerk. Ik heb nog op catechisatie gezeten. Maar na 2 jaar catechisatie heb ik de bewuste keuze gemaakt dat ik daar niks meer mee te maken wilde hebben... En van die beslissing heb ik tot op heden nog geen spijt gehad.

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 12-02-2008 19:24]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-02-2008 19:23 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Religie is een excuus om zelf niet meer te hoeven nadenken.

Ja, een zeer doordachte genuanceerde (laat kwelgeest dit maar niet horen ) en onderbouwde bewering!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 12-02-2008 19:25 by altx Profiel van altx

quote:
Op 12 februari 2008 19:23 schreef Gemene Lepel het volgende:
Religie is een excuus om zelf niet meer te hoeven nadenken.

Ja, een zeer doordachte genuanceerde (laat kwelgeest dit maar niet horen ) en onderbouwde bewering!


[Van Gaal] Ben ik nu zo slim... [/Van Gaal]


Moet ik nu nog uitleggen dat er zo veel christenen zijn die klakkeloos aannemen wat er in de Bijbel staat, die klakkeloos aannemen wat de dominee hun vertelt, zonder erbij na te denken?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-02-2008 19:28 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Nog nooit gehoord van de reformatie?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 12-02-2008 19:33 by altx Profiel van altx

quote:
Op 12 februari 2008 19:28 schreef Gemene Lepel het volgende:
Nog nooit gehoord van de reformatie?


Ja en?


Okay, schrap "is een excuus" en vervang het dan maar door "wordt zeer vaak misbruikt als excuus".



Jij ook weer blij.

Jammer dat je me moet pakken op mijn formulering... Maar ja, dat krijg je als je verder geen steekhoudende argumenten hebt...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 12-02-2008 19:35 by altx Profiel van altx

quote:
Op 12 februari 2008 17:12 schreef Gemene Lepel het volgende:
Hihi best grappig om te zien dat er hier genoeg non-christenen zijn die erg goed zijn in het hebben van vooroordelen.


By the way, iets met pot en ketel en zo met je non-christen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen