IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Zelienople (Ghost Rock) Absolute triprock/slowcore
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-01-2008 19:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

http://www.myspace.com/zelienople


Met His/Hers tast de groep de grenzen van de spookachtige rock verder af zonder ooit in goedkope horroreffecten te vervallen, maar daarentegen het fragiele en ongrijpbare van het leven zelf in muziek om te zetten. Zo sluipt "Family Beast" doorheen de kamer, als een verzwegen geheim dat zijn last op de schouders van een hele familie laat rusten. Het zijn flarden van gesprekken die zich kenbaar maken, verwijten en beschuldigingen die een kamer vullen. Een onvertogen woord valt er echter niet, daarvoor zijn de gitaren die mee de verschillende stemmen vertegenwoordigen te veel op zichzelf gericht.

Natuurlijk is er ook een menselijke stem te horen, maar deze gaat zo op in het geheel dat het moeilijk is om nog het onderscheid te maken tussen de verschillende gitaarlagen en de fragiliteit van de menselijke stem zelf. In "Moss Man" komt die ijle stem opnieuw aan bod en weet ze zich al meer los te weken van de onderliggende gitaren. De slowcore-invloed manifesteert zich maar durft aanvankelijk de geestwereld nog niet te verlaten. Het is een schijnbaar chaotische percussieaanval die de wand tussen beide werelden verbreekt en laat horen hoe Low zou klinken, mocht de groep zijn mormoonse overtuigingen inruilen voor een occulter geloof.

Op His/Hers zijn niet alleen flarden slowcore en psych-folk genre Charalambides terug te vinden, maar ook vergeten gedachten en resonerende stemmen van wat vergaan is. Als een geestesverschijning vervliegt de plaat nog voor ze gehoord is. Zelienople geeft terug wat op de achtergrond in een tussenwereld verder leeft. Vergeten noch kenbaar maar immer aanwezig, hoe schijnbaar onbeduidend ook. Dit is een plaat die gekoesterd moet worden, ware het niet dat ze ook daarvoor te ongrijpbaar is.

Zelienople is een must,
het is als Sunn o)), maar dat psychedelischer



signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-02-2008 14:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

MENSCHEN!!!


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-05-2008 1:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

aaaaaaaaaaaargh, menschen!!


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-03-2009 22:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Grindmaster!!!!!!!!!!!!!


signature


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 13-03-2009 22:25 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

haha, ja, ik weet het te vinden, heb het pas net opstaan, maar het doet me al erg veel. Lekker sfeertje, mag wel wat voller. Maargoed ik luister pas 1.5 minuut.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-03-2009 22:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

man, als je het nummer Moss Man ooit zult horen... je tript als was je op jamaïcaanse kaassouffléspace...broodjes

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 13-03-2009 22:27]


signature


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 13-03-2009 22:30 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Druk mee bezig


Why doesn't my music get me all the chicks?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-03-2009 22:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

DOEN !!!

je zult van me houden


signature


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 13-03-2009 22:34 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

iew, das êg wel viesh.

Als jij nou even die video checkt die ik in het Shoegaze tipok heb geplaatst, dat spul is zonder twijfel nog toffer dan Zelienople.

Alhoewel ik hier ook al zeer content mee ben


Why doesn't my music get me all the chicks?


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen