IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Vrouwen en metal Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2008 18:27 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:21 schreef Rach-l het volgende:
In mijn geval is dat de muziekstijl metal


Heavy metal? Thrash? Death? Metalcore? Grind? Speed? Black? Gothic? Elke variant heeft zo zijn stereotype liefhebbers en gebruiken, en zo'n 80% fans die totaal niet aan dat stereotype beantwoorden. Bij een gothic concert zul je bijvoorbeeld veel meer langharige opgeschminkte 18-jarigen met spikes zien rondlopen dan bij een death metal gig, om maar wat te noemen. Jaren-'80 metal was veel smaller en minder gevarieerd dan de huidige situatie, dus daar houdt de vergelijking al redelijk snel op.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 23-01-2008 18:27 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Bij hardcoreconcerten zie je over het algemeen toch veel vrouwelijk volk, tenminste als je dat ook onder de noemer''metal'' telt.


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 18:28 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:22 schreef Kimmey het volgende:
Welke concerten als ik mag vragen?


Heb een aantal bands gezien op Flevofestival (oa Sacrificium), en ben naar 'Dead and Alive' (metalfestival) geweest. Niet extreem veel, maar ach...voor een klassiek liefhebber


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-01-2008 18:31 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:24 schreef Rach-l het volgende:
Kvolg Atheneum 6...

Dat verbaasd me.
In welke vorm ga je schrijven? Een betoog? beschouwing? uiteenzetting? sms-je?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 18:32 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:24 schreef karnivoor het volgende:
idd, welke concerten? ant per metalgenre is het weer hel vrschillend...



maar wát wil je pecis vergelijken, welke doelstellingen wil je behalen, welke onderzoekspopulaties wil je hanteren en bovenal, hoe wil j die resulaten behalen want op deze manier bereik je niks, ook al werkt iedereen hier wél mee


Ik ben de kleedstijl, vrouwen en metal, religie en reactie van de maatschappij aan het vergelijken. En dan moet je natuurlijk wel rekening houden met de maatschappij uit die tijd.
Ik wil die resultaten behalen door informatie te winnen (bijvoorbeeld door hier een vraag te stellen in de hoop iemand iets nuttigs erover te vertellen heeft), te lezen en DVD en docu's over metal te bekijken


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 23-01-2008 18:32 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:31 schreef Jällö het volgende:
Dat verbaasd me.
In welke vorm ga je schrijven? Een betoog? beschouwing? uiteenzetting? sms-je?



BrEeZaH StYle

[Dit bericht is gewijzigd door Kimmey op 23-01-2008 18:33]


Het is de lichtinval ;')


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 18:35 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:31 schreef Jällö het volgende:
Dat verbaasd me.
In welke vorm ga je schrijven? Een betoog? beschouwing? uiteenzetting? sms-je?


Verbaasd je? Kan een 6e klasser niets over metal schrijven?

Het wordt een onderzoek.

[Dit bericht is gewijzigd door Rach-l op 23-01-2008 18:36]


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-01-2008 18:36 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

60 uur? Eitje.
Tssk, da ge-edit tegenweurdig.
Maar goed, met de eerder genoemde 30% kan ik me wel vinden. Hangt natuurlijk af van de band. HIM zal meer vrouwen trekken dan mannen, bijvoorbeeld.

[Dit bericht is gewijzigd door Dentz op 23-01-2008 18:38]


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2008 18:39 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:35 schreef Rach-l het volgende:
Verbaasd je? Kan een 6e klasser niets over metal schrijven?



Het verbaast hem (en meerderen met hem) dat een 6e klasser VWO niet weet hoe een essay gestructureerd moet worden. Er lijkt weinig overleg of structuur in te zitten. Normaliter begin je toch met een duidelijke vraag- of probleemstelling en zet je sub-categorien uit (bijv. in de vorm van hoofdstukken of paragrafen) die ten doel hebben je hoofd-idee te onderbouwen. Maar tot dusverre lijkt het nogal lukraak rondplukken met een paar vage concepten en weinig doelgerichtheid. Ik zou mijn 6 VWO zo niet overleefd hebben, dat weet ik wel...


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-01-2008 18:39 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:32 schreef Kimmey het volgende:
BrEeZaH StYle
Oh, dan kan jij haar vast wel mee helpen.

Ik denk overigens dat er best wat interessants over dit onderwerp valt te schrijven.
Ik vraag me nml. regelmatig af of álle vrouwen in de metalscene in de eerste plaats worden aangetrokken door langharige mannen en vervolgens aan de muziek gewend raken, of dat het ook wel es andersom het geval is.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 23-01-2008 18:40 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:31 schreef Jällö het volgende:
Dat verbaasd me.



Even voor de duidelijkheid: het gaat hier toch om een profielwerkstuk en niet om een scriptie? Of betekenen die twee dingen hetzelfde?

Alles verandert. Ik zal wel oud worden, ofzo.


Touché, pussycat!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2008 18:41 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:39 schreef Jällö het volgende:
Ik vraag me nml. regelmatig af of álle vrouwen in de metalscene in de eerste plaats worden aangetrokken door langharige mannen en vervolgens aan de muziek gewend raken, of dat het ook wel es andersom het geval is.


Ik denk vaak ook via de ouders (lees: vader) in de metal ingewijd.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 18:44 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:39 schreef Mark het volgende:
Het verbaast hem (en meerderen met hem) dat een 6e klasser VWO niet weet hoe een essay gestructureerd moet worden. Er lijkt weinig overleg of structuur in te zitten. Normaliter begin je toch met een duidelijke vraag- of probleemstelling en zet je sub-categorien uit (bijv. in de vorm van hoofdstukken of paragrafen) die ten doel hebben je hoofd-idee te onderbouwen. Maar tot dusverre lijkt het nogal lukraak rondplukken met een paar vage concepten en weinig doelgerichtheid. Ik zou mijn 6 VWO zo niet overleefd hebben, dat weet ik wel...


Er wordt van ons verwacht dat je een werkstuk maakt aan de hand van een onderwerp gekoppeld aan een vak. Ik koos voor muziek en dan de stijl metal.
Ik heb inderdaad wel een hoofdvraag: wat zijn de verschillen in de metal van nu ten opzichte van het 'ontstaan' van de metal. Nu klinkt zo'n vraag heel vaag, en dat is hij misschien ook wel, maar anders wordt het een vraag van een half a4tje, en dat wodt zowiezo niet goedgekeurd.
Aan de hand van deze vragen delen we het op in een aantal 'subcategorieën' als, wat ik al eerder zei, religie, vrouwen en metal, kleedstijl etc. Nu klinkt dit misschien wel veel, maargoed omdat er idd 60 uur voor staat moet je toch iets hebben waar je genoeg over kunt schrijven, vandaar...


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 23-01-2008 18:45 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:36 schreef Dentz het volgende:
HIM zal meer vrouwen trekken dan mannen, bijvoorbeeld.


Him is ook geen metal


Het is de lichtinval ;')


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 18:47 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:40 schreef Sporty Voleg het volgende:



Even voor de duidelijkheid: het gaat hier toch om een profielwerkstuk en niet om een scriptie? Of betekenen die twee dingen hetzelfde?

Alles verandert. Ik zal wel oud worden, ofzo.


Hahaha, nee het is inderdaad een profielwerkstuk (aan het einde van het voortgezet onderwijs). Een sciptie is aan het einde van een studie.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2008 18:49 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Nou, verschillen tussen de jaren '80 en nu, dat zijn er een aardig aantal. Belangrijkste denk ik wel de laagdrempeligheid, i.e. 'vroegah' was de enige manier om snel nieuwe bands te ontdekken tape-trading en concertbezoek, terwijl tegenwoordig op internet zo'n beetje alles tot aan de kleinste een-mans slaapkamerprojectjes te vinden zijn.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-01-2008 18:49 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 23 januari 2008 18:32 schreef Rach-l het volgende:
Ik ben de kleedstijl, vrouwen en metal, religie en reactie van de maatschappij aan het vergelijken. En dan moet je natuurlijk wel rekening houden met de maatschappij uit die tijd.
Ik wil die resultaten behalen door informatie te winnen (bijvoorbeeld door hier een vraag te stellen in de hoop iemand iets nuttigs erover te vertellen heeft), te lezen en DVD en docu's over metal te bekijken


je negeert mn halve vraag

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 23-01-2008 18:50]


Je moeder.


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 18:51 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

Ik snap wel dat de ene metalstijl meer vrouwen trekt dan de andere.
Kun je stellen dat meer de death en trash metal mannen trekt en dat een vrouw eerder neigt naar meer de gothic metal of is dat een te erg vooroordeel?


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 23-01-2008 18:53 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:51 schreef Rach-l het volgende:
Ik snap wel dat de ene metalstijl meer vrouwen trekt dan de andere.
Kun je stellen dat meer de death en trash metal mannen trekt en dat een vrouw eerder neigt naar meer de gothic metal of is dat een te erg vooroordeel?


Ik denk dat thrash meer vrouwen trekt eigenlijk.
Zit meer melodie in gok ik.
Persoonlijk hou ik meer van black en die daar idd minder vrouwen.


Het is de lichtinval ;')


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 23-01-2008 18:53 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Luister nou eens naar alle mensen hier, en volg hun advies op: een profielwerkstuk over metal gaat gewoon niet, of je moet het meer gerichter aanpakken ( bijvoorbeeld een apart genre kiezen, zodat je de onderzoeksvragen gerichter kan stellen, of anders onderzoek je een gedeelte van de hele cultuur )

Maar het beste is gewoon om een ander onderwerp te kiezen....


Why doesn't my music get me all the chicks?


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 18:53 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:49 schreef karnivoor het volgende:
je negeert mn halve vraag


Eeuh....ik mis zelfs je vraag?


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-01-2008 18:53 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Een goede probleemstelling is het halve werk.
Sorry dat ik het zeg, maar je verzandt nu al in oeverloos gelul.

"Het formuleren van een probleemstelling is een van de meest belangrijke vaardigheden bij het schrijven van een scriptie. Immers, uit de probleemstelling volgt logisch de opbouw van de scriptie. Veel stagnaties bij het schrijven van een scriptie zijn dan ook terug te voeren op onvolkomenheden van de probleemstelling."

Niet de minste bron: http://www-dsz.service.rug.nl/los/LOSCON/NR20/AF1/oost.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Jällö op 23-01-2008 18:54]


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-01-2008 18:53 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Nee, dat klopt denk ik wel.

[edit]Dat was dus in antwoord op vrouwen meer gothic georienteerd zijnd. Melodie en sfeer speelt wel een grote rol -in het algemeen-, dus relatief meer vrouwen bij thrash, speed, gothic, black, en minder bij death, grind etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 23-01-2008 18:56]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 18:56 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:53 schreef GrindMaster het volgende:
Luister nou eens naar alle mensen hier, en volg hun advies op: een profielwerkstuk over metal gaat gewoon niet, of je moet het meer gerichter aanpakken ( bijvoorbeeld een apart genre kiezen, zodat je de onderzoeksvragen gerichter kan stellen, of anders onderzoek je een gedeelte van de hele cultuur )

Maar het beste is gewoon om een ander onderwerp te kiezen....

Ik heb nog 1.5 week om het in te leveren en nog 48 uur te gaan, dus een ander onderwerp zit er niet meer in

Het is inderdaad wel waar dat ik me iets verkeken heb op het aantal genres dat nu bestaat, maar ik probeer er het beste uit te halen. Dat kan ik ook in mijn eindreactie zetten dat ik beter een kleiner deel had moeten bekijken, maar dat ik ervan heb geleerd blablabla...dat vinden leraren altijd goed om te horen


Rach-l
Usericon van Rach-l
Posted 23-01-2008 18:58 by Rach-l Wijzig reactieProfiel van Rach-lQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2008 18:53 schreef Jällö het volgende:
Een goede probleemstelling is het halve werk.
Sorry dat ik het zeg, maar je verzandt nu al in oeverloos gelul.

"Het formuleren van een probleemstelling is een van de meest belangrijke vaardigheden bij het schrijven van een scriptie. Immers, uit de probleemstelling volgt logisch de opbouw van de scriptie. Veel stagnaties bij het schrijven van een scriptie zijn dan ook terug te voeren op onvolkomenheden van de probleemstelling."

Niet de minste bron: http://www-dsz.service.rug.nl/los/LOSCON/NR20/AF1/oost.htm

Ik heb geen probleem, dus ook geen probleemstelling. Dat is ook totaal geen vereiste voor een profielwerkstuk. Ik wil gewoon iets onderzoeken en daar heb ik een hoofdvraag en deelonderwerpen/vragen bij.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen