IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Der Blutharsch and the Infinite Church of the Leading Hand Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-02-2008 13:44 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Forseti zie ik vrij vaak voorbij komen als tip of aanrader. Toch eens checken.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Northward
Usericon van Northward
Posted 19-02-2008 14:26 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Forseti is GEWELDIG. De drie digipacks draai ik regelmatig, prachtige nummers. Check ook eens de bands Seelenthron en Graumahd.
Ik heb behalve deze bands eigenlijk niks met dit genre. Als iemand nog wat tips in dit straatje weet hoor ik het graag.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-02-2008 19:55 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2008 13:06 schreef herr het volgende:
Forseti is prachtig inderdaad. Met name het nr 'Black Jena' (van Windzeit) is super. Het tribute cd'tje voor de beste man is ook erg mooi geworden.


'Black Jena' is inderdaad ontzettend gaaf maar 'Korn' van 'Erde' is mijn absolute favoriet.

Die tribute moet ik nog altijd eens te pakken zien te krijgen, heb daar al meerdere postieve verhalen over gehoord.

Jammer dat Andreas Ritter waarschijnlijk nooit meer in staat zal zijn om te spelen.

quote:
Ostara vind ik vooralsnog iets te poppy. Ik zet dan liever Strength Through Joy op


Dat hoor ik wel vaker. STJ heeft zeker zijn charme maar ik vind het over het algemeen wat aan de rammelende kant. Net als bijvoorbeeld DI6 af en toe. Niet per se negatief maar bij neofolk hou ik toch juist wel van een degelijke afwerking.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-02-2008 20:00 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2008 13:44 schreef kwelgeest het volgende:
Forseti zie ik vrij vaak voorbij komen als tip of aanrader. Toch eens checken.


Ik weet niet zeker in hoeverre jij het kan waarderen. Ik volg jouw smaak wel een beetje en vermoed dat jij nou typisch iemand bent die het wel ok vindt maar wellicht iets te zoetig. Forseti is namelijk echt melancholische neofolk voor bij een knisperend haardvuur. Het mist naar mijn mening de obscure inslag die veel andere bands in dit genre kenmerken.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk, dus ik raad je zeker aan om het eens te proberen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-02-2008 20:03 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

pfff, na jaren lees ik nog steeds telkens de blutarsch


Je moeder.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 19-02-2008 20:06 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

dat gaat bij mijn ook niet meer over.


Suck my piss


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-02-2008 11:50 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Nou Kwellie, je mag in je handjes klappen voor die 16 euro. Het verzenden kostte me 7,15. :')

Ik mag m'n avatar ook wel weer veranderen.


herr
Usericon van herr
Posted 20-02-2008 15:32 by herr Wijzig reactieProfiel van herrQuote dit bericht

Volgende maand verschijnt eindelijk de nieuwe Death In June plaat 'The Rule of Thirds'. Superbenieuwd! Er is een sample te beluisteren op www.soleilmoon.com . De dubbel 10" picture discs is gelimiteerd tot 500 dus wees snel met bestellen.

En de nieuwe ROME volgende maand.



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 20-02-2008 16:03 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Forseti is ruk. Vreselijk saai, sloom, zoetsappig en bovenal inspiratieloos. Het is enkel geschikt voor mensen die 'even iets rustigs' willen horen zonder er daadwerkelijk naar te luisteren. Ik kan me met de meeste moeite nog niet voorstellen dat er mensen bestaan die het serieus geweldige muziek vinden.

edit: Abendland heeft overigens wel een super geil intro met die zwoele Duitse mannenstem, dat moet dan wel weer even gezegd worden

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 20-02-2008 16:04]



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-02-2008 16:41 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Die 'Death in June' heb ik al besteld, maar dan de cd-versie. Rome sla ik denk ik over. Ik draai die afgelopen drie cd's ook echt nooit.

En Witteriddert, ik zei het toch.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-02-2008 16:42 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2008 16:41 schreef kwelgeest het volgende:
En Witteriddert, ik zei het toch.

Jajaja.

www.tracktrace.nl
3SPA3878532


Northward
Usericon van Northward
Posted 20-02-2008 18:27 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2008 16:03 schreef Kramy het volgende:
Forseti is ruk. Vreselijk saai, sloom, zoetsappig en bovenal inspiratieloos. Het is enkel geschikt voor mensen die 'even iets rustigs' willen horen zonder er daadwerkelijk naar te luisteren. Ik kan me met de meeste moeite nog niet voorstellen dat er mensen bestaan die het serieus geweldige muziek vinden.

edit: Abendland heeft overigens wel een super geil intro met die zwoele Duitse mannenstem, dat moet dan wel weer even gezegd worden

lol


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-02-2008 18:53 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2008 16:03 schreef Kramy het volgende:
Forseti is ruk. Vreselijk saai, sloom, zoetsappig en bovenal inspiratieloos. Het is enkel geschikt voor mensen die 'even iets rustigs' willen horen zonder er daadwerkelijk naar te luisteren. Ik kan me met de meeste moeite nog niet voorstellen dat er mensen bestaan die het serieus geweldige muziek vinden.

edit: Abendland heeft overigens wel een super geil intro met die zwoele Duitse mannenstem, dat moet dan wel weer even gezegd worden


Dat heb ik toch echt niet. Als ik Forseti opzet terwijl ik eigenlijk ergens mee bezig ben, zit ik binnen de kortste keren met een glazige blik voor me uit te staren terwijl al mijn aandacht op de muziek is gevestigd.

Het is inderdaad zoetzappig (zoals ik al zei) en sloom maar dat zijn geen kenmerken die voor mij per definitie negatief zijn.

Forseti Lebt!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 16-10-2009 19:51 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Iemand die nieuwe, Flying High!, al gehoord? Ik ben zeer aangenaam verrast.

Ik was enkel bekend met ouder werk (met name Der Sieg des Lichtes ist des Lebens Heil! en Der Gott Der Eisen Wachsen Ließ), dat ik zeker waardeer, maar dit toch wel even andere koek. Klinkt als een compleet andere band, gaaf psychedelisch werk dit.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-10-2009 22:42 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Now downloading..


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-09-2010 13:46 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Deze band nu pas eigenlijk echt een beetje aan't ontdekken. Jaren lang slechts 'When did Wonderland End?" gedraaid en de rest stof laten verzamelen in de kast. Maar ik ben er nu achtergekomen dat 'Time...' en 'Der Sieg...' ook erg aangenaam klinken. Net 'Philisopher's Stone' gedraaid; beviel ook erg goed. Straks eens 'Flying High' aanzetten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-09-2010 13:57 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Zei ik toch.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-09-2010 14:01 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2010 13:57 schreef Nimbus het volgende:
Zei ik toch.
Volgens mij liggen en nog twee of drie verstopt in de spelonk van de gangkast.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-09-2010 14:05 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2008 21:21 schreef WhiteRider het volgende:
Ik heb die Tributo a der Blutharsch nog wel zu kaup, van Mordaehoth en Altar of Perversion.
Owja, die heb ik ook nog.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 17-09-2010 15:30 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Daar heb ik ook nog een exemplaartje van liggen, zal 'm eerdaags nog eens op de platenspeler gooien, want ik kan me écht niet herinneren hoe dat ding klinkt.

Heb verder de "Time Is Thee Enemy!" en "Der Sieg..." LPs en de Fire Danger Season 4xCD, met name die LPs zijn kwalitatief zeer sterk.

[Dit bericht is gewijzigd door nuclearwarfare op 17-09-2010 15:31]


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 12-06-2011 3:56 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Is dit dezelfde als Der Blutharsch And The Infinite Church of The Leading Hand? Want de samenwerking met Aluk Todolo bevalt mij uitermate goed. Het is inderdaad wel poppie wat ik hoor, het meest poppiewerkje van Aluk Todolo althans. Er had zo nog een rapper bijgekund, maar ik trek het wel.

Is Der Blutharsch dan nog poppiër of psychedelisch lees ik ook?

Panzerke
Deze user is gebanned: Nog 2147483358 dagen
kwelgeest
Deze user is gebanned: Nog 2147483647 dagen
nuclearwarfare
Deze user is gebanned: Nog 2147483403 dagen

Ik durf bijna niet in dit topic te posten.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 30-11-2011 12:18 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Is dezelfde Der Blutharsch, ja. 'When did Wonderland End?' is een behoorlijk poppie album. Wordt ook wel als military rock/pop omschreven.
Verder is Der Blutharsch sowieso psychedelisch, soms wel wat minimalistsch, invloeden van The Doors zitten er overduidelijk in.

quote:
Op 30 november 2011 11:05 schreef intothevoid het volgende:
Flying High!. Die vind ik echt super, maar zou een compleet andere band kunnen zijn.


Bedenk met net dat Der Blutharsch bij het uitkomen van 'The Philosopher Stone' vermeldde dat dat hun laatste album zou zijn en de band onder een andere naam en stijl verder zou gaan. Nou hebben ze sindsdien meerdere keren nieuw werk uitgebrach onder Der Blutharsch (split met White Hills, collaboratie met Aluk Todolo, 'Flying Hgh'); maar eigenlijk ben ik met die muziek niet echt bekend. Ik kan mij niet heugen hoe het exact klinkt, alhoewel ik mij meen te herinneren dat 'Flying High' wel een typische Der Blutharsch-sound heeft, zou het kunnen dat ze de naamverandering niet maar de sound/stijlverandering wel hebben doorgezet.

Edit: Wat spel ende tikfouten.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 30-11-2011 12:28]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 30-11-2011 12:26 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 16 oktober 2009 19:51 schreef Panzerke het volgende:
Iemand die nieuwe, Flying High!, al gehoord? Ik ben zeer aangenaam verrast.

Ik was enkel bekend met ouder werk (met name Der Sieg des Lichtes ist des Lebens Heil! en Der Gott Der Eisen Wachsen Ließ), dat ik zeker waardeer, maar dit toch wel even andere koek. Klinkt als een compleet andere band, gaaf psychedelisch werk dit.
Ken je eigenlijk 'Time is Thee Enemy' en 'When did Wonderland End?' wel, dan?

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 30-11-2011 12:26]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 30-11-2011 13:36 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Time Is Thee Enemy niet vaak genoeg gedraaid om te zeggen dat ik 'em ken, die andere überhaupt nooit gehoord. Zal ze eens opzoeken, was al van plan wat meer van deze lui te checken.


You have time. You are doing fine.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 22-12-2011 12:16 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Der Blutharsch and the inifite church of the leading hand - The Story about the Digging of the Hole and Hearing of the Sounds from Hell

Jaja, oftewel, de nieuwe Der Blutharsch. Eerste werk sinds 'When does Wonderland End?!' dat mij direct bij de eerste luisterbeurt aanspreekt. Eens aanhoren hoe dit op de langere termijn uitpakt, maar nu iig goed!
Het is mij nu wel duidelijk waarom ze niet al te lang geleden een split met White Hills hebben gedaan. Paddestoeltjes op de voorkant, dan weet je het ongeveer al wel. De muziek die "The Story about... " bevat is een stuk gemakkelijker, maar ook psychedelischer (volgens mij geen correct Nederlands) dan ik van dit genootschap gewend ben. Sonic Titan en Into the Void moeten dit zeker checken.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen