IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Vraag over live concerten Volgende pagina
Major
Usericon van Major
Posted 13-02-2008 9:56 by Major Wijzig reactieProfiel van MajorQuote dit berichthttp://www.kraakworst.nl/weakling

Kleine vraag, wat overigens niet voor een (profiel) werkstuk is hoor, maar gewoon meer uit nieuwschierigheid.

Als een van jullie nou naar een concert gaat, waar let men dan zoal op? Bijvoorbeeld: let je hoofdzakelijk op de drums/gitarist/basgitarist of frontman? Het geheel (muzikaal), of kijk je meer naar hoe het gepresenteerd word ? Of let je helemaal nergens op en ga je meteen los? Persoonlijk let ik vaak op de drummers live, geen idee hoe dat komt.

Barst los

[Dit bericht is gewijzigd door Major op 13-02-2008 14:38]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 13-02-2008 9:59 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Geinige vraag wel.

Toen ik nog veel naar concerten ging, ging het mij vooral om het totaalplaatje. Vanzelfsprekend moet de muziek goed zijn, maar ik kan niets met 4 ongeïnspireerde heaumeaux op het podium. Er moet wel enige sfeer ontstaan, en daarbij let ik niet op een specifiek bandlid.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 13-02-2008 10:02 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Ik let erop waar de bar staat.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-02-2008 10:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Meestal als ik op een concert ben moet ik er ook een review van schrijven, ik probeer dus altijd zowel als op het geheel, als op de bandleden apart als op het publiek te letten.

Ben ik er "vrijwillig" dan merk ik dat ik veel op zangers let ..


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-02-2008 10:29 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Normaalgesproken let ik op het totaalplaatje, maar het is ook maar net wat voor band het is. Bij een band als Porcupine Tree bijvoorbeeld, zit ik de hele tijd naar de drummer te loeren, bij Kampfar let ik op de zanger, bij Origin op de bassist en bij The Dillinger Escape Plan op de gitarist (maar dat is ook om de rondzwiepende gitaar op tijd te zien aankomen ).


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 13-02-2008 10:33 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

Ik denk dat het veel te maken heeft met wat voor instrument je zelf speelt (als je dat doet). Ik speel voornamelijk gitaar en keyboard, dus daar let ik meestal op, naast uiteraard het totaalplaatje. De laatste tijd echter let ik steeds meer op de drums, omdat ik dat ook nog wil gaan doen en zo wat dingen op kan pikken. En het ligt uiteraard aan de band...

[Dit bericht is gewijzigd door Skyggesang op 13-02-2008 10:33]



Major
Usericon van Major
Posted 13-02-2008 10:43 by Major Wijzig reactieProfiel van MajorQuote dit berichthttp://www.kraakworst.nl/weakling

quote:
Op 13 februari 2008 10:33 schreef Skyggesang het volgende:
Ik denk dat het veel te maken heeft met wat voor instrument je zelf speelt (als je dat doet). Ik speel voornamelijk gitaar en keyboard, dus daar let ik meestal op, naast uiteraard het totaalplaatje. De laatste tijd echter let ik steeds meer op de drums, omdat ik dat ook nog wil gaan doen en zo wat dingen op kan pikken. En het ligt uiteraard aan de band...


Wat je zegt klopt wel, deels. Ikzelf speel basgitaar maar let toch altijd op de drummer. Ik denk ook omdat ik zelf van mening ben dat als je een kut drummer hebt, je band automatisch kut zal zijn, ongeacht hoe goed de rest van de band is.

Ze zeggen ook wel eens " een band is zo goed als de drummer" wat in vele gevallen zeker waar is.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 13-02-2008 10:46 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Als een van de bandleden kut is, is de band ook kut. Daarom is 99,9% van metal kutmuziek.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 13-02-2008 11:04 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 13 februari 2008 10:43 schreef Major het volgende:


Ze zeggen ook wel eens " een band is zo goed als de drummer" wat in vele gevallen zeker waar is.


Mwoah, een band is zo sterk als de zwakste schakel, of het nu de drummer is of een zanger, dat maakt niets uit. Ik ken bands met een goede drummer, maar waar de zang alles verneukt.

Ik let het meest op de zanger(es) en de gitarist(en), en live is techniek niet het meest belangrijke, als er maar met passie gespeeld wordt.



Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 13-02-2008 14:16 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Ghehe, leuke vraag ja @ Major
Het is er bij mij helaas nooit van gekomen om een instrument te bespelen, maar bij concerten gaat mijn aandacht wel het meest uit naar de drummer (daarna de zanger, die toch wel het boegbeeld vormt live)

De rest is natuurlijk ook belangrijk en gaaf om te zien voor het geheel, maar om drummers als Chris Adler (Lamb Of God) aan het werk te zien, dat vindt ik toch wel supergaaf.
Ik betrap me er zelf op dat als ik niet bezig ben met bangen/pitten ik toch vooral naar dat mannetje achter de trommels kijk


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-02-2008 14:19 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Meestal het geluid, voor de rest niet zo heel veel.



Grafhoer
Usericon van Grafhoer
Posted 13-02-2008 14:33 by Grafhoer Wijzig reactieProfiel van GrafhoerQuote dit bericht

Ze zeggen ook wel eens " een band is zo goed als de drummer" wat in vele gevallen zeker waar is. [/quote]

Dat vind zeker bij death metal! maar ik kan ook zat bands opnoemen die aardig ver zijn gekomen met een kutdrummer: Beatles, Metallica, Kreator, Venom, Paradise Lost, Kataklysm...and so on.

Ik let vooral op overtuiging en beleving, of een band nou voor 10 of 10.000 man staat ik wil dat de vonken er vanaf spatten, dat is metal/ live muziek (voor mij)! En natuurlijk retestrak gespeeld!
Beste voorbeeld: BEHEMOTH en IMMOLATION....altijd 200% maximaal!

[Dit bericht is gewijzigd door Grafhoer op 13-02-2008 14:36]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-02-2008 14:35 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2008 10:02 schreef blonde rockgod het volgende:
Ik let erop waar de bar staat.
ROFLMAO

Ja, dat.

Het geluid moet goed staan, dat ten eerste, ten tweede de presentatie, ten derde of de groep wel een "geheel" is en daarna kijk ik van de ene muzikant naar de andere, of ze hun vak een beetje verstaan.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 13-02-2008 14:35 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 13 februari 2008 14:33 schreef Grafhoer het volgende:
Ik let vooral op overtuiging en beleving, of een band nou voor 10 of 10.000 man staat ik wil dat de vinken er vanaf spatten, dat is metal/ live muziek!


Ook erg belangrijk inderdaad. Hoewel ik dus vaak naar de drummer kijk, als de band in z'n geheel er als een stel zoutzakken bij staat (hoe strak en bruut ze ook spelen), dan mis ik toch wat.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 13-02-2008 15:38 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 13 februari 2008 10:09 schreef Jenje het volgende:

Ben ik er "vrijwillig" dan merk ik dat ik veel op zangers let ..


Homo!


Against God and Government


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 13-02-2008 17:56 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Hm, het ligt er bij mij een beetje aan welke het vrouwelijke bandlid is.


Bareuh...


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 13-02-2008 18:07 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

het blijft om de muziek gaan, ik nhou er ook absoluut niet van als mensen tegen me praten, ik wil luisteren! let meestal op het bandlid wat het dichtst bij staat, of het lekkerst is als er een mooi exemplaar op het podium staat

[Dit bericht is gewijzigd door Hagal op 13-02-2008 18:08]


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 13-02-2008 18:17 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Qua band het totaal plaatje.
En qua zaal kijk ik altijd waar de nooduitgang is.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-02-2008 18:18 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2008 18:07 schreef Hagal het volgende:
of het lekkerst is als er een mooi exemplaar op het podium staat


Precies!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 13-02-2008 18:23 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2008 18:18 schreef MMayo het volgende:
Precies!

indeed.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-02-2008 18:47 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

In mijn geval vooral gitaar, omdat ik dat zelf ook speel. Daarnaast het gehele plaatje en wat er voor me op het podium staat.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-02-2008 18:58 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2008 18:17 schreef Dentz het volgende:
En qua zaal kijk ik altijd waar de nooduitgang is.


Ha, was al bang dat ik de enige was. Zelfde met bioscopen enzo trouwens.

@ Major, post je je verhaal hier ook ff als het af is?



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-02-2008 19:21 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2008 18:07 schreef Hagal het volgende:
of het lekkerst is als er een mooi exemplaar op het podium staat



Typisch Maar eens te meer een duidelijke indicatie dat vrouwen alleen op metal afkomen vanwege langharige mannen in strakke outfits Stiekem zijn jullie eigenlijk allemaal R&B fans met een afkeer van hiphop-mannen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 13-02-2008 19:47 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2008 19:21 schreef Mark het volgende:
Typisch Maar eens te meer een duidelijke indicatie dat vrouwen alleen op metal afkomen vanwege langharige mannen in strakke outfits Stiekem zijn jullie eigenlijk allemaal R&B fans met een afkeer van hiphop-mannen.


er staat toch 'ALS' er een mooie man staat, het gros van de metalheren is niet echt aantrekkelijk


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Major
Usericon van Major
Posted 13-02-2008 21:49 by Major Wijzig reactieProfiel van MajorQuote dit berichthttp://www.kraakworst.nl/weakling

quote:
Op 13 februari 2008 18:58 schreef Greycloak het volgende:


Ha, was al bang dat ik de enige was. Zelfde met bioscopen enzo trouwens.

@ Major, post je je verhaal hier ook ff als het af is?




Ik let vaak op de drummers.


Major
Usericon van Major
Posted 13-02-2008 21:50 by Major Wijzig reactieProfiel van MajorQuote dit berichthttp://www.kraakworst.nl/weakling

quote:
Op 13 februari 2008 19:47 schreef Hagal het volgende:
er staat toch 'ALS' er een mooie man staat, het gros van de metalheren is niet echt aantrekkelijk


Het gros van de metalvrouwen ook niet, meeste zijn dik, oud of graatmager, en als je denkt dat het meezit zijn ze oliedom.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen