IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 12-03-2008 12:49 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 12 maart 2008 12:48 schreef kwelgeest het volgende:
Die keren dat in de kranten die ik lees, en dat zijn er een paar, extreem-rechts genoemd wordt is als weer een van hun demonstraties gewelddadig is verstoord door allochtone jeugd en/of extreem-linke actievisten.



Ahja, daar bestaat een term voor geloof ik, 'selective reading'.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-03-2008 12:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 maart 2008 12:46 schreef Daops het volgende:
Jong tuig met een marokkaanse achtergrond. Da's een groot verschil.
Tss, wat ongenuanceerd, alsof slechts Marokkaanse jongeren overlast veroorzaken en Afghaanse of Turkse niet.



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-03-2008 12:50 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 maart 2008 12:49 schreef WhiteRider het volgende:
Ahja, daar bestaat een term voor geloof ik, 'selective reading'.
Ja hoor knul, tuurlijk. Spoor jij maar een paar van die berichtjes voor mij op dan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-03-2008 12:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 maart 2008 12:46 schreef WhiteRider het volgende:
Nou, omdat straatterrorisme wat anders is dan het systematisch proberen te verbrijzelen van alle botten van je 'vijand', in dit geval de neo's of Marokkanen.

Ik heb niets te maken met het geweld tussen die groepen, noch heeft het algemene straatterrorisme iets te maken met die bende-achtige vetes.


maar systematisch verbrijzelen van botten, is dat dan geen straat terrorisme (wat dit ook moge zijn dan..)?
ik bedoel maar , als je bekend bent als een efficiënt verbrijzelaar van botten, dan kun je flink de buurt terroriseren lijkt mij!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 12-03-2008 12:53 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 12 maart 2008 12:50 schreef kwelgeest het volgende:
Ja hoor knul, tuurlijk. Spoor jij maar een paar van die berichtjes voor mij op dan.

Ah, nou ja, 1 seconde gezocht.

http://www.nrc.nl/anp/binnenland/article734498.ece


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 12-03-2008 12:54 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 12 maart 2008 12:51 schreef attila_de_hun het volgende:
maar systematisch verbrijzelen van botten, is dat dan geen straat terrorisme (wat dit ook moge zijn dan..)?
ik bedoel maar , als je bekend bent als een efficiënt verbrijzelaar van botten, dan kun je flink de buurt terroriseren lijkt mij!

Ik heb het over het systematisch verbrijzelen van botten van de 'vijand', in dit geval de Marokkanen of de neo's. Niets zegt me welke situatie vaker voor komt, 10N-2M of 10M-2N.
En dat zie ik niet als straatterrorisme nee.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-03-2008 12:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 maart 2008 12:53 schreef WhiteRider het volgende:
Ah, nou ja, 1 seconde gezocht.

http://www.nrc.nl/anp/binnenland/article734498.ece

Staat niets in de bericht over 10<-->1 geweld of wie de aanleiding zocht. Sterker nog, het is daar helemaal niet tot een geweldsuitspatting gekomen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-03-2008 12:57 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 12 maart 2008 12:53 schreef WhiteRider het volgende:
Ah, nou ja, 1 seconde gezocht.

http://www.nrc.nl/anp/binnenland/article734498.ece

Staat niet echt in wat de reden van het mogelijke conflict is. Hoeveel allochtone jongeren waren er? Waarom wilden de extreemrechtsen die allochtone jongeren in elkaar timmeren? Waren die extreemrechtsen wel de initiators van de wil om de andere groep in elkaar te timmeren?

In het filmpje wordt duidelijk dat een grotere groep Marocjes 2 skins uitdagen en er daarna op inslaan. De Marocjes zijn de initiators van het conflict én ze zijn in een dikke meerderheid. Ik noem dat laf gedrag en ik zie dat de gemiddelde Nederlander meer last heeft van dit soort laf Marocjes gedrag dan van neo's.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-03-2008 13:00 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 12 maart 2008 12:26 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Nou laat die feiten maar eens zien dan.
[even tussen ons]Ik begin sterk te vermoeden dat je, net als ik, gewoon shit op ZM post om reacties te krijgen zónder het eens te zijn met hetgeen je hier neerplempt.[/even tussen ons]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-03-2008 13:00 by Jällö Profiel van Jällö

Je kunt er uren over doorlullen maar het is echt niet zo moeilijk om in te zien wat het probleem is. Wat dit betreft is de "linkse clique" m.i. vaak te naief.

Veel moeilijker is het om effectieve en gerechtvaardige aanpak aan te dragen. Wat dit betreft is de "rechter flank" m.i. te simplistisch.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 12-03-2008 13:02 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

@Kwellie en Misantroop; in dit geval ging het toch over extreemrechts in de krant? Kwellie had het over het verstoren van demonstraties van linkse of allochtone kant, dat lijkt me verder ook niet echt met het onderwerp te maken hebben.


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-03-2008 13:04 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 12 maart 2008 12:50 schreef kwelgeest het volgende:
Ja hoor knul, tuurlijk. Spoor jij maar een paar van die berichtjes voor mij op dan.
Ik moet eerlijk zeggen dat je, afgaande op wat je post, erg ongenuanceerd bent:

- Je verwart nationaliteit met religie. En moslimfanatisme (dreigementen tegen de Wilders-film) met sociale problemen (Marokkaanse jongeren en overlast)
- Alles wat moslim/islamitisch is, is verkeerd. Hoewel de feiten niet liegen (ja, de marokkaanse jeugd is bijv. bovenmatig crimineel) is nog altijd de meerderheid moslims fatsoenlijk burger.
- Alles wat niet strookt met je mening is meteen links. Alsof 'links' bestaat.

Zo komt het op mij over. Correct me if I'm wrong


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-03-2008 13:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 12 maart 2008 13:00 schreef Jällö het volgende:
Je kunt er uren over doorlullen maar het is echt niet zo moeilijk om in te zien wat het probleem is. Wat dit betreft is de "linkse clique" m.i. vaak te naief.

Veel moeilijker is het om effectieve en gerechtvaardige aanpak aan te dragen. Wat dit betreft is de "rechter flank" m.i. te simplistisch.
Dikke +1.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-03-2008 13:07 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 12 maart 2008 13:00 schreef Jällö het volgende:
Je kunt er uren over doorlullen maar het is echt niet zo moeilijk om in te zien wat het probleem is. Wat dit betreft is de "linkse clique" m.i. vaak te naief.

Veel moeilijker is het om effectieve en gerechtvaardige aanpak aan te dragen. Wat dit betreft is de "rechter flank" m.i. te simplistisch.
En wat dan? Er is een probleem, maar het aanpakken is 'te moeilijk'. Wat dan?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-03-2008 13:07 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 12 maart 2008 13:04 schreef Daops het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat je, afgaande op wat je post, erg ongenuanceerd bent:

- Je verwart nationaliteit met religie. En moslimfanatisme (dreigementen tegen de Wilders-film) met sociale problemen (Marokkaanse jongeren en overlast)
- Alles wat moslim/islamitisch is, is verkeerd. Hoewel de feiten niet liegen (ja, de marokkaanse jeugd is bijv. bovenmatig crimineel) is nog altijd de meerderheid moslims fatsoenlijk burger.
- Alles wat niet strookt met je mening is meteen links. Alsof 'links' bestaat.

Zo komt het op mij over. Correct me if I'm wrong


Wellicht is dit Wat voor Kwelgeest.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-03-2008 13:08 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 maart 2008 13:02 schreef WhiteRider het volgende:
@Kwellie en Misantroop; in dit geval ging het toch over extreemrechts in de krant? Kwellie had het over het verstoren van demonstraties van linkse of allochtone kant, dat lijkt me verder ook niet echt met het onderwerp te maken hebben.
Het ging mij meer om 'extreem-rechts' (blijft een aparte term gezien dat die mensen waar je op doelt meestal links zijn) geweld.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-03-2008 13:09 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 maart 2008 13:00 schreef Jällö het volgende:
Je kunt er uren over doorlullen maar het is echt niet zo moeilijk om in te zien wat het probleem is. Wat dit betreft is de "linkse clique" m.i. vaak te naief.

.


ik weet niet hou oud je bent maar ik herinner me nog als de dag van gisteren dat zowat IEDEREEN tegen Janmaat inging, ook de rechtse politiek. zowat iedereen was zwaar politiek korrekt


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-03-2008 13:09 by Mark Profiel van Mark

@misanthrope: tolereren totdat het vanzelf weggaat of het probleem zo groot wordt dat de oorspronkelijk te radicaal geachte oplossingen een breder draagvlak verwerven

Of zoals mijn pa zo ongeveer na elke nieuwsuitzending wel een keer zei: "Hek erom en bom d'erop."

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 12-03-2008 13:10]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-03-2008 13:11 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 maart 2008 13:04 schreef Daops het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat je, afgaande op wat je post, erg ongenuanceerd bent:

- Je verwart nationaliteit met religie. En moslimfanatisme (dreigementen tegen de Wilders-film) met sociale problemen (Marokkaanse jongeren en overlast)
- Alles wat moslim/islamitisch is, is verkeerd. Hoewel de feiten niet liegen (ja, de marokkaanse jeugd is bijv. bovenmatig crimineel) is nog altijd de meerderheid moslims fatsoenlijk burger.
- Alles wat niet strookt met je mening is meteen links. Alsof 'links' bestaat.

Zo komt het op mij over. Correct me if I'm wrong

- Ik veeg nationaliteit en religie bewust op een hoop bij deze groep.
- Ik ben erg sceptisch tegenover de islam en moslims, je ziet mij hier echter nergens posten dat het merendeel vd allochtonen en/of moslims crimineel is, slechts dat, relatief gezien, een buitensporig groot gedeelte van alle misdrijven door deze groep(en) wordt gepleegd.
- Nee.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-03-2008 13:16 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 12 maart 2008 13:08 schreef kwelgeest het volgende:
Het ging mij meer om 'extreem-rechts' (blijft een aparte term gezien dat die mensen waar je op doelt meestal links zijn) geweld.


Je doet alsof links en rechts makkelijk en sterk afgebakende termen zijn waar concensus over is, wat absoluut NIET het geval is. Daarnaast is links of rechts binnen politiek op verschillende vlakken toe te passen (economisch, sociaal, etc.).


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-03-2008 13:25 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 12 maart 2008 13:11 schreef kwelgeest het volgende:
- Ik veeg nationaliteit en religie bewust op een hoop bij deze groep.
Tja.. dan scherm je je af voor essentiele feiten. Of vind jij ook alle dieren koeien?
quote:

- Ik ben erg sceptisch tegenover de islam en moslims, je ziet mij hier echter nergens posten dat het merendeel vd allochtonen en/of moslims crimineel is, slechts dat, relatief gezien, een buitensporig groot gedeelte van alle misdrijven door deze groep(en) wordt gepleegd.
Klopt, maar dit is veel meer een sociaal probleem dan religieus. De meesten van die mocro's gaan niet eens naar de moskee. Ze zijn sociaal geisoleerd, en gebruiken een gemeenschappelijke factor (islam) om toch nog ergens bij te horen en zich af te zetten. Hun daden (en godsdienstfanatisme) keur ik uiteraard af, en ze mogen ook van mij keihard aangepakt worden. Echter, door moskeeen te sluiten tref je ze niet. Laat staan dat je iets oplost.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-03-2008 13:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 maart 2008 13:25 schreef Daops het volgende:
Ze zijn sociaal geisoleerd....


Wat ook een deel hun eigen schuld is natuurlijk.(gewoon ter opmerking, mogelijk vind jij dat ook)


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-03-2008 13:30 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 12 maart 2008 13:28 schreef attila_de_hun het volgende:
Wat ook een deel hun eigen schuld is natuurlijk.(gewoon ter opmerking, mogelijk vind jij dat ook)
Absoluut mee eens, de schuldvraag wilde ik bewust er even buiten houden


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-03-2008 13:33 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

maar, en dat is niet naar jou gericht, het niet durven , of willen, uitspreken van dat feit is wel de oorzaak van alle ellende nu.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-03-2008 13:53 by Mark Profiel van Mark

Ach, Mocro's, geef het 10-20 jaar, dan is deze generatie ook volwassen en dan hebben we het nergens meer over.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen