IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Onderhanden Leesmateriaal [wat leest u nu topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-08-2009 14:32 by Mark Profiel van Mark

Is die van de Chronicles of Blood and Stone en zo? Alleen van naam, nooit iets van gelezen eerlijk gezegd.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 05-08-2009 14:34 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Ja, volgens mij wel. Ik vond deel een iig een erg goed boek. Deel 2 heb ik wel ergens in het Engels rondzwerven, maar leest erg vervelend omdat ik deel een in het NL gelezen heb. Snap er ook geen reet van dat dat 2e boek van die serie niet vertaald is naar NL.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-08-2009 14:37 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 5 augustus 2009 14:32 schreef Mark het volgende:
Is die van de Chronicles of Blood and Stone en zo? Alleen van naam, nooit iets van gelezen eerlijk gezegd.


Marc, (en andere fantasyliefhebbers die er toch verstand van hebben)...

probeer nu eens wat van Joe abercrombie, Scott Lynch en/of Patrick Rotthfuys!!! Bij de lokale bieb zullen ze vats wel wat hebben


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-08-2009 14:40 by Mark Profiel van Mark

Abercrombie staat op mijn lijstje Maar ik lees dezer dagen niet zo snel helaas.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 05-08-2009 14:40 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Volgens mij staan er van die schrijvers boeken hier in de kast, mn vriendin heeft echt een enorme collectie SF en fantasy boeken.

Oeh, als het goed is is ook deel 3 van de nieuwe (al vrij oud eigenlijk, maar nu pas uitebracht, voor zover ik weet iig) serie van Weiss en Hickman uitgekomen, straks eens even gaan kijken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-08-2009 14:45 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 5 augustus 2009 14:40 schreef Mark het volgende:
Abercrombie staat op mijn lijstje Maar ik lees dezer dagen niet zo snel helaas.


ik de laatste tijd weer wel. Ik heb redelijk veel (fantasy) boeken gelezen de afgelopen periode (naast lekker veel populaire wetenschappelijk boeken). Ik kan er geen genoeg van krijgen vooral omdat het gemiddelde peil (erg) hoog is van datgene dat ik las. Oja, als iemand goede sites kent waar fantasy en SF-boeken worden bespreken, plaats de link dan ff.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 05-08-2009 14:52 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Atilla, ken je de boeken van Alistair Reynolds?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-08-2009 14:53 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 5 augustus 2009 14:52 schreef Sjaakie het volgende:
Atilla, ken je de boeken van Alistair Reynolds?


nee, die is dus de moeite waard?


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 05-08-2009 14:55 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Ik denk het wel ja, mn vriendin leest die boeken om de haverklap, zal me niks v erbazen als die binnenkort uit elkaar vallen. Ik zal straks thuis even de precieze naam en titels enzo voor je opzoeken. Mocht ik het vergeten, herrinner me er dan ff aan.


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 05-08-2009 14:58 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Binnenkort ook maar weer eens Wheel of Tim 8-12 lezen. Het eerste deel van boek 13 (ja, het laatste boek wordt een trilogie, go figure) komt als het goed is in November uit.
Toch fijn als er eindelijk een eind aan die serie gebreid kan worden.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-08-2009 14:58 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 5 augustus 2009 14:40 schreef Mark het volgende:
Abercrombie staat op mijn lijstje Maar ik lees dezer dagen niet zo snel helaas.


Overigns is traag lezen natuurlijk geen excuus om Lynch en Rothfuyss niet op je lijst te zetten hoor. Je kan die boeken ook over tien jaar lezen!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-08-2009 14:59 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 5 augustus 2009 14:55 schreef Sjaakie het volgende:
Ik denk het wel ja, mn vriendin leest die boeken om de haverklap, zal me niks v erbazen als die binnenkort uit elkaar vallen. Ik zal straks thuis even de precieze naam en titels enzo voor je opzoeken. Mocht ik het vergeten, herrinner me er dan ff aan.


ok, zal ik doen


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 05-08-2009 17:01 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Wat ik zo snel in de kast zie staan:

Alastair Reynolds:
Galactic north
Century rain
Revelation space
Redemption ark
Absolution gap
Chasm city
Diamond dogs

Dan staat er hier ook nog van Simon R Green de Deathstar serie, daar is ze ook altijd erg enthousiast over. Ik heb er een gelezen, erg goed en leuk geschreven, maar de setting van het verhaal is niet zo mijn ding, ik houd absoluut niet van SF.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-08-2009 17:02 by Mark Profiel van Mark

Lastige met dingen aanraden vind ik altijd dat je niet weet wat de persoon al gelezen heeft. En het meeste is hier waarschijnlijk op enig moment toch al wel voorbij gekomen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 05-08-2009 17:03 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Mee, eens, maar Atilla had al aangegeven dat alastair Reynolds hem onbekend was.


MetalViking
Usericon van MetalViking
Posted 05-08-2009 22:56 by MetalViking Profiel van MetalViking

Sinds gisteren begonnen in boek 3 van de Zienerstrilogie van Robin Hobb, Vermogen en Wijsheid.


Verlekkerd op dood metaal


Willlem
Crimson King
Usericon van Willlem
Posted 05-08-2009 23:09 by Willlem Profiel van Willlemhttp://www.xboxworld.nl/

Stefan Brijs - De Engelenmaker

Over een dokter die vanuit de stad naar een klein dorpje bij het Drie landenpunt verhuist, samen met zijn drieling zoontjes. De kinderen komen nooit buiten en er ontstaat wat controverse rond de beste man, die echter wel goed zijn werk uitvoert.
Bijzondere aan dit boek is dat religie er een grote rol in speelt, en welke invloed dit kan hebben op een kindergeest. De hoofdpersoon kijkt namelijk erg vreemd tegen het Christendom aan; hij ziet God als een wrede straffer (verkeerd), en Jezus als iemand die genest en een helpende hand toesteekt. De man is helemaal doorgedraven in zijn opvattingen over religie én speelt in zijn hoofd een spelletje met God. Wil niet teveel verklappen, maar het is vele malen veel indrukwekkender dan dat ik het hier typ.
Boek is inmiddels in tig talen vertaald en filmrechten zijn ook verkocht...

O, en in't Engels, sci-fi.

Dan Simmons - Ilium

Klassiekertje voor mij.

[Dit bericht is gewijzigd door Willlem op 05-08-2009 23:10]



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-08-2009 11:58 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-08-2009 13:44 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Net gelezen: Who Moved My Cheese ?

Leuk boekje, waaruit zeker iets te leren valt.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 08-08-2009 13:48 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com



Dit boek had Valorian op vakantie mee, heb hem zelf nu dus ook, en de tering wát een geniaal boek. Een dikke aanrader voor alle Greycloackjes en aanverwanten die bang zijn en dingen verkeerd interperteren.


Boeiender


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-08-2009 13:50 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Nice, die ga ik ook eens checken. Heb je Who Moved My Cheese wel eens gelezen ? Geweldig kort boekje dat het belangrijkste deel van verandermanagement in één verhaaltje illustreert. Erg goed!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 08-08-2009 13:54 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 8 augustus 2009 13:50 schreef Illusione het volgende:
Nice, die ga ik ook eens checken. Heb je Who Moved My Cheese wel eens gelezen ? Geweldig kort boekje dat het belangrijkste deel van verandermanagement in één verhaaltje illustreert. Erg goed!


Ah, zal ik ook even checken dan, thanx voor den tip.

Risk gaat over hoe bangmakerij werkt en hoe het voor de media en politieke karretjes gespannen wordt. Erg verhelderend, en in deze Wilderiaanse tijden ook nog erg actueel.

Hierna nog even Richard Dawkins The God Delusion doorpluizen.


Boeiender


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-08-2009 13:56 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ben bijna aan het einde van Earthly Powers van A. Burgess. Erg sterk boek. Daarna heb ik nog liggen:

The Divine Comedy - Dante
The Prince - Machiavelli
Sun Tzu's Art Of War For Traders and Investors - ?

En nog wat spul. En daarnaast natuurlijk nog m'n lesmateriaal voor m'n HBO. Lekker om weer eens goed bezig te zijn met geestverruiming.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 08-08-2009 13:59 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Hehe, good busy Paul! Vooral die laatste3 lijkt me wel apart
Hier verder A Clockwork Orange, 1984 en Nation van Terry Pratchett nog op den te lezen plank liggen.

Oh en natuurlijk Fatal Revenant uit de Tomas Covenant Cronicles van Stephen Donaldson, geweldige atypische fantasy, 100x beter dan bijvoolbeeld Feist...


Boeiender


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-08-2009 14:01 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 8 augustus 2009 13:59 schreef MR. N het volgende:
Hehe, good busy Paul! Vooral die laatste3 lijkt me wel apart
Hier verder A Clockwork Orange, 1984 en Nation van Terry Pratchett nog op den te lezen plank liggen.

Oh en natuurlijk Fatal Revenant uit de Tomas Covenant Cronicles van Stephen Donaldson, geweldige atypische fantasy, 100x beter dan bijvoolbeeld Feist...


Clockwork is gaaf! Ook de reden waarom ik Earthly Powers bij de Slegte meegenomen heb; zelfde auteur.
Nation is ook erg sterk.

Tja, ben ook erg benieuwd naar die boeken. Daarna duik ik eens in Ulysses van James Joyce; dat wordt nog wel even worstelen, vermoed ik.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen