IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Onderhanden Leesmateriaal [wat leest u nu topic] Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-03-2010 22:49 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 March 2010 21:48 schreef H-K het volgende:
Ik zit juist nog helemaal in het Malazan gebeuren en heb besloten eerst de hele reeks uit te lezen voor ik me ergens anders op stort.

Deel drie bijna uit, dus ik ben het komende jaar waarschijnlijk wel bezig op zijn minst


George RR Martin zeg ik je.... Lezen!!!!!!!!!!!!

(en Robin Hobb)


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-03-2010 22:55 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 March 2010 22:47 schreef attila_de_hun het volgende:
storm/trigië is niet nederlands he? dat is pas echt 100% jeugdsentiment en anders zouden die met de eer gaan strijken.
Is volgens mij getekend door Don Lawrence, da's een Brit geloof ik. Wel heeft Martin Lodewijk een deel van de scenario's gemaakt, dus deels wel Nederlands. Maar de scenario's van Agent 327 heeft hij ook gemaakt, en daar zit ook nog humor en actualiteit in verwerkt, dat maakt het luchtiger en nog beter vind ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-03-2010 23:00 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 15 March 2010 22:49 schreef attila_de_hun het volgende:
George RR Martin zeg ik je.... Lezen!!!!!!!!!!!!



George Martin heeft een trap onder zijn hol nodig verdorie Die Dance with Dragons gaat nooit uitkomen zo.

Edit: voor de geinteresseerdn die dit godbetert eventueel bizar genoeg nog niet wisten: HBO heeft inmiddels een 10-delige televisie adaptatie gemaakt van Game of Thrones, met o.a. Sean Bean.



Ben benieuwd

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 15-03-2010 23:04]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-03-2010 23:00 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 March 2010 22:55 schreef bastianus het volgende:
Is volgens mij getekend door Don Lawrence, da's een Brit geloof ik. Wel heeft Martin Lodewijk een deel van de scenario's gemaakt, dus deels wel Nederlands. Maar de scenario's van Agent 327 heeft hij ook gemaakt, en daar zit ook nog humor en actualiteit in verwerkt, dat maakt het luchtiger en nog beter vind ik.

ja die ken ik ook, even als gillles de geus. schitterende strips in ieder geval. "vroeger"was de Eppo een zeer gewaardeerd tijdschrift.
ik was ook wel weg van douwe dabbert en dan vooral om de tekenstijl


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 15-03-2010 23:02 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

Don Lawrence deed idd Storm. Heb op een van de befaamde stripdagen in Breda een handtekening plus foto gescoord, was mooi. Heb de Storm serie ook helemaal compleet.


Evil Dick


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-03-2010 23:03 by bastianus Profiel van bastianus

Roodhaar
En Douwe Dabbert is ook heersend inderdaad, vaak een moraal maar ook veel humor en mooie plaatjes.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-03-2010 23:11 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 March 2010 23:00 schreef Mark het volgende:
George Martin heeft een trap onder zijn hol nodig verdorie Die Dance with Dragons gaat nooit uitkomen zo.

Edit: voor de geinteresseerdn die dit godbetert eventueel bizar genoeg nog niet wisten: HBO heeft inmiddels een 10-delige televisie adaptatie gemaakt van Game of Thrones, met o.a. Sean Bean.



Ben benieuwd


leuk die serie maar ik zit vooral op het boek te wachten


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 15-03-2010 23:16 by Bleh? Profiel van Bleh?

quote:
Op 15 March 2010 18:40 schreef attila_de_hun het volgende:
lees ook deel II zou ik zeggen

Dat zal ik zeker doen, vannacht nog wat verder gelezen, en "best aangenaam" was bij nader inzien een iets te voorzichtige uiting. Mooie schrijfstijl, trouwens!

quote:
Op 15 March 2010 21:43 schreef Nix het volgende:
(Ja het zijn vertalingen, nogal wiedes)

Maar het Frans is zo'n mooie taal...
(Nee hoor, groot gelijk, maar ik heb er in een vlaag van verstandsverbijstering voor gekozen mijn thesis over een Frans auteur te doen, dus ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat Frans fantastisch is. [/frustratie])

quote:
Op 15 March 2010 23:00 schreef Mark het volgende:
George Martin heeft een trap onder zijn hol nodig verdorie Die Dance with Dragons gaat nooit uitkomen zo.

Edit: voor de geinteresseerdn die dit godbetert eventueel bizar genoeg nog niet wisten: HBO heeft inmiddels een 10-delige televisie adaptatie gemaakt van Game of Thrones, met o.a. Sean Bean.



Ben benieuwd

+ 1 op alle punten.


Nix
Usericon van Nix
Posted 16-03-2010 14:40 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 15 March 2010 23:16 schreef Bleh? het volgende:

Maar het Frans is zo'n mooie taal...
(Nee hoor, groot gelijk, maar ik heb er in een vlaag van verstandsverbijstering voor gekozen mijn thesis over een Frans auteur te doen, dus ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat Frans fantastisch is. [/frustratie])






Juist, dat kan hier met mijn scriptie nog wel eens een probleem worden. Maar ja, Frans houdt ook niet van mij.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 16-03-2010 14:46 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Frans is ook een vreselijke taal.



Nix
Usericon van Nix
Posted 16-03-2010 14:48 by Nix Profiel van Nix

Zo waar.


Nu: Rosalind Kraus - Terminal irons works,

ik moest blijkbaar volgende week nog een papaer in leveren.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-03-2010 14:49 by spectre Profiel van spectre




Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Nix
Usericon van Nix
Posted 16-03-2010 14:50 by Nix Profiel van Nix

Dat wordt wel een heel bijzondere paper.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 16-03-2010 14:57 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 15 March 2010 21:48 schreef De Tegenpartij het volgende:
Er is ook een tv-serie van gemaakt, niet zo lang geleden.

Wel door de BBC zie ik net. Maakt ook eigenlijk niet uit want ik hou toch altijd een onbevredigend gevoel over aan verfilmingen van boeken. Verder dan redelijk komen ze nooit IMO.


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 16-03-2010 16:14 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 15 March 2010 23:00 schreef Mark het volgende:
George Martin heeft een trap onder zijn hol nodig verdorie Die Dance with Dragons gaat nooit uitkomen zo.

Edit: voor de geinteresseerdn die dit godbetert eventueel bizar genoeg nog niet wisten: HBO heeft inmiddels een 10-delige televisie adaptatie gemaakt van Game of Thrones, met o.a. Sean Bean.



Ben benieuwd


Interessant ( ik lees de serie pas sinds kort, dus ik mag he nieuws gemist hebben )

Cast spreekt ook best wel aan, al vind ik Joffrey wel erg jong. Aan de andere kant, die is ook maar 13 of zo in de boeken.
Gezien het HBO is zullen ze ook wel alle blood, guts en gore er in stoppen, alsook het vele naakt.
Ben alleen erg benieuwd hoe ze om de scenes van Daenerys heen gaan werken. Een 13-jarige in dat soort scenes op tv is vragen om problemen.

Afijn, hopen dat de serie goed gelukt is en dat hij populair genoeg is voor een vervolg



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-03-2010 16:40 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 March 2010 14:57 schreef bokaj het volgende:
Wel door de BBC zie ik net. Maakt ook eigenlijk niet uit want ik hou toch altijd een onbevredigend gevoel over aan verfilmingen van boeken. Verder dan redelijk komen ze nooit IMO.
Niet altijd vind ik. B.v. One flew over the cuckoos nest, Charlie and the chocolate factory, The witches, Trainspotting.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-03-2010 7:31 by watery black Profiel van watery black

ik ben weer begonnen met engelse boeken. goed om mn engels nog wat verder te perfectioneren. eerst wat steven king boekjes gelezen (o.a. gerald's game, zieke shit ).

laatst duwde een collega me 2 Koontz boeken in mn handen. Begonnen met Intensity. Ik moet zeggen dat ik, zijnde enorme King fan, behoorlijk wat moeite had om in het verhaal te komen. nu dat echter gelukt is vind ik het super, ben nu iets voorbij de helft en ik kijk elke dag weer uit naar de lunchpauze (ik lees alleen op het werk, thuis met mn vent erbij krijg ik daar toch de kans niet voor.)



"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-03-2010 7:35 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 16 March 2010 16:40 schreef bastianus het volgende:
Niet altijd vind ik. B.v. One flew over the cuckoos nest, Charlie and the chocolate factory, The witches, Trainspotting.


vergeet vooral the green mile, rose red en misery niet. veel king films waren best goed te doen eigenlijk.

the shining daarentegen was als boek 100 keer beter. ik had eerst het boek gelezen en daarna de film gekeken. zware teleurstelling.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


U Boat-666
U-666
Usericon van U Boat-666
Posted 21-03-2010 12:32 by U Boat-666 Profiel van U Boat-666http://www.uboataces.com/

The green mile


German U-Boats and Battle of the Atlantic U-666


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 21-03-2010 18:00 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

Deze nu uit, waren erg cool!

Herman Brusselmans - De Droogte
Weer een boek rondom een van de vele, vrij inwisselbare Brusselmans typetjes. Ik kan er geen genoeg van krijgen en vind Brusselmans taaltechnisch nog steeds met afstand de beste NL talige schrijver.

Ian Christi - The Sound Of The Beast
Aangeschaft n.a.v. de Get Thrashed docu. Zeer vermakelijk boek over metal in de breedte. Van Sabbath in de jaren 70 naar Metallica in de jaren 80-90 naar het begin van nu metal. Jammer dat het niet doorgaat tot het heden aangezien er na nu metal weer fatsoenlijke metal werd gemaakt. Het boek gaat niet de diepte in (daarvoor kun je beter genreboeken als Lords Of Chaos of Choosing Death lezen) maar geeft wel een mooi overzicht van de verschillende genres, inclusief -discutabele- lijsten met toonaangevende platen per genre. Aanrader.


Evil Dick


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-03-2010 18:10 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 21 March 2010 7:35 schreef watery black het volgende:


the shining daarentegen was als boek 100 keer beter. ik had eerst het boek gelezen en daarna de film gekeken. zware teleurstelling.




Een van de weinige verfilmingen van king die ik écht goed vind. Komt waarschijnlijk ook wel door jack, meesterlijke rol.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 22-03-2010 16:12 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

Ik lees nu dat Bunny-boek van Nick Cave. Van een vriendinnetje gekregen voor mijn verjaardag dus ik moet het wel uitlezen om niet als een ondankbare hond over te komen (daarom vind ik boeken als cadeau wel enigszins vervelend...ik voel mij altijd zo verplicht). Het is wel aardig alleen vind ik zijn personages altijd een beetje too far of the wall, middelbare zeepverkopers die ondanks alles dan toch een rock n roll leven leiden met lekkere wijven neuken, drugs en drank....yeah sure.


Evil Dick


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 25-03-2010 18:41 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

Lees nu vooral grimoires om demonen en summerische goden op te roepen die mij EN een lekker wijf EN meer geld EN een baan EN mij een goede nachtrust EN al mijn vijanden hier op aarde een pijnvolle dood kunnen bezorgen.


Evil Dick


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 25-03-2010 19:07 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Sprookjesboeken dus



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-03-2010 19:08 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 25 March 2010 18:41 schreef Crypt_666 het volgende:
Lees nu vooral grimoires om demonen en summerische goden op te roepen die mij EN een lekker wijf EN meer geld EN een baan EN mij een goede nachtrust EN al mijn vijanden hier op aarde een pijnvolle dood kunnen bezorgen.



En als je die uit hebt mag je aan een handleiding "Hoe kan ik ook volwassen worden" beginnen.



Boeiender


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen