IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Kosovo Vorige pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-02-2008 10:18 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2008 10:12 schreef kwelgeest het volgende:
Moet je nog maar eens de nieuwsberichten van de afgelopen dagen lezen. De EU, VN en de wereldbank hebben alweer miljarden klaar staan.

Zijn dat dan geen miljarden die anders gewoon in Servië gepompt worden?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-02-2008 10:19 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2008 10:16 schreef attila_de_hun het volgende:
de "vrouwenhandel" doet het in ieder geval goed als ik het krantenarikel van afgelopen weekend kan herinneren.
Maar je noemt wel een terecht criterium dat meegenomen moet worden voordat een "staat" geaccepteerd gaat worden.

ik vraag me trouwens af, zijn er geen meer regio's daar waar veel albanezen zitten?? zoja, dan zullen die ook vast wel "onafhankelijk" willen worden
Wat dacht je van Koerden en Basken, waarom denk je dat Spanje Kosovo nog niet erkend heeft en dat voorlopig ook nog niet gaan doen. Min of meer dezelfde reden waarom Rusland zo fel tegen is. Echt niet alleen omdat ze de Serven als een broedervolk beschouwen waarom ze hen in de eerste wereldoorlog te hulp schoten.
Of alle andere Balkanpronvincies met een domineerende minderheid.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-02-2008 10:19 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2008 10:18 schreef WhiteRider het volgende:
Zijn dat dan geen miljarden die anders gewoon in Servië gepompt worden?
Servie en westers geld krijgen, grapjas.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-02-2008 10:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Inderdaad, en lees ook het punt wat Misanthrope heeft genoemd wat betreft marocs. mogelijk ietwat overdreven maar uiteindelijk komt het er wel op neer. Ik snap dan ook echt niet waarom de VS, UK, Frankrijk etc. Kosovo zo klakkeloos accepteren.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 19-02-2008 10:50]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-02-2008 10:37 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Tuurlijk, Kosovo zou voor jou en mij als belastingbetaler geen, directe, belastingverhoging betekenen, maar het geld moet ergens vandaan komen. En zodra Nederland op eigen titel geld overmaakt naar Kosovo komt dat toch dichterbij. Het kan zijn dat buitenlandse zaken en/of ontwikkelingssamenwerking daar dan geheel zelf voor op moeten draaien, maar ik schat die kans vrij klein. En gelukkig hebben wij al genoeg geld voor defensie, en het investeren in onderwijs en onderzoeken naar duurzame productie en energie. Dat geld kan hier echt niet beter besteed worden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 27-03-2008 15:35 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 18 februari 2008 12:38 schreef Chelman het volgende:
Oh ja?

Dan zou ik toch maar eens gaan verdiepen in de gestuurde influx van (moslim)albanezen naar servië die tot de escalatie heeft gezorgd.

Het in de schoenen van serviërs schuiven van de Balkandrama door de Westerse media en politiek is een van de meest walgelijke hoaxes van de 20ste eeuw.


APPLAUS!!!!! Eindelijk eens iemand die zich d'r daadwerkelijk in verdiept heeft voordat hij zijn bek opentrekt.

quote:
Op 19 februari 2008 10:23 schreef attila_de_hun het volgende:
Inderdaad, en lees ook het punt wat Misanthrope heeft genoemd wat betreft marocs. mogelijk ietwat overdreven maar uiteindelijk komt het er wel op neer. Ik snap dan ook echt niet waarom de VS, UK, Frankrijk etc. Kosovo zo klakkeloos accepteren.


Ja, Albanië is praktisch een derde wereldland, dus ik snap best dat die albanezen daar weg willen.

Daar houdt mijn begrip voor de albanezen volledig op, je bent al geaccepteerd in een ander land, ga dan godverdomme niet nog eens een Nieuw-Albanië willen stichten in een ander land, leg je er dan ook gewoon bij neer dat je Servisch staatsburger bent.

[Dit bericht is gewijzigd door Rouwend in de Mist op 27-03-2008 15:53]



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-04-2011 11:29 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2008 15:35 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Daar houdt mijn begrip voor de albanezen volledig op, je bent al geaccepteerd in een ander land, ga dan godverdomme niet nog eens een Nieuw-Albanië willen stichten in een ander land, leg je er dan ook gewoon bij neer dat je Servisch staatsburger bent.


Even up'en in verband met m'n scriptie en gezien het feit dat Brani weer terug is! (Chellie ook, dus ik denk dat de we discussie weer lekker kunnen oprakelen )

Impliceer je nu dat Albanezen in Kosovo de rechten hadden die verbonden waren met Servisch staatsburgerschap (die ook trouwens bij 'etnisch' Servische burgers met de voet getreden werden in de jaren 90)? Los van de vraag of een onafhankelijk Kosovo rechtvaardig/juist/de overname van onvervreemdbaar heilig Servisch land is, dit is toch wel een lachwekkend argument. Het probleem in ex-Joegoslavië, en net zozeer voor veel andere delen van de Balkan, is dat rechten niet verbonden werden met 'citizenship' (staatsburgerschap), maar 'nationhood', ofwel het behoren tot een (juiste) nationale groep.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 12-04-2011 11:32]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-05-2011 11:33 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Ik ben teleurgesteld .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-05-2011 11:50 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 mei 2011 11:33 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ik ben teleurgesteld .



Sorry.


Boeiender


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-05-2011 11:54 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Achja, het schreeuwen dat Kosovo onvervreemdbaar Servisch land is is natuurlijk makkelijker dan een inhoudelijke discussie voeren.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-05-2011 11:59 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 mei 2011 11:54 schreef Gemene Lepel het volgende:
Achja, het schreeuwen dat Kosovo onvervreemdbaar Servisch land is is natuurlijk makkelijker dan een inhoudelijke discussie voeren.


Kunnen wij ze Friesland niet geven?


Boeiender


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-05-2011 12:04 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Ik weet het niet. Wellicht als we er een slag ensceneren waarin we wat Polen (will do voor een machtig Slavisch leger zou ik zeggen) met Turken en Marokkanen laten vechten, de Slavische krijgers glorieus laten verliezen, 600 jaar wachten en wat nationalistische mythevorming erop los laten.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 03-05-2011 12:05]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen