IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Eenzaamheid - Solitude - Alleen Vorige pagina | Volgende pagina
Silence
Usericon van Silence
Posted 08-09-2009 21:11 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Mhm, dat klinkt als een heftige periode. Ik ben daarin altijd veel wispelturiger geweest, en wat ik zei: enorme last van die tegenstellingen. Vooral omdat deze in enkele seconde konden omslaan.

Ik denk dat het gevoel van eenzaamheid iets heel persoonlijks is, en dat mensen dit dan ook op verschillende manier ervaren. Eenzaam zou ik niet willen zijn, maar in die periode was ik er zo'n beetje aan gehecht, aan dat gevoel. Hoe vreemd dat ook klinkt.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 08-09-2009 21:11 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 8 september 2009 21:03 schreef Metalhead22 het volgende:
+1, hehe

Leuk hoor. Daag.


*high fives*

Kan er nu gelukkig wel om lachen. Ook al snap ik die massa hysterie nog steeds niet helemaal.

"Ben je er niet blij om dan?"
Och, op zich wel
"Nou je kan trots zijn op jezelf hoor."
Nja, ach. Tot morgen dan.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 08-09-2009 21:17 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 8 september 2009 21:11 schreef Silence het volgende:
Mhm, dat klinkt als een heftige periode. Ik ben daarin altijd veel wispelturiger geweest, en wat ik zei: enorme last van die tegenstellingen. Vooral omdat deze in enkele seconde konden omslaan.

Ik denk dat het gevoel van eenzaamheid iets heel persoonlijks is, en dat mensen dit dan ook op verschillende manier ervaren. Eenzaam zou ik niet willen zijn, maar in die periode was ik er zo'n beetje aan gehecht, aan dat gevoel. Hoe vreemd dat ook klinkt.


Joah, dat was het ook. Het probleem is dat het vaak in mijn familie voorkomt aan beide kanten. Dus er is een heule heeeeeullle grote kans dat het weer terug komt. Is al eens gebeurd, maar herken de symptomen nu gelukkig. Plus dat mn vriend van mn verleden weet en ook op me let.

Voor iedereen is eenzaamheid anders inderdaad. Mn broertje bijvoorbeeld heeft een hele grote vrienden groep, en die voelt zich al alleen als hij vanwege zijn werk een keer niet mee uit kan.
Zelf heb ik daar echt helemaal niks van. Zit nu ook al een paar avonden alleen thuis en vermaak me prima. T moet alleen niet te lang gaan duren.

Dat je na al die zooi prijs stelde op de eenzaamheid snap ik ook trouwens ^^


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-09-2009 21:21 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Mhm, bij mij in familie komen alleen maar vreemde en labiele figuren rond, zeker aan de kant van mijn moeder. Alleen zijn ze allemaal enorm koppig, waardoor niet een van hen een diagnose heeft, en ze nu (tussen 45 en 50) zichzelf opeens tegen komen. Heel handig.

Ik snap ook dat voor jou het gevoel van eenzaamheid slechts klote herinneringen en tijden naar boven haalt, lijkt me ook zeker geen pretje.

Je moet binnenkort je msn maar weer is aanslingeren, volgens mij kunnen wij bijkletsen over 101 dingen.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 08-09-2009 21:27 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2009 18:54 schreef Lionheart het volgende:
Het is niks geworden met die buurvrouw?
Ik geloof dat men hiero (dit topic)vast ook wel op de hoogte zijt van mijn raamrelatie.



Maar het is soms wel wat over the top (lees: van zes uur 's ochtends tot 16.00 non-stop )

edit: voor de rest ben ik nog altijd even eenzaam als geenzaam...



[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 08-09-2009 21:31]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 08-09-2009 21:34 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Ja, vind het gek, met een "raamrelatie".

Sorry hoor, ik kan er niet bij dat zoiets je überhaupt goed kan doen.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 08-09-2009 21:39 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 8 september 2009 21:21 schreef Silence het volgende:
Mhm, bij mij in familie komen alleen maar vreemde en labiele figuren rond, zeker aan de kant van mijn moeder. Alleen zijn ze allemaal enorm koppig, waardoor niet een van hen een diagnose heeft, en ze nu (tussen 45 en 50) zichzelf opeens tegen komen. Heel handig.

Je moet binnenkort je msn maar weer is aanslingeren, volgens mij kunnen wij bijkletsen over 101 dingen.


Klinkt als de definitie van mn oma
Die heeft al eeuwen regelmatig last van depressies (2 weken tot 2 maanden per keer) alleen noemt ze het "griep" en is er dus nooit mee naar de dokter geweest. Ze is nu bijna 80 en houd het nog steeds vol.
Bizar gewoon.
Sinds opa 7 jaar geleden is overleden is ze ook zo eenzaam als de tering (bezoek van (klein)kinderen maakt niet uit) en haar wereld is Gi-gan-tisch gekrompen. Neh, lijkt me niks.

And yes ma'am, will do!


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-09-2009 22:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2009 21:34 schreef Metalhead22 het volgende:
Ja, vind het gek, met een "raamrelatie".

Sorry hoor, ik kan er niet bij dat zoiets je überhaupt goed kan doen.

Hmm.. Onder de brug in Deventer heb ik ook wel eens een zeer kortstondige raamrelatie gehad..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-09-2009 22:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2009 21:21 schreef Silence het volgende:
Mhm, bij mij in familie komen alleen maar vreemde en labiele figuren rond, zeker aan de kant van mijn moeder. Alleen zijn ze allemaal enorm koppig, waardoor niet een van hen een diagnose heeft, en ze nu (tussen 45 en 50) zichzelf opeens tegen komen. Heel handig.


Bekend verhaal. Maar goed, vroeger werd er ook veel minder gediagnosticeerd, en kon je verder komen zonder. Doordat je nu minder mag afwijken word je ook sneller in een hokje gestopt. Bovendien is er nu veel meer bekend over psychische "stoornissen".


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-09-2009 2:53 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 8 september 2009 21:21 schreef Silence het volgende:
Mhm, bij mij in familie komen alleen maar vreemde en labiele figuren rond, zeker aan de kant van mijn moeder.



Same here. Ik heb het niet van een vreemde blijkt wel.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-09-2009 2:56 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2009 22:53 schreef bastianus het volgende:
Hmm.. Onder de brug in Deventer heb ik ook wel eens een zeer kortstondige raamrelatie gehad..


Hehehe.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-09-2009 2:56 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik ben vaak en veel alleen en het is heerlijk! Echter ik blijf mens dus als ik een weeklang alleen sociaal contact heb middels AH kassamiep verlang ik ook naar een praatje.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 09-09-2009 18:51 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ahum...Hoorde zonet mijn naam en daarachteraan klonk het woord kom.

Kan twee dingen betekenen; in de bedoeling van 'klaar' of, wanneer de eerste niet van toepassing is/was, de versie die wellicht langer zal gaan duren.

Stresssss



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 09-09-2009 19:38 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Eenzaamheid, daar heb ik ook wel eens last van ja.


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 09-09-2009 19:41 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

Eenzaamheid zit tussen je oren
Hoe kun je eenzaam en alleen zijn in een overvolle wereld!


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-09-2009 19:42 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2009 18:51 schreef BARABAS het volgende:
Ahum...Hoorde zonet mijn naam en daarachteraan klonk het woord kom.

Kan twee dingen betekenen; in de bedoeling van 'klaar' of, wanneer de eerste niet van toepassing is/was, de versie die wellicht langer zal gaan duren.

Stresssss




Je moeder roept, belhamel.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 09-09-2009 20:37 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht


...ik durf niet zo goed meer naar mijn huis toe. Wens me succes eenzamelingen! Ik zal kijken wat ik voor jullie betekenen kan zodra ik voor den hemelpoort verschijn..


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-09-2009 20:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2009 20:37 schreef BARABAS het volgende:

...ik durf niet zo goed meer naar mijn huis toe. Wens me succes eenzamelingen! Ik zal kijken wat ik voor jullie betekenen kan zodra ik voor den hemelpoort verschijn..

Doe je wel even zachtjes bij het eerste stukje achter de hemelpoort? Daar zitten namelijk de gereformeerden, die denken dat ze alleen in de hemel zitten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Waldtyr
Usericon van Waldtyr
Posted 10-09-2009 19:53 by Waldtyr Wijzig reactieProfiel van WaldtyrQuote dit berichthttp://www.myspace.com/moonofblood

quote:
Op 8 september 2009 21:27 schreef BARABAS het volgende:


Maar het is soms wel wat over the top (lees: van zes uur 's ochtends tot 16.00 non-stop )





Das n beetje geschift. Ik zou eerder afleiding zoeken.


neoplasma malignum


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 10-09-2009 21:39 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Ja precies, ramen zemen met je zwans bijvoorbeeld.

Leuk man.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-12-2009 23:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Samen eenzaam
Mensen die zich eenzaam voelen besmetten anderen met die gevoelens.

Eenzaamheid is besmettelijk. Het kan net zo besmettelijk zijn als een verkoudheid, laat een zestig jaar lopend Amerikaans onderzoek onder ruim vijfduizend mensen zien (Journal of Peronality and Social Psychology, december 2009).

Psycholoog John Cacioppo van de universiteit van Chicago en collega's gebruikten gegevens uit de Framingham Heart Study. Dit onderzoek startte in 1948 met ruim vijfduizend Amerikanen uit het stadje Framingham en was bedoeld om de risico's op hart- en vaatziekten van de bevolking in kaart te brengen. Inmiddels hebben deze proefpersonen ruim vijfduizend kinderen gekregen. Bij deze tweede generatie is ook het sociaal leven in kaart gebracht. Elke twee tot vier jaar namen de onderzoekers contact op met deze generatie en verzamelden informatie over hun vrienden.

Zo ontdekte Cacioppo dat er zoiets als een 'eenzaamheidsvirus' bestaat. Mensen die zich eenzaam voelen, zoeken een vriend of buurman op. Maar die spaarzame vriend of goedgemutste buur besmetten ze vervolgens met hun treurige gedachten. Die ontwikkelt ook gevoelens van eenzaamheid en raakt eveneens steeds verder sociaal geïsoleerd. Het is tegenstrijdig. Maar juist door met anderen samen te zijn, kun je eenzamer worden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


R.
Usericon van R.
Posted 06-12-2009 23:24 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2008 22:39 schreef R. het volgende:
Ik zat deze avond heel alleen aan een bord spagetti met knoflook met ierse koffie in een Almeers grand-cafe, omdat 2 'vrienden' niet kwamen opdagen .

Zijn ook meteen uit mijn msn verdwenen en ik hoef er geen contact meer mee natuurlijk.

1-0 voor de vervreemding!

Begint sowieso een beetje mager te worden hier! Oud bekende Elmar is nu een club-kut in skaterkleding (converse) en snuift hier en daar terwijl ie danst op Wolter Kroes en P.Diddy. Metalblade/Anton is bewust een kluizenaar geworden. enz enz.




Terugblik, ga nu 3x per week uit slaap elke week weer bij een andere stoot . Grote vriendengroepen gemaakt en veel plezier meegemaakt. Depri gevoelens zitten nog wel ergens verscholen maar wil ik zo lang mogelijk bedekt houden.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-12-2009 23:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

en hoe is het nu met die kluizenaar?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


R.
Usericon van R.
Posted 06-12-2009 23:30 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Geen idee, die heeft zichzelf nml nog steeds opgesloten.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-12-2009 3:27 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Respect voor het drie vrouwen per week batsen.

Dat is in tien jaar tijd toch alweer 1560 stuks.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen