IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Albinisme Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-03-2008 0:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Korte beschrijving
Bij albinisme is er onvoldoende aanmaak van pigment (melanine) in de ogen, huid en haar. Dit pigment bepaalt de kleur van deze onderdelen van het lichaam. Mensen met albinisme hebben vaak een opmerkelijk lichte huid en haarkleur. De ogen kunnen soms, door het ontbreken van pigment in de iris, rood doorschijnen.

Er zijn verschillende vormen van albinisme. Meestal is er een vermindering van pigment in zowel de huid en haren als de ogen. Er bestaat ook een vorm waarbij alleen de ogen zijn aangedaan. In de regel is er bij albinisme sprake van een visuele beperking, die echter van persoon tot persoon in ernst kan wisselen. Daarnaast bestaat er vaak een overgevoeligheid voor zonlicht.

Albinisme kan ook een verschijnsel zijn bij een meer omvattende aandoening. Zo kan albinisme een enkele keer voorkomen in combinatie met andere kenmerken zoals aangeboren doofheid en problemen met de bloedstolling.




Ik ben op zoek naar de waarheid rond het feit dat mensen met albinisme rooie ogen hebben! Klopt dat? Zijn er zo'n mensen? foto's?


Bestaat er zoiets als een albino ijsbeer?

Is Michael Jackson een albino?

allemaal vragen


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-03-2008 0:38 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Vragen, ja.

Is dit weer een topic over gothics?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 01-03-2008 0:43 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Het is wit en leeft in sesamstraat.... Alpino!



watery black
Usericon van watery black
Posted 01-03-2008 0:45 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2008 0:37 schreef Hypnos het volgende:
Korte beschrijving
Bij albinisme is er onvoldoende aanmaak van pigment (melanine) in de ogen, huid en haar. Dit pigment bepaalt de kleur van deze onderdelen van het lichaam. Mensen met albinisme hebben vaak een opmerkelijk lichte huid en haarkleur. De ogen kunnen soms, door het ontbreken van pigment in de iris, rood doorschijnen.

Er zijn verschillende vormen van albinisme. Meestal is er een vermindering van pigment in zowel de huid en haren als de ogen. Er bestaat ook een vorm waarbij alleen de ogen zijn aangedaan. In de regel is er bij albinisme sprake van een visuele beperking, die echter van persoon tot persoon in ernst kan wisselen. Daarnaast bestaat er vaak een overgevoeligheid voor zonlicht.

Albinisme kan ook een verschijnsel zijn bij een meer omvattende aandoening. Zo kan albinisme een enkele keer voorkomen in combinatie met andere kenmerken zoals aangeboren doofheid en problemen met de bloedstolling.




Ik ben op zoek naar de waarheid rond het feit dat mensen met albinisme rooie ogen hebben! Klopt dat? Zijn er zo'n mensen? foto's?


Bestaat er zoiets als een albino ijsbeer?

Is Michael Jackson een albino?

allemaal vragen


over die ijsbeer, ja, lijkt me wel. zou alleen wel een groot probleem vormen en ik denk dat het beestje het nog wel eens heel erg koud zou kunnen krijgen. een ijsbeer heeft namelijk onder zijn witte vacht een zwarte huid, en dat dient ook een nut. zwart trekt namelijk warmte aan. dit in combinatie met de dikke vacht (die wit is omdat het de kou van de buitenwereld afstoot), en natuurlijk een aardige vetlaag, houdt de ontsnappende lichaamswarmte vast en zorgt er zo voor dat hij niet onderkoeld raakt.

Wat MJ betreft, daar ga ik niet eens op reageren.

over die ogen, tsja, zoals in je artikel staat zijn er verschillende vormen van albinisme. als er een vorm is die alleen de ogen aantast, zal er misschien ook een vorm zijn die de ogen juist niet aantast. ik weet het niet. maar als het in de ogen zit krijg je inderdaad rooie ogen, das namelijk van het bloed dat door de veetjes in je ogen stroomt.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 01-03-2008 0:49 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 1 maart 2008 0:43 schreef Audiophile het volgende:
Het is wit en leeft in sesamstraat.... Alpino!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-03-2008 0:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2008 0:43 schreef Audiophile het volgende:
Het is wit en leeft in sesamstraat.... Alpino!

LOL


signature


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-03-2008 0:49 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht







Ik had vroeger iets tegen albino konijnen, nu nog steeds trouwens.



Brr!

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 01-03-2008 0:53]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-03-2008 0:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2008 0:45 schreef watery black het volgende:
over die ijsbeer, ja, lijkt me wel. zou alleen wel een groot probleem vormen en ik denk dat het beestje het nog wel eens heel erg koud zou kunnen krijgen. een ijsbeer heeft namelijk onder zijn witte vacht een zwarte huid, en dat dient ook een nut. zwart trekt namelijk warmte aan. dit in combinatie met de dikke vacht (die wit is omdat het de kou van de buitenwereld afstoot), en natuurlijk een aardige vetlaag, houdt de ontsnappende lichaamswarmte vast en zorgt er zo voor dat hij niet onderkoeld raakt.

Wat MJ betreft, daar ga ik niet eens op reageren.

over die ogen, tsja, zoals in je artikel staat zijn er verschillende vormen van albinisme. als er een vorm is die alleen de ogen aantast, zal er misschien ook een vorm zijn die de ogen juist niet aantast. ik weet het niet. maar als het in de ogen zit krijg je inderdaad rooie ogen, das namelijk van het bloed dat door de veetjes in je ogen stroomt.



dankje vr ijsbeerantwoord!


iemand foto's van rooie albino-ogen? geen fotoflashdingen hé


signature


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-03-2008 0:53 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2008 0:52 schreef Hypnos het volgende:
iemand foto's van rooie albino-ogen? geen fotoflashdingen hé


Ja zie mijn post. Ennem ga eens googlen op afbeeldingen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-03-2008 0:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik vinner gene


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-03-2008 0:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht




Albino pride parade


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-03-2008 1:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht




ziet er getruceerd uit, heeft iemand betere foto's ??

Ik kan mij moeilijk iemand met rooie ogen voorstellen


signature


Reddy
Viespeuk
Usericon van Reddy
Posted 01-03-2008 1:12 by Reddy Wijzig reactieProfiel van ReddyQuote dit bericht




Een hermafrodite, twee koppige albino slang.
Hoe cool is dat?

linkje


dus


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 01-03-2008 1:23 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

vette shit zeg.


Suck my piss


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-03-2008 10:38 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2008 1:05 schreef Hypnos het volgende:
Ik kan mij moeilijk iemand met rooie ogen voorstellen


Soms helpt gewoon kijken ook nog wel eens. Nouja nogmaals voor jou, omdat je scrollvinger kapot is.



Klik maar op het plaatje, jaja tis wel een groot plaatje.. kun je diep in zn oogjes staren.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-03-2008 11:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

oeps.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-03-2008 11:27]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 01-03-2008 12:10 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik zag in amsterdam een albino meisje, erg mooi. D'r witte haren en wenkbrauwen waren apart, maar het mooiste waren d'r ogen. Soort bruine ogen, maar dan met een rode gloed erover. Ik probeerde niet te staren maar dat is niet gelukt volgens mij.


Zenial


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 01-03-2008 12:14 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

ik ken er ook een. De vorige bewoner van mn huidige huis. Ze is daarnaast ook doof.


Suck my piss


Ultimecia
Do Not Feed.
Usericon van Ultimecia
Posted 04-03-2008 20:38 by Ultimecia Wijzig reactieProfiel van UltimeciaQuote dit bericht

Ik had vorig jaar een albino docent, hij was ook heel erg slechtziend. Hij was nou niet bepaald leuk om te zien maar het was wel apart dat hij met zijn bijna blindheid nog gewoon les kon geven. Hij had wel wit haar en witte wenkbrauwen en wimpers maar blauwe ogen, dus geen rode, maar misschien heb ik wel gewoon nooit een rode gloed gezien omdat hij zo'n jampotglazenbril droeg.


Het Zwijn
frrrrr
Usericon van Het Zwijn
Posted 04-03-2008 22:09 by Het Zwijn Wijzig reactieProfiel van Het ZwijnQuote dit bericht

Ik heb ooit op een vakantie een albinomannetje leren kennen. (nou ja mannetje, hij was 2 meter en 19 jaar toen), maar die had ook geen rode ogen, maar blauwe ogen. Inderdaad ook een witte huid en witte haren. Dat was echt heel lullig, wij lekker in het zonnetje, hij onder een inmense parasol.


Daer morghens was daer grote stanc, ende die darmen worden nauwelic vergadert, ender onder die aarde bedobbet...


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 04-03-2008 22:30 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 1 maart 2008 0:43 schreef Audiophile het volgende:
Het is wit en leeft in sesamstraat.... Alpino!


Meesterlijk


Against God and Government


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-03-2008 0:13 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/



bij mn ouders in de buurt woont een turks albino meisje, best apart gezicht ook. wel zielig voor dat kind want als de hele flat buiten zit te pimpen, moet zijn binnen blijven ivm de volle zon op het plein


Je moeder.


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 05-03-2008 0:34 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Ha. Wat grappig allemaal

Een vriendin van mij is albino, idd witte haren, bleke huid en rood-gelaten ogen (de irissen hebben géén kleur! Daar kijk je dwars doorheen). Maar ze is wel een top-meid!


Inter faeces et urinam nascimur


Het Zwijn
frrrrr
Usericon van Het Zwijn
Posted 05-03-2008 0:45 by Het Zwijn Wijzig reactieProfiel van Het ZwijnQuote dit bericht

Het zou vreemd zijn dat dat ook de reden zou zijn dat ze niet een topmeid was

sorry, dat is mierenneukerij (ik moet gewoon aan mn 50 posts komen)


Daer morghens was daer grote stanc, ende die darmen worden nauwelic vergadert, ender onder die aarde bedobbet...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2008 2:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 maart 2008 20:38 schreef Ultimecia het volgende:
Ik had vorig jaar een albino docent, hij was ook heel erg slechtziend. Hij was nou niet bepaald leuk om te zien maar het was wel apart dat hij met zijn bijna blindheid nog gewoon les kon geven. Hij had wel wit haar en witte wenkbrauwen en wimpers maar blauwe ogen, dus geen rode, maar misschien heb ik wel gewoon nooit een rode gloed gezien omdat hij zo'n jampotglazenbril droeg.

zien is dan ook wel aardig overrated


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 05-03-2008 2:58 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2008 1:12 schreef Reddy het volgende:



Een hermafrodite, twee koppige albino slang.
Hoe cool is dat?

linkje


Die heb ik gezien in Engeland!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen