IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Portishead (UK triphop) Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 07-06-2008 13:03 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ille Vangelis tune idd


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-06-2008 12:56 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik ben echt helemaal verslaafd aan Third, hij word ook per luisterbeurt beter heb ik het idee

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 09-06-2008 12:56]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-06-2008 16:07 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2008 15:54 schreef ZelThoR het volgende:
Third klinkt erg als de oude Portishead zo op het eerste gehoor

Hehe, op het tweede gehoor wat minder. Qua sfeer en stem hangt het er nog erg dicht tegen aan (jee), qua muziek is het toch wat meer veranderd.

Ze hebben de overstap naar het nieuwe millenium inclusief nieuwe insteek in ieder geval goed doorstaan. Vet album


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


BVT
Usericon van BVT
Posted 25-06-2008 14:31 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

Ik ben getrouwd op muziek van Portishead.

Ik kocht voor een tijdje terug de-een solo cd van Beth Gibbons. Best een leuke ploat.



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 14-11-2008 2:13 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Het is wat laat, maar inderdaad.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-12-2008 19:00 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Third begint zich vrij fermpjes te nestelen als waarschijnlijk het meest extreme en uitdagende, maar wel (voor mij) waardeerbare, werk wat ik dit jaar en misschien wel lange tijd gehoord heb.

Muzikale grenzen (zuiverheid, bvb.) worden her en der overschreden, maar dat lijkt bewust en mits je in de juiste mood bent ook juist voor een goed effect te zorgen. Voor de rest is de muziek bij tijd en wijle bijzonder 'koud', er lijkt geen hoop meer te zijn in het desolate landschap wat er geschilderd wordt. En waar voorheen mevrouw Gibbons nog wat warmte en hoop bracht is dit nu vaak ver te zoeken. Tergend! Meesterlijk gedaan, daar kan menig black metal band nog een puntje aan zuigen.

Het album is de moeilijkste van de 3 (van Portishead) en uiteindelijk (voor mij, nu) de beste.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-12-2008 19:02 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Hmmmmm, heb hem nog niet gehoord, maar nu hier thuis Portishead - Portishead opstaan. Lekker.


Boeiender


Willlem
Crimson King
Usericon van Willlem
Posted 22-12-2008 12:11 by Willlem Wijzig reactieProfiel van WilllemQuote dit berichthttp://www.xboxworld.nl/

Nice,

kom toch best veel topice en bands tegen die ik niet verwacht had tegen te komen! Portishead is er daar een van.

Third is (momenteel) mijn favoriet. Vind de algehele sfeer, over héél het album, heel sterk. Favoriete nummer is denk ik Machine Gun, van Third.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-01-2010 14:14 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht



Single als benefiet voor Amnesty UK. Ik vind hem zwakjes ten opzichte van het andere werk. Mijn probleem met het nummer is vooral dat de zang ongepast in de muziek is gezet / niet goed bij de muziek past. Maar goed, dat kun je natuurlijk verwachten als artiesten opeens duidelijk NIET voor het geld kiezen

Misschien nieuw album eind dit jaar: http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8275835.stm


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-01-2010 15:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2008 19:00 schreef ZelThoR het volgende:
Third begint zich vrij fermpjes te nestelen als waarschijnlijk het meest extreme en uitdagende, maar wel (voor mij) waardeerbare, werk wat ik dit jaar en misschien wel lange tijd gehoord heb.

Muzikale grenzen (zuiverheid, bvb.) worden her en der overschreden, maar dat lijkt bewust en mits je in de juiste mood bent ook juist voor een goed effect te zorgen. Voor de rest is de muziek bij tijd en wijle bijzonder 'koud', er lijkt geen hoop meer te zijn in het desolate landschap wat er geschilderd wordt. En waar voorheen mevrouw Gibbons nog wat warmte en hoop bracht is dit nu vaak ver te zoeken. Tergend! Meesterlijk gedaan, daar kan menig black metal band nog een puntje aan zuigen.

Het album is de moeilijkste van de 3 (van Portishead) en uiteindelijk (voor mij, nu) de beste.


Er stond vorig jaar een stuk over het opnameproces en de instrumentatie van Third met de producer in de SoS, erg tof om te lezen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-01-2010 15:30 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2010 15:23 schreef spectre het volgende:
Er stond vorig jaar een stuk over het opnameproces en de instrumentatie van Third met de producer in de SoS, erg tof om te lezen

Vertel eens wat, als je wil. Wat ik volgens mij heb opgepikt is dat het héél veel werk was (totaal anders dan met Barrow's Beak bvb.) en dat er veel a-typische / niet-instrumenten werden ingezet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-01-2010 15:32 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dan moet ik het even weer nalezen, maar dat vind ik niet erg

Edit: Het mooie van SoS, oude artikelen staan graties online..

http://www.soundonsound.com/sos/nov08/articles/portishead.htm

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 11-01-2010 15:33]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-01-2010 15:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ah cool Thuis even doorkijken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 11-01-2010 17:08 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Ik trek dat nr behoorlijk goed anders maar goed ik vind vrijwel alles van deze lui geniaal!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-01-2010 17:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

'zwakjes ten opzichte van het andere werk'



Een absolute mening heb ik er nog niet over, slechts 2 keer gehoord ofzo.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-01-2010 17:10 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Nu Dummy aanstaan, ook mooi.


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-03-2011 20:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Third een tijdje laten liggen en nu weer aangezet, damn wat blijft die plaat HARD. Absoluut meesterwerk.


I wish I was a butterfly


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 30-03-2011 20:54 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 11 januari 2010 14:14 schreef ZelThoR het volgende:


Single als benefiet voor Amnesty UK. Ik vind hem zwakjes ten opzichte van het andere werk. Mijn probleem met het nummer is vooral dat de zang ongepast in de muziek is gezet / niet goed bij de muziek past. Maar goed, dat kun je natuurlijk verwachten als artiesten opeens duidelijk NIET voor het geld kiezen



Hmm voor Portishead begrippen niet heel sterk nee, beetje snel inmekaar geflanste ideeën door mekaar heen geflikkerd, en dat terwijl Portishead normaliter toch kwaliteit boven kwantiteit verkiest.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-08-2011 17:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht




argh wat lekker donker ero


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-10-2012 18:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2012 18:02 schreef faalhaas het volgende:
Interesseert me niet. Het had bij lange na niet dezelfde impact op me als de eerste 2 albums. Ik had bij veel nummers zoiets van "oh daar gaan we weer.." Positieve uitzondering is Machine Gun, daar doen ze echt wat anders.

Ik dacht eerst ook dat het aardig gelijkaardig was. Totdat ik het album goed geluisterd had

Nee, al met al toch echt behoorlijk anders. Flink andere sound en instrumentatie enzovoorts. Verder veel harder en kouder, waar de eerste twee melancholischer en warmer waren. Welke van de twee varianten dan het beste is doet er niet zoveel toe, maar ik zie Portishead pre- en post-comeback toch echt als wat anders.


I wish I was a butterfly


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-10-2012 18:15 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik luister nou even het nummer Small en ik moet zeggen dat ik de link met Chelsea Wolfe nu wel hoor.



... hoe de hazen lopen ...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-10-2012 11:40 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2012 18:04 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik dacht eerst ook dat het aardig gelijkaardig was. Totdat ik het album goed geluisterd had

Nee, al met al toch echt behoorlijk anders. Flink andere sound en instrumentatie enzovoorts. Verder veel harder en kouder, waar de eerste twee melancholischer en warmer waren. Welke van de twee varianten dan het beste is doet er niet zoveel toe, maar ik zie Portishead pre- en post-comeback toch echt als wat anders.


Ik blijf alles geniaal vinden. Ook Third blijf ik draaien als een malle.

Chelsea Wolfe.. Juist, dat is het eerste wat mijn moeder zei toen ze Chelsea Wolfe hoorde: Lijkt op Portishead!



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-10-2012 11:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Het is ook allemaal prachtig! Eerste twee wel wat meer meisjesmuziek


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 19-10-2012 11:53 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

<Code> is meisjesmuziek.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-12-2012 17:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



Harde versie dit! *breek*

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 03-12-2012 18:07]


I wish I was a butterfly


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen