IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Krachttraining/Bodybuilding third edition Vorige pagina | Volgende pagina
VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 11-02-2010 14:31 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2010 14:04 schreef Rasputin het volgende:
En voor de meeste resultaten met de minste inspanning, train vooral je rug en je benen, eventueel nog je borst. Het zijn de grootste spiergroepen die je hebt, dus daarmee zal je het grootste effect kunnen bewerkstelligen.

En vergeet die vrouwenoefeningen dat je op een soort baarstoel zit, ga gewoon squatten. En deadliften als je het nog kunt opbrengen daarna, maar leg curls zijn ook goed.
En voor je rug, 1 pulldown oefening en 1 roei oefening.
12 herhalingen moet je met moeite kunnen halen, of 10, dat is wel een mooi aantal herhalingen om te beginnen.

Succes!


Thanks voor de uitleg! Alleen nog wat vraagjes Bij ons hebben ze een apparaat waar je op gaat liggen om te squatten, die gebruik ik omdat ik last heb van vocht in de knieen en daar niet teveel gewicht/stress op wil zetten, ook goed?
En voor het roeien, ik weet dat je roeiapparaten hebt maar ook bij de krachtapparaten een soort van roeiding hebt maar dan met gewichten. Bedoel je die dan?

Enneh, deadliften? Leg curls?


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 11-02-2010 14:40 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2010 14:31 schreef VodeVilicious het volgende:
Thanks voor de uitleg! Alleen nog wat vraagjes Bij ons hebben ze een apparaat waar je op gaat liggen om te squatten, die gebruik ik omdat ik last heb van vocht in de knieen en daar niet teveel gewicht/stress op wil zetten, ook goed?

Je bedoelt een "leg press" denk ik.
Squats hoeven niet per sé zwaar te zijn, je kunt ze zelfs zonder gewicht doen (= hindu squat). Het is m.i. eigenlijk altijd beter/gezonder om bewegingen zonder machines te doen. Je pakt hierdoor meer secundaire spiergroepen mee, je ontwikkelt je balans etc.

Maar het allerbelangrijkste is dat je oefeningen doet die je leuk vind, anders houd je het toch niet vol. Alle mensen die ik ken die regelmatig sporten (en dit volhouden) zien er gewoon goed uit.. hoe of wat ze bewegen en eten is van ondergeschikt belang.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 11-02-2010 14:45 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Bedoel je deze om te squatten?

Of bedoel je de legpress, waarbij je min of meer op je rug ligt, en een plaat met gewichten eraan omhoog drukt?

Maakt allebei niet zoveel uit, ik vind wel dat squatten als het kan altijd beter is, maar met een van die twee boven kan je ook absoluut resultaat gaan zien. Zolang je maar zwaar genoeg gaat om met moeite 10 herhalingen te halen.

Deadlift is een oefening voor zowel je hamstrings als je rug, maar afhankelijk van je uitvoering kun je er de accenten mee verleggen. In ieder geval is het dus een oefening waarmee je 2 van je grootste spiergroepen aanspreekt. Het is wel héél belangrijk dat je uitvoering goed is, want anders is de kans dat je je rug verziekt aanwezig.
Het ziet er zo uit
maar vraag even aan een instructeur of hij je een goede techniek aan kan leren. Anders de leg curl.

Alleen pak je daar alleen de hamstrings mee.

En roeien inderdaad die oefening die lijkt op een roeimachine, maar dan met gewicht eraan.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 11-02-2010 14:45 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2010 14:40 schreef Jelle het volgende:
Je bedoelt een "leg press" denk ik.
Squats hoeven niet per sé zwaar te zijn, je kunt ze zelfs zonder gewicht doen (= hindu squat). Het is m.i. eigenlijk altijd beter/gezonder om bewegingen zonder machines te doen. Je pakt hierdoor meer secundaire spiergroepen mee, je ontwikkelt je balans etc.

Maar het allerbelangrijkste is dat je oefeningen doet die je leuk vind, anders houd je het toch niet vol. Alle mensen die ik ken die regelmatig sporten (en dit volhouden) zien er gewoon goed uit.. hoe of wat ze bewegen en eten is van ondergeschikt belang.

Oh, ik dacht dat dat ook een squat iets was . Anders ga ik wel eens uitleg vragen bij een instructeur, al vertrouw ik die niet zo geweldig, ze lijken niet echt van de snuggerste. Ik doe vooral apparaten omdat ik verder niet goed weet wat je anders moet doen en hoe je dat op een gezonde manier doet. Maar eens kijken of ze me daar verder kunnen helpen

quote:
Op 11 februari 2010 14:45 schreef Rasputin het volgende:
Deadlift is een oefening voor zowel je hamstrings als je rug, maar afhankelijk van je uitvoering kun je er de accenten mee verleggen. In ieder geval is het dus een oefening waarmee je 2 van je grootste spiergroepen aanspreekt. Het is wel héél belangrijk dat je uitvoering goed is, want anders is de kans dat je je rug verziekt aanwezig.
Het ziet er zo uit *knip*
maar vraag even aan een instructeur of hij je een goede techniek aan kan leren. Anders de leg curl.
*knip*
Alleen pak je daar alleen de hamstrings mee.

En roeien inderdaad die oefening die lijkt op een roeimachine, maar dan met gewicht eraan.


Ik denk dat ik dan voor de legcurl ga kijken, want mijn rug is al verziekt door de grote voorgevel, dus dat is geen goed plan.
Maar die 'bevallingsstoelen' zijn dus geen geweldig idee? Ik vond ze altijd wel tof want het waren de enige apparaten waar ik flink wat gewicht kon hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door VodeVilicious op 11-02-2010 14:50]


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 11-02-2010 14:47 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 11 februari 2010 14:40 schreef Jelle het volgende:
Je bedoelt een "leg press" denk ik.
Squats hoeven niet per sé zwaar te zijn, je kunt ze zelfs zonder gewicht doen (= hindu squat). Het is m.i. eigenlijk altijd beter/gezonder om bewegingen zonder machines te doen. Je pakt hierdoor meer secundaire spiergroepen mee, je ontwikkelt je balans etc.



Squats moeten wél zwaar zijn. Massa bouwen, en zeker op je benen werkt het beste als je zwaar traint met weinig reps. Vezelverdeling in je quads, glutes en hams is zo dat ze daarop het best reageren.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 11-02-2010 15:30 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Dat weet ik, maar ze wil niet teveel gewicht ivm rare knieën.
Dan zeg ik, maak dan die squat gewoon wat lichter.


Bijlie
Woods of Ypres
Usericon van Bijlie
Posted 17-02-2010 19:10 by Bijlie Wijzig reactieProfiel van BijlieQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Bijlie

vandaag weer begonnen met fitnessen, ben 1.5 jaar geleden begonnen met afbouwen en uiteindelijk gestopt. Had een drukke agenda, gezinnetje enzo. Nu er weer wat tijd is gekomen in de agenda maar weer een abbo genomen. Ben vandaag gelijk geweest en ja ik voelt het redelijk. Hopelijk niet te veel last van spierpijn morgen, kan ik morgen ook weer even gaan.

Ik hoop dat het lichaam weer snel gewend is kunnen we weer knallen!



Bijlie
Woods of Ypres
Usericon van Bijlie
Posted 18-02-2010 15:59 by Bijlie Wijzig reactieProfiel van BijlieQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Bijlie

Oef vanmorgen de nodige spierpijn in mijn borstspieren, de rest viel wel mee. Waarschijnlijk toch iets te zwaar de borst getrained. Ben vandaag nog wel naar de sportschool gegaan. Ik heb mijn benen getraind en biceps en triceps, ging wel lekker eigenlijk.

Ik las trouwens op Fitness-island.com een trainigsschema om Massa te kweken. Hierbij advieseerde ze om 4 sets per oefening te doen en dan eerst 10 reps, vervolgens 8 en dan twee maal 6 reps. Hoe denken jullie over dit schema?



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 18-02-2010 16:00 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Hoe word je net zo sterk als Argus?


Nix
Usericon van Nix
Posted 18-02-2010 23:00 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

@Bijlie, ligt aan de oefening en het gewicht



@Brammie, dan moet je een baard laten groeien. Juist.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 18-02-2010 23:10 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 18 februari 2010 15:59 schreef Bijlie het volgende:
Oef vanmorgen de nodige spierpijn in mijn borstspieren, de rest viel wel mee. Waarschijnlijk toch iets te zwaar de borst getrained. Ben vandaag nog wel naar de sportschool gegaan. Ik heb mijn benen getraind en biceps en triceps, ging wel lekker eigenlijk.

Ik las trouwens op Fitness-island.com een trainigsschema om Massa te kweken. Hierbij advieseerde ze om 4 sets per oefening te doen en dan eerst 10 reps, vervolgens 8 en dan twee maal 6 reps. Hoe denken jullie over dit schema?


Spierpijn is natuurlijk geen indicatie dat je té zwaar hebt getraind, net zoals het geen indicatie is van een goede training. Al geeft het mij wel een voldaan gevoel.

Dropsets kunnen werken voor het bouwen van massa, maar hangt idd af van gewicht en oefeningen. Voor snelle massa winst veel compound oefeningen (Benchpress, Deadlift, Squat, Pullups) doen met hoge gewichten. Je kan dat schema aanhouden, maar dan wel per set het gewicht verhogen.
Ik houd opwarmsets aan, en dan 3 werksets met max 8 reps, zo mogelijk forced reps. Ik weet natuurlijk niet of je met een vriend traint, maar dan kun je elkaar wel spotten, wel zo handig.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 19-02-2010 11:30 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2010 15:59 schreef Bijlie het volgende:
Ik las trouwens op Fitness-island.com een trainigsschema om Massa te kweken. Hierbij advieseerde ze om 4 sets per oefening te doen en dan eerst 10 reps, vervolgens 8 en dan twee maal 6 reps. Hoe denken jullie over dit schema?

Het zegt weinig maar het klinkt redelijk standaard.

Als je net (weer) begint is het m.i. vooral belangrijk niet te hard van stapel te lopen. Ik slaak altijd weer een diepe zucht als ik zie hoe nieuwelingen zichzelf lopen te verrekken. Ervaren sporters zullen na een rustperiode ook niet gelijk voluit gaan.

Hetzelfde geldt voor mensen die met prachtige schemaatjes aan de hand al hun oefeningen halfslachtig uitvoeren. Halve pullups, biceps curls alsof het discusworpen zijn, etc.


Bijlie
Woods of Ypres
Usericon van Bijlie
Posted 19-02-2010 17:04 by Bijlie Wijzig reactieProfiel van BijlieQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Bijlie

Ik heb nu bijna 3/4 jaar niets gedaan en ik ben idd van plan om rustig op te bouwen. Hoewel ik natuurlijk hoop om weer snel op niveau te zijn om te kunnen knallen.

En die ervaring met zuchten over de nieuwelingen heb ik zelf ook. Ik heb voor mijn rust bijna 7 jaar getrained. Wel met ups en downs dus de nodige ervaring onder de gordel.

Ik vroeg eigenlijk naar jullie mening over dat schema omdat ik nu een ander schema wil gaan houden dan de 4 keer 8 die eigenlijk altijd deed. Tevens wil ik nu ook meer massa gaan opbouwen, dus vandaar.



Jelle
Usericon van Jelle
Posted 19-02-2010 17:15 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Als je echt op massa gericht bent heb ik het idee dat je best wat minder reps kunt doen, series van 3x4 bijvoorbeeld. Niet elke week, maar af-en-toe zeker wel. Ik ben alles behalve expert hoor, maar dit is wat ik er van begrepen heb.

Zelf wissel ik veel tussen 3x5 en 4x12 en alles er tussenin (hangt van oefening af, hoe ik me voel etc.), maar ik ben dan ook niet zo heel erg massa gericht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-04-2010 21:02 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Na jaren van gefaalde pogingen en het maken van onhaalbare plannen, lukt het me nu zowaar al 2 maanden lang om 3 keer per week naar de gym te gaan en ik vind het nog leuk ook. Ik begin nu zowaar voorzichtig resultaat te zien, wat extra motiveert

De truc voor mij: samen met een vriend trainen en een realistisch trainingsschema aanhouden

Ik ben gek op oefeningen met dumbells. Curls, hammercurls, preacher curls, concentration curls, lateral raises etc.

Ook doe ik graag supersets met kabels van curls + pushdowns, maar ook benchpress, decline benchpress etc. Eigenlijk vind ik alleen de oefeningen waarmee je spieren geïsoleerd traint (in de apparaten) niet zo.

Ik ben nog aan het zoeken naar een balans in mijn training. Ik doe nu 1 keer heavy met piramide en 2 keer medium.

Heb zeker na een training honger als een gek, dus ik eet 3 keer per dag een eiwitshake naast mijn gewone maaltijden. Ik ben al aardig wat vet kwijt, maar ben 2kg aangekomen hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 01-04-2010 21:03]


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-04-2010 21:23 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Goed bezig, dat motiveert inderdaad, ga zo door


Against God and Government


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-04-2010 21:57 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar ik doe een poging: door thuis sinds begin januari iedere avond 5x20 met een dumbbell van 6kg te heffen (het enige wat ik thuis heb liggen, heb momenteel niet het vermogen om iets anders te kopen) ben ik een vrij 'gecentreerde' biceps aan het kweken (een bobbel, als dat duidelijker is ). Kan ik via bvb hammer curls mijn biceps iets vlakker uittrainen?

Of ben ik nu aan het raaskallen? Heb door in een kwartier door dit topic te bladeren ineens een hoop bijgeleerd


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-04-2010 22:30 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 1 April 2010 21:57 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar ik doe een poging: door thuis sinds begin januari iedere avond 5x20 met een dumbbell van 6kg te heffen (het enige wat ik thuis heb liggen, heb momenteel niet het vermogen om iets anders te kopen) ben ik een vrij 'gecentreerde' biceps aan het kweken (een bobbel, als dat duidelijker is ). Kan ik via bvb hammer curls mijn biceps iets vlakker uittrainen?


Nope

Sowieso, check die site, het meest complete overzicht van spieren en bijbehorende oefeningen die ik tot nu toe gevonden heb

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Sowieso is 6kg wel erg licht voor curls. Zal je weinig massa mee kweken, hooguit wat uithoudingsvermogen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-04-2010 22:33 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 1 April 2010 21:23 schreef Rotzak het volgende:
Goed bezig, dat motiveert inderdaad, ga zo door




Ik ga ook a.s.a.p. andere binnenschoenen kopen (ik train nu op mijn peperdure, in een overmoedige bui gekochte Saucony hardloopschoenen) en, aangezien ik weer naar de landelijke polder verhuisd ben ipv in de grote vieze stinkstad te wonen met om de 100m een stoplicht, lekker in de natuur hardlopen 2 keer per week.

Wat mij betreft fijner dan cardio in een sportschool doen op een crosstrainer of loopband. Nothing beats the real thing

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 01-04-2010 22:34]


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-04-2010 22:38 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 1 April 2010 22:30 schreef Snaack het volgende:

Sowieso is 6kg wel erg licht voor curls. Zal je weinig massa mee kweken, hooguit wat uithoudingsvermogen.


Ik ga dan ook niet voor een opgepompt lichaam Neen, zelf weeg ik een kleine 61kg (voor een lengte van 1m82), dus eigenlijk 'train' ik gewoon wat om dat mager lichaampje om te zetten Dumbbell in combinatie met sit ups en push ups, en ik krijg al redelijk wat resultaat.

Ben wel van plan om in de grote vakantie een marbell te kopen.

Bedankt voor die links iig


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-04-2010 22:40 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

MEER VRETEN


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-04-2010 22:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik doe niets anders, geloof mij Metabolisme ftw (veel mensen in mijn familie hebben daar 'last' van).


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-04-2010 22:53 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Pff, dat had ik vroeger ook. Tot mijn 25e kon ik vreten wat ik wilde, kwam geen gram aan.

Nu hangt er helaas een redelijke horeca-spoiler en moet ik flink zweten die weg te krijgen, en op mijn eten letten hehehehe.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-04-2010 22:57 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Laat ik er dus nog even van genieten


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 01-04-2010 23:41 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 1 April 2010 22:40 schreef Snaack het volgende:
MEER VRETEN


+1

Meer gewicht, pompen tot falen en vreten. Etc. etc.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen