IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Krachttraining/Bodybuilding third edition Vorige pagina | Volgende pagina
Jouke
Usericon van Jouke
Posted 02-04-2010 0:45 by Jouke Wijzig reactieProfiel van JoukeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Jouke_D

Iemand bekend met deze site: http://hundredpushups.com/ ?

Heb al verschillende pogingen gedaan maar nooit afgemaakt


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-04-2010 0:52 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Leuk, maar veel push-ups, repetities in het algemeen hebben meer met conditie/duur te maken dan kracht.


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 02-04-2010 8:25 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

quote:
Op 1 April 2010 22:30 schreef Snaack het volgende:
Nope

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html




nice site, verder zelfde probleem als Ben Knuckles.. weeg al jaaaren 63. kan zoveel vreten als ik wil... veranderd niets, ben ook gestopt met roken nu bijna 2 maanden.. veranderd ook niets aan het gewicht dan he..



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-04-2010 10:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dan eten jullie niet goed. Het is heel simpel: als je meer calorieën eet dan je verbruikt, kom je aan. Die calorieën pis je namelijk niet uit.

Al geprobeerd ter ondersteuning van je voeding extra eiwitten te gaan eten? 3 keer per dag een shake, 's ochtends, voor het slapen gaan en na je training? En op niet trainingsdagen halverwege de middag o.i.d.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 02-04-2010 13:43 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Wel een beetje prijzig, 3 keer per dag een shake nemen. Ik vind het sowieso een beetje luiheid, met een klein beetje moeite kun je meer dan genoeg eiwitten uit je eten halen.

Maar verder helemaal gelijk, als je genoeg eet kom je zeker weten wel aan. Maak voor de lol eens een lijstje wat je op een dag eet, en tel het aantal calorieen wat dat is op. T zal wrsch een stuk minder zijn dan je denkt.
Ik heb dat een tijdje geleden gedaan, en ik vond ook dat ik altijd veel at, maar ik zat amper aan de 2700 calorieen. Sindsdien heb ik dat opgeschroefd naar 3500 kcal, en aankomen gaat als een trein.

Edit: O ja, eindelijk bankdruk ik 100 kg op sets.

[Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 02-04-2010 13:43]


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 02-04-2010 14:38 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 2 April 2010 13:43 schreef Rasputin het volgende:
Wel een beetje prijzig, 3 keer per dag een shake nemen. Ik vind het sowieso een beetje luiheid, met een klein beetje moeite kun je meer dan genoeg eiwitten uit je eten halen.

Maar verder helemaal gelijk, als je genoeg eet kom je zeker weten wel aan. Maak voor de lol eens een lijstje wat je op een dag eet, en tel het aantal calorieen wat dat is op. T zal wrsch een stuk minder zijn dan je denkt.
Ik heb dat een tijdje geleden gedaan, en ik vond ook dat ik altijd veel at, maar ik zat amper aan de 2700 calorieen. Sindsdien heb ik dat opgeschroefd naar 3500 kcal, en aankomen gaat als een trein.

Edit: O ja, eindelijk bankdruk ik 100 kg op sets.


Goed idee eigenlijk wel. Ik ben ook zo'n mager scharminkel dat denkt alles te kunnen eten. Echter kom ik er nu achter dat ik op een gemiddelde dag slechts net iets meer dan 2500 kcal nuttig. Ik heb er meteen maar even een zak chips bij gepakt.



Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 02-04-2010 15:22 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

inderdaad een goed idee. zal me niet verbazen dat ik daar ook ergens zit. thanks!



Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 02-04-2010 17:01 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 1 April 2010 21:02 schreef Snaack het volgende:
Ik ben nog aan het zoeken naar een balans in mijn training. Ik doe nu 1 keer heavy met piramide en 2 keer medium.



Wat bedoel je hier precies mee?
Je traint 1 keer per week zwaar, en de andere 2 keren doe je rustig aan?


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-04-2010 9:42 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 2 April 2010 17:01 schreef Rasputin het volgende:
Wat bedoel je hier precies mee?
Je traint 1 keer per week zwaar, en de andere 2 keren doe je rustig aan?



Nou, zoiets.

Ik doe nu 1 keer per week piramide-sets, dus na elke set minder reps met meer gewicht. Zeg 10/8/6/4/2/fail

De andere 2 keer train ik ook zwaar maar doe ik geen piramidesets.

Ben mijn trainingsschema nog aan het bijschaven btw! Ik train nu een maand of 2 dus die is nog verre van perfect.

Maar.. Ik zie wel al voorzichtig resultaat en ik merk ook al vooruitgang (mijn 1RM neemt merkbaar toe)

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 03-04-2010 9:53]


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 12-04-2010 19:42 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ben wel benieuwd naar je trainingsschema. Je traint 3 keer per week, maar doe je 3 keer fullbody, of split je? Hoe lang train je ongeveer per keer, en doe je ook cardio oefeningen, of ben je puur bezig met spiermassa opbouwen?

En verder, weet je een beetje wat je eet? Aantal Kcal, verhoudingen eiwit/vet/kh?
Niet dat ik aanneem dat je maar wat aankloot hoor, maar bij veel mensen die beginnen is er altijd flinke ruimte voor verbeteringen, en hoe sneller je alles op orde hebt, hoe beter je gains gaan zijn.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-04-2010 20:30 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2010 22:38 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik ga dan ook niet voor een opgepompt lichaam Neen, zelf weeg ik een kleine 61kg (voor een lengte van 1m82), dus eigenlijk 'train' ik gewoon wat om dat mager lichaampje om te zetten Dumbbell in combinatie met sit ups en push ups, en ik krijg al redelijk wat resultaat.

Ben wel van plan om in de grote vakantie een marbell te kopen.

Bedankt voor die links iig

Herkenbaar, ik woog ook ooit 67 kilo met mijn 1m85. Nu 90 kilo door aardig wat jaartjes beulen in de sportschool, het is mogelijk, veel eten en veel trainen.(ik gebruik wel een sportschool, met alleen thuis trainen lukt het me niet)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 13-04-2010 18:05 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik ben ook van 71 naar 89 kilo gegaan, vooral door krachttraining in combinatie met vechtsport en gewoon gezond eten.


Against God and Government


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 14-04-2010 8:44 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Misschien een vage vraag: maar wat is jullie instelling als je gaat trainen?

Ik heb vorig jaar nog een tijdje fitness gedaan (cardio & krachttrainen via apparaten), maar ik merkte dat ik er geen hol aan vond en me zelfs verveelde.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 14-04-2010 9:26 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2010 8:44 schreef Yirroth het volgende:
Misschien een vage vraag: maar wat is jullie instelling als je gaat trainen?

Ik heb vorig jaar nog een tijdje fitness gedaan (cardio & krachttrainen via apparaten), maar ik merkte dat ik er geen hol aan vond en me zelfs verveelde.


Gewoon discipline, simpel.

En met een maat trainen of muziek op doen helpt misschien ook


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 14-04-2010 9:30 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Eigen muziek had ik sowieso vaak mee, radio 538 over de intercom droeg alleen maar bij aan de verveling.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 14-04-2010 9:31 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2010 9:30 schreef Yirroth het volgende:
Eigen muziek had ik sowieso vaak mee, radio 538 over de intercom droeg alleen maar bij aan de verveling.


Snap ik hehe!


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 14-04-2010 10:32 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 14 april 2010 8:44 schreef Yirroth het volgende:
Misschien een vage vraag: maar wat is jullie instelling als je gaat trainen?

Ik heb vorig jaar nog een tijdje fitness gedaan (cardio & krachttrainen via apparaten), maar ik merkte dat ik er geen hol aan vond en me zelfs verveelde.


Groter worden, sterker worden, afgetraind lichaam, een beter conditie voor zowel lichaam als geest, dat moet toch een goede impuls zijn toch


Against God and Government


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 14-04-2010 10:37 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2010 10:32 schreef Rotzak het volgende:
Groter worden, sterker worden, afgetraind lichaam, een beter conditie voor zowel lichaam als geest, dat moet toch een goede impuls zijn toch
Pics or it didnt happen!


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 14-04-2010 10:39 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Ik vind fitness en conditietraining ook geen ruk aan, maar als ik zie hoeveel voordeel het me oplevert alleen al in dagelijkse handelingen, en beter in mn vel zitten vind ik het de moeite al waard.

Opgepompt hoef ik niet te worden, alleen zorgen dat alles een beetje in het juiste model blijft hangen, ik ben tenslotte ook geen 20 meer.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-04-2010 10:44 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2010 10:39 schreef Sjaakie het volgende:
... beter in mn vel zitten...


Dat dus.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 14-04-2010 10:57 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Helaas merkte ik dat niet echt, maar aan de andere kant ging ik hoogstens een aantal keer per week in de beste periodes. Discipline is niet echt een sterk punt van me.



"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Nix
Usericon van Nix
Posted 14-04-2010 17:34 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Het begint met motivatie. Wat wil je bereiken?
Om je motivatie/doel kracht bij de zetten heb je discipline nodig.
Om je discipline positief te beïvloeden (ja, dat kan) moet je op zoek gaan naar hetgeen je het leukst vindt om je doel te kunnen bereiken.

A. Je wilt een betere conditie.
B. Je wilt/moet daarvoor 3x per week een conditietraining doen.
C. Omdat je fietsen leuker vind dan hardlopen, is het makkelijker om 3x per week te fietsen in plaats van 3x per week hard te lopen.
D. Resultaat.


Motivatie is echt het belangrijkste naar mijn mening. Als je een betere conditie wilt maar je kunt/wilt niet de discipline op brengen om 3x per week een conditietraining te doen, hoe graag wil je dan een betere conditie?



Ik heb ook veel dingen dat ik graag zou willen (doen), maar mijn motivatie is niet sterk genoeg om al die dingen te realiseren. Zelfkennis.







I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 14-04-2010 17:43 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Had ik al gezegd dat het wel een realistisch en concreet doel moet zijn?




Ik kan wel over een jaar wel NK schaatsen willen winnen.... Maar ja, als ik nu nog moet leren schaatsen


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 14-04-2010 18:06 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Het moet zeker ook SMART zijn.


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 14-04-2010 18:37 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

Vraagje: wat verstaan jullie precies onder afgetraind zijn, aan wat voor vetpercentage moet ik dan bijvoorbeeld denken bij mannen en vrouwen?

Gewoon een stukje nieuwsgierigheid van mijn kant.


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen