IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Krachttraining/Bodybuilding third edition Vorige pagina | Volgende pagina
rotor
Usericon van rotor
Posted 07-10-2010 16:52 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 23:52 schreef Snaack het volgende:
Ik zal nooit meer beweren dat ik met 4 keer in de week 5 kwartier trainen een full body workout kan doen...

OK, komen we over een jaartje wel even op terug.


Bijlie
Woods of Ypres
Usericon van Bijlie
Posted 09-10-2010 11:11 by Bijlie Wijzig reactieProfiel van BijlieQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Bijlie

quote:
Op 6 oktober 2010 23:52 schreef Snaack het volgende:
Ik zal nooit meer beweren dat ik met 4 keer in de week 5 kwartier trainen een full body workout kan doen...


Ik train 3 dagen per week max 5 kwartier en ik zeg dat ik een full body workout heb in die 3 dagen, borst, benen, armen en schouders zijn gedaan. En intesief!

quote:

Met dit nieuwe schema doe ik over biceps/ triceps/ onderarmen bijna 2 uur - 1 workout... Inclusief dropsets, negatieve reps.. Kolere wat zwaar maar ook veel voldoening om compleet gesloopt naar huis te gaan hehehe!

Dit is de zwaarste workout van de week, alhoewel ik me ook erg verheug op de triplesets voor biceps en triceps die me nog te wachten staan.


2 uur trainen??? Is fucking veel man. Zoals ik al zei, 5 kwartier ben ik max bezig. Het lieft een uur eigenlijk, gewoon een uur lang vol knallen en dan weer stoppen. Ik zeg er wel bij, ik train alleen, dus ik hoef niet te wachten, en ik praat bijna niet, gewoon door gaan niet den kaken trainen!



valfar
Usericon van valfar
Posted 09-10-2010 11:41 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

5 kwartier tot anderhalf uur is voor mij een rustige dag. Normaal train ik altijd 2 tot 2,5 uur (wel inclusief 20-30 minuten cardio). Een uur is voor mij lang niet voldoende (ik train 3 keer per week). Vaak bankdruk ik alleen al een half uur.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-10-2010 11:49 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Afgelopen week ook een gesprek tussen 2 sportscholers op mijn werk.

Blabla, ja en straks weeg ik zoveel en zoveel meer vanwege mijn goede training. Mijn streven is 110 kilo.

Man, ik weeg al jaren 120 kilo. Zonder training.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Bijlie
Woods of Ypres
Usericon van Bijlie
Posted 09-10-2010 12:23 by Bijlie Wijzig reactieProfiel van BijlieQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Bijlie

30 minuten bankdrukken dat red ik niet, ik doe 4 sets van 8 herhalingen en dan ga ik weer naar de volgende oefening.

Dit is mijn borst schema:

Incline dumbbell press, 1 set 30kg 8hh, 2de en 3de set 35 kg 8 hh, 4de set 7/8 hh 37,5 kg.

Incline flye, 1ste set 18 KG, 2de 3de set 20 kg en 4de set 22,5 kg allemaal 8 hh

Bench press 1ste set 60kg, 2de set 70 kg, 3de/4de set 80. Soms 4de set 90 kg als er een bekende is om te spotten.

Medium-grip bench presses (machine) 1ste set 40kg, 2de set 50 kg 3de/4de set 60 kg

En dit doe ik in pak hem beet 40 minuten ofzo.



Bijlie
Woods of Ypres
Usericon van Bijlie
Posted 09-10-2010 12:26 by Bijlie Wijzig reactieProfiel van BijlieQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Bijlie

Oja cardio doe ik niet, op het moment.



BLACKmetalMACHINE
Usericon van BLACKmetalMACHINE
Posted 09-10-2010 13:51 by BLACKmetalMACHINE Wijzig reactieProfiel van BLACKmetalMACHINEQuote dit berichthttp://www.soundclick.com/blackmetalmachine

Train al 12 jaar en heb al wat schematjes gehad, maar wat het beste resultaat bij mij heeft is 1dag trainen 1dag rust, en om de 3 maanden wisselen van schema en beginnen met je pezen sterker te maken. dus 1ste 3maanden 3 x 16 of 3x 20 herhalingen wat lichter maar wel dat je het voelt scheuren ,en beetje cardio tussendoor natuurlijk. Na 3maanden switchen naar 4 x 6 herhalingen en alles geven bij alle oefeningen, zo kweek je massa nix verbranden geen cardio en paar maandjes creatine gebruiken voor het herstellen van je spieren en natuurlijk elke 2weken van volgorde veranderen eerst begin je met benen 2weken later met borst en blijven omgooien je schemas, zo blijft het ook een beetje zitten als je is een periode niet traint nou ja bij mij dan, train al een jaar niet meer en ben nog steeds gespierd maar ga binnekort wel weer beginnen denk ik.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-10-2010 15:13 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 oktober 2010 11:49 schreef XXL het volgende:
Afgelopen week ook een gesprek tussen 2 sportscholers op mijn werk.

Blabla, ja en straks weeg ik zoveel en zoveel meer vanwege mijn goede training. Mijn streven is 110 kilo.

Man, ik weeg al jaren 120 kilo. Zonder training.


In principe doe jij ook elke dag aan gewichtzeulen

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 09-10-2010 15:22]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 10-10-2010 19:12 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik gebruik in principe een redelijk vast schema, maar ik wissel wel na een bepaalde tijd wat oefeningen om momenteel train ik 5 dagen

Maandag:

Borst + Biceps

Dinsdags:

's ochtends hardlopen of fietsen, 's avonds rug en triceps

Woensdags:

's ochtends hardlopen 's avonds benen en schouders

Donderdag:

Krav Maga training

Vrijdag:

Daar waar ik zin in heb, of waar van ik vind dat ik niet tot het uiterste ben gegaan deze week

Weekend:

Werken en bier zuipen

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 10-10-2010 19:13]


Against God and Government


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 10-10-2010 19:22 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 9 oktober 2010 13:51 schreef BLACKmetalMACHINE het volgende:
Train al 12 jaar en heb al wat schematjes gehad, maar wat het beste resultaat bij mij heeft is 1dag trainen 1dag rust, en om de 3 maanden wisselen van schema en beginnen met je pezen sterker te maken. dus 1ste 3maanden 3 x 16 of 3x 20 herhalingen wat lichter maar wel dat je het voelt scheuren ,en beetje cardio tussendoor natuurlijk. Na 3maanden switchen naar 4 x 6 herhalingen en alles geven bij alle oefeningen, zo kweek je massa nix verbranden geen cardio en paar maandjes creatine gebruiken voor het herstellen van je spieren en natuurlijk elke 2weken van volgorde veranderen eerst begin je met benen 2weken later met borst en blijven omgooien je schemas, zo blijft het ook een beetje zitten als je is een periode niet traint nou ja bij mij dan, train al een jaar niet meer en ben nog steeds gespierd maar ga binnekort wel weer beginnen denk ik.


Creatine is niet om je spieren te herstellen, maar om je een aantal seconden meer kracht te geven om net die laatste twee herhalingen te doen of om zwaarder te trainen, creatine is een lichaamseigen stof die zorgt voor explosieve energie toevoer voor ongeveer 10 a 12 seconden. Aminozuren zorgen voor spier herstel, daarnaast is het natuurlijk niet zo dat je altijd een dag rust moet inlassen, het voordeel van spier groepen trainen in plaats van je hele lichaam is, dat je iedere dag in principe kan trainen, dit zorgt er ook voor dat je lichaam langer en vaker in anabole staat verkeert en zodoende de stofwisseling harder laat draaien.

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 10-10-2010 19:23]


Against God and Government


Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 10-10-2010 19:32 by Psycho Pippi Wijzig reactieProfiel van Psycho PippiQuote dit bericht

Quote van Brian Oldham:

I'm stronger than ever. I should be able to deadlift 881lbs (400 kilos) right now. There is a contest in Dallas, Texas in April that I plan on being at to do over 900 lbs (410 kilos).



We zitten nog wel eens te kletsen via myspace. Hij was al 6-voudig wereldkampioen in zijn categorie. En was even gestopt. Maar het lijkt er op dat ie weer helemaal terug is!



Meer lezen: http://www.myspace.com/psycho_pippi/comments#ixzz11ygXSuKv


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


BLACKmetalMACHINE
Usericon van BLACKmetalMACHINE
Posted 10-10-2010 20:56 by BLACKmetalMACHINE Wijzig reactieProfiel van BLACKmetalMACHINEQuote dit berichthttp://www.soundclick.com/blackmetalmachine

Ja dat zou zo waar kunnen zijn draai soms nog wel meer dingen om :p, maar gaat erom dat je iets gebruikt om je spieren te herstellen.creatine,proteine en aminozuur nam 6 tot 10 eieren per dag en soms 2 xmac donald op een dag,sochtends macroni en nog een tros bananen voor je gaat trainen,heel de dag door vreten heb je geen anabolen nodig .
Mss maandje 5dagen trainen daarna een maand om de dag rust want je spieren groeien pas als ze genoeg rust krijgen en of je nou borst of rug train je gebruikt ook je biceps en je triceps bij die oefeningen,zeker als je vol gas train en je moet toch uitkijken voor blessures en of je lichaam wel in proporties loopt vind het persoonlijk erg lelijk als je biceps erg groot zijn en je je triceps nauwlijks ziet of van die dunne beentjes onder een breed lichaam dus veel eten,creatief met je schemas en je spiergroepen en veel in de spiegel kijken


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 11-10-2010 8:55 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 10 oktober 2010 20:56 schreef BLACKmetalMACHINE het volgende:
Ja dat zou zo waar kunnen zijn draai soms nog wel meer dingen om :p, maar gaat erom dat je iets gebruikt om je spieren te herstellen.creatine,proteine en aminozuur nam 6 tot 10 eieren per dag en soms 2 xmac donald op een dag,sochtends macroni en nog een tros bananen voor je gaat trainen,heel de dag door vreten heb je geen anabolen nodig .
Mss maandje 5dagen trainen daarna een maand om de dag rust want je spieren groeien pas als ze genoeg rust krijgen en of je nou borst of rug train je gebruikt ook je biceps en je triceps bij die oefeningen,zeker als je vol gas train en je moet toch uitkijken voor blessures en of je lichaam wel in proporties loopt vind het persoonlijk erg lelijk als je biceps erg groot zijn en je je triceps nauwlijks ziet of van die dunne beentjes onder een breed lichaam dus veel eten,creatief met je schemas en je spiergroepen en veel in de spiegel kijken


De anabole status van je lichaam heeft niks te maken met anabolen steroïden he, de status van je lichaam na een zware training wordt de anabole status genoemd. Aminozuren is een ander woord voor eiwitten he, het is principe hetzelfde. Maar wat de fuck? Twee keer daags naar de MacDonals, dan heeft het trainen weinig zin als je lichaam bedekt is met een gigantische laag spek.


Against God and Government


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 11-10-2010 10:51 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2010 12:26 schreef Bijlie het volgende:
Oja cardio doe ik niet, op het moment.

Stom, stom..


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Bijlie
Woods of Ypres
Usericon van Bijlie
Posted 11-10-2010 11:30 by Bijlie Wijzig reactieProfiel van BijlieQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Bijlie

En de waarom dat dit stom zou zijn is????

[Dit bericht is gewijzigd door Bijlie op 11-10-2010 11:32]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-10-2010 12:33 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2010 11:30 schreef Bijlie het volgende:
En de waarom dat dit stom zou zijn is????


Haha, dat meen je niet!

Cardio doen = verbeterde cardiovasculairiteit ( = o.a. verbeterde hart-longfunctie) dus beter zuurstoftransport, betere conditie etc.

Dus aangezien er meer zuurstof sneller naar je spiertjes gepompt kan worden kun je harder, langer, bla bla trainen. Cardio is eigenlijk onmisbaar wil je echt vooruitgang (blijven) boeken.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 11-10-2010 12:34]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-10-2010 13:01 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2010 11:11 schreef Bijlie het volgende:
2 uur trainen??? Is fucking veel man. Zoals ik al zei, 5 kwartier ben ik max bezig. Het lieft een uur eigenlijk, gewoon een uur lang vol knallen en dan weer stoppen. Ik zeg er wel bij, ik train alleen, dus ik hoef niet te wachten, en ik praat bijna niet, gewoon door gaan niet den kaken trainen!


En je neemt wel rust? Als je 30sec-1 minuut pauze tussen sets neemt is anderhalf uur echt niet lang.

Voorheen deed ik 5 kwartier tot anderhalf uur over mijn workout, met mijn nieuwe schema 1 dag in de week 2 uur, mijn andere workouts zijn gewoon gelijk.

Ik doe nu dit, 1 keer per week (braaf overgetikt uit de Muscle & Fitness)

* Bankdrukken met EZ barbell 4 sets - 7 reps, laatste 2 sets rust-pauze sets
* Dumbell strekken boven het hoofd - 4 sets 7 reps, laatste 2 sets dropset
* Dippen met gewicht - 4 sets van 7 reps, negatief
* Zittende halter curl - 3 sets van 7 reps, laatste 2 sets dropset
* Staande halter curl - 3 sets van 7 reps, laatste 2 sets rust-pauze
* Preacher curls (machine) 3 sets van 7 reps met forced reps in de laatste 2 sets
* Hammer curls - 3 sets van 7 reps, negatief

* bij rust-pauze sets neem je na elke rep 15sec pauze
* bij een dropset ga je door tot spierfalen, verlaagt je spotter direct het gewicht en plak je er zonder rust nog een set aanvast
* bij een negatieve set leg je het accent op het laten zakken/ tergkomen van het gewicht in 5 seconden
* bij geforceerde herhalingen helpt je spotter je de rep netjes af te maken

Nu staan er nog wrist curls in het programma maar het is me nog niet gelukt die te doen omdat ik al helemaal gesloopt ben als ik bovenstaand schema voltooid heb.

Afgezien van dit schema train ik de rest van de week nog 1 keer de biceps, en 1 keer de triceps tijdens andere workouts.

PS: hoera voor havermout!


valfar
Usericon van valfar
Posted 11-10-2010 13:49 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Havermout? Ik zweer bij kwark met ananas



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-10-2010 13:54 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Havermout rocks als ontbijt en als 2e lunch op trainingsdagen (zo rond 15h).

Kwark eet ik voor de langzame eiwitten voor het slapengaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 11-10-2010 13:54]


rotor
Usericon van rotor
Posted 11-10-2010 14:00 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Waarom doe je geen normale dips? Ik vind negatives (lichter) met extra gewicht (zwaarder) een vreemde combinatie.


valfar
Usericon van valfar
Posted 11-10-2010 14:00 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

De ananas zorgt ervoor dat de eiwitten beter worden opgenomen. Ananas bevat het eiwit-verterende enzym bromelaïne. Geen idee hoe veel effectiever de opname verloopt maar het is ook heel lekker



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-10-2010 14:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2010 14:00 schreef rotor het volgende:
Waarom doe je geen normale dips? Ik vind negatives (lichter) met extra gewicht (zwaarder) een vreemde combinatie.


Negatief lichter??? Ik weet niet wat jij dan doet maar ik heb daarvoor juist meer gewicht nodig, vandaar ook de gewichten op schoot tijdens het dippen.

En de filosofie van deze combinatie van oefeningen is juist dat je de biceps en triceps vanuit meerdere plaatsen aanpakt.

De "gewone" triceps train je al met bankdrukken met de EZ barbell en dumbell strekken boven het hoofd.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 11-10-2010 14:35 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 11 oktober 2010 13:01 schreef Snaack het volgende:
En je neemt wel rust? Als je 30sec-1 minuut pauze tussen sets neemt is anderhalf uur echt niet lang.



ik neem soms wel 5 minuten rust tussen sets, ik merk dat ik dan een aantal reps meer kan maken, en juist daar wordt je een grote jongen van


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 11-10-2010 14:40 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 10 oktober 2010 19:12 schreef Rotzak het volgende:
Ik gebruik in principe een redelijk vast schema, maar ik wissel wel na een bepaalde tijd wat oefeningen om momenteel train ik 5 dagen

Maandag:

Borst + Biceps

Dinsdags:

's ochtends hardlopen of fietsen, 's avonds rug en triceps

Woensdags:

's ochtends hardlopen 's avonds benen en schouders

Donderdag:

Krav Maga training

Vrijdag:

Daar waar ik zin in heb, of waar van ik vind dat ik niet tot het uiterste ben gegaan deze week

Weekend:

Werken en bier zuipen


Klote schema, nooit eerst gaan cardio-en en dan krachttrainen. Altijd andersom.

FF heel kort (5 minuten ofzo) opwarmen met cardio is het beste, daarna flink aan de gewichten sjorren, om je vervolgens helemaal kapot te cardio-en (minimaal een half uur). Op die manier ben je het sterkst tijdens je krachttraining, en verbruik je de daarna meeste calorieen tijdens de cardio.

[Dit bericht is gewijzigd door flebbie op 11-10-2010 14:41]


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 11-10-2010 14:43 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 10 oktober 2010 20:56 schreef BLACKmetalMACHINE het volgende:
soms 2 xmac donald op een dag


goed bezig


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen