IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Krachttraining/Bodybuilding third edition Vorige pagina | Volgende pagina
Jelle
Usericon van Jelle
Posted 19-10-2009 15:31 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

OK, dat touwklimmen is inmiddels een fluitje van een cent (Jällö = Jelle).

Verder lees je vaak dat het belangrijk is concrete en haalbare doelen te stellen, dus: wat zijn jullie huidige doelen?

De mijne:
- 12 nette pullups
- 100 nette pushups
- 100kg lichaamsgewicht
- touwklimmen 'zonder benen'


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 19-10-2009 16:12 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Ik doe tegenwoordig trouwens bijna uitsluitend ringoefeningen. Ik loop in de sportschool en thuis ook wel es met losse gewichten en machines te klooien maar dit voelt echt veel beter.
Serie voorbeeld oefeningen: http://www.trainingrings.com/index.php?page=PhotosAndVideos

Alleen voor kuiten/dijen is het niet handig natuurlijk.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 19-10-2009 17:31 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Met benen?

Mijn doelen, ik loop weleens te grapen dat ik dit wil kunnen:



Pullups kan ik nu 45 in 20 minuten, doe er dan 3 per minuut dus 60 zou ook wel moeten kunnen. Wil er toch wel 10 achter elkaar kunnen het liefst op een smaller latje op het campusbord.
Ook 100 pushups.
Vier latjes campussen op het campusbord, dat is nu vrij kansloos, ben niet zo dynamisch.
Touwklimmen zonder benen, maar dan helemaal omhoog. Liefst twee keer achter elkaar.
Qua gewicht, zit nu al bijna op 100kg. Gaat aardig hard de laatse tijd. :S


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 19-10-2009 17:32 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2009 16:12 schreef Jelle het volgende:
Ik doe tegenwoordig trouwens bijna uitsluitend ringoefeningen. Ik loop in de sportschool en thuis ook wel es met losse gewichten en machines te klooien maar dit voelt echt veel beter.
Serie voorbeeld oefeningen: http://www.trainingrings.com/index.php?page=PhotosAndVideos

Alleen voor kuiten/dijen is het niet handig natuurlijk.


Lijkt me wel wat, net als een fingerboard, maar ik heb haast geen ruimte helaas.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 19-10-2009 17:47 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Best knap allemaal hoor, maar wat is de meerwaarde van voortbewegen als Tarzan? Deed jij ook niet aan een vechtsport?


Against God and Government


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 19-10-2009 17:47 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 19 oktober 2009 15:31 schreef Jelle het volgende:
OK, dat touwklimmen is inmiddels een fluitje van een cent (Jällö = Jelle).

Verder lees je vaak dat het belangrijk is concrete en haalbare doelen te stellen, dus: wat zijn jullie huidige doelen?

De mijne:
- 12 nette pullups
- 100 nette pushups
- 100kg lichaamsgewicht
- touwklimmen 'zonder benen'



Doelen momenteel:

-100 kg bankdrukken voor eind dit jaar (nu 90)
-75 kg wegen met een vet% van 8 of lager
-180 kg deadliften (nu 130)


12 nette pullups kan ik, evenals touwklimmen zonder benen, maar ik ben dan ook een klein tenger ventje.
100 pushups is trouwens best wel veel, als je een écht goede uitvoering doet, dwz langzaam uitvoeren met je neus tot op de grond. Moet er niet aan denken. Bij 55 zak ik écht door mn armen heen.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 19-10-2009 18:35 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2009 17:47 schreef Rotzak het volgende:
Best knap allemaal hoor, maar wat is de meerwaarde van voortbewegen als Tarzan? Deed jij ook niet aan een vechtsport?



Sportklimmen.

Yup, vanavond weer.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 19-10-2009 19:07 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

haha duidelijk, welke vechtsport doe je als ik vragen mag?


Against God and Government


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 19-10-2009 21:10 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2009 17:31 schreef Nimbus het volgende:
Met benen?

Mijn doelen, ik loop weleens te grapen dat ik dit wil kunnen:

http://www.youtube.com/watch?v=54VtaVbJdLo

Te gek natuurlijk, maar ik bedoel eigenlijk meetbare doelen die in een paar maand kunt/wilt bereiken.
Is 100kg niet veel te zwaar/lomp voor een klimmer? Ik heb es een klimlegende gezien van 1.96m oid, hij woog volgens mij echt minder dan 80kg...

100 pushups is wel veel ja en ik moet toegeven dat ik de aantallen niet zo erg push momenteel... gaat me toch teveel de conditie kant op ipv kracht. Pushups met één arm zou wat dat betreft een beter doel zijn maar het is lastig in te schatten hoe ver ik daar van af zit. Zo zoek ik nog wat meer leuke doelen voor dit soort basic oefeningen...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 20-10-2009 2:20 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2009 19:07 schreef Rotzak het volgende:
haha duidelijk, welke vechtsport doe je als ik vragen mag?


Ja hoor, Pukulan.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 20-10-2009 2:23 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2009 21:10 schreef Jelle het volgende:
Te gek natuurlijk, maar ik bedoel eigenlijk meetbare doelen die in een paar maand kunt/wilt bereiken.
Is 100kg niet veel te zwaar/lomp voor een klimmer? Ik heb es een klimlegende gezien van 1.96m oid, hij woog volgens mij echt minder dan 80kg...



Is ook aan de zware kant hoor en volgens mij zit het ook wel in de weg. Maar ik doe nog meer naast klimmen.
Ook zie ik me niet zo snel gewicht verliezen nu, zit ook met medicijnen die het nodige bijdragen.

Voor vechtsport zou het wel kunnen helpen, maar dat ligt aan je stijl.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 20-10-2009 2:23]


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 22-10-2009 14:49 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2009 21:10 schreef Jelle het volgende:Ik heb es een klimlegende gezien van 1.96m oid, hij woog volgens mij echt minder dan 80kg...


Oh ja, dat was Jim Holloway. Ik blijf het toch raar vinden dat iemand zo'n mager figuur zo gruwelijk sterk kan zijn.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-10-2009 14:57 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nouja ik denk dat dat eigenlijk de gezondste/natuurlijkste spieren zijn. Alle stamnegers zijn ook niet gruwelijk breed en wegen ook niet zoveel, maar klimmen wel net zo makkelijk.

Maar blanke mensen zijn dan wel weer wat breder en vetter. Maarja die hebben minder noodzaak bij klimmen die moeten warmer blijven.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 22-10-2009 15:21 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

euh, laat ook maar.

[Dit bericht is gewijzigd door Jelle op 22-10-2009 17:32]


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 04-02-2010 18:53 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Dinsdag een goede training gehad.

20 sit-ups, maar dan zo statisch mogelijk. Dan 1 Kasper: dit zijn schuine buikspier oefeningen, met je rechter elleboog naar je linker knie en vice-versa.
Dan 19 sit-ups en 2 Kaspers, en zo het rijtje af van 20 naar 1 en van 1 naar 20. Minimaal rust tussendoor.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-02-2010 19:00 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 22 oktober 2009 14:57 schreef ElitE het volgende:
Maar blanke mensen zijn dan wel weer wat breder en vetter. Maarja die hebben minder noodzaak bij klimmen die moeten warmer blijven.


Ik ben in het verkeerde werelddeel geboren.


Je moeder.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 04-02-2010 23:58 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 4 februari 2010 18:53 schreef Nimbus het volgende:
Dinsdag een goede training gehad.

20 sit-ups, maar dan zo statisch mogelijk. Dan 1 Kasper: dit zijn schuine buikspier oefeningen, met je rechter elleboog naar je linker knie en vice-versa.
Dan 19 sit-ups en 2 Kaspers, en zo het rijtje af van 20 naar 1 en van 1 naar 20. Minimaal rust tussendoor.


Buikspier trainingen zijn IMO behoorlijk overschat. Voor de looks hoef je het niet zo vaak te doen, want je ziet er toch niets van tenzij je vet% laag is, en er zijn genoeg oefeningen (deadlift, squat) waarmee je je core ook ontzettend goed aanpakt. Is nog leuker om te doen ook.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 05-02-2010 6:35 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2010 23:58 schreef Rasputin het volgende:
Buikspier trainingen zijn IMO behoorlijk overschat. Voor de looks hoef je het niet zo vaak te doen, want je ziet er toch niets van tenzij je vet% laag is, en er zijn genoeg oefeningen (deadlift, squat) waarmee je je core ook ontzettend goed aanpakt. Is nog leuker om te doen ook.

Toch kan het naar mijn idee weinig kwaad af en toe eens te beulen met zon schuin buikspier apparaat met een shitload aan gewicht. Ik heb namelijk het idee dat je die schuine buikspieren met andere oefeningen nooit zo lekker meepakt.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 05-02-2010 12:10 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 5 februari 2010 6:35 schreef FireFox het volgende:
Toch kan het naar mijn idee weinig kwaad af en toe eens te beulen met zon schuin buikspier apparaat met een shitload aan gewicht. Ik heb namelijk het idee dat je die schuine buikspieren met andere oefeningen nooit zo lekker meepakt.


Het kan ook zeker geen kwaad, als je het maar niet te vaak doet. Ik hoor veel mensen zeggen dat je buikspieren elke dag kunt trainen omdat ze zo snel herstellen maar dat is pertinent onjuist.

Evengoed, als je squat/deadlift is gericht trainen op core-spieren IMO onnodig.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 05-02-2010 13:02 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

De meeste mensen doen buikspieroefeningen met laag gewicht en veel repetities (4x20 of nog meer)... dat kun je best elke dag doen.

De gein is alleen dat dit weinig zin heeft.
-Om spieren te laten groeien moet je zwaar trainen met weinig repetities.
-Om ze zichtbaarder te laten worden moet je gewoon vet verbranden, waarvoor je beter kunt fietsen/hardlopen/roeien, want vet verbranding gebeurt niet lokaal.
-Voor sport-specifieke doelen zijn er volgens mij ook wel betere oefeningen (meer op 'core' en balans gericht)


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 05-02-2010 13:05 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Als je regelmatig een goed uitgevoerde squat doet dan train jij je buikspieren ook goed mee, daarnaast nog wat core oefeningen doen en je hebt binnen no time strakke buikspieren.


Against God and Government


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-02-2010 13:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2010 13:05 schreef Rotzak het volgende:
Als je regelmatig een goed uitgevoerde squat doet dan train jij je buikspieren ook goed mee, daarnaast nog wat core oefeningen doen en je hebt binnen no time strakke buikspieren.
Vier uur schoonmaken is ook een goede oefening.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 05-02-2010 13:09 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

De squat is ook een van m'n favorieten; de deadlift heb ik me nog niet aan gewaagd.
Met pushups pak je die buikspieren ook wel mee en volgens mij met de meeste lichaamsgewicht-oefeningen wel (pullups bijvoorbeeld).


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 05-02-2010 13:10 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 5 februari 2010 13:07 schreef bastianus het volgende:
Vier uur schoonmaken is ook een goede oefening.


Jij hebt zeker je lolbroek aan


Against God and Government


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 05-02-2010 13:59 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2010 19:00 schreef karnivoor het volgende:
Ik ben in het verkeerde werelddeel geboren.


We houden toch wel van je hoor


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen