IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Akelei Vorige pagina | Volgende pagina
Morpheus2000
Usericon van Morpheus2000
Posted 05-11-2010 14:16 by Morpheus2000 Wijzig reactieProfiel van Morpheus2000Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/morpheus2000

quote:
Op 5 november 2010 13:45 schreef JuronymouS het volgende:
Net te horen gekregen dat het nieuwe album thuis op me ligt te wachten!


Ik vond hem vanmorgen ook in mijn brievenbus....
Geweldig album!


lifeblind
Usericon van lifeblind
Posted 05-11-2010 14:47 by lifeblind Wijzig reactieProfiel van lifeblindQuote dit berichthttp://www.myspace.com/faaldoom

Erg fijn om zoveel positieve reacties te lezen! Dank!


Upon the wooden stake...


Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 05-11-2010 23:26 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

Het nieuwe album is weer erg goed geworden! Zijn er trouwens al plannen voor het laten drukken van t-shirts? Zo ja, dan kan je meld ik mij daar alvast voor aan!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 05-11-2010 23:34 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Morgen het album even scoren in Baroeg


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-11-2010 23:38 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2010 23:22 schreef Svartekunst in het now playing topic het volgende:


Ben erg benieuwd!


quote:
Op 5 november 2010 23:26 schreef Svartekunst het volgende:
Het nieuwe album is weer erg goed geworden!


Dat heb je in 4 minuten geconstateerd?

Knap hoor!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 05-11-2010 23:39 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982



Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 05-11-2010 23:41 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 5 november 2010 23:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat heb je in 4 minuten geconstateerd?

Knap hoor!


Haha, held!


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 06-11-2010 0:08 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 5 november 2010 23:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat heb je in 4 minuten geconstateerd?

Knap hoor!




...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Silence
Usericon van Silence
Posted 06-11-2010 0:10 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Hij is mooi.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 06-11-2010 1:33 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Vooral de laatste drie nummers vind ik mooi.


Silence
Usericon van Silence
Posted 06-11-2010 10:35 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Dat heb ik nu ook, maar dat is misschien omdat ik die eerste twee al zo vaak gedraaid heb.


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 06-11-2010 12:28 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

Heb het album nu ongeveer 4 keer beluisterd en voor die tijd geen van de nummers gehoord. Persoonlijk vind ik momenteel nummer 1 erg sterk. Maar sowieso de hele plaat is erg lekker.
Alleen het begin van de cd (dus ook track 1, doh) klinkt me een beetje vreemd in de oren. Bedoel de eerste noot, die lijkt een beetje vreemd te beginnen. Kan het niet beter omschrijven dan dit.
Maar nogmaals, puik plaatje!


Op je knie en pijp voor genade!


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 06-11-2010 16:25 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Moet even wennen aan die Nederlandse teksten + cleane vocalen op die doom muziek, maar het klinkt zeker niet verkeerd.

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 06-11-2010 16:31]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-11-2010 17:26 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik snap persoonlijk niet zo goed waarom men dit zo ontzettend geweldig vindt.

De band speelt zeer vlakke standaard romantische death/doom waarbij werkelijk elke riff, drumpatroon en zanglijn al wel eens eerder is gedaan. Kruis Swallow The Sun, Draconian, Katatonia en nog wat bands met zo'n typische noordelijk glibbergeluid en je hebt Akelei.

Toegegeven, voor een beginnend bandje is het niet slecht en prima uitgevoerd en maar echt iets toevoegen doet het niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-11-2010 17:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

LOL

In elke stijl is elke riff en elke zanglijn al eens gebruikt, Akelei weet een goede combo te maken tussen verschillende zaken. Uit komend op iets erg sterks en origineels.

Maar als veel mensen het mooi vinden moet jij het gewoon niks vinden he, geeft niet


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-11-2010 17:55 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2010 17:51 schreef Jenje het volgende:
LOL

In elke stijl is elke riff en elke zanglijn al eens gebruikt, Akelei weet een goede combo te maken tussen verschillende zaken. Uit komend op iets erg sterks en origineels.


Het is juist verre van origineel. Het mist heel erg een eigen smoel en dat is jammer. Nou is dat bij dit type doom metal ook best lastig, dat snap ik, maar toch.

quote:
Maar als veel mensen het mooi vinden moet jij het gewoon niks vinden he, geeft niet


Dat is natuurlijk volstrekte onzin.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 06-11-2010 17:59 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2010 12:28 schreef JuronymouS het volgende:
Alleen het begin van de cd (dus ook track 1, doh) klinkt me een beetje vreemd in de oren. Bedoel de eerste noot, die lijkt een beetje vreemd te beginnen. Kan het niet beter omschrijven dan dit.


cd net gestart op een reguliere cd speler en dan doet dit probleem zich niet voor. Denk dat het aan de PS3 ligt waarop ik eerder de cd afspeelde.


Op je knie en pijp voor genade!


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 06-11-2010 18:43 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

naar mijn mening brengt Akelei een erg mooi werkje
voornamelijk de cleane nederlandstalige teksten bieden IMO een meerwaarde
het instrumentale nummer vind ik prachtig (en goed geplaatst, net na "De zwaarte")
het Duett is naar mijn mening prachtig
of het geheel al dan niet origineel is? welke muziek is dit de dag van vandaag nog wel?
het is in elk geval goed uitgevoerd en de sfeer zit naar mijn mening erg goed
dat deze cd nog maar hun eerste album is (op de demo en single na) bewijst IMO enkel dat ze veel tallent hebben


Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 06-11-2010 23:47 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2010 23:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat heb je in 4 minuten geconstateerd?

Knap hoor!


Heb het album al een aantal keer beluisterd bij een kennis Maar bedankt voor de kennisgeving hoor.

Toch jammer dat Dwaaluue het niet gered heeft op het album, maar begrijpelijk dat hij apart gereleased is.

[Dit bericht is gewijzigd door Svartekunst op 06-11-2010 23:51]


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 07-11-2010 3:05 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 6 november 2010 17:26 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik snap persoonlijk niet zo goed waarom men dit zo ontzettend geweldig vindt.

De band speelt zeer vlakke standaard romantische death/doom waarbij werkelijk elke riff, drumpatroon en zanglijn al wel eens eerder is gedaan. Kruis Swallow The Sun, Draconian, Katatonia en nog wat bands met zo'n typische noordelijk glibbergeluid en je hebt Akelei.

Toegegeven, voor een beginnend bandje is het niet slecht en prima uitgevoerd en maar echt iets toevoegen doet het niet.



Dat jij niet niet zo veel van deze band moet hebben heb je in de now-playing topics wel duidelijk gemaakt.

Ik vind, met name door het gegeven dat deze band het heeft aangedurfd om in het Nederlands te zingen, een heel eigen sound heeft ontwikkeld en deze hebben ze met deze eerste full length alleen maar versterkt.

Daarnaast vind ik "zeer vlakke standaard romantische death/doom" en "glibbergeluid" behoorlijk kort door de bocht.

Ten slotte vind ik het argument "het voegt niks toe" wederom zinloos.
Er is ook zoiets als een gevoel, een emotie die een band bij je oproept. Dan kan die ene riff, dat ene drumpatroon nog zo vaak eerder gedaan zijn, de uitvoering is nooit hetzelfde, ik vind dit De Zwaarte Van het Doorstane een enorme frisse wind, klasse.

Met name Meer Dan Je Ziet geeft me enorm de kriebels, prachtig.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Silence
Usericon van Silence
Posted 07-11-2010 3:10 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Mhm, niet alleen tekstueel, maar ook de klank van de stem. Dat is voor mij echt een meerwaarde. Het verhoogt voor mij de gevoelswaarde van de muziek. Heerlijk om bij weg te dromen.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 07-11-2010 13:45 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2010 3:10 schreef Silence het volgende:
Mhm, niet alleen tekstueel, maar ook de klank van de stem. Dat is voor mij echt een meerwaarde.


Helaas vind ik dat live (nog) niet zo. De CD is echter erg mooi!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 07-11-2010 15:21 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Gisteren in Baroeg de nieuwe cd gekocht en draait nu zijn eerste rondje. Gaaf optreden gisteren ook!


miikja
Usericon van miikja
Posted 07-11-2010 18:13 by miikja Wijzig reactieProfiel van miikjaQuote dit berichthttp://akelei.org

Bedankt voor de mooie reacties allemaal! Dat het begin van de cd raar klinkt had ik nog niet gehoord, heb hem zelf thuis alleen nog maar op de cd-speler gedraaid en daar klinkt het prima. Ook tijdens het werk in de auto klonk het goed. Hopelijk ligt dat aan je Playstation(?), daar heb ik verder geen verstand van helaas.

Ben zelf ook nog niet tevreden over mijn stemgeluid bij optredens. Gisteren kwam daar bij dat er totaal geen galm of delay over de zang stond. Niet dat dat een vereiste is maar het hoort een beetje bij ons bandgeluid. Al met al toch lekker gespeeld, het geluid stond verder ook goed


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 07-11-2010 18:56 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Ik heb een mailtje gestuurd.


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen