IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zo zo, maar dat is belangrijk (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-05-2008 10:12 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 mei 2008 10:04 schreef kwelgeest het volgende:
Ik ben echt niet te spreken over Verdonk en haar doorgeschoten populisme. Lijkt wij een xenofobe variant op D'66. Verder ben ik fel tegen lekenrecht, mis ik bij haar een visie, een politiek-filosofische onderbouwing en heb ik behoorlijk mijn twijfels over haar intellectuele kunnen. Ik heb haar nog nooit zelf iets horen formuleren dat ergens over ging; Haar standpunten waar ik me wel in kan vinden zijn allemaal gejat van VVD, LPF of PVV, niets nieuws, niets eigens.


ik ben het grotendel met je eens. ik vermoed wel een klein beetje dat je haar ook als grote concurrent ziet van Geert Wilders want ze is nu zeer populair (en trekt een deel van het PVV-publiek weg). ik snap dat echt niet overigens.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-05-2008 10:13 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Populair, populistisch, dat zijn de kenmerken. Mensen houden van kudde gedrag en volgen dus graag iemand met een grote waffel, zie ook het succes van Wilders.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-05-2008 10:17 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 mei 2008 10:13 schreef Jenje het volgende:
Populair, populistisch, dat zijn de kenmerken. Mensen houden van kudde gedrag en volgen dus graag iemand met een grote waffel, zie ook het succes van Wilders.


ik ben geen wildersfan maar in vergelijking met Verdonk is hij gevat, gemotiveerd en komt vaak welbespraakt en scherp over (ook al maakt hij de nodige uitglijders). Dit zijn allen eigenschappen die verdonk ontbeert. (zo, dat ik wilders verdedig zeg.....)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-05-2008 10:19 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Het grote en essentiele verschil bij de PVV en T.o.N. ligt 'm bij de basis. De een heeft een consistent verhaal met een duidelijke politiek-filosofische visie, de ander kijkt met een xenofoob oog naar wat het gepeupel wil horen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


WMP
Usericon van WMP
Posted 21-05-2008 10:49 by WMP Profiel van WMP

Zo'n goede politiek-filosofsche visie heeft Verdonk anders niet hoor.

...


Daops
Usericon van Daops
Posted 21-05-2008 10:56 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 21 mei 2008 9:57 schreef kwelgeest het volgende:
Maar goed, VVD krijgt mijn stem dus ook nooit meer. Mocht de PVV in rook opgaan wordt het SGP.
Was jij niet tegen vermenging van godsdienst en politiek?


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-05-2008 10:58 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 21 mei 2008 10:56 schreef Daops het volgende:
Was jij niet tegen vermenging van godsdienst en politiek?
Ideologisch ben ik wel tegen meer, ben niet voor niets conservatief ipv liberaal.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 21-05-2008 11:06 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 21 mei 2008 9:50 schreef attila_de_hun het volgende:
VVD Zeeburg gaat halal eten

Op een VVD-ondernemersbijeenkomst die volgende maand in het Amsterdamse stadsdeel Zeeburg wordt gehouden, zijn alcohol en haram-voedsel taboe. Alleen alcoholvrije dranken en halal-voedsel zijn beschikbaar voor de deelnemers. De bijeenkomst is georganiseerd door de VVD-afdeling in Zeeburg. De hoofdgast op deze avond is VVD-Kamerlid Henk Kamp die een toespraak zal houden over integratie en daarna de discussie daarover zal aangaan.

In De Telegraaf reageren VVD-leden die uitgenodigd zijn voor de bijeenkomst, niet echt positief op het non-alcoholische halal-karakter. ''De VVD Zeeburg vindt het nu ook al noodzakelijk elke Nederlander halal vlees door de strot te duwen. Met Wilders en Verdonk is schijnbaar nu ook het liberalisme vertrokken bij de VVD en verkwanseld voor de strikte islamitische leer. Ben benieuwd wanneer Rutte hoofddoekjes wil verplichten voor vrouwen”, aldus een anonieme VVD'er.

Eric van der Burg, VVD-fractievoorzitter in Amsterdam, heeft met het halal-voedsel niet zo veel problemen, ''net zo min als met koosjer eten''. Alcohol zou er echter wel moeten worden geschonken, vindt hij: ''Ik vind dat iedereen vrij is in zijn keuze. Dus als men niet wil drinken, dan niet. Maar laat iedereen dat zelf beslissen.''

De Landelijke Dierenbescherming is dan weer niet blij met het halal-karakter, omdat de geslachte dieren niet zijn bedwelmd. ''Uit recent onderzoek van dierenartsen is gebleken dat het ongeveer een minuut duurt voor een beest is doodgebloed en al die tijd verkeert dat dier dus in complete paniek. Gelukkig gaan steeds meer islamitische groeperingen en ook joodse gemeenschappen op zoek naar manieren om de beesten op een of andere manier wel te verdoven. In dat geval hebben wij niets tegen halal geslacht vlees”, aldus woordvoerder Niels Dorland.




Ook die zijn bij mij nu afgeschreven, Sjeik Rutte en consorten mogen ook aftaaien.


Against God and Government


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-05-2008 11:10 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 21 mei 2008 11:06 schreef Rotzak het volgende:
.... Sjeik Rutte.....


maar serieus, kan Rutte hier wat aan doen???


The Jester
Usericon van The Jester
Posted 21-05-2008 11:11 by The Jester Profiel van The Jester

'Gehaktdag' in politiek Den Haag
Uitgegeven: 21 mei 2008 07:31
Laatst gewijzigd: 21 mei 2008 10:29

AMSTERDAM - Het kabinet legt woensdag verantwoording af over het beleid van vorig jaar. Net als op Prinsjesdag gaat minister van Financiën Wouter Bos (PvdA) met een speciaal koffertje naar de Tweede Kamer, met daarin de jaarverslagen van alle ministeries.

Verantwoordingsdag, altijd op de derde woensdag in mei, is de tegenhanger van Prinsjesdag, de derde dinsdag in september.

Op Prinsjesdag presenteert het kabinet zijn plannen voor het komende jaar; op Verantwoordingsdag moet duidelijk worden hoeveel er van alle plannen terecht is gekomen.

Verantwoordingsbrief

Voor het eerst bevat Bos' koffertje dit jaar behalve de jaarverslagen ook een 'verantwoordingsbrief' van minister-president Jan Peter Balkenende (CDA).

De premier verdedigt daarin het beleid dat zijn kabinet het afgelopen jaar heeft gevoerd. Daarnaast presenteert de Algemene Rekenkamer de financiële controles op de jaarverslagen van de ministeries.

Kritiek

De verantwoordingsbrief is aan het programma toegevoegd naar aanleiding van kritiek van de Tweede Kamer op de opzet van 'woensdag gehaktdag', zoals Verantwoordingsdag ook wel wordt genoemd.

Die vond dat het kabinet Verantwoordingsdag de afgelopen jaren niet serieus genoeg nam.

Donderdag debatteert de Tweede Kamer met Balkenende en Bos over de brief en de jaarverslagen. Aan het debat doen alle fractievoorzitters mee.

(c) Novum


Bron: nu.nl

Het zal me benieuwen wat de uitkomst is.

[Dit bericht is gewijzigd door The Jester op 21-05-2008 11:12]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-05-2008 11:12 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Kamp op de vingers tikken.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-05-2008 11:12 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 21 mei 2008 10:58 schreef kwelgeest het volgende:
Ideologisch ben ik wel tegen meer, ben niet voor niets conservatief ipv liberaal.


Moslims zijn ook redelijk conservatief hoor!

Is de SGP niet alles waar jij tegen bent? Voor zover ik weet zien zij graag dat godslastering strafbaar is (ook metalconcerten e.d.).


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


The Jester
Usericon van The Jester
Posted 21-05-2008 11:13 by The Jester Profiel van The Jester

Staat betaalt verkeersboetes ministers
Uitgegeven: 21 mei 2008 09:52
Laatst gewijzigd: 21 mei 2008 09:53

AMSTERDAM - De belastingbetaler draait op voor een deel van de boetes voor snelheidsovertredingen die worden begaan door de chauffeurs van bewindslieden en topambtenaren van drie ministeries. Het gaat om de ministeries van Financiën, Landbouw en Sociale Zaken.

Dat heeft minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) laten weten in antwoord op vragen van de Tweede Kamer.

Chauffeur

Landbouw en Sociale Zaken vergoeden boetes voor overtreding van de maximumsnelheid met hooguit tien kilometer per uur. Daarboven moet de chauffeur de boete betalen.

Chauffeurs van Financiën hoeven de boete niet te betalen als zij de maximumsnelheid met minder dan tien procent hebben overschreden. Ter Horst zegt niet te weten om hoeveel geld het jaarlijks gaat.

Provincies

Vorige maand bleek dat diverse provincies verkeersboetes van ambtenaren betalen als het gaat om snelheidsovertredingen van minder dan tien kilometer per uur.

Verschillende partijen in de Tweede Kamer vroegen Ter Horst naar aanleiding daarvan of deze praktijk ook bij de rijksoverheid bestaat.

Ter Horst zegt alleen gegevens te hebben over de regeling voor chauffeurs van bewindslieden en topambtenaren. Over vergelijkbare regelingen voor overige rijksambtenaren is niets bekend. Hetzelfde geldt voor vergoedingsregelingen

(c) Novum
bron: nu.nl

Dit lijkt me ook niet echt de bedoeling.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-05-2008 11:17 by XXL Profiel van XXL

Eerste record achteruit inparkeren voor vrouwen
Uitgegeven: 20 mei 2008 15:55
Laatst gewijzigd: 20 mei 2008 16:32

AMSTERDAM - Het bewijs dat kleine meisjes met blonde haren als de beste achteruit kunnen inparkeren, is geleverd. In 19 seconden zette de 27-jarige Nadine Levin uit Amsterdam dinsdagmiddag een auto in een parkeervak.

Daarmee sleepte ze de eerste plek van het Nederlands Kampioenschap Achteruit Inparkeren voor Vrouwen in de wacht.

"Ik sta helemaal te trillen, ik dacht alleen maar: gasgeven", zei de winnares toen ze uit de auto stapte. Een tactiek had ze niet. "Ik wilde het zo snel mogelijk doen en verder deed ik het puur op intuïtie. Vrouwelijke intuïtie."

Levin mag een jaar lang rondrijden in een cabriolet.

Vlekkeloos

Niet alle deelneemsters parkeerden de auto zo vlekkeloos als de winnares. Tot twee keer toe botsten kandidaten tegen het voertuig dat achter hen stond. Floortje Dessing, die het kampioenschap presenteerde, was onverbiddelijk. "Boem is ho." De dames werden gediskwalificeerd.

Initiatiefnemer autoverhuurbedrijf Hertz had vijftien kandidaten geselecteerd uit 1700 aanmeldingen. In de jury zaten niemand minder dan autocoureurs Tim Coronel en Sandra van der Sloot. Zij beoordeelden op snelheid, veiligheid en netheid.

Coronel, die de vrouwen voordat ze begonnen nog wat tips influisterde, zei na afloop "als man" verbaasd te zijn over de snelheid waarmee de dames hadden ingeparkeerd.

Droom

De teleurstelling was groot bij de dames die niet met de glimmende zilverkleurige wagen naar huis gingen. "Ik heb al drie dagen niet gegeten van de zenuwen", zei Willeke de Groot uit Katwijk aan Zee voorafgaand aan de wedstrijd. "Het is echt een droom voor me om met die cabrio over de boulevard te rijden."

Hoewel ze aangaf dat ze haar grote bus altijd makkelijk kan inparkeren, verging het haar nu iets minder goed. Zij raakte het voertuig achter haar. "Ik zei nog, als het niet lukt dan ram ik gewoon andere auto's", riep ze na afloop gefrustreerd.

Vooroordelen

Volgens Dessing heeft deze wedstrijd de vooroordelen dat dames niet achteruit kunnen inparkeren, de kop ingedrukt. "Ze zeggen dat vrouwen minder ruimtelijk inzicht hebben door een gebrek aan testosteron. Maar wij zijn weer voorzichtiger en maken minder ongelukken. We laten hiermee zien dat vrouwen wel degelijk kunnen inparkeren."
(c) ANP



Kan Grey dit bevestigen?


[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 21-05-2008 11:18]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-05-2008 11:17 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 21 mei 2008 11:12 schreef Gemene Lepel het volgende:
Moslims zijn ook redelijk conservatief hoor!

Is de SGP niet alles waar jij tegen bent? Voor zover ik weet zien zij graag dat godslastering strafbaar is (ook metalconcerten e.d.).
Conservatief en confesiioneel is niet hetzelfde. Wat echter niet wegneemt dat veel, extremistische, moslims inderdaad ook conservatief zijn. Veel van hun opvattingen botsen echter wel weer met die van mij, en van de SGP. Ik ben het inderdaad in heel veel gevallen niet eens met de SGP. Maar de SGP heeftook een redelijk kant, ferme rechtse opvattingen die niet al te theologisch zijn waar ik mij wel in kan vinden. En geef mijn stem liever aan een theocratische westerse partij dan aan een partij die capituleerd voor Mekka.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-05-2008 11:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 mei 2008 11:12 schreef kwelgeest het volgende:
Kamp op de vingers tikken.

Net of Kamp dit bedacht heeft! Misschien hoort hij er nu ook voor het eerst van...

Het is de VVD-Zeeburg die dit organiseert en die verantwoordelijk zijn voor dat debiele 'Alcoholverbot'. Om hier nu de hele partij op af te rekenen omdat daar een stel debiele droeftoeters zitten...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-05-2008 11:20 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 21 mei 2008 11:17 schreef kwelgeest het volgende:
Conservatief en confesiioneel is niet hetzelfde. Wat echter niet wegneemt dat veel, extremistische, moslims inderdaad ook conservatief zijn. Veel van hun opvattingen botsen echter wel weer met die van mij, en van de SGP. Ik ben het inderdaad in heel veel gevallen niet eens met de SGP. Maar de SGP heeftook een redelijk kant, ferme rechtse opvattingen die niet al te theologisch zijn waar ik mij wel in kan vinden. En geef mijn stem liever aan een theocratische westerse partij dan aan een partij die capituleerd voor Mekka.


Ik stem wel weer D66, lekker links-liberaal .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-05-2008 11:22 by XXL Profiel van XXL

Ik stem wel weer niet.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-05-2008 11:24 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ook niet zeuren over de regering dan.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-05-2008 11:24 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 21 mei 2008 11:18 schreef ZelThoR het volgende:
Net of Kamp dit bedacht heeft! Misschien hoort hij er nu ook voor het eerst van...

Het is de VVD-Zeeburg die dit organiseert en die verantwoordelijk zijn voor dat debiele 'Alcoholverbot'. Om hier nu de hele partij op af te rekenen omdat daar een stel debiele droeftoeters zitten...
Lijkt mij niet dat Kamp dit niet weet als andere ('gewone'?) VVD-leden het wel weten. Kamp zou moeten weigeren omdat dit onwenselijk is en 100% indruist tegen zijn standpunten van de laatste tijd omtrent integratie en islamisering. Hij slaat een modderfiguur, is blijkbaar niet betrouwbaar n sleept de VVD met zich mee.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 21-05-2008 11:25 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 21 mei 2008 11:17 schreef XXL het volgende:
Kan Grey dit bevestigen?

Ja en nee. Vrouwen vinden het over het algemeen ontzettend fijn om een paar richtpunten te hebben, mannen denken "het zo ook wel te kunnen" maar zijn wat eigenwijzer, hetgeen niet altijd resulteert in een net geparleerde lesbak...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 21-05-2008 11:26 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 21 mei 2008 11:24 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ook niet zeuren over de regering dan.


+1


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-05-2008 11:26 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 21 mei 2008 11:20 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ik stem wel weer D66, lekker links-liberaal .
Ideologisch gezien niets mis met liberalisme, wel met links-liberalisme, natuurlijk. Veel liberalen zijn naar mijn mening echter niet realistisch, leven in een ivoren toren, zien de problemen van de onderklasse niet. Niet voor iets zij iemand ooit dat conservatieven ontwaakte liberalen zijn. Beide streven naar zo'n klein mogelijk collectief, en meestal via dezelfde weg. Conservatieven zijn echter wat 'voorzichtiger'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 21-05-2008 11:27 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 21 mei 2008 9:16 schreef Greycloak het volgende:[quote]Oud-SP hoofdredacteur winkelt proletarisch

Want bezit is diefstal. Dus besloot de oud-hoofdredacteur van het SP-partijblad De Tribune regelmatig op strooptocht te gaan. Tussen kritiekloze interviewtjes met Jan Marijnissen, Agnes Kant en Harry van Bommel door ging Wim Herstel proletarisch winkelen. Moeilijk woord, maar het komt erop neer dat je de middenstand beroofd van hun koopwaar zonder hiervoor te betalen. Deze verkoop je vervolgens weer door opdat je je ongetwijfeld karige partij-salaris een beetje kunt opkrikken. Onbekend is aan wie Wim Herstel allemaal leverde. Wel bekend is dat Wim het groots aanpakte. Meneer stond zelfs landelijk gesignaleerd voor diefstal. Volgens een politiewoordvoerder wordt Herstel naast talloze winkeldiefstallen ook verdachten van enkele zwaardere vergrijpen zoals het 'niet terugbrengen' van geleende auto's. De lange vingers van Herstel waren uiteindelijk de reden voor de breuk tussen de SP en de hoofdredacteur van De Tribune. Maar omwille van slechte publiciteit voor de partij, zag Jan Marijnissen af van een aangifte. En dus kon de SP'er gewoon doorgaan met het duperen van de middenstand. Met dank aan de SP. Let wel, bovenstaande is vertrouwelijk en zou de partij alsnog schade kunnen toebrengen. Dus mondje dicht allemaal...
(GS)

Kijk en zó hoort het. Hulde Maorijnissen, hulde! Gewoon schijt hebben aan regels; je vriendjes zijn belangrijker. Wat zou de maatschappij toch een heerlijk paradijs zijn als iedereen dezelfde insteek had als deze nobele man. Volgende keer stem ik misschien ook wel op hem.



..misschien.[/quote]Echt níemand die iets anders wil/kan zeggen dan "jammer van de tikfout"..?

Valt me vooral van de SP-stemmers tegen. Net alsof dit zo hoort?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 21-05-2008 11:29 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Die ouwe communisten zijn het stelen duidelijk nog niet verleerd.


Against God and Government


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen