IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Fitna the Movie Vorige pagina | Volgende pagina
BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 28-03-2008 10:42 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 0:47 schreef Snaack het volgende:


(hoeveel exposure heeft deze man wereldwijd met deze grap gehad en zal hij nog krijgen?)

De josti's onder de bevolking die sowieso al anti buitenlander/ moslim bla bla zijn schotelt hij precies voor wat ze willen zien, dus vermoed ik dat hij onder deze doelgroep zeker stemmen zal winnen. Uitstekend staaltje manipulatie/ propaganda.


+1
net even gekeken en ben van mening dat mijn infantiele zeefje van 12 hem had kunnen maken. applaus voor wilders dat hij er zo'n commotie om heeft kunnen maken. hij deed mij bar weinig aangezien ik volgens mij niets nieuws heb gezien...alhoewel ik wel kan begrijpen dat "jan-met-de-pet" die tóch al wel zijn oordeel betreft de islam klaar heeft dit als bevstiging kan zien en de haat groter zal worden. als je het mij vraagt een filmpje voor het boze gepeupel.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2008 10:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 0:28 schreef WhiteRider het volgende:
Ja, uit de vertaalde online-versie. Wellicht speelt interpretatie van de vertaler mee, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn citaat meer afwijkt van de Arabische tekst dan dat van Wilders.
Maar zo erg anders zijn die twee quote's niet. Beide gaan over het afslachten en gevangennemen van ongelovigen. Die langere quote waar jij mee aan kwam zetten heeft het dan over eventueel vrijlaten, maar Wilders's quote impliceert niet dat die gevangenen niet blijven leven. Immers, werden ze later alsnog afgeslacht dan die laatste zin overbodig geweest en had de heer Wilders dat wel bellicht.

quote:
Buiten dat zie ik nog steeds de relevantie van de film niet. Als het bedoeld is om discussie op te weken, is dat doel uiteraard gehaald. Als het doel is 'ons' te waarschuwen voor 'hen', is het wel een achterlijke en populistische poging dat doel te bereiken. Dat extremistische moslims met in hun rechterhand de Koran of Hadith en hun linkerhand een bom over straat marcheren, zegt niets over de 'algemene dreiging' van de islam. Ik zal de laatste zijn te ontkennen dat er enige dreiging uit die contreien komt, maar ik zie geen verband tussen uit z'n verband gerukte Koran-citaten en 'de moslim'.
Zoals jij net zo goed weet als ik, zijn opiniepeilingen in het Midden-Oosten even schaars als water in de Sahara. Derhalve lijkt het me bijzonder moeilijk conclusies te trekken aan de hand van uitspraken van gezaghebbenden binnen de islam. Een staatshoofd van een islamitisch land is doorgaans niet democratisch gekozen, een imam vertegenwoordigt een select deel van de islam.
Wilders heeft zelf meerdere malen gezegd dat die film bedoeld is om een discussie uit te lokken en als waarschuwing aan 'het westen'. Ik zie de relevantie van dit gedeelte van je post niet.

Verder zijn die koranteksten helemaal niet zo uit hun verband gerukt. Die teksten staan in de koran ook niet in een context van tijd en plaats, ze staat niet in metaforen zoals bijbelpassages dat staan; En de koran is het letterlijke woord van Allah. Er is dus wel degelijk een vernand tussen deze teksten en die extremisten. En dat die extremisten er zijn, en dat zijn er relatief gezien nog best veel, geeft aan dat er wel een dreiging uitgaat vanuit de islam. Er zijn nog steeds moslims die zich geinspireerd en gesterkt door deze teksten zich vrijwillig opblazen, die terreuraanslagen plegen en strijd leveren tegen pseudo-democratische regimes en onze militairen, wat nou geen dreiging?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-03-2008 10:57 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ homo: tering heb jij al zo lang een zeef

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 28-03-2008 10:57]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2008 10:58 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 10:42 schreef BitchSlap het volgende:
+1
net even gekeken en ben van mening dat mijn infantiele zeefje van 12 hem had kunnen maken. applaus voor wilders dat hij er zo'n commotie om heeft kunnen maken. hij deed mij bar weinig aangezien ik volgens mij niets nieuws heb gezien...alhoewel ik wel kan begrijpen dat "jan-met-de-pet" die tóch al wel zijn oordeel betreft de islam klaar heeft dit als bevstiging kan zien en de haat groter zal worden. als je het mij vraagt een filmpje voor het boze gepeupel.

Ach meid, lul niet. Jij had mening ook al klaar, alleen dan een andere.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-03-2008 10:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe over mensen gesrpoken die hun mening al klaar hebben...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2008 11:00 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 10:59 schreef ElitE het volgende:
hehe over mensen gesrpoken die hun mening al klaar hebben...
Jij moet toch als geen ander weten dat, dat bij BitchSlap net zo goed het geval is.

Edit: Overigens heb ik mijn mening over Fitna nergens echt gegeven.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 28-03-2008 11:01]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 28-03-2008 11:02 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

jezus, wat een slechte film. Moest dit nou zo lang duren? om wat knip en plak werk van het niveau windows-movie maker online te zetten...


jammerlijk...


1 goot aandachtsgehoer!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 28-03-2008 11:04 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 10:58 schreef kwelgeest het volgende:
Ach meid, lul niet. Jij had mening ook al klaar, alleen dan een andere.


in tegenstelling tot anderen ( lees; jij) ben ik wel bereid, voor zover mogelijk, zo onbevooroordeeld mogelijk te kijken en ja, het beelden zijn wat schokkend maar niets nieuws.




kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2008 11:05 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 11:04 schreef BitchSlap het volgende:
in tegenstelling tot anderen ( lees; jij) ben ik wel bereid, voor zover mogelijk, zo onbevooroordeeld mogelijk te kijken en ja, het beelden zijn wat schokkend maar niets nieuws.



Als je het zelf gelooft doet tenminste nog iemand het.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 28-03-2008 11:06 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 11:05 schreef kwelgeest het volgende:
Als je het zelf gelooft doet tenminste nog iemand het.


fijn viktor voor jou doe ik het niet


Stringz
Usericon van Stringz
Posted 28-03-2008 11:07 by Stringz Wijzig reactieProfiel van StringzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/petra_guijtarist

... Ik had mijn mening al over die extremistische moslims voor dit hele gebeuren... en dit bevestigd de boel alleen maar weer!

Maareh... zullen we ons eigen geloof beginnen... voor iedereen die niet in metal geloofd.. jaahaaa.. dat zijn zwijnen en die moeten worden afgestraft/geslacht hah! (klinkt net zo belachelijk!)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2008 11:07 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Grappig hoe mensen krampachtig politiek correct lullen verwarren voor nuance.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 28-03-2008 11:08 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

In metal geloven, het domste dat een mens kan doen...


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2008 11:09 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Maar het klinkt zo stoer..


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 28-03-2008 11:10 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

het klintk als al die slechte Manowar teksten...

verschrikkelijk dus....




Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Daops
Usericon van Daops
Posted 28-03-2008 11:11 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Nou, net gezien. Dikke +1 met Snaack z'n verhaal. Leuke pr-stunt van Wilders volgens beproefd concept.

De mongolen die je ziet in het filmpje hebben hetzelfde niveau als de gemiddelde Wilders-aanhanger -> lekker je leven makkelijk houden door, bij gebrek aan een breder wereldbeeld, een vijand te kiezen op basis van selectieve informatie.

De film is compleet inwisselbaar met elke andere godsdienst/ideologie. Dat ie eens inhoudelijk politiek gaat bedrijven op alle terreinen ipv de aandachtshoer uit te hangen bij een publiek wat minder slim dan hijzelf is..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-03-2008 11:12 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 10:57 schreef kwelgeest het volgende:
Maar zo erg anders zijn die twee quote's niet. Beide gaan over het afslachten en gevangennemen van ongelovigen. Die langere quote waar jij mee aan kwam zetten heeft het dan over eventueel vrijlaten, maar Wilders's quote impliceert niet dat die gevangenen niet blijven leven. Immers, werden ze later alsnog afgeslacht dan die laatste zin overbodig geweest en had de heer Wilders dat wel bellicht.


Nee, want de heer Wilders belicht alleen wat hij relevant acht voor zijn film. Wat is nou het doel van het noemen van een (uit z'n context geplaatste) Koran-citaat? Wil hij daarmee aantonen dat de islam an sich gewelddadig is? Of de moslims in het algemeen? De 'schrijver' van de Koran? De extremisten die het te letterlijk interpreteren?
Wat is nou zijn punt?

quote:
Op 28 maart 2008 10:57 schreef kwelgeest het volgende:
Wilders heeft zelf meerdere malen gezegd dat die film bedoeld is om een discussie uit te lokken en als waarschuwing aan 'het westen'. Ik zie de relevantie van dit gedeelte van je post niet.

Verder zijn die koranteksten helemaal niet zo uit hun verband gerukt. Die teksten staan in de koran ook niet in een context van tijd en plaats, ze staat niet in metaforen zoals bijbelpassages dat staan; En de koran is het letterlijke woord van Allah. Er is dus wel degelijk een vernand tussen deze teksten en die extremisten. En dat die extremisten er zijn, en dat zijn er relatief gezien nog best veel, geeft aan dat er wel een dreiging uitgaat vanuit de islam. Er zijn nog steeds moslims die zich geinspireerd en gesterkt door deze teksten zich vrijwillig opblazen, die terreuraanslagen plegen en strijd leveren tegen pseudo-democratische regimes en onze militairen, wat nou geen dreiging?

Ik weiger één ding voor waar aan te nemen; "en dat zijn er relatief gezien nog best veel". Waar de fukc haal je dat vandaan? Hierop is dus het onderste deel van mijn (edit: vorige) bericht van toepassing. Waar haal je die cijfers vandaan?

Goed, Wilders wil ons dus waarschuwen voor de radicale islam. Nou nou, poei poei, voortaan trek ik in een gepantserde wagen Europa door. De extremisten staan op elke hoek van de straat!

Het komt op mij over als een panische reactie op aanslagen van individuelen (of kleinere groepen). Er is net zo min een verband tussen de abortuskliniekverwoesting in Amerika en 'de christen' als tussen de moord op Theo van Gogh en 'de moslim'.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 28-03-2008 11:14]


Stringz
Usericon van Stringz
Posted 28-03-2008 11:14 by Stringz Wijzig reactieProfiel van StringzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/petra_guijtarist

... ja klinkt net zo stom als in Allah geloven (of wat dan ook)... allemaal onzin!
Geloof eerst maar gewoon in jezelf dan kom je een stuk verder .. thats my opinion!

Enneh.. zo af en toe ff lekker helemaal in metal geloven tijdens Wacken bijvoorbeeld helemaal niet verkeerd... lekker biertje, mooie bandjes en een hoop plijzieRrr


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 28-03-2008 11:17 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

BORN IN METAL FIGHTING STEEL
LIVE FOR METAL TRUE AND REAL
KILL THE TRENDIES ENEMIES
METAL IS FOR REAL!
WHEN YOU'VE GOT THE TIME TO GO
COME TO SEE OUR METAL-SHOW
WITH GIRLS & SKULLS & HELLISH FIRE
HAIL WE'RE GODDESS OF DESIRE!

SHARPENING OUR BLADES OF STEEL
ON YOUR KNEES YOU NOW MUST KNEEL
OBEY TO METAL THAT'S THE DEAL
OR HATRED YOU WILL FEEL
CAN YOU FEEL!

WE GROW STRONG STRONG THROUGH METAL
BANG YOUR HEADS ALL TOGETHER

WE BELIEVE IN METAL!
WE BELIEVE IN METAL!
WE BELIEVE IN METAL!
I BELIEVE IN METAL!

LISTEN MUSIC NIGHT AND DAY
FOR US THAT IS THE ONLY WAY
TO GET THAT FEELING AND LET IT STAY
THE LOUD AND THE HEAVY WAY!
DRESSED IN BLACK STUDS AND LEATHER
NOT IN SHORTS OR COLORED SWEATERS
WE BANG OUR HEADS ALL TOGETHER
IT MAKES US FEEL BETTER!
CAN YOU FEEL!

WHEN YOU'VE GOT THE TIME TO GO
COME TO SEE OUR METAL-SHOW
WITH GIRLS & SKULLS & HELLISH FIRE
HAIL, WE'RE GODDESS OF DESIRE!

GLORY IN METAL!
GLORY IN METAL!
GLORY IN METAL!
GLORY IN METAL!

of natuurlijk:

The battle will come to you
Will come into your dreams
Fight against them all
Heavy metal rules

Together we are strong
Together we are proud
We come as warriors from valhalla

Fight the fight, believe in metal
Fight the fight, believe in swords of steel
Fight the fight, believe in metal
Fight the fight, believe in swords of steel

At dusk will be the time
For us to show the world
That metal rules for ever and ever
We will be victorius
There is no doubt
Together we will win the battle

Fight the fight, believe in metal
Fight the fight, believe in swords of steel
Fight the fight, believe in metal
Fight the fight, believe in swords of steel


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Stringz
Usericon van Stringz
Posted 28-03-2008 11:19 by Stringz Wijzig reactieProfiel van StringzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/petra_guijtarist

tsja hahaha..
Nou, ik heb genoeg woorden vuil gemaakt aan dit topic!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 28-03-2008 11:20 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 10:57 schreef kwelgeest het volgende:

Wilders heeft zelf meerdere malen gezegd dat die film bedoeld is om een discussie uit te lokken en als waarschuwing aan 'het westen'. Ik zie de relevantie van dit gedeelte van je post niet.




Maar geloof je ook dat dat zijn enige reden is?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2008 11:23 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 11:12 schreef WhiteRider het volgende:
Nee, want de heer Wilders belicht alleen wat hij relevant acht voor zijn film. Wat is nou het doel van het noemen van een (uit z'n context geplaatste) Koran-citaat? Wil hij daarmee aantonen dat de islam an sich gewelddadig is? Of de moslims in het algemeen? De 'schrijver' van de Koran? De extremisten die het te letterlijk interpreteren?
Wat is nou zijn punt?
Volgens mij heb je echt geen moment tv gekeken sinds Fitna uit is gekomen en probeer je slechts kritisch te lullen en mee te doen aan het populaire Wildersbashen. Veel van jou vragen heeft hij nmlk al beantwoord er die antwoorden zijn al meerdere malen herhaalt.


quote:
Ik weiger één ding voor waar aan te nemen; "en dat zijn er relatief gezien nog best veel". Waar de fukc haal je dat vandaan? Hierop is dus het onderste deel van mijn bericht van toepassing. Waar haal je die cijfers vandaan?
H. Jansen had het gisteren over tegen de 20%; Volgens hem uit een wetenschappelijke benadering getrokken en relatief best veel, toch? Als ik 'Terwijl Europa sliep' erbij pak vind ik meerdere percentage's uit enquete's onder Britse moslims. Uit een daarvan blijkt dat de dag na de eerste aanslagen in Londen 28% van de Britse moslims geen melding zou maken als zij wisten van een terroristische aanslag. Hier hebben we het dus over 'westerse' moslims en een behoorlijk heftige vraag die waarschijnlijk niet iedere eerlijk heeft beantwoord. Zo zijn er wel meer cijfers en percentage's te vinden. Je kan wel krampachtig nee blijven gillen, maar niets wijst erop dat de meerderheid van de moslims het beste voor heeft met het westen. Anti-westerse propaganda en haat wordt zelden tot nooit bekritiseerd door imams of in moskee-en.

quote:
Goed, Wilders wil ons dus waarschuwen voor de radicale islam. Nou nou, poei poei, voortaan trek ik in een gepantserde wagen Europa door. De extremisten staan op elke hoek van de straat!

Het komt op mij over als een panische reactie op aanslagen van individuelen (of kleinere groepen). Er is net zo min een verband tussen de abortuskliniekverwoesting in Amerika en 'de christen' als tussen de moord op Theo van Gogh en 'de moslim'.
Verband, verband, ik vond de veroodeling van die daad uit moslim-hoek zachtgezegd lafjes.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2008 11:24 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 11:20 schreef Gemene Lepel het volgende:
Maar geloof je ook dat dat zijn enige reden is?
Natuurlijk niet. Wilders is een democraat, hij wil zetels. Dmv die zetels kan hij druk uitoefenen op het regeringsbeleid.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 28-03-2008 11:37 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 11:23 schreef kwelgeest het volgende:

H. Jansen had het gisteren over tegen de 20%; Je kan wel krampachtig nee blijven gillen, maar niets wijst erop dat de meerderheid van de moslims het beste voor heeft met het westen.




80 vs 20?

Wat je in de media te zien krijgt moet je ook met een korreltje zout nemen. Demonstraties in het MO zijn vaak van hogerhand opgezet en zeggen meer over het algemene politieke klimaat daar dan over een visie van de gemiddelde burger. Daarnaast heb ik zo vaak in het nieuws gehoord dat de demonstraties oa in Afghanistan weinig mensen trokken.

Ik ben het overigens met je eens dat de radicale Islam een probleem is, echter: een goede indruk is moeilijk te krijgen, dus beschuldigingen van overschatting/onderschatting zijn vaak erg loos, ook als ze met mooie tabeletjes zijn ondersteund (makkelijk te manipuleren, niet altijd goede steekproeven gehouden, etc.). Wilders voegt imo echter niks toe aan het debat. Hij biedt geen duurzame oplossingen en is alleen bezig met zieltjes winnen door wat beelden van extreme moslims aan elkaar te plakken.

Een moslimomroep had overigens aangeboden om Wilders film uit te zenden. Daar ging hij niet op in. Dat was wel behoorlijk kansloos.


[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 28-03-2008 11:38]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-03-2008 11:44 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 11:23 schreef kwelgeest het volgende:
Volgens mij heb je echt geen moment tv gekeken sinds Fitna uit is gekomen en probeer je slechts kritisch te lullen en mee te doen aan het populaire Wildersbashen. Veel van jou vragen heeft hij nmlk al beantwoord er die antwoorden zijn al meerdere malen herhaalt.


Ah, zou je die nog even kunnen citeren?

quote:
Op 28 maart 2008 11:23 schreef kwelgeest het volgende:
H. Jansen had het gisteren over tegen de 20%; Volgens hem uit een wetenschappelijke benadering getrokken en relatief best veel, toch? Als ik 'Terwijl Europa sliep' erbij pak vind ik meerdere percentage's uit enquete's onder Britse moslims. Uit een daarvan blijkt dat de dag na de eerste aanslagen in Londen 28% van de Britse moslims geen melding zou maken als zij wisten van een terroristische aanslag. Hier hebben we het dus over 'westerse' moslims en een behoorlijk heftige vraag die waarschijnlijk niet iedere eerlijk heeft beantwoord. Zo zijn er wel meer cijfers en percentage's te vinden. Je kan wel krampachtig nee blijven gillen, maar niets wijst erop dat de meerderheid van de moslims het beste voor heeft met het westen. Anti-westerse propaganda en haat wordt zelden tot nooit bekritiseerd door imams of in moskee-en.


H. Jansen had het gister over schattingen die uiteenlopen van 7% tot 20%, dat vind ik net weer een ander verhaal. Verder werd er geen bron vermeld, en acht ik de kans vrij groot dat dit meer een globale schatting dan een accuratie berekening is. Nogmaals: enquêtes bestaan nauwelijks in het Midden-Oosten. Om de algemene opinie weer te geven moet je halsbrekende toeren uithalen. Ik zou in ieder geval niet blindelings vertrouwen op die schattingen (of pseudo-berekeningen).

Verder ken ik niet alle moskeeën, en al helemaal niet alle imams. Ik heb dan ook geen idee in hoeverre imams/moskeeën de aanslagen veroordeeld hebben. Daarnaast denk ik niet dat de opvatting van imams per definitie de opinie van hun aanhangers weerspiegelt. Niet op elk punt in ieder geval. Hoeveel homo's zijn er van flats gegooid sinds de oproep in de El Tawheed Moskee (daar was het toch?)?

Overigens zijn er na de aanslagen wel degelijk veroordelingen uit islamitische hoek gekomen. In ieder geval vanuit verscheidene Nederlandse moslimorganisaties. Ik snap dat je die verklaringen minder belangrijk acht dan de goedkeurende respons van andere fundamentalisten, maar je moet het niet ontkennen.

quote:
Op 28 maart 2008 11:23 schreef kwelgeest het volgende:
Verband, verband, ik vond de veroodeling van die daad uit moslim-hoek zachtgezegd lafjes.

Ik zou me moslim zijnde ook niet direct geroepen voelen terroristische aanslagen te verwerpen. Wat had je verwacht? Een publiekelijke mea culpa? En waarom? Als een metalliefhebber een moord begaat, ga jij je dan publiekelijk verontschuldigen? Voel je je dan geroepen aan buitenstaanders uit te leggen dat dat niet in de aard van elke metalliefhebber zit?


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen