IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Fitna the Movie Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2008 11:50 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 11:37 schreef Gemene Lepel het volgende:
80 vs 20?

Wat je in de media te zien krijgt moet je ook met een korreltje zout nemen. Demonstraties in het MO zijn vaak van hogerhand opgezet en zeggen meer over het algemene politieke klimaat daar dan over een visie van de gemiddelde burger. Daarnaast heb ik zo vaak in het nieuws gehoord dat de demonstraties oa in Afghanistan weinig mensen trokken.

Ik ben het overigens met je eens dat de radicale Islam een probleem is, echter: een goede indruk is moeilijk te krijgen, dus beschuldigingen van overschatting/onderschatting zijn vaak erg loos, ook als ze met mooie tabeletjes zijn ondersteund (makkelijk te manipuleren, niet altijd goede steekproeven gehouden, etc.). Wilders voegt imo echter niks toe aan het debat. Hij biedt geen duurzame oplossingen en is alleen bezig met zieltjes winnen door wat beelden van extreme moslims aan elkaar te plakken.

Een moslimomroep had overigens aangeboden om Wilders film uit te zenden. Daar ging hij niet op in. Dat was wel behoorlijk kansloos.

Je trekt m'n post lichtelijk uit z'n verband.
Die 20% slaat op extremistische moslims die momenteel bereid zijn geweld te gebruiken. Je hebt ook een groot gedeelte moslims die extremistisch zijn in hun wereldbeeld, maar, nog, niet in hun daden. Er zijn analyses, en ik kan mij daarin vinden, maarja het blijft wat gissen, dat die twee groepen samen goed zijn voor zo'n 60%. Daarom zeg ik dat ik denk dat de meerderheid van de moslims niet het beste met het westen, democratie en liberalisme voort heeft. Er is ook echt niets wat op het tegendeel wijst.
Dat demonstraties vaak slechts poltieke/diplomatieke spelletjes zijn weet ik ook wel. Daar had ik het dan ook niet over. Zelfmoordterroristen worden niet vanuit Teheran Jeruzalem ingestuurd.

De PVV is echter de enige partij die juist wel met oplossingen komt. Eerst de zaken op orde voordat er weer migranten toegelaten worden en er meer moskee-en en islam-scholen gebouwd mogen worden. Allochtoon tuig uitzetten, autochtoon tuig keihard aan pakken. Radicale imams uitzetten en extremistische moskee-en sluiten. Sommigen vinden dit wellicht niet duurzaam, maar het is een duidelijke boodschap: Als je, je kan gedragen mag je blijven zo niet dan ga je onherroepelijk terug. Dit is duidelijkere taal dan andere partijen uitslaan. Die staan erbij en kijken ernaa. Af en toe maakt de VVD een stuiptrekking, maar de laatste inbreng van Kamp, dat was pas oppervlakkig geschreeuw. En dan een beetje met z'n allen naar Wilders wijzen maar zelf geen alternatief bieden. Vind je het gek dat hij groeit in de peilingen. Zelf ben ik het op bepaalde gebieden fundamenteel niet eens met de PVV, maar zolang de rest van politiek Den Haag geen redelijk alternatief beidt op het gebied van immigratie, integratie en misdaadbestrijding blijf ik op die enge man uit Venlo stemmen (wat ik overigens al deed toen hij nog bij de VVD zat).

Als we Wilders mogen geloven, en ik doe dat voor de grap maar, wat Fitna de aanzet tot 'het debat'. Als het goed is kunnen 'we' nu wat dieper op de materie ingaan.

En dat van die moslim-omroep was natuurlijk wel een hele goedkopen Pr-stunt. Groot gelijk dat hij daar niet op in ging.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-03-2008 11:54 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 11:50 schreef kwelgeest het volgende:
En dat van die moslim-omroep was natuurlijk wel een hele goedkopen Pr-stunt. Groot gelijk dat hij daar niet op in ging.

Als ik het me goed herinner was de bedoeling van de MO om er een avondvullend programma van te maken. De film, met hieropvolgend een uitgebreid debat tussen Wilders en moslims. Wat is aan die opzet verkeerd? Dat is toch wat hij wil, debat? En wat geeft Wilders het recht dat aanbod een 'pr-stunt' te noemen, kijkende naar zijn eigen film?


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 28-03-2008 11:55 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

@ kwelgeest +1

[Dit bericht is gewijzigd door Leviathanica op 28-03-2008 11:56]


Iedereen heeft recht op mijn mening.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-03-2008 11:57 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 11:55 schreef Leviathanica het volgende:
@ kwelgeest +1


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 28-03-2008 11:58 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 28 maart 2008 11:57 schreef WhiteRider het volgende:




Iedereen heeft recht op mijn mening.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2008 12:03 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 11:44 schreef WhiteRider het volgende:
Ah, zou je die nog even kunnen citeren?
Naja, ik ben dus van mening dat die citaat helemaal niet zo verschrikkelijk uit zijn context is gerukt. Dat was hij pas geweest als Wilders het stukje over gevangenen had weggelaten.
Wilders heeft gisteren gezegd dat hij met Fitna de islam als religie, en met name haar riscante extremistische kant, wil aankaarten en dat hij niet wilde laten zien dat alle moslims terroristen zijn. Naar zijn zeggen moet Fitna de aanzet tot een/de discussie zijn.


quote:
H. Jansen had het gister over schattingen die uiteenlopen van 7% tot 20%, dat vind ik net weer een ander verhaal. Verder werd er geen bron vermeld, en acht ik de kans vrij groot dat dit meer een globale schatting dan een accuratie berekening is. Nogmaals: enquêtes bestaan nauwelijks in het Midden-Oosten. Om de algemene opinie weer te geven moet je halsbrekende toeren uithalen. Ik zou in ieder geval niet blindelings vertrouwen op die schattingen (of pseudo-berekeningen).
In het M-O wellicht, maar ik had over enquetes in het westen onder 'westerse' moslims; En die uitslagen waren al 'schokkend'. Dan ga je mij niet vertellen dat het bij het overgrote deel van de moslims in het M-O er gunstiger voor staat.

quote:
Verder ken ik niet alle moskeeën, en al helemaal niet alle imams. Ik heb dan ook geen idee in hoeverre imams/moskeeën de aanslagen veroordeeld hebben. Daarnaast denk ik niet dat de opvatting van imams per definitie de opinie van hun aanhangers weerspiegelt. Niet op elk punt in ieder geval. Hoeveel homo's zijn er van flats gegooid sinds de oproep in de El Tawheed Moskee (daar was het toch?)?

Overigens zijn er na de aanslagen wel degelijk veroordelingen uit islamitische hoek gekomen. In ieder geval vanuit verscheidene Nederlandse moslimorganisaties. Ik snap dat je die verklaringen minder belangrijk acht dan de goedkeurende respons van andere fundamentalisten, maar je moet het niet ontkennen.
Er waren slechts enkele halve veroordelingen en deze kwamen niet erg overtuigend over. Ook linkse politici ergeren zich aan de stlte vanuit de moslim-gemeenschap. Het zal dus wel niet geheel aan mij liggen.


quote:
Ik zou me moslim zijnde ook niet direct geroepen voelen terroristische aanslagen te verwerpen. Wat had je verwacht? Een publiekelijke mea culpa? En waarom? Als een metalliefhebber een moord begaat, ga jij je dan publiekelijk verontschuldigen? Voel je je dan geroepen aan buitenstaanders uit te leggen dat dat niet in de aard van elke metalliefhebber zit?

Kromme vergelijking. Een Mohammed B. bijvoorbeeld pleegde een moord uit de naam van zijn religie. Een religie waar veel autochtone Nederlanders op een of andere manier toch een beetje ongemakkelijk bij voelen. Dan ligt het voor de hand dat vertegenwoordigers uit die gemeenschap zich distantieren, dat is iets anders dan je verontschuldiging aanbieden. Dat zou nergens op slaan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2008 12:04 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 11:54 schreef WhiteRider het volgende:
Als ik het me goed herinner was de bedoeling van de MO om er een avondvullend programma van te maken. De film, met hieropvolgend een uitgebreid debat tussen Wilders en moslims. Wat is aan die opzet verkeerd? Dat is toch wat hij wil, debat? En wat geeft Wilders het recht dat aanbod een 'pr-stunt' te noemen, kijkende naar zijn eigen film?
Ik ben Wilders niet.

Edit: Maar nu ga ik wat nutiigs doen. Vanmiddag sollicitatiegesprek.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 28-03-2008 12:06]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Daops
Usericon van Daops
Posted 28-03-2008 12:14 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 12:03 schreef kwelgeest het volgende:
Naja, ik ben dus van mening dat die citaat helemaal niet zo verschrikkelijk uit zijn context is gerukt. Dat was hij pas geweest als Wilders het stukje over gevangenen had weggelaten.
Wilders heeft gisteren gezegd dat hij met Fitna de islam als religie, en met name haar riscante extremistische kant, wil aankaarten en dat hij niet wilde laten zien dat alle moslims terroristen zijn. Naar zijn zeggen moet Fitna de aanzet tot een/de discussie zijn.
Die discussie is al jaren in alle gelederen in gang. Alsof de zoveelste samenvatting van extremistische moslims in het nieuws nu ineens een enorme poort opent. Alsof Wilders bepaalt vanaf wanneer er maatschappelijke discussies gevoerd kunnen worden.

Gezien zijn intelligentie betwijfel ik of dit nou zijn echt drijfveer is. Kiezers winnen lijkt me waarschijnlijker.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-03-2008 12:17 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

[Ik ga later nog in op Kwellie.]

Voor de mensen die Deens lezen; in Denemarken is het groot nieuws. Met name omdat Wilders het kopierecht geschonden heeft met de Deense cartoon.

http://www.dr.dk/Nyheder/


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 28-03-2008 12:20 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Misschien kunnen we ook een film maken genaamd: "16 minuten film 11 pagina's."



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-03-2008 12:21 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ach, gelukkig zijn het geen Ajax fans.


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-03-2008 12:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Ministers en organisaties hebben 'goed overleg' over Fitna
Uitgegeven: 28 maart 2008 09:01
Laatst gewijzigd: 28 maart 2008 12:19

DEN HAAG - Het is belangrijk dat de film van Wilders geen verdeeldheid zaait in Nederland. Dat zei minister Hirsch Ballin (Justitie) vrijdag na afloop van een overleg met vertegenwoordigers van verscheidene religieuze, levensbeschouwelijke en minderhedenorganisaties.


Misschien gekke vraag, maar wie vertegenwoordigt de autochtone bevolking?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-03-2008 12:25 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 maart 2008 11:00 schreef kwelgeest het volgende:
Jij moet toch als geen ander weten dat, dat bij BitchSlap net zo goed het geval is.


gek genoeg dacht ik dat een beetje in het begin maar dat bleek later niet zo. Ik moet zeggen dat ik haar vaak genoeg heb onderschat


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 28-03-2008 12:30 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Maar nu vooruitkijkend naar een eventuele val van het kabinet.... wie zou er met Wilders een coalitie willen? SGP? ToN? VVD?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-03-2008 12:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Waarom zou het kabinet vallen?


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 28-03-2008 12:33 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Eventueel he, ik verwacht het niet maar je moet het nooit uitsluiten.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-03-2008 12:34 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 12:32 schreef Jenje het volgende:
Waarom zou het kabinet vallen?


Omdat Balkie op dat vlak een reputatie hoog heeft te houden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-03-2008 12:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

omdat het kan


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 28-03-2008 12:41 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Dusssss, dit is een film?
Net een youtube filmpje.

Poeh hee schokkend zeg.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2008 12:43 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 12:30 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Maar nu vooruitkijkend naar een eventuele val van het kabinet.... wie zou er met Wilders een coalitie willen? SGP? ToN? VVD?
Vergis je niet in het CDA, die zie ik nog eerder in zee gaan met de PVV dan de VVD. Voor de VVD zou dat nmlk een behoorlijke knieval zijn. We hebben nu zelf gezien hoe gemakkelijk de Balk van neo-conservatief omslaat naar sociaal-christelijk. Als je oude stukken van hem leest, van voor zijn primierschap, kom je een behoorlijke sceptische bijna anti-multiculturele visie tegen. En VerHagen is ook niet de linkste.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2008 12:45 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 12:14 schreef Daops het volgende:
Die discussie is al jaren in alle gelederen in gang. Alsof de zoveelste samenvatting van extremistische moslims in het nieuws nu ineens een enorme poort opent. Alsof Wilders bepaalt vanaf wanneer er maatschappelijke discussies gevoerd kunnen worden.

Gezien zijn intelligentie betwijfel ik of dit nou zijn echt drijfveer is. Kiezers winnen lijkt me waarschijnlijker.
Ik denk wel dat Wilders met Fitna een groter publiek bereikt dan de vorige analyses over dit punt.

En natuurlijk gaat het ook om zetels, hij's immers een democratisch politicus.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-03-2008 13:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 11:54 schreef WhiteRider het volgende:
Als ik het me goed herinner was de bedoeling van de MO om er een avondvullend programma van te maken. De film, met hieropvolgend een uitgebreid debat tussen Wilders en moslims.



altijd hetzelfde
een debat tussen
Pim Fortuyn en de Moslims
Wilders en de Moslims
Balkenende en de Moslims

hebben die mensen geen identiteit of zo?


signature


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 28-03-2008 13:07 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 28 maart 2008 13:02 schreef Hypnos het volgende:
altijd hetzelfde
een debat tussen
Pim Fortuyn en de Moslims
Wilders en de Moslims
Balkenende en de Moslims

hebben die mensen geen identiteit of zo?


Jawel dat staat in de Koran



Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 28-03-2008 13:07 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 28 maart 2008 12:22 schreef Jenje het volgende:
Misschien gekke vraag, maar wie vertegenwoordigt de autochtone bevolking?

Niemand, want dan noemen ze tegenwoordig discriminatie.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-03-2008 13:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 13:07 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Jawel dat staat in de Koran



ojaaa!


Mohammed
Mohamed
Mohamedt
Mohammet
Mohammedt

en Kirk, de Moslim ex-Metalhead

Kirk MoHammet


signature


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen