IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Dynamo Out Door Fest 30-31 augustus 2008 Volgende pagina
sander@dynamo
Usericon van sander@dynamo
Posted 28-03-2008 11:18 by sander@dynamo Wijzig reactieProfiel van sander@dynamoQuote dit bericht

Dynamo gaat deze zomer weer eens buiten wat herrie schoppen. Een 2 daags festival op 30 en 31 augustus.

De 30ste zullen de decibellen vooral beats produceren, deze dag zullen de Dj's van ORKAPOT onder de noemer Dynamo Open Oor, naar buiten treden aangevuld met bekende nationale en internationale techno, miminal, acid en Tekno Dj's en live acts.

De 31ste zal vooral in het teken staan van Gierende Gitaren en Dikke Drums. Het streven is om 9 nationale en internationale bands neer te zetten. Metal, Punk, Hardcore, Rock and roll, Rawk, alles moet kunnen. Momenteel zijn de programmeurs van Dynamo druk aan het zoeken naar vette bands en naar de Headliner.
De eerste bands die geboekt zijn:

GOREROTTED (uk)Death/grind
MOTHER MISERY (zw)rock/stoner
NO TURNING BACK (nl) hardcore
BORN FROM PAIN (nl) metalcore
DEVILOCK (Eindhoven) misfits Tribute
HEIDEVOLK (nl) Pagan/bier
MAD SIN (d) Psychobilly
ANATHEMA (headliner)(rock.metal)

ZONDAG 31 AUGUSTUS
14:00u-00:00u
ENTREE GRATIS
DYNAMO CATHARINAPLEIN EINHOVEN

[Caps Lock Ongemak Veranderd]

PERSBERICHT:

Persbericht Dynamo Outdoor Fest

We kunnen geen goed weer garanderen, maar voor de rest? Een paar uitstekende bands van 13:00 tot middernacht, gratis entree, hartje Eindhoven en volop fris en bier: wat voor een redenen kan je nu nog bedenken om niet naar het Dynamo Outdoorfest op 31 augustus 2008 te komen? Eigenlijk geen, maar om de laatste twijfelaars nog even over de streep te halen noemen we de bands nog maar even op... Vanaf 13:00 uur zien wij je graag verschijnen!

Anathema
Terecht en vanzelfsprekend onze hoofdact! Deze Pink Floyd van de heavy metal is niet alleen voor metalfans pur-sang geschikt, maar voor iedereen die houdt van progressieve melodieuze muziek, door emotie gedragen.
De band bestaat reeds sinds 13 jaar en heeft in dat bestaan enkele juweeltjes van platen afgeleverd, waarvan “A Natural Disaster” uit 2003 het laatste studiomeesterwerk is: studiomeesterwerk, want live is de band nog beter! Bijna anderhalf uur live op Dynamo Outdoorfest, dat mag je niet missen... (22:35 – 0:00)
www.anathema.ws
www.myspace.com/weareanathema

Mad Sin
Mad Sin: dat is psychobilly (vetkuiven), punk, zweet en tranen. Met Koefte De Ville als bijzondere frontman kan alles gebeuren, maar het hoort ook een beetje bij de wilde reputatie van deze zes wildebrassen uit Berlijn.
Toch kan de band wel spelen, anders redt je het niet in ruim 20 jaar: verwacht dus 31 augustus een optreden dat in het teken staat van de dit jaar uitgekomen plaat “Indestructible: 20 Years in Sin Sin”, met inderdaad: bloed, zweet en tranen en alles wat daarbij hoort! (aanvang 21:05)
www.madsin.de
www.myspace.com/madsin

Heidevolk
In april stonden ze nog in de grote zaal van Dynamo: met één zanger wegens ziekte van barbaar Joris, maar dat mocht de pret niet drukken. En deze keer komen ze weer in volledige bezetting, de Saksische krijgers van Heidevolk. Heidense metal, zoals te horen op hun dit jaar verschenen tweede album “Walhalla Wacht”, live op zijn best: zwaarden, drums en gitaren zijn de wapens, om in naam van Wodan alle biertappen in de wereld te veroveren. Absoluut één van de aanraders namens het metalcafé van Dynamo! De metal feestband bij uitstek, gaat dat horen en zien! (aanvang 19:35)
www.heidevolk.com
www.myspace.com/officialheidevolk

Born From Pain
Born From Pain: dat klinkt hard en dat is het ook: deze band werd in 1997 opgericht uit een achtergrond van diverse hardcorebands. Teksten over het leven, beïnvloed door de New Yorkse hardcore scene en opgeleukt met snoeiharde metalriffs: met deze combinatie heeft deze band zich een enorme live-reputatie opgebouwd, en als je wilt weten wat ‘core’ betekent, dan mag je deze Nederlandse band niet missen! (aanvang 18:15)
www.bornfrompain.com
www.myspace.com/bornfrompain

The Rotted
The Rotted? Ja, maar je kan ze ook TAFKAG (The Artists Formerly Known As Gorerotted) noemen: na een naamsverandering eerder dit jaar gaat dit stelletje vunzen uit Londen vrolijk verder als The Rotted.
Hun nieuwe album “Get Dead Or Die Trying” is een explosie van extreme metal (death, grindcore) en punk/ hardcore vol cynische teksten van een band, en dat ga je live voelen, dood of proberend het te gaan (maar wel naderhand even lekker een pilsje pakken!) (aanvang 16:55)
www.therotted.com
www.myspace.com/therotted

No Turning Back
Deze Nederlandse band maakt van de zomer gebruik voor een hele rits optredens op diverse festivals, en Dynamo Outdoorfest kan daar niet ontbreken. “Stronger” heet hun nieuwe plaat, en dat ze sterker dan ooit zijn na een topjaar als 2007 kon eigenlijk niet uitblijven: met hun pure hardcore hebben deze vier Brabantse gasten al opgetreden in onder andere de U.S.A., Japan, maar toch, zo hard als het klokje thuis tikt, tikt het nergens... (aanvang ???)
www.noturningback.nl
www.myspace.com/noturningbackhardcore

Mother Misery
Mother Misery komt uit Zweden: het land van Ikea, Volvo en Pippi Langkous, maar ook het thuisland van zompige bands als Entombed en Grand Magus. Welnu, daar mag je Mother Misery ook aan toevoegen. Mocht je hun plaat “All Eyes On You” nog niet kennen, dan moet je toch zeker je oren openhouden voor het nieuwe materiaal wat rond de optredens in augustus uit moet komen.
Mother Misery valt onder het kopje stoner/ sludge en wordt tevens vergeleken met bands als Soundgarden (vanwege het stemgeluid) en andere heerlijke festivalbands. Trage en toch swingende loodzware riffs, die vaak onder het kopje psychadelische muziek worden geplaatst. Wij geven de voorkeur aan de term Swedish sludge, ruige rock n’ roll uit het hoge Noorden... (aanvang 14:55)
www.mothermisery.com
www.myspace.com/mothermisery

Devilöck
Een band met een trema op de o: een Motörhead coverband? Nee, die hebben we gehad, en de openingsshow van het Dynamo Outdoor festival is tevens het afscheidsoptreden van deze band. Wat is een devilock? Welnu, dat zijn die kapsels zoals The Misfits die hebben, en dat is nou precies wat deze band is: een Misfits coverband! Na een tijd dit gespeelt te hebben besloot de band dat het tijd werd om nu eens eigen nummers te gaan spelen, vandaar dit afscheidsoptreden als coverband (tenzij iemand miljoenen gaat betalen natuurlijk) vol met klassiekers van The Misfits. En omdat het oog ook wat wil, en omdat wij ook rekening houden met dove bezoekers (oorspronkelijk wilden we het festival DOOF – Dynamo Open Outdoor Fest) zullen de dames van de Cha Cha Chicas een en ander feestelijk omlijsten; we hopen op minirokjes-weer! (aanvang 14:00)
www.myspace.com/deviloeck


Persbericht Dynamo Outdoor Fest Engels

Okay, we can’t guarantee great weather, yet for the rest? A couple of excellent (live) bands from 13:00 to midnight, free entrance, in downtown Eindhoven and plenty of drinks available: can you come up with any valid reason not to be present on August 31st at the Dynamo? Well, actually there are no reasons not to show up, but for the diehard doubting kind here are some great reasons (as in bands) for you to come nevertheless… We would love to welcome you all from 13:00 on!

Anathema
What else could be our final act apart from Anathema? This Pink Floyd of metal is not just for the diehard metalfan, but suitable for all those who love progressive melodic music, carried by emotions. The band exists for over thirteen years now, and during the years they have come up with some superb albums, of which “A Natural Disaster” from 2003 is their latest studio masterpiece: studio masterpiece, because live on stage this band is even better! Nearly one-and-a-half hour live at the Dynamo Outdoorfest, that is something you cannot miss… (22:35 – 0:00)
www.anathema.ws
www.myspace.com/weareanathema

Mad Sin
Mad Sin; that is all about psychobilly (huge forelocks), punk, sweat and tears. Fronted by a special person like KOefte De Ville all is possible, yet that kind of comes along with the wild reputation of this six piece outfit from Berlin. In spite of all the show elements and reputation this band certainly knows how to set the stage on fire: so expect a show that goes on where their “Indestructible: 20 Years in Sin” ends, with indeed… blood, sweat and tears and all that comes with that on August 31st… (start 21:05)
www.madsin.de
www.myspace.com/madsin

Heidevolk
We had them earlier in April of this year in Dynamo’s big venue: this time with only one singer, due to barbarian Joris’ sickness, and still it was a great metal party. And so the Dutch Saxons will come in the full line-up. Pagan metal, as can be heard on their recent second album “Walhalla Wacht” (Walhalla Awaits), at its best live: swords, drums and guitars are the band’s weapons to, in dedication to Wodan, conquer all beer taps of the world. Heidevolk is definitely one of the recommendations from Dynamo’s metal bar: Heidevolk is the metal band live, so come see and hear this ye all! (start 19:35)
www.heidevolk.com
www.myspace.com/officialheidevolk

Born From Pain
Born From Pain: it sounds hard, and yes, it is loud. This band was ‘born’ in 1997 from a background of various hardcore bands. Lyrics on lie, influenced by NYHC (New York Hardcore) and made even louder with metal riffs: with this combination the band has earned itself a massive live reputation. If you truly want to understand what ‘core’ is all about, you really don’t want to miss out on Dutch pride Born From Pain… (start 18:15)
www.bornfrompain.com
www.myspace.com/bornfrompain


The Rotted
The Rotted? Sure, but you could also refer to them as TAFKAG (The Artists Formerly Known As Gorerotted): after a minor change of name this merry bunch of mayhem creators decided to go on as The Rotted. Their new album “Get Dead Or Die Trying” is an explosive mix of extreme metal (death, grindcore) and punk/ hardcore, combined with cynical lyrics. Prepare to experience this live, dead or while trying (just don’t forget to have a nice cold beer afterwards) on the stage of Dynamo Outdoorfest! (start 16:55)
www.therotted.com
www.myspace.com/therotted

No Turning Back
This Dutch outfit uses the summer to play a whole lot of gigs on various festivals, and one show that couldn’t miss on that list was of course Dynamo Outdoorfest. Their new album is called “Stronger”, something they have become the past successful 2007 and will become even more this year. With their pure hardcore sound this band from Brabant has toured in regions such as the U.S.A. and Japan, yet there is no place to give a blasting show like home… (start ???)
www.noturningback.nl
www.myspace.com/noturningbackhardcore

Mother Misery
Mother Misery is from the land of Ikea, Volvo and Pippi Longstocking, but also home of sludgy bands like Entombed and Grand Magus. Well, feel free to add Mother Misery to those bands! In case you shouldn’t know their latest album “All Eyes On You”, well, keep your eyes open for new material which should be released around the time of this show. Mother Misery is often categorized stoner/ sludge and also a comparison to Soundgarden is made, because of the vocals. We prefer to call it Swedish sludge: filthy rock n’ roll from the utter north… (Start 14:55)
www.mothermisery.com
www.myspace.com/mothermisery

Devilöck
A band with diaeresis on the o; must be a Motörhead coverband… Wrong, got you fooled! This opening act for Dynamo Outdoorfest is at the same time the last show for Devilöck as a tribute band. What is a devilock anyway? Well, a devilock is the way the Misfits do their hair, and that points exactly to what this band is or used to be: a Misfits tribute band. Yet during the years the band wanted to start writing own songs and so the tribute days are pretty much over, unless some organizer will come up with a huge offer for a reunion gig of course (money walks, bullshit talks). This day will be all Misfits nevertheless. And because the eye wants something to, and especially for the hearing impaired with good eyes, the ladies of the Cha Cha Chicas will accompany them on stage: we are hoping for great weather, you know, the perfect climate for miniskirts! (start 14:00)
www.myspace.com/deviloeck





[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 18-07-2008 18:05]


Meridian
Usericon van Meridian
Posted 28-03-2008 11:51 by Meridian Wijzig reactieProfiel van MeridianQuote dit bericht

Volgens mij kan ik die zondag mooi mijn verjaardag vieren in Eindhoven


sander@dynamo
Usericon van sander@dynamo
Posted 07-04-2008 13:08 by sander@dynamo Wijzig reactieProfiel van sander@dynamoQuote dit bericht

GOREROTTED ook van de partij!


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 07-04-2008 13:12 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik vind het eigenlijk een beetje een sneu iets, het legendarische Dynamo gebruiken, om mensonterende kut beats te produceren? Je weet wel Dynamo? Vroeger het meka van metalminded Nederland en Europa.


Against God and Government


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 07-04-2008 13:13 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ga toch je overhempjes strijken...



spectre
Usericon van spectre
Posted 07-04-2008 13:17 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Stop jij Jezus maar waar de zon niet schijnt!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-04-2008 13:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2008 13:17 schreef spectre het volgende:
Stop jij Jezus maar waar de zon niet schijnt!
onder een boerka?


sander@dynamo
Usericon van sander@dynamo
Posted 07-04-2008 13:19 by sander@dynamo Wijzig reactieProfiel van sander@dynamoQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2008 13:12 schreef Rotzak het volgende:
Ik vind het eigenlijk een beetje een sneu iets, het legendarische Dynamo gebruiken, om mensonterende kut beats te produceren? Je weet wel Dynamo? Vroeger het meka van metalminded Nederland en Europa.


Dynamo is een jongerencentrum met meer smaken dan alleen metal en rock. Vergis je niet, er zitten diverse subculturen onder 1 dak zoals gabbers, hiphoppers, punkers, hardcore-gasten, techno enz enz.
Dynamo wil dus laten zien dat er meer is dat het oude Dynamo gevoel. Hopende deze week nog wat meer bands hier te kunnen posten...


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 07-04-2008 13:28 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 7 april 2008 13:17 schreef spectre het volgende:
Stop jij Jezus maar waar de zon niet schijnt!

Sterk!



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 07-04-2008 14:40 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 7 april 2008 13:13 schreef Audiophile het volgende:
Ga toch je overhempjes strijken...


Big Pimpin'


Against God and Government


HellsBells
Usericon van HellsBells
Posted 07-04-2008 15:13 by HellsBells Wijzig reactieProfiel van HellsBellsQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2008 13:12 schreef Rotzak het volgende:
Ik vind het eigenlijk een beetje een sneu iets, het legendarische Dynamo gebruiken, om mensonterende kut beats te produceren? Je weet wel Dynamo? Vroeger het meka van metalminded Nederland en Europa.



Er wordt al bewust gekozen om niet de naam Dynamo open air te gebruiken ! En nog moet jij wat te zeuren hebben. Best wel zielig eigenlijk.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 07-04-2008 15:20 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

wees blij dat ze uit eigen beweging weer zoiets gaan ondernemen....

en daarbij, ik weet niet of de handelsnaam dynamo open air nog wel in bezit is van dynamo dus wellicht mogen ze t niet eens gebruiken

[Dit bericht is gewijzigd door Aaaarco op 07-04-2008 15:21]


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 07-04-2008 15:25 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 7 april 2008 15:13 schreef HellsBells het volgende:
Er wordt al bewust gekozen om niet de naam Dynamo open air te gebruiken ! En nog moet jij wat te zeuren hebben. Best wel zielig eigenlijk.


Ja, dat is toch mijn zaak ofniet? Als ik aan Dynamo denk, dan denk ik aan het legendarische festival/kroeg. Niet aan een jongeren centrum, die labiele kutmuziek gaat produceren, om gare hakkuhbars en andere gedrochten aan te trekken.


Against God and Government


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 07-04-2008 15:29 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

als ik aan dynamo denk denk ik ook aan de keer dat ik er zomaar binnenstapte en zag dat er op de 1e etage een jeugdvereniging zat en op de 2e etage een fotocursus gegeven werd...

kortzichtigheid begint bij jezelf denk ik...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 07-04-2008 15:32 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik ben ook kortzichtig, ik vind het een blamage die techno beat scheisse


Against God and Government


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 07-04-2008 15:38 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

iedereen heeft wel een hekel aan iets of iemand... maar als er vraag naar is moet t toch kunnen... als nou een groot deel van de huidige bezoekers dat vet vind lijkt t mij een goed gegeven om daar gehoor aan te geven.


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


sander@dynamo
Usericon van sander@dynamo
Posted 07-04-2008 16:11 by sander@dynamo Wijzig reactieProfiel van sander@dynamoQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2008 15:25 schreef Rotzak het volgende:
Ja, dat is toch mijn zaak ofniet? Als ik aan Dynamo denk, dan denk ik aan het legendarische festival/kroeg. Niet aan een jongeren centrum, die labiele kutmuziek gaat produceren, om gare hakkuhbars en andere gedrochten aan te trekken.


Ik snap best wat je bedoelt, noem het kortzichtigheid of gewoon jeugdsentiment. Ik kan me herinneren dat er op open air ook bands waren die geen reet met metal te maken hadden (osdorp posse) maar ook bv het skatefest.
Ook op open air stonden er techno systemen op de camping te blazen, en met een drankje was dat allemaal goed te doen. Dus DOA en Dynamo zijn altijd multi-cultureel geweest op muziek gebied.
Daarbij is het ook zo dat er de afgelopen jaren flink wat techno invloeden in de metal te vinden zijn, zoals Ministry, Fear Factory enz..

Nogmaals iedereen zijn ding, kom jij toch alleen op zondag efkes een pilske vatten...





MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 07-04-2008 16:14 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Waar precies word het dan gehouden?


sander@dynamo
Usericon van sander@dynamo
Posted 07-04-2008 16:17 by sander@dynamo Wijzig reactieProfiel van sander@dynamoQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2008 16:14 schreef MetalJan het volgende:
Waar precies word het dan gehouden?


Naast het gebouw van Dynamo aan het Catharinaplein in Eindhoven..


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 07-04-2008 16:32 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Aha. Wel een beetje jammer dat ik de 31e (waarschijnlijk) op vakantie ben. Had er graag naartoe gewild.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-04-2008 20:16 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ik verwacht dat ik wel van de partij ben



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 08-04-2008 11:56 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

even vele met jou, al was t aar om over een paar jaar te kunnen zeggen " dynamo op t parkeerterrein, ja man daar was ik ook'... en de verwarring met jaartallen in t midden laten...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 11-05-2008 12:54 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl




MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-05-2008 12:59 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Oh eh dit is weer wat anders dan Loud From The South?
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2885029



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 11-05-2008 13:05 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ja. Loud From The South is in Bakel, zo'n 25 km verderop.

Maar wel mooi gepland: de 30ste LFTS, de 31ste harde bands bij Dynamo. Wordt een mooi weekendje

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 11-05-2008 13:59]



verstikking
Usericon van verstikking
Posted 11-05-2008 18:49 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 11 mei 2008 13:05 schreef Judge M. het volgende:
Ja. Loud From The South is in Bakel, zo'n 25 km verderop.

Maar wel mooi gepland: de 30ste LFTS, de 31ste harde bands bij Dynamo. Wordt een mooi weekendje

Klinkt als een goed plan, in ieder geval ben ik aanwezig bij Dynamo Outdoor, Gorerotted ga ik niet missen



Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen