IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Musicmarketingblog.nl Vorige pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2008 15:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2008 22:18 schreef Aaaarco het volgende:
goeie site, ik hoop voor t schooljongetjes dat de meester hem een goed cijfer voor zn opdracht heeft gekregen dan kan het nu weer uit de lucht...
Mwa, an sich is het idee goed, ondersteunen van (met name) beginnende bands. Alleen de tips die gegeven worden vind ik nogal opmerkelijk.

Als daar eens met een groepie mensen (afkomstig uit de verschillende velden binnen de metal) over geprata word kun je een waardevol iets hebben


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-03-2008 15:41 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Realistisch denken
Zorg dat je 20.000 goede contacten hebt, redelijk trouwe fans.



Lekker realistisch ja... sorry, alles lijkt me goed bedoeld, maar ik lees wel erg veel dingen die erg simpel overkomen....

[edit] Zoals "hoe bespaar je op onnodige bandkosten"

Als kosten onnodig zijn moet je ze niet uitgeven toch? Hoef je er ook niet op te besparen.

[Dit bericht is gewijzigd door blonde rockgod op 31-03-2008 15:59]



WokkenOpenAir
Usericon van WokkenOpenAir
Posted 16-10-2008 7:35 by WokkenOpenAir Wijzig reactieProfiel van WokkenOpenAirQuote dit bericht

Leesvoer voor de regelnicht van de band: Weer een flinke update van artikelen..

http://www.musicmarketingblog.nl

[Dit bericht is gewijzigd door WokkenOpenAir op 16-10-2008 7:36]


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 16-10-2008 9:30 by ##**Boemba**## Wijzig reactieProfiel van ##**Boemba**##Quote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2008 7:35 schreef WokkenOpenAir het volgende:
Leesvoer voor de regelnicht van de band: Weer een flinke update van artikelen..

http://www.musicmarketingblog.nl


ik moet zeggen dat ik het best een leuk initiatief vind, maar als ik jou was zou ik eens wat gastbloggers uitnodigen.
want ik zie eigenlijk geen nieuwe artikelen (heb je de oude aangepast?)

heb je wel eens gekeken naar http://www.marketingfacts.nl

dat is een platform voor aandachtsgeile freelance marketingmanagers, produceren een hele stroom aan info, recensies en tips voor crossmedia marketing. en die lui doen dat allemaal gratis...



WokkenOpenAir
Usericon van WokkenOpenAir
Posted 16-10-2008 10:06 by WokkenOpenAir Wijzig reactieProfiel van WokkenOpenAirQuote dit bericht

Er zijn een stuk of 4 of 5 nieuwe bij gekomen sinds de laatste post hier over MMB, of als je het blog in de RSS hebt dan zijn de artikelen een paar dagen oud.

Goed idee overigens betreft samenwerking met andere marketeers!

Ik wissel momenteel ideeën uit met wat programmeurs, A&R managers en boekers voor nieuwe artikelen om te schrijven vanuit verschillende oogpunten.

Helaas lopen er in Nederland niet zoveel ervaren muziek marketeers rond die echt veel kaas hebben gegeten hoe het er echt aan toe gaat. Veel wordt vanuit het boek gedaan, weinig uit ervaring of door het doen.. MMB is samen met Lopendvuur het enige actieve blog op dit gebied in Nederland.

Zelfs de marketingmensen bij de majors in Nederland weten amper hoe ze een doelgroep goed moeten bereiken zonder daarvoor de portemonnee open te trekken.

Het liefste plaats ik alleen maar artikelen die worden geschreven uit ervaring en met tips/tricks die haalbaar zijn met een band zonder budget.

Mochten hier nog mensen rondlopen die ervaringen uit willen wisselen.. mail me op musicmarketingblog@gmail.com of plaats eens een reactie op het blog.


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 16-10-2008 10:17 by ##**Boemba**## Wijzig reactieProfiel van ##**Boemba**##Quote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2008 10:06 schreef WokkenOpenAir het volgende:

Helaas lopen er in Nederland niet zoveel ervaren muziek marketeers rond die echt veel kaas hebben gegeten hoe het er echt aan toe gaat.


och, heel profi hoeft ook niet, maar richt het idd op ervaringen.

laat maar gewoon eens een band aan het woord. misschien worden die er wijzer van...

als ze tenminste een kijkje in de keukn goed vinden

ik moet zeggen dat ik altijd erg onder de indruk was van de marketing en merchandise van jovink en de voederbietels. dat was echt een ontzettend slechte band (is het nog steeds trouwens), maar die lui hebben een marketing en merchandise apparaat opgezet waar je u tegen zegt.




Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 16-10-2008 12:19 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik moet hier een beetje van wenen eigenlijk.


Against God and Government


WokkenOpenAir
Usericon van WokkenOpenAir
Posted 16-10-2008 12:54 by WokkenOpenAir Wijzig reactieProfiel van WokkenOpenAirQuote dit bericht

Klopt.. Ik trek het ook voor geen meter maar ze hebben het goed voor elkaar. Juist door zichzelf veel persoonlijker en anders op te stellen trekken ze massa's (nieuw) publiek (zie ook zwarte cross).


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 16-10-2008 17:31 by ##**Boemba**## Wijzig reactieProfiel van ##**Boemba**##Quote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2008 12:54 schreef WokkenOpenAir het volgende:
Klopt.. Ik trek het ook voor geen meter maar ze hebben het goed voor elkaar. Juist door zichzelf veel persoonlijker en anders op te stellen trekken ze massa's (nieuw) publiek (zie ook zwarte cross).


tja
hoe slecht ik de band ook vind, ze zijn wel de meesters van de experience marketing

mensen kopen een shirtje om te laten zien dat 'zij er bij waren'


WokkenOpenAir
Usericon van WokkenOpenAir
Posted 16-10-2008 17:38 by WokkenOpenAir Wijzig reactieProfiel van WokkenOpenAirQuote dit bericht

Ik kan er ook geen betere opnoemen. Ze hebben ook een sterke link met Iron Maiden lijkt het. In ieder geval hun fans dan. De combi van shirtjes zie je erg vaak. Op zich heeft de benadering/experience ook veel met elkaar gemeen.


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 16-10-2008 17:41 by ##**Boemba**## Wijzig reactieProfiel van ##**Boemba**##Quote dit bericht

maar dan nog
iron maiden heeft geen eigen festival, hebben niet zo ontzettend veel merchandise, hebben geen evenementen en niet zo'n grote fanclub...

grateful dead

die schijnen het wel te hebben



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen