IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Mike Oldfield Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 31-03-2008 17:34 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Waarschijnlijk is Oldfield vooral bekend bij jullie door dat onsterfelijke piano thema waar 'Tubular Bells' mee begint, tevens zijn eerste plaat en de eerste release van het nu welbekend label Virgin, opgezet door een vriend van Oldfield.

Persoonlijk vind ik Tubular Bells niet zijn beste werk, maar dat is persoonlijk.

Ik open dit topic voornamelijk omdat er een nieuw album is, Music of the Spheres. Dit keer is het een klassiek album geworden met hier en daar wat akoestische gitaren door Oldfield. Ik zelf vind het na de latere wat zweverige albums weer erg goed. Ik denk dat het een mix is Tubular Bells en Killing Fields.. wel weer geheel Oldfield



Discography:

* Tubular Bells (1973)
* Hergest Ridge (1974)
* The Orchestral Tubular Bells (1975)
* Ommadawn (1975)
* Incantations (1978)
* Platinum (1979)
* QE2 (1980)
* Five Miles Out (1982)
* Crises (1983)
* Discovery (1984)
* The Killing Fields: Original Film Soundtrack (1984)
* Islands (1987)
* Earth Moving (1989)
* Amarok (1990)
* Heaven's Open (1991)
* Tubular Bells II (1992)
* The Songs of Distant Earth (1994)
* Voyager (1996)
* Tubular Bells III (1998)
* Guitars (1999)
* The Millennium Bell (1999)
* Tres Lunas (2002)
* Tubular Bells 2003 (2003)
* Light and Shade (2005)
* Music of the Spheres (2008)



[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 31-03-2008 17:40]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 31-03-2008 17:37 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Heeft zeker te weten fantastische muziek gemaakt, alleen heeft hij nooit echt 1 waanzinnige plaat gemaakt. Hij heeft nml. te veel vullers staan op zijn platen, nooit echt constant sterk materiaal.

Neemt niet weg dat ik absoluut respect heb voor deze eigenzinnige multi-instumentalist. Ik heb ook wel het nodige werk van hem hier in de kast staan.

*Zingt* In the moonlight shadows....


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-03-2008 17:43 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik vind Music of the Spheres echt om op te vreten, erg goed

Hij is vooralsnog niet uit mijn speler te branden < - viool


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 31-03-2008 17:45 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik heb de nieuwe nog niet mogen beluisteren, zal van de week eens kijken of ik hem kan vinden.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 31-03-2008 17:46 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik dacht dat het nummer "get to France" zo ongeveer zijn bekendste werk was? Ipv tubular bells?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-03-2008 17:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

'To France' en 'Moonlight Shadow' en in mindere mate 'Shadow on the Wall' zijn absoluut de grootste hits van hem, want ook commerciele radio-nummers kan hij maken. De eerste 2 nummers ingezongen door Maggy Reilly overigens. Na het succes van 'Moonlight Shadow' op het album 'Crisis' kwam het album 'Discovery' met veel nummers met Reilly op zang, waaronder idd 'To France'

Dit was echter wel onder druk van de platenbazen omdat die in de jaren 80 wat anders wilden verkopen dan albums met maar 2 instrumentale nummers erop van elk 20 minuten

Toevallig vind ik Crisis en Discovery 2 erg sterke platen, maar echt bekend is hij geworden met Tubular Bells hoor

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 31-03-2008 17:56]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 31-03-2008 17:59 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

hehe ik ken eigenlijk alleen light & shade, die is vrij recent zie ik. Daar gaat ook het comment van de "vullers" op, maar ik vind het een hele relaxte plaat.



Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 31-03-2008 18:51 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 31 maart 2008 17:54 schreef spectre het volgende:
'Moonlight Shadow'


Heerlijk nummer
Mike Oldfield heerscht, Tubular Bells heerscht nog het hardst van hem


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-03-2008 18:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ken jij Ommadawn trouwens Beli? Jij als Folk liefhebber moet die luisteren.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 31-03-2008 19:29 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 31 maart 2008 17:54 schreef spectre het volgende:
maar echt bekend is hij geworden met Tubular Bells hoor


Nou, dat nummer hóór ik me toch vaak op de radio...


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-03-2008 19:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik vind het meer supermarktmuziek


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-03-2008 19:45 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2008 19:29 schreef De Tegenpartij het volgende:
Nou, dat nummer hóór ik me toch vaak op de radio...
Hij kwam dit jaar weer voorbij in de Top 2000, tenminste.. de eerste paar minuten.

Het album is zijn best verkochte plaat. Daarom kwamen er ook vervolgen, T2, T3 en Millenium Bell


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 31-03-2008 19:48 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 31 maart 2008 18:53 schreef spectre het volgende:
Ken jij Ommadawn trouwens Beli? Jij als Folk liefhebber moet die luisteren.

you can't know everything, eens opzoeken dan


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 31-03-2008 21:44 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 31 maart 2008 17:46 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik dacht dat het nummer "get to France" zo ongeveer zijn bekendste werk was? Ipv tubular bells?
Als hitjes vast wel, maar als deuntje dat mensen herkennen (zonder dat ze per sé weten van wie het eigenlijk is) zullen enorm veel mensen het thema van Tubular herkennen. Als het al niet van de docu's is, dan eventueel wel van The Exorcist.

(En ja, dat gaat ook op voor The Exorcist van Possessed )



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 31-03-2008 22:37 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

vette hoes heeft die nieuwe cd... daar had hij eigenlijk jouw wel even voor kunnen bellen spectre...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-04-2008 12:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2008 19:48 schreef Beli Mawr het volgende:
you can't know everything, eens opzoeken dan


Dan moet je niet lullen dat Tubular zijn beste werk is, aangezien je blijkbaar niet al teveel ander werk kent!

Ja Arco, dat had hij best mogen doen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 01-04-2008 15:21 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

Persoonlijk ben ik echt helemaal weg van Tubular Bells II... Het geheel is wat beter op elkaar afgestemd dan TB en het heeft een "mooie" herinnering...
Ommadawn vind ik ook prima te pruimen, net als Hergest Ridge.
Tubular Bells 2003 was trouwens in mijn ogen echt een misbaksel met als enige hoogtepunt John Cleese die de instrumenten aankondigde ("Double speed guitars?!")

Morgen maar eens kijken of ik die nieuwe plaat kan vinden en dan even luisteren hoe die klinkt. Ik ben benieuwd


FREEZE


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-03-2014 11:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

iemand de nieuwe al gehoord?


signature


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 02-03-2014 12:08 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 2 maart 2014 11:19 schreef Hypnos het volgende:
iemand de nieuwe al gehoord?


Ik heb er een track van gehoord, die is niet best:



Ik heb de muziek van Oldfield het liefst zonder vocalen, al vind ik die caveman geluiden bij Tubular Bells wel erg vermakelijk.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-02-2017 9:51 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Nieuweling Return to Ommadawn is de eerste plaat van deze heer die ik beluister. De eerste minuten klonk het allemaal erg oubollig, maar de tweede track weet dan wel weer veel indruk te maken. Best meeslepend. Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet maken, nog maar een paar keer opleggen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-02-2017 9:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Gewoon eerst een groene pretsigaret roken of paddo's eten, en daarna Hergest Ridge opzetten. Zo ben ik mijn middelbare school doorgekomen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-02-2017 11:07 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Geef je dat advies ook aan je leerlingen?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-02-2017 11:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Nope. Sterker nog: leerlingen die onder invloed zijn stuur ik eruit. Wat ze in het weekend doen moeten ze zelf weten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-02-2017 11:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Onder het motto "niet doen wat ik deed". Werkt het beste op die manier.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 23-02-2017 11:42 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2017 11:19 schreef bastianus het volgende:
Nope. Sterker nog: leerlingen die onder invloed zijn stuur ik eruit. Wat ze in het weekend doen moeten ze zelf weten.

Hoe zie je of een leerling onder invloed is? (ff serieus, er zijn zat manieren om dat te verbloemen,) en het is iets wat ik hier op mn werk ook wel kan gebruiken


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 23-02-2017 12:23 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 23 februari 2017 11:42 schreef Deceptikoen het volgende:
en het is iets wat ik hier op mn werk ook wel kan gebruiken


Dit kan twee kanten opgaan,lol!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen