IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : zelfonderschatting Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-02-2002 20:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

minstens net zo erg als zelfoverschatting is zelfonderschatting. iedeeenkan veel, dat is mijn mening en daar heb ik die debiel vaneen ratelband niet voor nodig. maar veel mensen zitten zichzelf ten onrechte af te kraken. okee, iedereen heeft minpunten maar ook pluspunten. die mogen niet lijden onder je minpunten vind ik


Sassette
Usericon van Sassette
Posted 27-02-2002 20:24 by Sassette Wijzig reactieProfiel van SassetteQuote dit berichthttp://jakobavisser.hyves.nl/

Maar het is nooit verkeerd je eigen minpunten te kennen. Vaak denken anderen dan dat je jezelf onderschat maar ik vind reeel zijn heel wat anders Ofzo


How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 27-02-2002 20:29 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

Het is idd erg jammer dat mensen lijden onder hun, laten we het noemen: complexen, want dat zijn ze eigenlijk wel.Ikzelf heb ook mijn complexen: heb vroeger vree veel last gehad van acne en heb daar nog ferme littekens aan overgehouden op mijn schouders, daar zit ik wel mee, maar gelukkig niet iedereen stoort zich daaraan.

Over het karakter zijn er ook minpunten, zoals iedereen, behalve bij mij dan , voila dat was er al een (zelfoverschatting ) is maar een graptje wei.
maar nu serieus:ik vind het echt erg als ik mensen zie lijden onder hun minderwaardigheids complex, ook al is dit niet nodig, en in de meeste gevallen is dit idd niet nodig, maar probeer dat maar eens uit iemand zijn hoofd te praten, maar toch moet men dat proberen want leven met een minderwaardigheid is echt erg (ka ner jammer genoeg over meepraten).


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


SQT
Usericon van SQT
Posted 27-02-2002 20:36 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 27 februari 2002 20:29 schreef lord abortion het volgende:
Het is idd erg jammer dat mensen lijden onder hun, laten we het noemen: complexen, want dat zijn ze eigenlijk wel.Ikzelf heb ook mijn complexen: heb vroeger vree veel last gehad van acne en heb daar nog ferme littekens aan overgehouden op mijn schouders, daar zit ik wel mee, maar gelukkig niet iedereen stoort zich daaraan.

Over het karakter zijn er ook minpunten, zoals iedereen, behalve bij mij dan , voila dat was er al een (zelfoverschatting ) is maar een graptje wei.
maar nu serieus:ik vind het echt erg als ik mensen zie lijden onder hun minderwaardigheids complex, ook al is dit niet nodig, en in de meeste gevallen is dit idd niet nodig, maar probeer dat maar eens uit iemand zijn hoofd te praten, maar toch moet men dat proberen want leven met een minderwaardigheid is echt erg (ka ner jammer genoeg over meepraten).


Niks jammer genoeg. Het is heel erg klote als je jezelf onder anderen stelt. Ik doe dit zelf ook (heb een godshekel aan mensen die zich meer voelen dan anderen), misschien soms ten onrechte dat weet ik niet sommigen zeggen van wel maargoed dat weet ik niet ik vind mezelf gewoon kut en dat is een feit, niks aan te doen. Maar geloof me L.A., het is niet cool en ben maar blij dat je er niet over mee kunt praten.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-02-2002 20:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2002 20:24 schreef Sassette het volgende:
Maar het is nooit verkeerd je eigen minpunten te kennen. Vaak denken anderen dan dat je jezelf onderschat maar ik vind reeel zijn heel wat anders Ofzo


nee, zeker niet! dat is zelfs een erg goede eigenschap als je je zwakke punten goed kent. maar je moet dat niet over laten slaan naar andere punten. of gewoon te snel denken: "dat kan ik toch niet". iemand mag op zijn tijd best wel eens zijn/haar nek uitspreken en gewoon iets proberen. ennatuurlijk gaat dan wel eens iets mis, maar ook zullen dingen gewoon lukken. en falen hoort toch ook bij het leven? dat geeft toch niks?

motto: wie niet waagt wie niet wint!!!


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 27-02-2002 20:42 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik heb altijd gemengde gevoelens bij dit onderwerp. Aan de ene kant moeten mensen zichzelf natuurlijk niet afkraken als dat totaal niet nodig is. Aan de andere kant zijn de mensen die dat doen vaak wel het interessants om mee samen te leven. Zou niemand dit dus doen zou het voor mij wel een eenzaam bestaan worden.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


SQT
Usericon van SQT
Posted 27-02-2002 20:48 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 27 februari 2002 20:42 schreef Sjaan het volgende:
Ik heb altijd gemengde gevoelens bij dit onderwerp. Aan de ene kant moeten mensen zichzelf natuurlijk niet afkraken als dat totaal niet nodig is. Aan de andere kant zijn de mensen die dat doen vaak wel het interessants om mee samen te leven. Zou niemand dit dus doen zou het voor mij wel een eenzaam bestaan worden.


Je omschrijft het leuk maar het klopt wel ja, mensen die zich niet zo geweldig voelen zijn een stuk socialer tegenover hun medemensen dan de mensen die zich geweldig voelen en denken dat ze alles mogen. Hee heb ik toch nog goede eigenschappen: ik ben (tot op zekere hoogte heb ik gemerkt ) aardig!


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 27-02-2002 20:51 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

veel mensen van boven de 50 overschatten zichzelf al het gaat over hoe belangrijk ze zijn bijvoorbeeld politici .
veel jongeren ,die ik ken onderschatten zichzelf .( ze zijn ook nauwelijks aanwezig bij de politiek ) .dit komt door onderwijs emn opvoeding ,denk ik .



SQT
Usericon van SQT
Posted 27-02-2002 20:54 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 27 februari 2002 20:51 schreef Vinay het volgende:
veel mensen van boven de 50 overschatten zichzelf al het gaat over hoe belangrijk ze zijn bijvoorbeeld politici .
veel jongeren ,die ik ken onderschatten zichzelf .( ze zijn ook nauwelijks aanwezig bij de politiek ) .dit komt door onderwijs emn opvoeding ,denk ik .


Waah hier ben ik het niet mee eens. Ik weet niet hoeveel jongeren jij kent maar de meesten overschatten zichzelf ruim tegenwoordig en denken dat ze alles mogen doen. De eikels slaa zonder reden mensen op hun bek, kleineren mensen, schelden ze uit enz enz. Natuurlijk zijn er (goddank) ook een heleboel aardige jongeren (en ouderen natuurlijk ook), maar de wereld gaat steeds verder naar de klote op dit gebied (en ja ook op andere gebieden maar daar gaat dit topic niet over)


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 27-02-2002 21:22 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

jongeren ,die ik ken kwam ik tegen op practica etc . (biologie )
die andere jongeren kom ik niet tegen .maar misschien heb je gelijk ,daarover .
maar ik blijf er wel bij dat biologie studenten te weinig zeggen in de politiek en teveel kritiekloos het lesschema volgen ,met alle kwalijke gevolgen vandien .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 27-02-2002 21:25]



Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 27-02-2002 21:47 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Zelfonderschatting: het schijnt dat ik beter kan schrijven dan ik zelf dacht.
En dan doel ik op verhalen, gedichten etc. geen schoolcrap.
Ach ja, altijd leuk om positieve reacties te krijgen terwijl je je eigen eigenlijk schaamde om het te laten lezen zo slecht vond je het.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 28-02-2002 8:53 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

-



Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 28-02-2002 9:18 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

De Belg is Koning der Zelfonderschatting.. In België is het gewoon verboden om boven de middelmaat uit te komen. Nog liever eronder... Als je hier trots op iets bent en zegt: goh, dat vind ik nu goed gedaan of hier ben ik eigenlijk wel goed in, dan ben je onmiddellijk een dikke nek..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 28-02-2002 11:05 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik denk dat zelfonderschatting een probleem wordt als het je beperkt in je oprechte en spirituele ontwikkeling en ook verhindert om je ware zelf te zijn . als iedereen zijn of haar ware zelf zou zijn, dan zou er geen massa en middelmaat meer bestaan denk ik .nu bestaat het wel een massa en een middelmaat ,maar die houdt iedereen zelf in stand,inderdaad door zaken als zelfonderschatting en denken dat eigen initiatief niet belangrijk is (onderwijs stimulleert/eist gehoorzaamheid ).later kunnen jongeren als tegenractie de andere kant opslaan zoals hierboven geschetst .ik denk als je jongeren vanaf het begin medezaggenschap geeft over wat ze met hun leven mogen doen dat de rebelsheid afneemt .
deze jongeren zullen later ook betere ondernemers worden omdat ze hun eigen ideeen waardevol vinden .



Mister E.
Usericon van Mister E.
Posted 28-02-2002 14:28 by Mister E. Wijzig reactieProfiel van Mister E.Quote dit bericht

Men geeft zelden complimenten over je goede eigenschappen, maar je slechte eigenschappen daar wordt je steeds weer mee geconfronteerd. De mens ziet liever het slechte dan het goede. En dat is helaas een feit. Dus als iedereen een ander naar beneden haalt hoe moet je dan nog jezelf op waarde weten te schatten.

[Dit bericht is gewijzigd door Mister E. op 28-02-2002 14:31]


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 28-02-2002 14:40 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 28 februari 2002 14:28 schreef Mister E. het volgende:
Dus als iedereen een ander naar beneden haalt hoe moet je dan nog jezelf op waarde weten te schatten.


Dat is simpel, geen ene reet aan trekken van die mensen. Familie en vrienden zijn de enige van je wat moet aantrekken, en ik kan me niet voorstellen dat die je de hele tijd naar beneden halen.

Opbouwende kritiek is een goeje eigenschap van vrienden, voor mij iig.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-02-2002 21:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2002 14:28 schreef Mister E. het volgende:
Men geeft zelden complimenten over je goede eigenschappen, maar je slechte eigenschappen daar wordt je steeds weer mee geconfronteerd. De mens ziet liever het slechte dan het goede. En dat is helaas een feit. Dus als iedereen een ander naar beneden haalt hoe moet je dan nog jezelf op waarde weten te schatten.


precies! dat is wat er mis is in onze maatschappij. Er wordt alleen iets gezegd als iets slecht is. Ik doe daar dus niet aan mee. ik geef altijd complimenten (indien verdiend) en probeer toch altijd iets positiefs te vinden. en als ik kritiek geef probeer ik dat niet lomp of bot te doen m,aar opbouwend. het is toch veel fijner om iemand eenduwtje in de rug te geven dan altijd alles maar af te zeiken?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-03-2002 3:48 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Zolang zelfonderschatting maar niet wordt verward met bescheidenheid vind ik alles best!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-03-2002 3:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 februari 2002 9:18 schreef Sharteel het volgende:
De Belg is Koning der Zelfonderschatting.. In België is het gewoon verboden om boven de middelmaat uit te komen. Nog liever eronder... Als je hier trots op iets bent en zegt: goh, dat vind ik nu goed gedaan of hier ben ik eigenlijk wel goed in, dan ben je onmiddellijk een dikke nek..


Wat een stereotype...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 01-03-2002 10:52 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 1 maart 2002 3:49 schreef Mutilator het volgende:
Wat een stereotype...


En toch is het zo...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 01-03-2002 10:57 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Zelf ken ik het woord zelfonderschatting niet, ik heb mezelf nog nooit minder dan een ander gevonden, gelukkig want ik zie dat op mijn werkveld hoe mensen daar aan onderdoor gaan.

Ik weet wel mijn mindersterke kanten, maar of ik daarom nou minder als een ander ben..

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 01-03-2002 10:58]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-03-2002 11:07 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 28 februari 2002 9:18 schreef Sharteel het volgende:
De Belg is Koning der Zelfonderschatting.. In België is het gewoon verboden om boven de middelmaat uit te komen. Nog liever eronder... Als je hier trots op iets bent en zegt: goh, dat vind ik nu goed gedaan of hier ben ik eigenlijk wel goed in, dan ben je onmiddellijk een dikke nek..

Absoluut. In België worden alleen zwakke losers geapprecieerd, de rest is arrogant.

Ik ben een beetje wantrouwig tegenover mensen die zichzelf zogezegd onderschatten. Dat zit niet in de menselijke aard, lijkt mij, sinds 90% van de mensen van zichzelf denken dat ze een IQ boven het gemiddelde hebben...


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 09-04-2002 15:05 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

zelfonderschatting is klote,en niet zo vreemd ik denk dat het het resultaat is van strucktureel de grond in gestampt worden,en heeft niet echt iets te maken met je zwakke punten kennen.
jezelf waardeloos voelen,en je onder een ander stellen is onzin.
de eigenschappen die een ander heeft en jij niet overwaarderen is onzin,maar wordt in sommige gevallen wel aangemoedigd door de maatschappij neem nu dik zijn,dikke mensen worden vaak uitgescholden op straat en door anderen vaak op die eigenschap gewezen,en ik weet zeker dat veel mensen die een perfect figuur hebben zich automatisch boven een 'vieze vetklep' stellen.
neem nu niet goed zijn in taal of rekenen,ten eerste wordt je als dom bestempeld en door mensen niet voor vol aangezien,en domme mensen tja daar hebben de meeste mensen een afkeer van.
wat nou als je dom,lelijk,dik bent en stotterend praat---voor mij niet echt een reden om iemand rond die eigenschappen onder te waarderen.....en jullie??


SQT
Usericon van SQT
Posted 09-04-2002 15:19 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

ik stel bijna niemand onder me, op enkele eikels na. Het toch om het innerlijk?


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 09-04-2002 16:31 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2002 20:24 schreef Sassette het volgende:
Maar het is nooit verkeerd je eigen minpunten te kennen. Vaak denken anderen dan dat je jezelf onderschat maar ik vind reeel zijn heel wat anders Ofzo

ik vind wel dat jij jezelf onderschat eigenlijk ....


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


zjosuah
Wino still rules as Hell !!
Usericon van zjosuah
Posted 09-04-2002 17:10 by zjosuah Wijzig reactieProfiel van zjosuahQuote dit bericht

Inderdaad,
zelfonderschatting is 'n toch veel voorkomend iets...
ook bij mij en 'k geloof ook dat dit 't meest te maken heeft met complexen, vroegere levenservaringen en vooral dan gecreeerd dr anderen.
Feit is dan dat veel mensen in de dieperik geraken en er uit komen is niet zo heel gemakkelijk...
Maar als je echt iets wil, kun je'r zeker aan werken en 't is vooral doorzetting dat zal lonen... Mocht datgene wat je wil bereiken niet lukken, ligt dan gewoon aan je aanpak.. Dit veranderen en je geraakt er zeker en vast wel...
Maar nog meer ken ik mensen die zichzelf overschatten.. Praters.. veel woorden, weinig daden en als ze eens iets doen , kunnen ze 't een zodanige draai geven dat 't lijkt of zij enorme genieen zijn...
helaas trapt heel de wereld daar dan weer in
lol


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen