IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Unanimated (is re-animated!) Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-04-2008 23:15 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Nav een verrassend nieuwtje van m.i. een van de betere Gothenborg/ Dissection- achtige bands van begin jaren 90:

Kennen mensen deze band eigenlijk?

Hun eerste album 'In the forest of the dreaming dead was ok, maar met hun tweede album 'Ancient god of evil' bewijzen ze hun klasse; een zanger die Jon van Dissection minstens evenaart; Dan Swano productie, melodieuze gitaarpartijen die mi ergens tussen Dissection (zonder folk invloeden) en de melodieuzere Dismember liggen. Helaas gingen ze halverwege de jaren 90 vrij geruisloos uit elkaar.

Reactivated UNANIMATED Signs With REGAIN RECORDS - Apr. 24, 2008

Regain Records has announced the signing of UNANIMATED, the reunited Swedish melodic death metal band featuring former members of ENTOMBED and DISMEMBER. The group is currently remastering its first two albums — 1993's "In the Forest of the Dreaming Dead" (Pavement Records) and 1995's "Ancient God of Evil" (No Fashion Records) — for re-release in June with bonus tracks.

UNANIMATED is planning to enter the studio this summer to begin recording a new album. Bassist Richard Cabeza previously stated, "We are getting the final pieces together and we are all on the same page on what needs to be done. More and more music is written. Peter [Stjärnvind, drums] sent me two new songs today and Jojje [guitarist Johan Bolin] is writing again like he hasn't in years, and talking to Mike [vocalist Micke Jansson]... He is working on lyrics... It feels good! It's like it's 1994 again. Hehehe! We are very excited and ambitious to start the recording process for the new album."

UNANIMATED has been confirmed for the Party.San Open Air festival will take place August 7-9, 2008 in Bad Berka, Germany. Joining the group on stage for this special event will be Erik Wallin (MERCILESS) on second guitar.

UNANIMATED was founded in 1989 in Stockholm and disbanded in 1996. Largely inspired by DISMEMBER, the group created two melodic death metal albums — the aforementioned "In the Forest of the Dreaming Dead" and "Ancient God of Evil". The band also contributed to the 1996 SLAYER tribute "Slaytanic Slaughter II" with its cover of "Dead Skin Mask". In 2007, the group reformed.

UNANIMATED current lineup:

Micke Jansson (CELESTIAL PAIN) - Vocals
Johan "UFO" Bolin - Guitar
Richard Cabeza (DISMEMBER, DAMNATION, MURDER SQUAD, BORN OF FIRE, GENERAL SURGERY, DARK FUNERAL, CARBONIZED) - Bass
Peter Stjärnvind (MERCILESS, REGURGITATE, DAMNATION, ENTOMBED, FACE DOWN, BORN OF FIRE, MURDER SQUAD, KRUX, NIFELHEIM) - Drums


[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 24-04-2008 23:26]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-04-2008 23:20 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Vette shit, opvallend nieuwtje! Behoorlijk bands-CV hebben sommige bandleden trouwens Ik ben errrrg benieuwd naar het nieuwe materiaal. THX voor deze "blast from the past"!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 25-04-2008 7:00 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

erg fijne band


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-04-2008 9:10 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Sjeutje, dacht dat Richard in de VS woonde?

Anyways, hoop dat ze doorgaan waar ze destijds zijn opgehouden.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-05-2008 18:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ze komen dus op Party San! Mss ook nog andere optredens?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 14-06-2008 17:08 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Mwah, ik vindt het eerlijk gezegd wat tegenvallen.
Na alle verhalen had ik er iets te veel van verwacht denk ik. Nee, doe mij Dissection en Dawn dan maar.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-08-2008 23:36 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Is er toevallig al meer bekend van het nieuw te verschijnen album?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 25-08-2008 23:56 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Supertof optreden op Party San


galblaas
Usericon van galblaas
Posted 26-08-2008 8:04 by galblaas Wijzig reactieProfiel van galblaasQuote dit bericht

Geniaal optreden op Party San i.d.d!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 04-04-2009 16:58 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Die nieuwe is niet mis, hoor.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-04-2009 19:15 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ben em nu aan t luisteren; klinkt op t eerste gehoor weer vertrouwd goed!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 04-04-2009 20:10 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2009 19:15 schreef Mutilator het volgende:
Ben em nu aan t luisteren; klinkt op t eerste gehoor weer vertrouwd goed!




When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-04-2009 20:15 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Damn, dit is goed, zeg!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-04-2009 17:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Yep, dit wordt weer een aanschaffert; andere, drogere drumsound dan de smeuiige sound van weleer, maar verder alsof er niets veranderd is, incl nog steeds een van de beste Gothenburg zangers die er rondloopt! Toffe plaat


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-05-2009 10:16 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

De oude albums zijn opnieuw uitgebracht, maar bieden die meer dan de toevoegin van de Firestorm demo en de covers?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 07-06-2009 12:26 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

*schop*

Speciaal voor invictis.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


invictis
Usericon van invictis
Posted 08-06-2009 11:44 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2009 12:26 schreef XnegativeX het volgende:
*schop*

Speciaal voor invictis.


oh ja chips chips, gelijk ff checken. thanks!!!


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 21-06-2009 22:25 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik ben echt he-le-maal weg van In the light of darkness. Ik ben altijd al fan geweest van dit soort melodieuse death/black. Albums als Vittra, Lunar strain, The Gallery en natuurlijk Storm of the lights bane behoren al jaren tot mijn favorieten.

Maar deze stijl is al een aantal jaren zo dood als een pier. De meeste bands maken tegenwoordig een totaal andere stijl of bestaan niet meer. En de nieuwe aanwas is zeer gering en van een zeer laag niveau.

Maar ineens is daar Unanimated die even haarfijn uitlegt hoe het moet. Gitzwarte, kwaadaardige death/black met sublieme melodieen. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Het moet echt heel raar lopen als dit album niet in mijn top 10 van 2009 komt te staan.

Oh, en even voor de duidelijkheid, dit album blaast de nieuwe Necrophobic totaal weg als je het mij vraagt.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 21-06-2009 23:21 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2009 22:25 schreef XnegativeX het volgende:
Ik ben echt he-le-maal weg van In the light of darkness. Ik ben altijd al fan geweest van dit soort melodieuse death/black. Albums als Vittra, Lunar strain, The Gallery en natuurlijk Storm of the lights bane behoren al jaren tot mijn favorieten.

Maar deze stijl is al een aantal jaren zo dood als een pier. De meeste bands maken tegenwoordig een totaal andere stijl of bestaan niet meer. En de nieuwe aanwas is zeer gering en van een zeer laag niveau.

Maar ineens is daar Unanimated die even haarfijn uitlegt hoe het moet. Gitzwarte, kwaadaardige death/black met sublieme melodieen. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Het moet echt heel raar lopen als dit album niet in mijn top 10 van 2009 komt te staan.

Oh, en even voor de duidelijkheid, dit album blaast de nieuwe Necrophobic totaal weg als je het mij vraagt.
Check ook nog even die oude plaatjes van dit gezelschap



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-06-2009 23:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2009 22:25 schreef XnegativeX het volgende:
Ik ben echt he-le-maal weg van In the light of darkness. Ik ben altijd al fan geweest van dit soort melodieuse death/black. Albums als Vittra, Lunar strain, The Gallery en natuurlijk Storm of the lights bane behoren al jaren tot mijn favorieten.

Maar deze stijl is al een aantal jaren zo dood als een pier. De meeste bands maken tegenwoordig een totaal andere stijl of bestaan niet meer. En de nieuwe aanwas is zeer gering en van een zeer laag niveau.

Maar ineens is daar Unanimated die even haarfijn uitlegt hoe het moet. Gitzwarte, kwaadaardige death/black met sublieme melodieen. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Het moet echt heel raar lopen als dit album niet in mijn top 10 van 2009 komt te staan.

Oh, en even voor de duidelijkheid, dit album blaast de nieuwe Necrophobic totaal weg als je het mij vraagt.


schrijf jij voor Aardschok misschien?


signature


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 22-06-2009 1:08 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 juni 2009 22:25 schreef XnegativeX het volgende:
...
Maar deze stijl is al een aantal jaren zo dood als een pier. De meeste bands maken tegenwoordig een totaal andere stijl of bestaan niet meer. En de nieuwe aanwas is zeer gering en van een zeer laag niveau.

Maar ineens is daar Unanimated die even haarfijn uitlegt hoe het moet. Gitzwarte, kwaadaardige death/black met sublieme melodieen. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Het moet echt heel raar lopen als dit album niet in mijn top 10 van 2009 komt te staan.

Oh, en even voor de duidelijkheid, dit album blaast de nieuwe Necrophobic totaal weg als je het mij vraagt.


Dit is een geslaagde reunie/comeback plaat idd; er komt trouwens nog een andere cult-Gothenburg band terug (zit nu in de studio) waarvan ik even hoge verwachtingen heb, temeer die, net als Unanimated, nog uit oud, onuitgebracht materiaal kunnen putten.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 22-06-2009 6:44 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2009 22:25 schreef XnegativeX het volgende:
Oh, en even voor de duidelijkheid, dit album blaast de nieuwe Necrophobic totaal weg als je het mij vraagt.


Had je gedacht. Beide bands zijn aan mekaar gewaagd imho.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Snark
Usericon van Snark
Posted 22-06-2009 6:53 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

lijkt me een fijne combinatie voor een tourtje...


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 22-06-2009 10:10 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2009 1:08 schreef Mutilator het volgende:
...er komt trouwens nog een andere cult-Gothenburg band terug (zit nu in de studio) waarvan ik even hoge verwachtingen heb...
En over welke band hebt je het dan?? (zeer nieuwsgierig)



Snark
Usericon van Snark
Posted 22-06-2009 10:15 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

ik hoop dan dat dat over Eucharist gaat


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-06-2009 11:43 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2009 10:15 schreef Snark het volgende:
ik hoop dan dat dat over Eucharist gaat
+1!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen