IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-07-2008 0:34 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Net "Deliver us from evil" docu gezien; over een pedo priester die wel erg openlijk over praat; noiot geweten dat er in de USA 100.000 bekende slachtoffers zijn van pedopriesters en dat t alleen bij het celibataire Rooms-katholicisme voorkomt.

Het celibaat blijkt in de 4e eeuw door de kerk ingesteld te zijn, zodat na overlijden vd priester de bezittingen niet naar de eerste zoon meer gingen maar direct naar de kerk...toen acteerde de kerk dus al als een multinational; een link die in deze docu duidelijk naar voren komt...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-07-2008 9:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Christelijke kerk is altijd al een zakkenvuller eerste klas geweest, niks nieuws ...


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 08-07-2008 9:08 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Goede docu ja, ik had er al aandacht aan besteed in dit topic.


Dear dirty delightful old drunken old days


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-07-2008 9:18 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

met natuurlijk de opmerking dat je ook brave, zuivere, priesters hebt (ook al haat ik verder georganiseerde religie).
het nadeel van zulke docu's is natuurlijk dat het maar een klein deel weergeef van het totaal verhaal.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-07-2008 9:19 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

100.000 bekende slachtoffers is idd een minderheid


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-07-2008 9:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 juli 2008 9:19 schreef Jenje het volgende:
100.000 bekende slachtoffers is idd een minderheid


en op hoeveel totaal gelovigen is die 100.000? (los van de ellende die inatuurlijk niet is te overzien?)
en je hebt natuurlijk de bron ook nagekeken want wat iemand in een "docu" zegt (op DVD) is natuurijk ook altijd waar ???

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 08-07-2008 9:30]


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-07-2008 9:39 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 8 juli 2008 0:34 schreef Mutilator het volgende:
Net "Deliver us from evil" docu gezien; over een pedo priester die wel erg openlijk over praat; noiot geweten dat er in de USA 100.000 bekende slachtoffers zijn van pedopriesters en dat t alleen bij het celibataire Rooms-katholicisme voorkomt.


Da's natuurlijk heel simpel te verklaren. Volstrekt natuurlijke driften moet je niet willen (proberen te) onderdrukken, want dan gaan ze het vanzelf toch (stiekem) doen. Dat zie je in dit geval, dat zie je in strenge moslimlanden waar mannen niets mogen, etc.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-07-2008 9:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 8 juli 2008 9:28 schreef attila_de_hun het volgende:
en op hoeveel totaal gelovigen is die 100.000? (los van de ellende die inatuurlijk niet is te overzien?)
en je hebt natuurlijk de bron ook nagekeken want wat iemand in een "docu" zegt (op DVD) is natuurijk ook altijd waar ???


Heb em zelf niet gezien, maar wat ik hoor komt het niet over als paniekzaaierij.

Daarnaast zijn dit de bekende gevallen .. hoeveel procent doet aangifte? 40 a 50 %? Bedenkende dat in geloveige communes de invloed van een priester erg hoog is ..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-07-2008 10:06 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 juli 2008 9:43 schreef Jenje het volgende:
Heb em zelf niet gezien, maar wat ik hoor komt het niet over als paniekzaaierij.

Daarnaast zijn dit de bekende gevallen .. hoeveel procent doet aangifte? 40 a 50 %? Bedenkende dat in geloveige communes de invloed van een priester erg hoog is ..


kijk, ik ben het zeker met jou eens he. maar ik heb gewoon een probleem met zulke docu's. ik denk dat het meeste van die docu's vooral willen verkopen/scoren en dat lukt vooral door sensatie/overdrijving. maar goed, dat er zeer rotte appels in de kerk zitten is natuurlijk zonder enige discussie


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 08-07-2008 10:15 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 8 juli 2008 10:06 schreef attila_de_hun het volgende:
kijk, ik ben het zeker met jou eens he. maar ik heb gewoon een probleem met zulke docu's. ik denk dat het meeste van die docu's vooral willen verkopen/scoren en dat lukt vooral door sensatie/overdrijving. maar goed, dat er zeer rotte appels in de kerk zitten is natuurlijk zonder enige discussie

Uit je antwoorden blijkt dat je de docu nog niet hebt gezien. Het gaat niet alleen om de rotte appels, maar ook om de zieke lui boven hen die uit eigenbelang hen de hand boven het hoofd houden en hen vrolijk hun gang laten gaan.

Ik zou zeggen: eerst kijken!


Dear dirty delightful old drunken old days


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-07-2008 12:54 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 8 juli 2008 9:39 schreef Ralph Plug het volgende:
Da's natuurlijk heel simpel te verklaren. Volstrekt natuurlijke driften moet je niet willen (proberen te) onderdrukken, want dan gaan ze het vanzelf toch (stiekem) doen. Dat zie je in dit geval, dat zie je in strenge moslimlanden waar mannen niets mogen, etc.


Zo is het ook. Ik wil hem nog wel zien.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-07-2008 14:41 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 juli 2008 10:15 schreef Schaffelaer het volgende:
Het gaat niet alleen om de rotte appels, maar ook om de zieke lui boven hen die uit eigenbelang hen de hand boven het hoofd houden en hen vrolijk hun gang laten gaan.


maar wist je nog niet dat dat gebeurt voordat je die docu had gezien???


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 08-07-2008 16:13 by Lionheart Profiel van Lionheart

De priester zei tegen hem dat dat heel normaal is. :')


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-07-2008 20:30 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 8 juli 2008 9:39 schreef Ralph Plug het volgende:
Da's natuurlijk heel simpel te verklaren. Volstrekt natuurlijke driften moet je niet willen (proberen te) onderdrukken, want dan gaan ze het vanzelf toch (stiekem) doen. Dat zie je in dit geval, dat zie je in strenge moslimlanden waar mannen niets mogen, etc.
Ik zal mijn natuurlijke driften voortaan laten gaan en mijn zindelijkheid opgeven.



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-07-2008 20:46 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

En dan nu de serieuzere reactie. Ik vind het te makkelijk en te onderhevig aan de huidige mentaliteit om het celibate leven van de pedopriesters de schuld te geven. Ik praat het gedrag van de priesters niet goed, het is nog steeds gruwelijk dat dit gebeurt en in de doofpot belandt.
Waarom zouden priesters die celibaat leven dan omdat ze driften onderdrukken zich daarom aan kinderen vergrijpen? Zouden ze ook pedofiel zijn als ze niet celibaat leefden? Daar ben ik altijd zo benieuwd naar.

Ook om seks als natuurlijke drift te stellen vind ik wat kort door de bocht. Het is maar altijd de vraag of iets inderdaad een natuurlijke drift is of een vrucht van de tijdsgeest, opvoeding, maatschappij en meer van dat soort externe factoren.

En het is opvallend dat de priesters zich schuldig maken aan seksschandalen en in de charismatische evangelische hoeken van het Amerikaanse christendom de schandalen meestal te maken hebben met fraude, belastingontduiking en verduistering.
Misschien moeten we de vraag stellen of de mensen die zich schuldig maken aan dit soort praktijken wel echt gelovig zijn? Je kan als oprecht christen niet aan kleine kinderen zitten of belasting ontduiken. Net zoals veel mensen die uit de kerk blijven ergens in hun tiener jaren wel wat van het christelijk geloof hebben meegekregen, maar bij doorvragen naar voren komt dat het kwartje gewoonweg niet is gevallen en ze het op holistisch niveau niet snappen. Klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.




sarthaz
Usericon van sarthaz
Posted 08-07-2008 21:38 by sarthaz Profiel van sarthaz

quote:
Op 8 juli 2008 20:46 schreef Audiophile het volgende:
Klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.




dat laatste is bijzonder ironisch


..................


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-07-2008 21:57 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 juli 2008 20:46 schreef Audiophile het volgende:

Waarom zouden priesters die celibaat leven dan omdat ze driften onderdrukken zich daarom aan kinderen vergrijpen? Zouden ze ook pedofiel zijn als ze niet celibaat leefden? Daar ben ik altijd zo benieuwd naar.






Omdat kinderen een makkelijk doelwit zijn? Dieren worden misschien ook wel volop misbruikt in dat soort kringen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


sarthaz
Usericon van sarthaz
Posted 08-07-2008 22:01 by sarthaz Profiel van sarthaz

quote:
Op 8 juli 2008 20:46 schreef Audiophile het volgende:

Waarom zouden priesters die celibaat leven dan omdat ze driften onderdrukken zich daarom aan kinderen vergrijpen? Zouden ze ook pedofiel zijn als ze niet celibaat leefden? Daar ben ik altijd zo benieuwd naar.




waarom wordt iemand priester? Toch wel omdat je wereldvreemd bent


..................


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-07-2008 22:08 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 8 juli 2008 20:46 schreef Audiophile het volgende:
Net zoals veel mensen die uit de kerk blijven ergens in hun tiener jaren wel wat van het christelijk geloof hebben meegekregen, maar bij doorvragen naar voren komt dat het kwartje gewoonweg niet is gevallen en ze het op holistisch niveau niet snappen.



Dat stuk snap ik niet. Ik heb van huis uit veel van het christelijk geloof meegekregen, maar ik blijf nu weg juist -omdat- het kwartje is gevallen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-07-2008 22:22 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 8 juli 2008 22:08 schreef Mark het volgende:
Dat stuk snap ik niet. Ik heb van huis uit veel van het christelijk geloof meegekregen, maar ik blijf nu weg juist -omdat- het kwartje is gevallen.

Dat had ik van jou dan ook wel verwacht, maar jij bent niet veel mensen.



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 08-07-2008 22:23 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 8 juli 2008 21:57 schreef De Tegenpartij het volgende:
Omdat kinderen een makkelijk doelwit zijn? Dieren worden misschien ook wel volop misbruikt in dat soort kringen.


Kom jongen, heb je zin in ezeltje prik?


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-07-2008 22:24 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 8 juli 2008 21:57 schreef De Tegenpartij het volgende:
Omdat kinderen een makkelijk doelwit zijn? Dieren worden misschien ook wel volop misbruikt in dat soort kringen.

Als in, omdat het toch verborgen moet blijven kan je beter kinderen doen, die worden niet geloofd als het tegen de ouders zegt dat het misbruikt wordt, want het is natuurlik wel een priester?



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-07-2008 22:24 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Hehehe, ezeltje pik dan natuurlijk.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 08-07-2008 22:25 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 juli 2008 22:24 schreef Audiophile het volgende:
Als in, omdat het toch verborgen moet blijven kan je beter kinderen doen, die worden niet geloofd als het tegen de ouders zegt dat het misbruikt wordt, want het is natuurlik wel een priester?


Juistem. En kinderen zijn weerlozer, niet zo sterk dus en makkelijker te verkrachten als volwassenen, voor dieren geldt hetzelfde.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-07-2008 22:28 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 8 juli 2008 21:38 schreef sarthaz het volgende:
dat laatste is bijzonder ironisch

Ervan uitgaande van het christendom als paradigma. Daarbinnen horen mensen wel de klok luiden maar weten niet waar de klepel hangt. Zoals je dat bij ieder paradigma wel hebt.
quote:
Op 8 juli 2008 22:01 schreef sarthaz het volgende:
waarom wordt iemand priester? Toch wel omdat je wereldvreemd bent

Omdat je toegewijd bent. Net zoals je lange haren laat groeien en bandshirtjes draagt omdat je bent toegewijd aan de muziek die je luistert, niet omdat je wereldvreemd bent. Uitgaande van de gemiddelde metalhead uiteraard.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen