IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-05-2008 19:46 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 mei 2008 19:20 schreef Dirge for november het volgende:


En zuks moet ook niet opdringerig gedaan worden, als ik ergens een hekel aan heb is het opdringerigheid in welke zin dan ook


Hoe stel je je dat dan voor, niet opdringerig? Even tussendoor, tussen de medicatie en het voedsel geven door: Oja, god, weet je wel.

Imo is het altijd opdringerig.

Ach, tis een discussie zonder einde, dit. Zoals ik al eerder zei, die vind dit en die vind dat.

The neverending story enzo. Gelukkig schiet 2012 al op.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-05-2008 19:47 by spectre Profiel van spectre

Hey, dat is een andere reilgie wim!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-05-2008 19:49 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 mei 2008 19:47 schreef spectre het volgende:
Hey, dat is een andere reilgie wim!


Aja, voor mij één pot nat, ik geloof er allemaal niet in.



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


God Almachtig
Usericon van God Almachtig
Posted 13-05-2008 19:52 by God Almachtig Profiel van God Almachtig

quote:
Op 13 mei 2008 18:26 schreef Fusion het volgende:
Waarom stoor je je zo aan mij?
Jezus christus nog aan toe, zelfs ik word doodmoe van je ..


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-05-2008 19:53 by spectre Profiel van spectre

Nou the Monolith Deathcult nog en dan kannie dicht


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2008 19:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Dogmatische mensen zijn dom, dus ik ook

maar net iets heel erg veel minder dan toch

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 13-05-2008 19:59]


signature


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-05-2008 20:13 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Waarom zijn dogmatische mensen dom?



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2008 20:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Dat is een dogma, ik moet me niet verantwoorden


signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-05-2008 20:19 by M. Profiel van M.

quote:
Op 13 mei 2008 18:10 schreef Jenje het volgende:
Ik ben niet zo haatdragend hoor, maar stiekem hoop ik dat ie snel naar een plek zonder internet gaat ..

+1, opgeruimd staat netjes. Ik zou er bijna donateur van worden.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-05-2008 20:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 mei 2008 20:19 schreef M. het volgende:
+1, opgeruimd staat netjes. Ik zou er bijna donateur van worden.
hehehe het is dat ik tamelijk nihilistisch en asociaal ben, anders had ie een euro van me gekregen


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 21:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 19:12 schreef ElitE het volgende:
is het niet zo dat naastenliefde(onder voorwaarde) je goed doet voelen, dat heeft te maken met hoe je hersenen in elkaar zitten(bij bepaalde gebeurtenissen komen stofjes vrij die je emoties bepalen) en hoeft geen god aan te pas te komen, je gemoedstoestand is niets veel meer dan een paar soorten (lichaamseigen) drugs in je hersenen.


Drie antwoorden:

1) je lichaam is ook slechts een paar quarks die wat atomen vormen die wat moleculen vormen die wat cellen vormen die wat organen vormen etc. Is je lichaam daarom minder of minder werkelijk?

2) is de chemische balans in je hersenen de oorsprong van je gemoedstoestand, of is je gemoedstoestand de oorsprong van de chemische balans in je hersenen? Jij lijkt zo jouw mening te hebben, ik heb de mijne.

3) mocht je ooit een keer verschrikkelijk intens verdriet hebben (in de categorie je drie kinderen komen om in een auto-ongeluk of zoiets verschrikkelijks), vertel jezelf dan maar "het zijn slechts wat stofjes in mijn hersenen". Of als je de liefde van je leven hebt gevonden en je loopt op wolken, vertel je zelf vooral in de spiegel "zeg ElitE, het zijn slechts wat neurotransmitters, no need to feel good now"


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-05-2008 21:55 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 13 mei 2008 18:05 schreef Fusion het volgende:
Die had ik even gemist! Wat zit jij er naast!!! Als iemand mij van te voren zou garanderen dat niemand, 0 komma 0 mensen, zich zouden bekeren, zou ik TOCH gaan.


Het punt is dat jij gaat met het oogmerk mensen te helpen, niet alleen met voedsel en dergelijke, maar ook met het onder de aandacht brengen van "de liefde god's", om het zo even te noemen. Dit geeft in mijn ogen aan dat het je niet primair te doen is om het welzijn van deze mensen, maar om je goed te voelen over je eigen Christen-zijn en je eigen wereldbeeld te bevestigen. Anders zou je deze hulpbehoevende mensen niet jouw levensvisie willen opdringen. Je geeft hen ongevraagd jouw idee van hoe ze zouden moeten leven en koopt hun tijd af met voedsel, zodat ze niet meteen weg zullen lopen maar al jouw levenswijsheid in zich op zullen moeten nemen. Als je nou alleen op de christelijke toer zou gaan ingeval je daar om gevraagd zou worden, dan is dat je goed recht, maar nu ben je in mijn ogen niet veel meer dan een propaganda-campagne aan het voeren. Dus je probeert te scoren bij god (of je zelfbeeld, welke uitleg beter past) in plaats van primair voor om welzijn van deze mensen bekommerd te zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 13-05-2008 21:57]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 22:01 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 19:37 schreef Hypnos het volgende:
Het is God die je test jongen,

have a little faith
Vanwaar jouw belerende toontje, knul?


When your people matter, menstrual health matters


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 13-05-2008 22:07 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Ghehe, Jenje is de GOD van ZM


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-05-2008 22:08 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Onzin, da's Paul.



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-05-2008 22:09 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Juistem @ mark.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 22:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 21:55 schreef Mark het volgende:
Het punt is dat jij gaat met het oogmerk mensen te helpen, niet alleen met voedsel en dergelijke, maar ook met het onder de aandacht brengen van "de liefde god's", om het zo even te noemen. Dit geeft in mijn ogen aan dat het je niet primair te doen is om het welzijn van deze mensen, maar om je goed te voelen over je eigen Christen-zijn en je eigen wereldbeeld te bevestigen. Anders zou je deze hulpbehoevende mensen niet jouw levensvisie willen opdringen. Je geeft hen ongevraagd jouw idee van hoe ze zouden moeten leven en koopt hun tijd af met voedsel, zodat ze niet meteen weg zullen lopen maar al jouw levenswijsheid in zich op zullen moeten nemen. Als je nou alleen op de christelijke toer zou gaan ingeval je daar om gevraagd zou worden, dan is dat je goed recht, maar nu ben je in mijn ogen niet veel meer dan een propaganda-campagne aan het voeren. Dus je probeert te scoren bij god (of je zelfbeeld, welke uitleg beter past) in plaats van primair voor om welzijn van deze mensen bekommerd te zijn.

Lieve lieve Mark. Voor de duizendste keer. JE. ZIT. ER. COMPLEET. NAAST. Je reageert ook steeds niet op al mijn concrete voorbeelden (over bijvoorbeeld Hindoes helpen die weigeren over mijn geloof te praten). Ik dring niets op. Er zijn geen voorwaarden. Ik vertel ze niet hoe ze hoeven te leven. Ik zou ook Moslims helpen. Ik zou ook atheisten helpen. Ik zou ook mensen helpen via een niet-Christelijke organisatie (ook al zou een Christelijke organisatie de voorkeur hebben). Ik zou ook mensen helpen die zeggen dat ze God haten. Ik zou ook helpen als me uitdrukkelijk verboden werd over God te praten. Als het me niet verboden zou worden, zou ik het inderdaad wel doen. En als men er niet voor open staat, dan niet. Is dit zo moeilijk voor je te begrijpen? Het gaat me om mensen (en dieren) in nood te helpen. Ik wacht alweer in spanning af wat je nu weer, ondanks al mijn voorbeelden, gaat posten, geheel en enkel gebaseerd op je vooroordelen en de grote blinde vlek die je ervan weerhoudt in te zien dat de mensen helpen PRIMAIR mijn doel is, en op zich al God dienen is. En nee, ik doe dit niet om een plaatsje in de hemel te verdienen (dit is nu al de 3e x dat ik dat aangeef; dringt t tot je door?)


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2008 22:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 mei 2008 22:01 schreef Fusion het volgende:
Vanwaar jouw belerende toontje, knul?


lol...knul

belerend?! Bemoedigend,

gelovig zijt u omdat u kiest voor het pad van de rechtvaardige, het goddelijke,

dit aardse leven is uw tranendal, omdat het zo moet zijn. Aanvaardt deze kelk en laat het "ogenschijnlijk onverklaarbare" wat misschien toch niet zo ogenschijnlijk mag zijn, want anders kun je het , owee, verklaren...

hoedanook, u zijt gezegend met het mystieke, leef in vertwijfeldheid en houd u recht aan uw geloof.

ik hoop dat je nooit een verklaring krijgt voor de vragen die je toewijdt aan "het ogenschijnlijk onverklaarbare", want anders zul je nogal belachelijk overkomen


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 22:12 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 20:28 schreef Jenje het volgende:
hehehe het is dat ik tamelijk nihilistisch en asociaal ben, anders had ie een euro van me gekregen
Je bent idd redelijk asociaal ja. Grote bek, weinig inhoud.


When your people matter, menstrual health matters


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 13-05-2008 22:14 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Ik heb nu de Christendom topics een beetje gevolgd (niet in gereageerd overigens), en ik krijg zo langzamerhand een beetje het Rouwend In De Mist-syndroom voor ogen.
Fusion VS ZM

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 13-05-2008 22:14]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 22:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 22:10 schreef Hypnos het volgende:
lol...knul
Sja, wie begint er nou?


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2008 22:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 mei 2008 22:12 schreef Fusion het volgende:
Je bent idd redelijk asociaal ja. Grote bek, weinig inhoud.




sinds wanneer is Grote Bek en weinig inhoud een omschrijving van asociaal???? Lijkt me meer een beschrijving voor de Evangelistische Kerk of Hippies


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2008 22:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 mei 2008 22:14 schreef Metalhead22 het volgende:
Ik heb nu de Christendom topics een beetje gevolgd (niet in gereageerd overigens), en ik krijg zo langzamerhand een beetje het Rouwend In De Mist-syndroom voor ogen.
Fusion VS ZM



RitM zijnde zou ik ook niet verder komen dan rouwen om gebrek aan...


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-05-2008 22:16 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 mei 2008 22:09 schreef Fusion het volgende:
Lieve lieve Mark. Voor de duizendste keer. JE. ZIT. ER. COMPLEET. NAAST. Je reageert ook steeds niet op al mijn concrete voorbeelden (over bijvoorbeeld Hindoes helpen die weigeren over mijn geloof te praten). Ik dring niets op. Er zijn geen voorwaarden. Ik vertel ze niet hoe ze hoeven te leven. Ik zou ook Moslims helpen. Ik zou ook atheisten helpen. Ik zou ook mensen helpen via een niet-Christelijke organisatie (ook al zou een Christelijke organisatie de voorkeur hebben). Ik zou ook mensen helpen die zeggen dat ze God haten. Ik zou ook helpen als me uitdrukkelijk verboden werd over God te praten. Als het me niet verboden zou worden, zou ik het inderdaad wel doen. En als men er niet voor open staat, dan niet. Is dit zo moeilijk voor je te begrijpen? Het gaat me om mensen (en dieren) in nood te helpen.




Posted 11-05-2008 19:18 by Fusion

Anyway, back on topic. We hebben plannen om later in ons leven zendelingenwerk te doen.

Waarom noem je het dan zendelingenwerk? (ik mag toch ook reageren, of niet).





En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 22:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 19:46 schreef De Tegenpartij het volgende:
Hoe stel je je dat dan voor, niet opdringerig? Even tussendoor, tussen de medicatie en het voedsel geven door: Oja, god, weet je wel.

Imo is het altijd opdringerig.

Ach, tis een discussie zonder einde, dit. Zoals ik al eerder zei, die vind dit en die vind dat.
Je beeld van mijn bedoelingen is triest. Vind ik dan.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen