IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-07-2009 22:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 juli 2009 22:03 schreef Fusion het volgende:
Stiekem toch altijd een beetje bang dingen te horen die me tot nadenken gaan zetten als ik zo'n clipje opstart, maar t valt gelukkig weer mee ;-)

't Is toch geloven, niet nadenken? Ik ben gestopt met geloven (in de bijbel) toen ik begon na te denken over alle tegenstrijdigheden in dat boek. Ook als je het niet letterlijk neemt staat het vol met vage verhalen, tegenstrijdigheden en met name in het oude testament bloeddorstige, oneerlijke en misdadige verhalen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-07-2009 22:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Snaack: een goede discussie is niets mis mee. Maar de laatste zoveel pagina's hebben weinig daarmee te maken, mee eens? En het is dat dat leuke plaatje van de Kerstman en Jezus niet op de laatste pagina staat, anders had ik voor het eerst in mijn leven om een censuuractie van een moderator moeten vragen.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-07-2009 22:12 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 20 juli 2009 22:08 schreef bastianus het volgende:
't Is toch geloven, niet nadenken? Ik ben gestopt met geloven (in de bijbel) toen ik begon na te denken over alle tegenstrijdigheden in dat boek. Ook als je het niet letterlijk neemt staat het vol met vage verhalen, tegenstrijdigheden en met name in het oude testament bloeddorstige, oneerlijke en misdadige verhalen.
Het is wel degelijk ook nadenken, maar de ratio is voor een Christen onderschikt aan de Godsbeleving ja. Ratio is overrated anyway ;-) En ik heb zo wel mijn gedachten over het Oude Testament. Laat ik het zo zeggen: het was niet voor niets dat Jezus naar ons toe kwam en ons een spirituele oorvijg kwam geven ja.


When your people matter, menstrual health matters


R.
Usericon van R.
Posted 20-07-2009 22:14 by R. Profiel van R.

Joh, een discussie tussen een christen en atheist is sowieso per definitie al mislukt. Beide hangen hun eigen denkbeelden aan omdat ze zichzelf er blijkbaar in vinden.

Alsof een (lees: weldenkende) atheïst gaat geloven in christen propaganda, en omgedraaid.

Ga lekker de dakloze voeren, of waterputten in Afrika slaan! Dan doen jullie iets nuttigs


[Dit bericht is gewijzigd door R. op 20-07-2009 22:18]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-07-2009 22:20 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 juli 2009 22:12 schreef Fusion het volgende:
Het is wel degelijk ook nadenken, maar de ratio is voor een Christen onderschikt aan de Godsbeleving ja. Ratio is overrated anyway ;-) En ik heb zo wel mijn gedachten over het Oude Testament. Laat ik het zo zeggen: het was niet voor niets dat Jezus naar ons toe kwam en ons een spirituele oorvijg kwam geven ja.

Rare gevolgtrekking. Alsof er voor de komst van Jezus behalve Henoch geen rechtvaardige mensen waren. Of alsof er na de komst van Jezus ineens allemaal wel mensen waren die het verdienden om niet dood of naar de hel te gaan. Alsof er sowieso een mens kan bestaan die zonder zonden is, of meer zondig of minder.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-07-2009 22:22 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik doe mijn best aan je verwachtingspatroon te voldoen qua daklozen en Afrikanen


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-07-2009 22:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 20 juli 2009 22:20 schreef bastianus het volgende:
Rare gevolgtrekking. Alsof er voor de komst van Jezus behalve Henoch geen rechtvaardige mensen waren. Of alsof er na de komst van Jezus ineens allemaal wel mensen waren die het verdienden om niet dood of naar de hel te gaan. Alsof er sowieso een mens kan bestaan die zonder zonden is, of meer zondig of minder.
Rare gevolgtrekking. Waar oh waar zeg ik of insinueer ik zelfs maar dat er voor Jezus geen rechtvaardige mensen waren? Het OT staat er vol van.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-07-2009 22:25 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Anyway, I'm outta here. Er zijn maar een paar mensen hier met wie een normale discussie mogelijk is. Ik wel best aannemen dat jij daar een van bent Bastiaan, maar ik voel de bui met een aantal anderen al weer hangen, tevens de voorspelbare reacties op deze post. Sorry.


When your people matter, menstrual health matters


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2009 22:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Je valt nogal in herhaling ..


R.
Usericon van R.
Posted 20-07-2009 22:26 by R. Profiel van R.

quote:
Op 20 juli 2009 22:25 schreef Fusion het volgende:
Anyway, I'm outta here. Er zijn maar een paar mensen hier met wie een normale discussie mogelijk is. Ik wel best aannemen dat jij daar een van bent Bastiaan, maar ik voel de bui met een aantal anderen al weer hangen, tevens de voorspelbare reacties op deze post. Sorry.


Ga naar het www.credible.nl forum anders? Horen ze jouw preken graag aan


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-07-2009 22:35 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 juli 2009 22:24 schreef Fusion het volgende:
Rare gevolgtrekking. Waar oh waar zeg ik of insinueer ik zelfs maar dat er voor Jezus geen rechtvaardige mensen waren? Het OT staat er vol van.

Die hele opoffering van Jezus voor "de mensheid" en dat soort dingen, het ontkennen van veel christenen dat "de mens" uit zichzelf niks goeds kan doen maar alleen door God, het oordelende en liefdeloze van christenen betreffende mensen die afwijken van de regels die Paulus voorgeschreven heeft, het onvermogen van diezelfde mensen om zich aan andere regels te houden die de bijbel voorschrijft, een God die hele geslachten uitroeit voor iets wat één iemand gedaan heeft, die steden uitroeit maar andere steden laat bestaan op volstrekt willekeurige wijze, een God die de schurft heeft, zonder motivatie, aan eerstgeborenen, een God die misdadigers als David, Jakob of Salomo liefheeft maar een Mozes die veertig jaar zijn volk door de woestijn geleid heeft laat sterven vlak voor hij zijn taak volbrengt. Allemaal zaken die maken dat ik, los van wetenschappelijke onmogelijkheden, de bijbel een kwaadaardig en liefdeloos boek vindt dat mensen een kromme en gevaarlijke kijk op zaken geeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-07-2009 22:39 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 juli 2009 22:25 schreef Fusion het volgende:
Anyway, I'm outta here. Er zijn maar een paar mensen hier met wie een normale discussie mogelijk is. Ik wel best aannemen dat jij daar een van bent Bastiaan, maar ik voel de bui met een aantal anderen al weer hangen, tevens de voorspelbare reacties op deze post. Sorry.

Hmm, jammer. Als 16 horse power-liefhebber kan ik gristenen vaak wel waarderen. Maar goed, ik ben dan ook geen atheïst.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 20-07-2009 22:42 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 20 juli 2009 22:25 schreef Fusion het volgende:
Anyway, I'm outta here. Er zijn maar een paar mensen hier met wie een normale discussie mogelijk is. Ik wel best aannemen dat jij daar een van bent Bastiaan, maar ik voel de bui met een aantal anderen al weer hangen, tevens de voorspelbare reacties op deze post. Sorry.


De slachtofferrol, daar was Jezus ook zeer in bedreven.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-07-2009 22:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 juli 2009 22:42 schreef Gemene Lepel het volgende:
De slachtofferrol, daar was Jezus ook zeer in bedreven.

En Pim, en Geert, en Silvio etc. Werkt altijd om populair te zijn. Bij Jezus ben ik alleen bang dat hij het zelf nooit gewild heeft, maar dat m.n. Paulus en de evangelisten er een mooi verhaal omheen gecreëerd hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-07-2009 23:11 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 20 juli 2009 22:42 schreef Gemene Lepel het volgende:
De slachtofferrol, daar was Jezus ook zeer in bedreven.
Nietszeggende semi-hatelijk opmerkingen dan weer niet.


When your people matter, menstrual health matters


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 20-07-2009 23:20 by Forever After Profiel van Forever After



 


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 20-07-2009 23:25 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 20 juli 2009 23:11 schreef Fusion het volgende:
Nietszeggende semi-hatelijk opmerkingen dan weer niet.


Haha, sorry als 'ie kwetsend aankwam want hij was gewoon grappend bedoeld.

Sorry!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 20-07-2009 23:27 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

quote:
Op 20 juli 2009 22:25 schreef Fusion het volgende:
Anyway, I'm outta here. Er zijn maar een paar mensen hier met wie een normale discussie mogelijk is. Ik wel best aannemen dat jij daar een van bent Bastiaan, maar ik voel de bui met een aantal anderen al weer hangen, tevens de voorspelbare reacties op deze post. Sorry.

Perceptie. Wat is volgens jou van een normale discussie? (Ja, retorische vraag, het antwoord ligt voor de hand in de vorm van een standaard definitie )

En R. 's punt, discussies tussen christenen en atheïsten zijn voorbestemd om dood te bloeden of om te eindigen in een 'prima, we zijn het niet met elkaar eens-punt.' Onafhankelijk van het tijdspad van de discussie. Teh internetwebs0rz staat er vol mee. Ook real life is het een vrij vruchteloze bezigheid, al heb ik er mijn jeugd mee mogen vullen. Soms vermakelijk, meestal dodelijk vermoeiend.

Indien jij wel enthousiast wordt over eindeloze discussies tussen christenen en atheïsten is het een voor de hand liggende aanbeveling om een ander forum op te zoeken, zodat mensen die er behoefte aan hebben, hier rustig christenen kunnen bashen.

Ook ik scheer liever geen christenen, ter vermindering van irritatie mijnerzijds berust ik in relativerende grappen.


Verrassend triviaal


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-07-2009 7:51 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 juli 2009 23:11 schreef Fusion het volgende:
Nietszeggende semi-hatelijk opmerkingen dan weer niet.

Hij was anders aardig goed in ruzie zoeken met Farizeeërs en handelaars in de tempel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 21-07-2009 7:55 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 21 juli 2009 7:51 schreef bastianus het volgende:
Hij was anders aardig goed in ruzie zoeken met Farizeeërs en handelaars in de tempel.


Handelaars op het tempelplein mijn waarde...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-07-2009 8:40 by Forever After Profiel van Forever After

Dus we hadden het aan Jezus te danken dat op de markt een gulden een daalder waard was?


 


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2009 8:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Kreeg je ook zegeltjes bij hem?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-07-2009 8:44 by Forever After Profiel van Forever After

Nee, dat was zijn vader die er 10 stuks uitdeelde.


 


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2009 8:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Bij een volle spaarkaart kreeg je toegang tot het hiernamaals?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-07-2009 8:49 by bastianus Profiel van bastianus

Wie weet.. Het was anders een behoorlijke mafketel. Hij vervloekte een onschuldige vijgenboom omdat die geen vruchten droeg. Terwijl het notabene het seizoen was dat vijgenbomen geen vrucht droegen. En hij noemde zichzelf, volgens de verhalen dan, "de ware wijnstok" en "de weg, de waarheid en het leven". Lijkt me iemand die op zijn minst wat hoog van de toren blaast. In deze tijd zou hij w.s. een jasje met lange mouwen krijgen die aan elkaar zitten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen