IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2008 22:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 mei 2008 22:16 schreef De Tegenpartij het volgende:
Posted 11-05-2008 19:18 by Fusion

Anyway, back on topic. We hebben plannen om later in ons leven zendelingenwerk te doen.

Waarom noem je het dan zendelingenwerk? (ik mag toch ook reageren, of niet).







weest gezonden! weer een waarschijnlijke steuntrekker minder


signature


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 13-05-2008 22:19 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 13 mei 2008 22:17 schreef Hypnos het volgende:
weest gezonden! weer een waarschijnlijke steuntrekker minder

Weer een dogma?



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 22:20 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 22:16 schreef De Tegenpartij het volgende:
Posted 11-05-2008 19:18 by Fusion

Anyway, back on topic. We hebben plannen om later in ons leven zendelingenwerk te doen.

Waarom noem je het dan zendelingenwerk? (ik mag toch ook reageren, of niet).
Je gaat wederom niet inhoudelijk in op mijn post. Neem nou eens een voorbeeld van me. Bijvoorbeeld Hindoes die mij verbieden over geloof te praten en ik krijg van iemand die in de toekomst kan kijken de melding "ook al zou je toch stiekem over geloof praten het zal alleen maar averechts werken", verder waren alle Christelijke organisaties vol en dus moet ik toch voor een niet-Christelijke organisatie deze Hindoes gaan helpen.

Ik zeg je: ik zou met alle liefde van de wereld gaan!!

Ik zou graag je mening horen.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 22:20 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 22:17 schreef Hypnos het volgende:
weest gezonden! weer een waarschijnlijke steuntrekker minder
Een steuntrekker?


When your people matter, menstrual health matters


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-05-2008 22:22 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 mei 2008 22:16 schreef Fusion het volgende:
Je beeld van mijn bedoelingen is triest. Vind ik dan.


Ik vind jouw bedoelingen uiterst nobel. Dat meen ik echt. Het is net dat ene punt waar ik het niet mee eens ben. Ik hoef ook geen gelijk te hebben ofzo. Ik snap alleen niet waarom het niet kan zonder dat ene punt.

Ik geloof de discussie verder wel, ok? Doe gewoon lekker je ding en waar je je goed bij voelt en vertel dat soort dingen gewoon niet op zo'n godsverlaten forum als deze. De kans is gewoon errrg groot dat je er kommentaar op krijcht.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-05-2008 22:24 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 mei 2008 22:20 schreef Fusion het volgende:
Je gaat wederom niet inhoudelijk in op mijn post. Neem nou eens een voorbeeld van me. Bijvoorbeeld Hindoes die mij verbieden over geloof te praten en ik krijg van iemand die in de toekomst kan kijken de melding "ook al zou je toch stiekem over geloof praten het zal alleen maar averechts werken", verder waren alle Christelijke organisaties vol en dus moet ik toch voor een niet-Christelijke organisatie deze Hindoes gaan helpen.

Ik zeg je: ik zou met alle liefde van de wereld gaan!!

Ik zou graag je mening horen.


Nou ja, ga dan gewoon en denk je boodschap, maar spreek hem niet uit, je zou alleen maar mensen kwetsen, lijkt me. Ieder in zijn waarde laten is een groot goed.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2008 22:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 mei 2008 22:20 schreef Fusion het volgende:
Een steuntrekker?


uitkeringsgerechtigde

nee, je doet maar, ik vind het compensatie voor eigen noden en vluchten voor je schuldgevoel omdat je het goed hebt. Luxeprobleem, go go go


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2008 22:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 mei 2008 22:20 schreef Fusion het volgende:


Ik zeg je: ik zou met alle liefde van de wereld gaan!!

Ik zou graag je mening horen.


jij noemt het lifde, ik heet het vluchtgedrag, kijk eerst in jezelf

doe je houding hier!


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 22:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 22:22 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik vind jouw bedoelingen uiterst nobel. Dat meen ik echt.
Ik geloof je. Dankjewel.

quote:
Op 13 mei 2008 22:22 schreef De Tegenpartij het volgende:
Het is net dat ene punt waar ik het niet mee eens ben. Ik hoef ook geen gelijk te hebben ofzo. Ik snap alleen niet waarom het niet kan zonder dat ene punt.
Zoals je misschien in mijn andere posts hebt gelezen, het kan ook zonder. Ook voor mij.

quote:
Op 13 mei 2008 22:22 schreef De Tegenpartij het volgende:
en vertel dat soort dingen gewoon niet op zo'n godsverlaten forum als deze. De kans is gewoon errrg groot dat je er kommentaar op krijcht.
Wijze raad. Ik ben zo naief om te denken dat ook de stereotype metalhead (en oeijoeijoei dat zijn er veel hier) wel eens een genuanceerde discussie over het Christendom kan voeren. Het zijn er maar weinig. ElitE is er één, kwelgeest is er soms één, jij bent er één, Snaeck is er vaak één, Marks ook soms. Voor de rest, ik zit hier in mijn eentje tegen 10 andere te posten waarvan er minimaal 2 niet kunnen lezen en/of nadenken, 3 niet eens weten hoe je 'fatsoen' spelt en de rest alleen maar aan t sarren is. Maar goed. Het is een blijft het topic 'Christendom'. Toch?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 22:29 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 22:25 schreef Hypnos het volgende:
uitkeringsgerechtigde


quote:
Op 13 mei 2008 22:25 schreef Hypnos het volgende:
nee, je doet maar, ik vind het compensatie voor eigen noden en vluchten voor je schuldgevoel omdat je het goed hebt. Luxeprobleem, go go go
Dat mag je best vinden hoor, doe-het-zelf psycholoogje van me.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 22:30 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 22:24 schreef De Tegenpartij het volgende:
Nou ja, ga dan gewoon en denk je boodschap, maar spreek hem niet uit, je zou alleen maar mensen kwetsen, lijkt me. Ieder in zijn waarde laten is een groot goed.
Waarom kwets ik mensen als ik hen vertel dat ik hun help omdat ik van ze hou, en omdat God van ze houdt? Ik probeer t *echt* te snappen.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2008 22:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 mei 2008 22:29 schreef Fusion het volgende:


Dat mag je best vinden hoor, doe-het-zelf psycholoogje van me.


waarom persé zo ver?? nooit van 4de wereld gehoord?


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-05-2008 22:36 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 mei 2008 22:30 schreef Fusion het volgende:
Waarom kwets ik mensen als ik hen vertel dat ik hun help omdat ik van ze hou, en omdat God van ze houdt? Ik probeer t *echt* te snappen.


Omdat bijv. een hindoe helemaal geen boodschap aan jouw boodschap heeft. Die staat daar helemaal niet op te wachten, lijkt mij iig. Stom voorbeeld: een mercedes rijder in hart en nieren wil helemaal geen verhaal horen over hoe goed een bmw rijdt ondanks de gratis benzine die hij krijgt aangeboden, laat staan dat hij er 1 wil gaan rijden. Dat hij het fout heeft in de ogen van de bmw rijder, dat lijkt me vrij evident. En waarschijnlijk voelt hij zich beledigt. Hij heeft toch al de beste auto. En andersom.

Grutjes, ik praat in vergelijkingen, hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 13-05-2008 22:37]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-05-2008 22:38 by Mark Profiel van Mark

Je schreef zelf:

"Hoop ik daarmee dat ze tot geloof komen en daarbij op hun beurt kracht zullen putten uit het feit dat ook al lijkt de wereld hen vergeten te zijn, God niet en dat dit zich uit in het feit dat ik daar ben? Ja. Hoop ik daarmee dat zij ooit op hun beurt de naastenliefde zullen ervaren en anderen weer zullen helpen? Driewerf ja."

Hoe goed bedoeld het in jouw ogen ook mag zijn, het punt waar je vanuit je overtuiging in mijn ogen blind voor bent is dat jij belang hecht aan het duidelijk maken dat je dit doet uit naam van god. Of je uiteindelijk wel of niet de kans krijgt om dit over te dragen staat daarbuiten, het punt is dat je gaat met de hoop dat je de levensvisie die in -jouw- ogen het beste is voor deze hulpbehoevende mensen op de een of andere manier kunt overdragen. Ik begrijp best dat in jouw ogen deze mensen erg geholpen zouden zijn met een houvast als god, en ik betwist niet dat jij dit als moreel hoogstaand en naastenliefdend ziet, maar het blijft propaganda. Als ik persoonlijk van mening ben dat de boer om de hoek beter tarwe dan hop kan verbouwen, dan ga ik ook niet ongevraagd hop-zaad over zijn akker lopen uitstrooien.

Verder vind ik, zoals ik eerder al zei, de activiteit op zichzelf zeer goed, dus ik wens je alle succes en ik hoop dat de steun goed terecht komt. Ik vind het alleen jammer dat je niet lijkt te beseffen dat door voedselhulp actief te koppelen aan het uitdragen van een persoonlijke levensovertuiging, je deze mensen niet in hun eigenwaarde laat. Maar daar zullen we ongetwijfeld over van mening blijven verschillen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 22:38 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 22:36 schreef Hypnos het volgende:
waarom persé zo ver?? nooit van 4de wereld gehoord?
Waarom per sé zo beledigend mijn kant op de hele tijd? Heb ik jou ooit beledigd?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 22:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 22:38 schreef Mark het volgende:
Je schreef zelf:

"Hoop ik daarmee dat ze tot geloof komen en daarbij op hun beurt kracht zullen putten uit het feit dat ook al lijkt de wereld hen vergeten te zijn, God niet en dat dit zich uit in het feit dat ik daar ben? Ja. Hoop ik daarmee dat zij ooit op hun beurt de naastenliefde zullen ervaren en anderen weer zullen helpen? Driewerf ja."

Hoe goed bedoeld het in jouw ogen ook mag zijn, het punt waar je vanuit je overtuiging in mijn ogen blind voor bent is dat jij belang hecht aan het duidelijk maken dat je dit doet uit naam van god. Of je uiteindelijk wel of niet de kans krijgt om dit over te dragen staat daarbuiten, het punt is dat je gaat met de hoop dat je de levensvisie die in -jouw- ogen het beste is voor deze hulpbehoevende mensen op de een of andere manier kunt overdragen. Ik begrijp best dat in jouw ogen deze mensen erg geholpen zouden zijn met een houvast als god, en ik betwist niet dat jij dit als moreel hoogstaand en naastenliefdend ziet, maar het blijft propaganda. Als ik persoonlijk van mening ben dat de boer om de hoek beter tarwe dan hop kan verbouwen, dan ga ik ook niet ongevraagd hop-zaad over zijn akker lopen uitstrooien.

Verder vind ik, zoals ik eerder al zei, de activiteit op zichzelf zeer goed, dus ik wens je alle succes en ik hoop dat de steun goed terecht komt. Ik vind het alleen jammer dat je niet lijkt te beseffen dat door voedselhulp actief te koppelen aan het uitdragen van een persoonlijke levensovertuiging, je deze mensen niet in hun eigenwaarde laat. Maar daar zullen we ongetwijfeld over van mening blijven verschillen.
Dat denk ik ook.


When your people matter, menstrual health matters


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-05-2008 22:39 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 mei 2008 22:39 schreef Fusion het volgende:
Dat denk ik ook.


En dat maakt toch ook niet uit.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 22:41 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 22:36 schreef De Tegenpartij het volgende:
Omdat bijv. een hindoe helemaal geen boodschap aan jouw boodschap heeft. Die staat daar helemaal niet op te wachten, lijkt mij iig. Stom voorbeeld: een mercedes rijder in hart en nieren wil helemaal geen verhaal horen over hoe goed een bmw rijdt ondanks de gratis benzine die hij krijgt aangeboden, laat staan dat hij er 1 wil gaan rijden. Dat hij het fout heeft in de ogen van de bmw rijder, dat lijkt me vrij evident. En waarschijnlijk voelt hij zich beledigt. Hij heeft toch al de beste auto. En andersom.
Daar gaat t nou juist om. Maar 'men' insinueert dat dan mijn primaire doel niet gehaald zou zijn. En ik zeg dus dat ik zowiezo mensen zou helpen die geen autobanden meer hebben, ongeacht of ze nou Mercedes of BMW rijden. En als ze niet over de benzine willen horen, ook goed!

edit: maar waarom kwets ik die BMW rijder dan? Is dat 'kwetsen'?

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 13-05-2008 22:42]


When your people matter, menstrual health matters


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-05-2008 22:59 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 mei 2008 22:41 schreef Fusion het volgende:
Daar gaat t nou juist om. Maar 'men' insinueert dat dan mijn primaire doel niet gehaald zou zijn. En ik zeg dus dat ik zowiezo mensen zou helpen die geen autobanden meer hebben, ongeacht of ze nou Mercedes of BMW rijden. En als ze niet over de benzine willen horen, ook goed!


Hehe, goed, hè, die vergelijkingen ;-)


quote:

edit: maar waarom kwets ik die BMW rijder dan? Is dat 'kwetsen'?


Omdat die bmw rijder overtuigd is van zijn eigen merk. En als je hem wilt overtuigen van je eigen merk, dan komt dat neer op het feit dat hij nu het verkeerde merk rijdt. En dat vind hij niet leuk om te horen. En hij rijdt al zijn hele leven prima in bmw's.

En dan hebben we het over auto's. Het geloof ligt ietwat gevoeliger, hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 13-05-2008 23:00]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 13-05-2008 23:31 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 13 mei 2008 22:59 schreef De Tegenpartij het volgende:

Omdat die bmw rijder overtuigd is van zijn eigen merk. En als je hem wilt overtuigen van je eigen merk, dan komt dat neer op het feit dat hij nu het verkeerde merk rijdt. En dat vind hij niet leuk om te horen. En hij rijdt al zijn hele leven prima in bmw's.

En dan hebben we het over auto's. Het geloof ligt ietwat gevoeliger, hehe.


Precies, maar ik snap dat dat niet gesnapt wordt als je overtuigt bent van je gelijk, dan zie je niet dat je een ander kwetst of beledigd.

Daarom is religie ook vaak zo onverdraagzaam, omdat iedereen die niet geloofd in principe minder is dan de mensen die wel geloven, de ongelovigen moeten "geholpen" worden. Iets waar ik me aardig aan kan ergeren.



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 13-05-2008 23:31 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel





Droge shit .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 23:38 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 23:31 schreef blonde rockgod het volgende:Daarom is religie ook vaak zo onverdraagzaam, omdat iedereen die niet geloofd in principe minder is dan de mensen die wel geloven, de ongelovigen moeten "geholpen" worden. Iets waar ik me aardig aan kan ergeren.
Niemand is minder dan de ander. Niemand.


When your people matter, menstrual health matters


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 13-05-2008 23:43 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 13 mei 2008 23:38 schreef Fusion het volgende:
Niemand is minder dan de ander. Niemand.


Dat vinden wij beiden, maar in heel veel gevallen zijn gelovige mensen wel aardig zelfvoldaan heb ik meegemaakt. Niet iedereen, maar veel van die mensen zijn zo hypocriet als de pest. En dat is jammer, zeker voor gelovigen die het niet zijn.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 23:46 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 22:59 schreef De Tegenpartij het volgende:Omdat die bmw rijder overtuigd is van zijn eigen merk. En als je hem wilt overtuigen van je eigen merk, dan komt dat neer op het feit dat hij nu het verkeerde merk rijdt. En dat vind hij niet leuk om te horen. En hij rijdt al zijn hele leven prima in bmw's.
Ik vind dat echt zwaar overtroffen!! Wat een lange tenen heeft die BMW rijder dan. Ik raak tot ook niet gekwetst als een Hindoe met mij komt praten? Waarom zou ik niet een interessant gesprek kunnen hebben zonder iets op te dringen, maar alleen maar mijn motivatie toe lichten? En als die motivatie bestaat uit liefde voor de schepping en haar Schepper? Is dat echt zo kwetsend?

Anyway, het schiet niet op zo. Ik respecteer iig he normale toon waarop je discusieert


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-05-2008 23:48 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 mei 2008 23:43 schreef blonde rockgod het volgende:
Dat vinden wij beiden, maar in heel veel gevallen zijn gelovige mensen wel aardig zelfvoldaan heb ik meegemaakt. Niet iedereen, maar veel van die mensen zijn zo hypocriet als de pest. En dat is jammer, zeker voor gelovigen die het niet zijn.
Dat is waar. Ik probeer dan altijd maar te denken "iedereen is een zondaar" Maar serieus ik probeer steeds minder om te oordelen over mensen. Iedereen heeft goede en slechte eigenschappen. Christenen, Moslims, atheisten, iedereen.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen