IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : band shirts en het dagelijks leven Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-05-2008 13:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2008 15:06 schreef De Tegenpartij het volgende:
En wie heeft er ooit verzonnen dat pakken daar voor staan? Die dingen zijn al jaren en jaren geleden verzonnen, maar men blijft er maar in lopen, de één nog saaier dan de ander. "Ja maar, kijk eens goed, er zit een lichtgrijs streepje door de donkergrijze stof". Nou, werkelijk briljant, dan is het wel hip, hoor. Sjeez...


Tuurlijk zijn er talloze pakkendragers die inspiratieloze, saaie kostuums dragen, puur vanuit het oogpunt "werkuniform".

Een automonteur loopt in een met olie besmeurde overall, een dokter in een witte jas, een IT consultant in een kostuum. Functionele kleding dus, inherent aan de functie die je uitoefent.

Echter, ik als kledinghomo, erger me mateloos aan de grijze mussen brigade met te korte pantalons, te wijde colberts, foute kleurencombinaties, dassen met cartoon-figuren en lelijke schoenen.

Het is helemaal niet moeilijk om met weinig geld, een beetje durf bij een goede zaak goed geadviseerd te worden en met een kostuum in "jouw stijl" de deur uit te stappen. Het helpt als je enige smaak hebt..

Zeker in de tak van sport waarin het merendeel kostuums draagt, maken kleren wel degelijk de man. Ik besteed daar dan ook veel aandacht aan. Het ritueel "aankleden" vind ik al prettig en de knoop in mijn das moet perfect zijn. (als ik slaapdronken ben knoop ik hem soms wel 5 keer voordat ik tevreden ben..)

Het is een heel ander gevoel om een mooi, goed passend kostuum aan te trekken dan een slobberbroek en vergrijsd t-shirt. Dan Kleed Ik Mij Echt Aan, zal ik maar zeggen.

En dan stap ik zelfverzekerd de deur uit en kan ik op mijn werk/ afspraak whatever goed voor de dag komen.

Met de goede outfit onthouden mensen je ook sneller en dat is weer goed voor de zaken.

Wat een tirade, en met het dragen van bandshirts lijkt het weinig te maken te hebben.. Echter.. Kleding waar je je prettig in voelt draagt bij aan je zelfverzekerdheid. Of dat nou zakelijk of persoonlijk is.

Van een puberend metalheadje van 14 kan ik me voorstellen dat het belangrijk is "het goede shirt" te dragen om geaccepteerd te worden in "de groep". Alleen is de grap dat binnen die groep iedereen die gevoelens heeft en elkaar dus feitelijk belazerd, haha

Ook is provocatie op die leeftijd nog erg belangrijk. "Kijk eens hoe stoer ik wel niet ben en hoe hard ik wel niet tegen de maatschappij trap door het dragen van een shirt met 'Jesus is a cunt' erop!!".

Er zijn effectievere manieren om te provoceren dan het dragen van bandshirts. Steek dan een kerk in de fik ofzo, als je een echte rebel bent.

Als dit als, zeg, knul van 25 nog belangrijk voor je is is er toch iets mis gegaan bij de ontwikkeling van je persoonlijkheid en ben je een onzekere, hoogstwaarschijnlijk LARP-ende kneus.

Wat ik wil zeggen: ik heb geen lang haar, kisten, zwarte jeans en metalshirt nodig om me "metal" te voelen. Ik ben ook totaal niet op zoek naar acceptatie en provocatie.. Sja.. Ik zou niet weten hoe ik hier in Rotterdam nog iemand kan provoceren. Misschien dat ik een handjevol moslims achter me aan krijg als ik een shirt ga dragen met "Allah is gay" erop ofzo.

Als ik naar een metalconcert toe ga (sporadisch) is dat voor de muziek en niet om me te kunnen identificeren met hordes in metaluniform gehulde nerds.

De meeste bandshirts vind ik spuuglelijk, dus uit estethisch oogpunt weiger ik ze te dragen. Dat is echter een kwestie van smaak. (dat heb je, of niet)

quote:

Maar misschien ben je wel degene met de grootste lul. Kan de ander nog zo'n duur pak aan hebben, in feite win je dan toch!


LOL.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-05-2008 14:00 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2008 13:16 schreef Naturens Galleri het volgende:
Tja, in Milaan bijv. loopt de gemiddelde man met make-up op z'n harses, ook echt een graadmeter.


Check

Of dit

Je huid e.d. verzorgen is GAY, en fors ook, maar die wijverige lange haartjes moeten natuurlijk wel goed in de krul zitten!


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 24-05-2008 14:01 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2008 13:56 schreef Ancient Times het volgende:
slotje!
offtopic, kom eens effe online joh!


Fuck the world and fuck you


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-05-2008 14:05 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2008 13:20 schreef mental het volgende:
machtig topic dit. ik ben wel benieuwd eigenlijk hoeveel cash de gemiddelde zm er besteed aan kleding, en dan ben ik vooral benieuwd naar zm types als M.,Kwelgeest,Rotzak en consorten. Puur uit interesse deze vraag,dus niet om te bashen natuurlijk.Ik heb geen ruk verstand van, in jullie ogen, mooie kleding, dus brand los, hehe.


Een mooi overhemd koop je vanaf ong 75 euro.
Fatsoenlijke dassen beginnen bij een euro of 25.

Maar je kan het zo gek maken als je wilt natuurlijk. Ik vind overhemden van Boss erg mooi, goede pasvorm (slim fit!), mooie, prettig dragende stof etc.. Die kosten ong 150-200 euro. Dassen zelfde verhaal..


Ancient Times
Usericon van Ancient Times
Posted 24-05-2008 14:08 by Ancient Times Wijzig reactieProfiel van Ancient TimesQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2008 13:58 schreef Snaack het volgende:

Wat ik wil zeggen: ik heb geen lang haar, kisten, zwarte jeans en metalshirt nodig om me "metal" te voelen. Ik ben ook totaal niet op zoek naar acceptatie en provocatie.. Sja.. Ik zou niet weten hoe ik hier in Rotterdam nog iemand kan provoceren. Misschien dat ik een handjevol moslims achter me aan krijg als ik een shirt ga dragen met "Allah is gay" erop ofzo.

Als ik naar een metalconcert toe ga (sporadisch) is dat voor de muziek en niet om me te kunnen identificeren met hordes in metaluniform gehulde nerds.

De meeste bandshirts vind ik spuuglelijk, dus uit estethisch oogpunt weiger ik ze te dragen. Dat is echter een kwestie van smaak. (dat heb je, of niet)





Hier ben ik het dus met je eens. Ik heb zelf ook niet de neiging om mijn muzieksmaak d.m.v. kleding uit te dragen. Ik heb enkele gilrie shirtjes en daar houd het dan ook mee op, verder wat meer casual kleding.

Maar toch vinden mensen bandshirts dragen etc leuk en dan heb ik zoiets van: laat ze lekker, iedereen zijn/haar eigen smaak en stijl.

Gewoon een zinloze discussie dit.

@ mental: ik ben vanavond misschien online


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 24-05-2008 14:09 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Damn... als het dan echt moet loop ik wel rond in een shirtje van adidas of nike...zoveel cash voor een overhemdje is mij te gortig, hoor.


Fuck the world and fuck you


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 24-05-2008 14:10 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

@AT : dan ben ik er waarschijnlijk niet, spot je andere keer dan wel effe nog.


Fuck the world and fuck you


Olórin
Usericon van Olórin
Posted 24-05-2008 14:29 by Olórin Wijzig reactieProfiel van OlórinQuote dit bericht

Wat me dan wel weer nieuwsgierig maakt is of de mensen die dan geen/weinig band shirts dragen, ook zeg maar op andere punten 'casual' zijn, (qua kapsel, sieraden, shoenen, etc)
Dus dat bijvoorbeeld stel: Rotzak draagt zijn Ralph Lauren polo over een strakke leren broek alla manowar, met kisten en onder zijn lange blonden lokken zie je nog net een hamer van Thor ketting vallen.

Dus mijn vraag is of iedereen die niet zoveel op heeft met bandshirts er ook van top-tot-teen casual bij lopen of niet.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-05-2008 14:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik draag lederen roze strings onder mijn Boss kostuums, vind je dat casual?


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 24-05-2008 14:34 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 24 mei 2008 14:05 schreef Snaack het volgende:
Een mooi overhemd koop je vanaf ong 75 euro.
Fatsoenlijke dassen beginnen bij een euro of 25.

Maar je kan het zo gek maken als je wilt natuurlijk. Ik vind overhemden van Boss erg mooi, goede pasvorm (slim fit!), mooie, prettig dragende stof etc.. Die kosten ong 150-200 euro. Dassen zelfde verhaal..


Je kan voor een euro of 60 ook al een mooi overhemd halen, Van Gils bijvoorbeeld. Mijn ervaring is trouwens dat die kwalitatief ook beter zijn dan veel duurdere overhemden die ik heb. Boss 150-200 euro? dan haal jij niet de "normale" overhemden van Boss, want die zijn ongeveer 80 euro.

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 24-05-2008 14:35]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2008 14:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2008 12:36 schreef Rotzak het volgende:
Gaan we zo beginnen? Kijk dat jij je tienerslet aka vriendin zwanger hebt geblaft, en dat zij daardoor een kind heeft uitgepoept wat handen met geld kost en daardoor geen fatsoenlijk kleding kan kopen, mongool

Tevens heb ik 1,5 jaar gewoon op mijzelf gewoon, dus ik weet niet waar jij de wijsheid vandaag haalt, achterlijke tyfus belg



fatsoenlijk en Rotzak in 1 reactie


signature


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-05-2008 14:40 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2008 14:34 schreef Burzum het volgende:
Boss 150-200 euro? dan haal jij niet de "normale" overhemden van Boss, want die zijn ongeveer 80 euro.


Of ik betaal er teveel voor

De goedkoopste (kuch) was 150 euro bij LeMans op de Lijnbaan in Rotterdam.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 24-05-2008 14:40 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 24 mei 2008 14:29 schreef Olórin het volgende:
Wat me dan wel weer nieuwsgierig maakt is of de mensen die dan geen/weinig band shirts dragen, ook zeg maar op andere punten 'casual' zijn, (qua kapsel, sieraden, shoenen, etc)
Dus dat bijvoorbeeld stel: Rotzak draagt zijn Ralph Lauren polo over een strakke leren broek alla manowar, met kisten en onder zijn lange blonden lokken zie je nog net een hamer van Thor ketting vallen.

Dus mijn vraag is of iedereen die niet zoveel op heeft met bandshirts er ook van top-tot-teen casual bij lopen of niet.


Bij mij alleen het kapsel niet, lang haar dus. Al zit ik er sterk over te denken dat er eens af te halen, ben het wel een beetje zat na zoveel jaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 24-05-2008 14:42]


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 24-05-2008 14:41 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 24 mei 2008 14:40 schreef Snaack het volgende:
Of ik betaal er teveel voor

De goedkoopste (kuch) was 150 euro bij LeMans op de Lijnbaan in Rotterdam.


LOL dat kan uiteraard ook, maar ik vond het verschil dusdanig groot dat ik er vanuit ging dat jij de wat exclusievere modellen koopt, hehe.

Bij Bijenkorf zijn ze in ieder geval 80 euro.


Olórin
Usericon van Olórin
Posted 24-05-2008 14:42 by Olórin Wijzig reactieProfiel van OlórinQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2008 14:34 schreef Snaack het volgende:
Ik draag lederen roze strings onder mijn Boss kostuums, vind je dat casual?

Eerlijk gezegd niet, dat is meer kinky. Maar voor het onderdeel 'carriere maken op de werkvloer' lijkt me een dergelijk kledingstuk wel een strategische keuze.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-05-2008 14:42 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2008 14:29 schreef Olórin het volgende:
Wat me dan wel weer nieuwsgierig maakt is of de mensen die dan geen/weinig band shirts dragen, ook zeg maar op andere punten 'casual' zijn, (qua kapsel, sieraden, shoenen, etc)
Dus dat bijvoorbeeld stel: Rotzak draagt zijn Ralph Lauren polo over een strakke leren broek alla manowar, met kisten en onder zijn lange blonden lokken zie je nog net een hamer van Thor ketting vallen.

Dus mijn vraag is of iedereen die niet zoveel op heeft met bandshirts er ook van top-tot-teen casual bij lopen of niet.


Ja, ik draag suede schoenen, rl polo's en spijkerbroeken/ribbroeken.
Ja wat een bal ben je bla bla bla.. ik ken het verhaal wel.
Omdat ik keiharde deathmetal luister wil uiteraard niet zeggen dat ik met kisten over straat moet.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 24-05-2008 14:46 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Ja, behalve lang haar. Maar in vrije tijd alsnog wel bandshirtjes en leren jas.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-05-2008 14:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2008 14:41 schreef Burzum het volgende:
LOL dat kan uiteraard ook, maar ik vond het verschil dusdanig groot dat ik er vanuit ging dat jij de wat exclusievere modellen koopt, hehe.


Die toko verkoopt ook exclusief spul, dus ik neem aan dat het duurdere modellen zijn. Anders ben ik goed genaaid :') Italiaanse stof iig..

quote:

Bij Bijenkorf zijn ze in ieder geval 80 euro.


Allright.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 24-05-2008 15:02 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 24 mei 2008 13:30 schreef skullfuck het volgende:
ouwelullenmerk.


Nee.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 24-05-2008 15:04 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Dus ik spoor niet helemaal volgens Snaack. 31, en draag nog steeds bandshirts.


Fuck the world and fuck you


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-05-2008 15:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Het wel of niet dragen van bandshirts heeft daar in jouw geval geen enkele invloed op hoor


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 24-05-2008 15:14 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Lol, ok dan, ik ga er maar verder niet op in, hahaha.


Fuck the world and fuck you


Olórin
Usericon van Olórin
Posted 24-05-2008 15:24 by Olórin Wijzig reactieProfiel van OlórinQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2008 14:42 schreef 0Tolerence het volgende:
Ja, ik draag suede schoenen, rl polo's en spijkerbroeken/ribbroeken.
Ja wat een bal ben je bla bla bla.. ik ken het verhaal wel.
Omdat ik keiharde deathmetal luister wil uiteraard niet zeggen dat ik met kisten over straat moet.

Gelijk heb je.
Je moet helemaal zelf weten hoe je erbij loopt. En sterker nog, ik vind het wel iets hebben ook als bands zelf dan ook casual erbij lopen on stage.

Wat ik wel jammer vind is als mensen gaan zeuren dat als mensen er wel zo bij lopen, het gelijk puberaal is enzo met argumenten erbij waarbij ik de indruk krijg dat ze vooral uit hun eigen ervaring liepen te spreken. Ik kan het juist wel waarderen als mensen er anders bij lopen dan 'mainstream'. En of dat nou een klassieke metal look is, of een oldschool punker, iemand in Victoriaanse kleding, een new waver, Een Britse 19e eeuwse look met bolhoed, etc. ik vind dat wel leuk. Zeker als dat een weerspiegeling is van wie die persoon zelf is. En hoewel ik dat gezwam van tr00heid, metal=religie enzo maar grote onzin vind, vind ik wel dat er wel meer is dan enkel de muziek, het is ook een subcultuur, een scene (Wat nogmaals niet wil zeggen dat uiterlijke kenmerken bepalen of je van muziek houdt, alleen dat het niet vreemd is dat mensen het ook uiten in uiterlijke kenmerken en dat provoceren daar even veel mee te maken heeft als dat iemand alleen maar metal luistert om er mee te provoceren of om 'erbij' te horen). Al was het maar het volk wat het aantrekt. Net zoals dat blijkbaar veel mensen bij metal toestanden graag bier drinken... Zou dat zijn om stoer te zijn en erbij te horen? Wat die mensen die dan daar cola drinken?
En ik vind dat meer inhoud dan een stel modenichten die weer een lelijke onfunctionele creatie bedenken wat je dan vervolgens moet dragen om hip te zijn met met de mode mee te gaan.


[Dit bericht is gewijzigd door Olórin op 24-05-2008 15:27]


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 24-05-2008 15:36 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Ik drink geen bier alleen cola, draag bandshirts en af en toe een van nike of adidas, ben een tokkie en een grotere lul dan mij vind je hier niet op t forum. lekker belangrijk ook weer dit!


Fuck the world and fuck you


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-05-2008 15:40 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2008 15:36 schreef mental het volgende:
Ik drink geen bier alleen cola, draag bandshirts en af en toe een van nike of adidas, ben een tokkie en een grotere lul dan mij vind je hier niet op t forum. lekker belangrijk ook weer dit!


Je eigen bijdrage op waarde kunnen schatten is ook een gave


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen