IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : De islamisering van onze samenleving. (moslims in het nieuws deel 2) Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 09-07-2008 19:57 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Omdat je reageert op een minaretten opmerking. Vervolgens bazal je wat over parkjes, maar volgens mij neemt de moskee de ruimte in, ook als er geen minaretten aan zitten . Het ging dan ook niet over wel/niet moskeeën, maar over de wenselijkheid van minaretten.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-07-2008 19:58 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Eben. Heb liever dat ze bomen in een park poten dan minaretten aan een moskee. Dan heet het gewoon horizonvervuiling.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 09-07-2008 19:59 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Bomen met minaretten vergelijken? Ik vond de vergelijking met kerktorens toch geslaagder.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 09-07-2008 20:05 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 9 juli 2008 19:59 schreef Gemene Lepel het volgende:
Bomen met minaretten vergelijken? Ik vond de vergelijking met kerktorens toch geslaagder.

doe niet zo raar, ooit wel eens een kerktoren in een park tegengekomen?



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-07-2008 20:06 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 9 juli 2008 19:59 schreef Gemene Lepel het volgende:
Bomen met minaretten vergelijken? Ik vond de vergelijking met kerktorens toch geslaagder.
Ik vergelijk het er niet mee, ik zeg alleen dat je met de grond waar je zo'n haatzaal plaatst ook wat moois kan doen waar de hele gemeenschap wat aan heeft.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 09-07-2008 20:08 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Precies, bij een moskee kunnen jongeren niet hangen enzo



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-07-2008 20:11 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 9 juli 2008 20:08 schreef Audiophile het volgende:
Precies, bij een moskee kunnen jongeren niet hangen enzo
En dáár gaat het om.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-07-2008 20:11 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Alle religieuze gebouwen tegen de vlakte en daar ruimte maken voor natuur.

Daar los je meer dan 1 probleem mee op.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-07-2008 20:12 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 9 juli 2008 20:11 schreef Jenje het volgende:
Alle religieuze gebouwen tegen de vlakte en daar ruimte maken voor natuur.

Daar los je meer dan 1 probleem mee op.
Iets genuanceerder; ik noem een monumentenlijst en ik zeg als je het zelf kan betalen dan is het wel prima.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-07-2008 20:13 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zolang je kerkjes maar blijven zeker


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-07-2008 20:16 by Mark Profiel van Mark

Ik vind kerken vanuit cultuurhistorisch oogpunt best mooi op zijn tijd, en als ik naar het midden-oosten op vakantie ga dan zie ik ook graag een fraaie oude moskee, maar dan wel puur vanuit cultuur-historiche interesse. Nieuwbouw kerken en moskeeen vind ik onzin, zoek maar een leegstaand fabriekspand en knap dat op.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 09-07-2008 20:17 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 9 juli 2008 20:06 schreef Greycloak het volgende:
Ik vergelijk het er niet mee, ik zeg alleen dat je met de grond waar je zo'n haatzaal plaatst ook wat moois kan doen waar de hele gemeenschap wat aan heeft.




Communisme niet iets voor jou? Alles voor de gemeenschap. Heeft de gemeenschap veel aan een McDonalds? Heeft een gemeenschap veel aan een scientology winkel? Als je dingen gaat verbieden omdat er iets anders in de plaats kan wat met het 'common good' te maken heeft is dat het begin van het einde. De invulling hiervan is, zoals Schumpeter al opmerkte, een onmogelijke taak.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


WMP
Usericon van WMP
Posted 09-07-2008 21:02 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 9 juli 2008 19:54 schreef Greycloak het volgende:
Ik heb een baan en ik woon op mezelf. Dan is er dus het Rijk dat van de door mij genoten inkomsten een deel wil hebben voor allerhande zaken. Ook de gemeente waar mijn huis staat meent dat het nodig is om mijn inkomen te reduceren zodat mensen die het blijkbaar harder nodig hebben dan ik leuk zonder dankjewel te zeggen van mijn geld kunnen eten.

Voor meer info, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Belasting_(fiscaal) . Daar leggen ze even wat beter uit.


Dit is natuurlijk een compleet kulargument: iedereen vind dat er met zijn/haar belastingcenten nutteloze zaken dingen worden gefinanceerd.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-07-2008 21:20 by Mark Profiel van Mark

Tenzij je in Arnep woont, want dan heb je natuurlijk gelijk. Met je belastinggeld hou je daar voornamelijk het betaald voetbal op de been.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 09-07-2008 21:24 by Lionheart Profiel van Lionheart

Het zit diep bij de NEC supporters. :')


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-07-2008 21:28 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

dubbelpost

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 09-07-2008 21:32]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-07-2008 21:31 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 9 juli 2008 20:13 schreef Jenje het volgende:
Zolang je kerkjes maar blijven zeker
Ik ga ook echt naar de kerk hè. Jenje, l.e.z.e.n. Net als je onzinopmerking waar zelfs Spectre me bijvalt. Niet teveel woorden in iemands mond leggen gozer, ik heb liever een biertje.
quote:
Op 9 juli 2008 21:02 schreef WMP het volgende:
Dit is natuurlijk een compleet kulargument: iedereen vind dat er met zijn/haar belastingcenten nutteloze zaken dingen worden gefinanceerd.
Hey, iemand vroeg ernaar.
quote:
Op 9 juli 2008 20:17 schreef Gemene Lepel het volgende:
Communisme niet iets voor jou? Alles voor de gemeenschap. Heeft de gemeenschap veel aan een McDonalds? Heeft een gemeenschap veel aan een scientology winkel? Als je dingen gaat verbieden omdat er iets anders in de plaats kan wat met het 'common good' te maken heeft is dat het begin van het einde. De invulling hiervan is, zoals Schumpeter al opmerkte, een onmogelijke taak.
ROFLCOPTER

Ja, communisme. Nee bedankt. Niet alles hoeft voor de gemeenschap, maar die paar procenten die daadwerkelijk baat heeft bij minaretten...

:')


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-07-2008 22:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 9 juli 2008 20:11 schreef Jenje het volgende:
Alle religieuze gebouwen tegen de vlakte en daar ruimte maken voor natuur.

Daar los je meer dan 1 probleem mee op.


will someone please think about the CHILDREN!!


signature


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 09-07-2008 22:31 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 9 juli 2008 21:31 schreef Greycloak het volgende:
Ik ga ook echt naar de kerk hè. Jenje, l.e.z.e.n. Net als je onzinopmerking waar zelfs Spectre me bijvalt. Niet teveel woorden in iemands mond leggen gozer, ik heb liever een biertje.Hey, iemand vroeg ernaar.ROFLCOPTER

Ja, communisme. Nee bedankt. Niet alles hoeft voor de gemeenschap, maar die paar procenten die daadwerkelijk baat heeft bij minaretten...

:')


Ik denk niet dat je het begrijpt. Dit soort restricties zijn gelijkend aan die van autoritaire regeringen in Arabische landen, die het kerken behoorlijk lastig maken. Geen vergunning voor de bouw van kerken, kerktoren mag maar X aantal meter hoog zijn etc. Dat is toch waar je TEGEN bent? In plaats van dit soort wanpraktijken aan te wijzen in Arabische landen wil je hun omstreden en ondemocratische regelingen in onze westerse maatschappij invoeren.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-07-2008 22:39 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 9 juli 2008 22:31 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ik denk niet dat je het begrijpt. Dit soort restricties zijn gelijkend aan die van autoritaire regeringen in Arabische landen, die het kerken behoorlijk lastig maken. Geen vergunning voor de bouw van kerken, kerktoren mag maar X aantal meter hoog zijn etc. Dat is toch waar je TEGEN bent? In plaats van dit soort wanpraktijken aan te wijzen in Arabische landen wil je hun omstreden en ondemocratische regelingen in onze westerse maatschappij invoeren.
Weten ze ook hoe dat voelt?
Bovendien, ze hebben er daar de ruimte voor. Wat kan er in vredesnaam op tegen zijn om achter een rotsheuvel in een zandbak een gebouw neer te pleuren waar geen hond ooit komt. In Nederland kan je nog geen kinderhandje begraven of binnen 2 weken wordt ie opgegraven.
En krijgen die kerken díe ze daar hebben uitgebreid overheidssubsidie?

De " " slaat op je vergelijking neem ik aan?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


WMP
Usericon van WMP
Posted 09-07-2008 22:49 by WMP Profiel van WMP

Mijn god, ik dacht dat Kwelgeest simpel was.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-07-2008 22:52 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 9 juli 2008 22:49 schreef WMP het volgende:
Mijn god, ik dacht dat Kwelgeest simpel was.
Maar toen las je je eigen post terug waarin je kerken "daar" met haatzalen "hier" vergelijkt en kwam alles toch nog goed.



[edit]Nog iets waarop je vergelijking onwijs mank gaat; er zijn weinig Christo's die naar "daar" gaan en hun eigen kerk daar willen poten. Andersom wel.[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 09-07-2008 22:56]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 09-07-2008 22:54 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 9 juli 2008 22:54 schreef Gemene Lepel het volgende:
In Nederland krijgen kerken ook subsidie. Ik denk dat zowel kerken als moskeeën, als synagogen, en alle andere religieuze bolwerken geen, of minimale- subsidie dienen te krijgen. Het zou echter kwalijker zijn om de ene religieuze groepering in gelijksoortige situaties wel te subsidiëren, en de andere niet. Iets met scheiding tussen kerk en staat. Vooralsnog zie ik de subsidiëring van kerken EN moskees als een kleiner kwaad dan enkel de subsidiëring van één van de twee.

Beide mee kappen, ieder zijn hobbies. Of in elk geval subsidie terugdringen tot gelijk niveau. Er komen toch ook geen nieuwe kerken bij, dus waarom wel geld uitgeven voor nieuwe moskeeën? Je huurt maar een zaaltje en legt een kompas op de grond.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 09-07-2008 22:58]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-07-2008 22:59 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Sorry dat ik je post heb geëdit, je was ook lastig te quoten.



[edit]Zo bekeken zijn we het eens, fijn. [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 09-07-2008 23:00]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 09-07-2008 23:20 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Godver, restaureer mijn gevatte post eens in zijn oude staat!

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 09-07-2008 23:20]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen