IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : De islamisering van onze samenleving. (moslims in het nieuws deel 2) Vorige pagina | Volgende pagina
Daops
Usericon van Daops
Posted 12-07-2008 15:37 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 12 juli 2008 15:27 schreef WhiteRider het volgende:
Ja, al waren ze bij veel van die processen nog geen moslims natuurlijk, hehe.
Eh, jawel.
quote:
Op 12 juli 2008 15:28 schreef Lainedil het volgende:
Je denkt al voor ons? Dat doen "zij" ook...
Oh ja? Nooit wat van gemerkt


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-07-2008 15:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als we nu alle moslimslanden en moslims eens compleet negeren .. zou dat helpen .. legers uit die landen bijv.

Wordt een beetje moe van gedrag van beide kanten ...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 12-07-2008 15:46 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 12 juli 2008 15:37 schreef Daops het volgende:
Eh, jawel.



Voor zover ik weet lag toen het percentage christelijk-orthodoxen in die contreien hoger dan nu, en zeker onder wetenschappers. Maar correct me if I'm wrong.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-07-2008 16:00 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ik denk zelf dat de meeste wetenschappelijke vooruitgang niet is geboekt in de vroege jaren van de Islam, toen inderdaad in de veroverde gebieden nog een groot deel christelijk was (meer dan 95 procent in Egypte bijvoorbeeld heb ik eerder gelezen). Arabieren waren zelf in ieder geval niet christelijk voor de komst van de Islam. Je moet overigens niet onderschatten hoe snel de bekering van christendom naar Islam ging. Bekering had vele voordelen en het christendom verdween dan ook snel als dominante religie.

Oja en vergeet de Joden niet .

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 12-07-2008 16:05]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-07-2008 16:05 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 12 juli 2008 15:46 schreef WhiteRider het volgende:
Voor zover ik weet lag toen het percentage christelijk-orthodoxen in die contreien hoger dan nu, en zeker onder wetenschappers. Maar correct me if I'm wrong.
Ik heb het ondermeer over de moslim-wetenschappers die verantwoordelijk waren voor de oprichting van de allereerste universiteiten (Cordoba bijv.) en ziekenhuizen (Baghdad) etc.

Dit was in de vroege middeleeuwen; een tijd waarin dus heel europa (muv Spanje) in groot verval was geraakt. Niet in het minst door toedoen van de RK Kerk, welke vooral voor angst en achteruitgang zorgde.

Pas 800 jaar later begonnen christenen weer een serieuze rol in de wetenschap te spelen. Blijft een feit dat moslims in die tussentijd voor enorme ontwikkelingen hebben gezorgd (geneeskunde, algebra, navigatie, astronomie), waar we nu nog de vruchten van plukken.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-07-2008 16:47 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 12 juli 2008 15:03 schreef WhiteRider het volgende:
Moslims die een uitvinding hebben gedaan waar de mensheid wat aan heeft? Heb je wel eens een boek gelezen, anders dan dat van het CBR?
Herken je sarcasme als het zachtjes in je oor blaast?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-07-2008 16:48 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 12 juli 2008 15:18 schreef Daops het volgende:
Ga je eens echt verdiepen in feiten. Op zo'n beetje elk wetenschappelijk gebied hebben moslims een cruciale rol gespeeld qua ontdekkingen. Het zoeken naar kennis is zelfs een verplichting voor elke moslim volgens de Koran.

Enig idee waar de oudste universiteiten ter wereld staan, en waar de onzen op gebaseerd zijn?

Maar nu ga je vast zeggen dat dat ouwe koek is.. en ze nu allemaal nare mensen zijn, erop uit om de door hen mede gecreeerde beschaving weer om zeep te helpen.
En nu ga jij je verdiepen in feiten. Wanneer is de laatste keer geweest dat een Arabier met wat nuttigs is gekomen?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 12-07-2008 16:55 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 12 juli 2008 16:47 schreef Greycloak het volgende:
Herken je sarcasme als het zachtjes in je oor blaast?


Met alle respekct, maar in deze topic heb je idiotere dingen gezegd.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-07-2008 17:00 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 12 juli 2008 16:55 schreef WhiteRider het volgende:
Met alle respekct, maar in deze topic heb je idiotere dingen gezegd.
LOL

Ja, moslims die dingen uitvinden, de humor ligt op straat.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-07-2008 17:08 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 12 juli 2008 16:48 schreef Greycloak het volgende:
En nu ga jij je verdiepen in feiten. Wanneer is de laatste keer geweest dat een Arabier met wat nuttigs is gekomen?
Voorbeeld: in Turkije loopt men voor op oogheelkundig gebied. Mensen vliegen er speciaal naartoe voor operaties. En nu?


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-07-2008 17:09 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 12 juli 2008 17:00 schreef Greycloak het volgende:
LOL

Ja, moslims die dingen uitvinden, de humor ligt op straat.
Je ontkent dus dat moslims belangrijke dingen hebben uitgevonden?


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-07-2008 17:11 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 12 juli 2008 17:09 schreef Daops het volgende:
Je ontkent dus dat moslims belangrijke dingen hebben uitgevonden?
Niet grappig bedoeld, maar in de provincie Utrecht worden jaarlijks ongeveer evenveel uitvindingen gedaan als in de hele moslimwereld.
Nee, ik ontken niet dat de Arabs voordat die pedofiele incestprofeet zijn invloed deed gelden best inventief waren.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 12-07-2008 17:11 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

quote:
Op 12 juli 2008 17:08 schreef Daops het volgende:
Voorbeeld: in Turkije loopt men voor op oogheelkundig gebied. Mensen vliegen er speciaal naartoe voor operaties. En nu?


Eh nee hoor. Men loopt niet voor, men is alleen veel goedkoper.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-07-2008 17:12 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 12 juli 2008 17:11 schreef Psychonaut het volgende:
Eh nee hoor. Men loopt niet voor, men is alleen veel goedkoper.
En in India lopen ze voor op het gebied van schoenen en spijkerbroeken maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 12-07-2008 17:14]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-07-2008 17:27 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 12 juli 2008 17:11 schreef Greycloak het volgende:
Niet grappig bedoeld, maar in de provincie Utrecht worden jaarlijks ongeveer evenveel uitvindingen gedaan als in de hele moslimwereld.
Nee, ik ontken niet dat de Arabs voordat die pedofiele incestprofeet zijn invloed deed gelden best inventief waren.
*zucht* lees nog eens terug.. NA het ontstaan van de islam werden universiteiten en ziekenhuizen opgericht door moslims, en de eerder vermelde belangrijke ontdekkingen gedaan. Dat was in de eeuwen dat wij vooral bang waren om naar de hel te gaan, en in compleet verval leefden. Reageer daar eens op.

Ik ontken niet dat ook zij, zoals de christenen, in verval geraakt zijn. Het is zeker zo dat de huidige islam die vroegere kennisdrang en neiging tot vooruitgang veel heeft verloren. Kennelijk hoort dat bij elke godsdienst. Geloof het of niet, maar ik vind het ook slecht dat een hoop hedendaagse moslims net als een hoop christenen vervallen zijn in een conservatisme, gebrek aan zelfkritiek en vooral onwetendheid tav andere culturen.

quote:
Op 12 juli 2008 17:11 schreef Psychonaut het volgende:
Eh nee hoor. Men loopt niet voor, men is alleen veel goedkoper.
Goedkoper zeker ook, maar de kennis van zaken is daar ook groter. Althans, dat vertelde een nederlandse oogarts me vorig jaar..

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 12-07-2008 17:29]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-07-2008 17:28 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

ook dat niet, ook daar zijn ze alleen goedkoper

nouja, opzich is het enige waar ze ons dus op voor zijn dus dat ze niet van die belachelijke beschermwetten hebben waardoor alles 10x zo duur wordt


Je moeder.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-07-2008 17:40 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 12 juli 2008 17:27 schreef Daops het volgende:
*zucht* lees nog eens terug.. NA het ontstaan van de islam werden universiteiten en ziekenhuizen opgericht door moslims, en de eerder vermelde belangrijke ontdekkingen gedaan. Dat was in de eeuwen dat wij vooral bang waren om naar de hel te gaan, en in compleet verval leefden. Reageer daar eens op.

Ik ontken niet dat ook zij, zoals de christenen, in verval geraakt zijn. Het is zeker zo dat de huidige islam die vroegere kennisdrang en neiging tot vooruitgang veel heeft verloren. Kennelijk hoort dat bij elke godsdienst. Geloof het of niet, maar ik vind het ook slecht dat een hoop hedendaagse moslims net als een hoop christenen vervallen zijn in een conservatisme, gebrek aan zelfkritiek en vooral onwetendheid tav andere culturen.

quote:
Op 12 juli 2008 17:11 schreef Greycloak het volgende:
Niet grappig bedoeld, maar in de provincie Utrecht worden jaarlijks ongeveer evenveel uitvindingen gedaan als in de hele moslimwereld.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Daops
Usericon van Daops
Posted 12-07-2008 17:43 by Daops Profiel van Daops

Wij zullen het op dit gebied nooit echt eens worden he?


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-07-2008 17:45 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Uitvinding is een verschrikkelijk breed en onhanteerbaar begrip in deze discussie. 'Uitvindingen die de mensheid ten goede komen', dan krijg je echt een verschrikkelijk grijs gebied.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-07-2008 17:51 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 12 juli 2008 17:43 schreef Daops het volgende:
Wij zullen het op dit gebied nooit echt eens worden he?
Nope, maar voor mij spreekt het dat het een feit is dat er weinig goeds vandaan komt. Ze weten aardig bermbommen te pimpen en manieren om nog efficienter gebouwen op te blazen, maar het nieuwe vaccin tegen verkoudheid hoeven we niet uit die hoek te verwachten.
En ze waren zo goed op weg...
quote:
Op 12 juli 2008 17:45 schreef Gemene Lepel het volgende:
Uitvinding is een verschrikkelijk breed en onhanteerbaar begrip in deze discussie. 'Uitvindingen die de mensheid ten goede komen', dan krijg je echt een verschrikkelijk grijs gebied.
Naja, tot donkergrijs aan toe dan. Die sufferds in Iran wisten bijvoorbeeld geeneens fatsoenlijk -alle- vorige week te lanceren raketten van de grond te krijgen. Tsja, stukje eigen technologie eraan koppelen hè.
Maar zoals ik al zei, geneesmiddelen, schone energie, een manier om je ramen snel en streeploos schoon te krijgen zonder poetsen, whatever....

Hmneh.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-07-2008 17:53 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

je haat ze echt diep he?


Je moeder.


BVT
Usericon van BVT
Posted 12-07-2008 18:14 by BVT Profiel van BVThttp://www.nototherwisespecified.nl

Ja, ik denk vroegah in zn bipsje gepakt door iemand in een jurk.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-07-2008 18:23 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 12 juli 2008 17:11 schreef Greycloak het volgende:
Niet grappig bedoeld, maar in de provincie Utrecht worden jaarlijks ongeveer evenveel uitvindingen gedaan als in de hele moslimwereld.



Dat heeft niks te maken met moslims, dat heeft te maken met het welvaartsniveau. In Afrika zijn ongetwijfeld ook minder uitvindingen gedaan dan in de provincie Utrecht, maar dat is niet omdat ze moslim zijn maar omdat er grootschalige armoede en gebrekkig tot geen onderwijs is. Dus die redenatie snijdt geen hout. In de middeleeuwen was de "moslim-wereld" heel wat verder in wetenschappelijke ontwikkeling dan het westen, en op veel door islamitische geleerden ontwikkelde methoden borduren wij heden ten dage nog voort. Maar als jij liever IV schrijft in plaats van 4 dan is dat je goed recht natuurlijk

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 12-07-2008 18:23]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-07-2008 18:23 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 12 juli 2008 17:53 schreef karnivoor het volgende:
je haat ze echt diep he?
Nee hoor, ik vind ze lachwekkend.
quote:
Op 12 juli 2008 18:14 schreef BVT het volgende:
Ja, ik denk vroegah in zn bipsje gepakt door iemand in een jurk.
Nee, ik kon vroeger al harder rennen dan je vader.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


nomad
Usericon van nomad
Posted 12-07-2008 18:24 by nomad Profiel van nomad

quote:
Op 12 juli 2008 18:23 schreef Greycloak het volgende:
Nee hoor, ik vind ze lachwekkend.Nee, ik kon vroeger al harder rennen dan je vader.




Toen ik mn vrouw leerde kennen, begon ik te zuipen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen