IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : skepsis
Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 27-07-2002 19:18 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Jullie hebben vast wel eens gehoord van die organisatie. Zij bekijken met een sceptische kijk naar allerlei zaken. Zolang het wetenschappelijk niet bewezen is, dan bestaat het dus niet (zo ongeveer zeggen ze dat). Er is zelfs een soort van encyclopedie waar alles waar sceptisch tegen aan wordt gekeken, in op is genomen.

Ik luisterde gisterennacht naar een radioprogramma via 747. Ze hadden het over Tarot en iemand van Scepsis vond dat dus grote onzin; ze hadden het onderzocht en gebleken was dat Tarot op flauwekul berust.

Nou ja, daar heb ik geen mening over, maar ik vraag me wat betreft deze organisatie wel af: zitten er überhaubt Christenen of anders gelovigen in??? Aangezien het imho ook nog nooit wetenschappelijk is bewezen dat er een God bestaat

Stof om over na te denken dus...

*edit* even titel aangepast

[Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 27-07-2002 21:15]


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-07-2002 19:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

scepsis is helemaal niks. om zulke dingen te onderzoeken moet je neutraal tegen over het onderwerp staan. scepsis wil alleen maar aantonen dat de verschijnselen niet echt zijn. alhoewel ik geen paranormale/ufo fanaat ben vind ik dat de onderwerpen serieus onderzoek verdienen(wat al snel de vraag oproep of je zulke onderwerpen wel met de huidige wetenschap goed kan onderzoeken). scep[sis zijn slechts een stel bekrompen denkers die alles nep vinden en serieus onderzoek in de weg staan.


ArieDeKnaller
Hit a girl
Usericon van ArieDeKnaller
Posted 27-07-2002 20:03 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

Die lui heten "Skepsis", zie http://www.skepsis.nl. Ik ken ze verder amper, dus of ze nou meteen bekrompen zijn en serieus onderzoek in de weg staan, weet ik niet. Een tijdje geleden was er een programma op TV (hoogstwaarschijnlijk was dat "Het Zwarte Schaap") met Rasti Rostelli (die hypno-dude) in de hoofdrol. Daar zat een kerel van Skepsis (die me wel redelijk normaal leek) die aan kwam tonen dat het gelul van Rasti Rostelli was dat hij met zijn gedachten dingen kon bewegen. Rostelli schijnt dus in zijn shows altijd een balkje overeind te zetten, met dwars daarop een dwarsbalk (die er los op ligt). Door vervolgens heel hard naar die constructie te kijken, kon Rastelli die dwarsbalk eraf laten vallen. En dat kon die gast van Skepsis dus ook. Wat bleek: Rasti Rostelli gebruikte een houten balkje waarin een buisje zat (enigszins schuin) met daarin hele visceuze motorolie (of een goedje van gelijke strekking). Dus als die balk plat op die rechtopstaande balk gelegd wordt, dan zakt de olie heel langzaam naar 1 kant, waardoor die balk eraf valt... en dit soort bedrog tonen die lui van Skepsis dus aan... en dat mag ik wel...

[Dit bericht is gewijzigd door ArieDeKnaller op 27-07-2002 20:04]


Dolf Brouwers - another dead hero


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 27-07-2002 20:39 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

ik kan die lui ook wel waarderen, en nee ik geloof niet dat er veel gelovigen lid zullen zijn, als je soms leest hoe die gasten van skepsis de bijbel aanvallen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-07-2002 21:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2002 20:03 schreef ArieDeKnaller het volgende:
... en dit soort bedrog tonen die lui van Skepsis dus aan... en dat mag ik wel...


dat mag inderdaad. maar iha ben ik niet te spreken over skepsis. maar ik heb verder skepsis niet nodig om te weten dat rostellie een nepper is


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 28-07-2002 22:19 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

jaren geleden was ik eens op een paranormale beurs met m'n broer en daar kon je ook over kolen lopen met rostelli, hij fluisterde wat in je oor en dan lukte het gewoon.(m'n broer heeft ook meegedaan, ik dus niet )

daar was ook een vent van scepsis en die beweerde dattie het zonder het praatje van rostelli ook wel kon. allemachtig, wat had die vent z'n poten verbrand , hij werd weggevoerd met een kruiwagen, later kwamen we hem nog tegen

ach ja, hoe hety nou verder zit, dat met die balk vind ik wel schandalig

edit. m'n broer had nergens last van

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 28-07-2002 22:20]


Oud Vuil.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2002 22:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Argh ... krijgen die lullen subsidie? Gaat daar me belastinggeld heen ??



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-07-2002 21:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2002 22:19 schreef webblaster wim het volgende:

daar was ook een vent van scepsis en die beweerde dattie het zonder het praatje van rostelli ook wel kon. allemachtig, wat had die vent z'n poten verbrand , hij werd weggevoerd met een kruiwagen, later kwamen we hem nog tegen


edit. m'n broer had nergens last van



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH etc. wat een afgang, vooral het kruiwagengedeelte. ik zie het al helemaal voor me.

(heeft jou broer zweetvoeten)


ArieDeKnaller
Hit a girl
Usericon van ArieDeKnaller
Posted 03-08-2002 13:22 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

Dat met die kolen doet partner in crime Emile Ratelband ook. Maar als je snel genoeg over hete kolen loopt, dan gebeurt er niets. Zowel Ratelband als Rostelli fluisteren je vanalles toe, maar Emile Ratelband zegt er iig nog bij dat hij het alleen maar zegt om je te overtuigen dat het kan (hij helpt je over een drempel heen) terwijl Rasti Rostelli doet alsof hij de magie zelve is. Als je gewoon snel genoeg loopt, dan kan je het ook thuis doen...


Dolf Brouwers - another dead hero


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 21-08-2002 21:30 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2002 19:18 schreef Sarjenka het volgende:
Jullie hebben vast wel eens gehoord van die organisatie. Zij bekijken met een sceptische kijk naar allerlei zaken. Zolang het wetenschappelijk niet bewezen is, dan bestaat het dus niet (zo ongeveer zeggen ze dat). Er is zelfs een soort van encyclopedie waar alles waar sceptisch tegen aan wordt gekeken, in op is genomen.

Ik luisterde gisterennacht naar een radioprogramma via 747. Ze hadden het over Tarot en iemand van Scepsis vond dat dus grote onzin; ze hadden het onderzocht en gebleken was dat Tarot op flauwekul berust.

Nou ja, daar heb ik geen mening over, maar ik vraag me wat betreft deze organisatie wel af: zitten er überhaubt Christenen of anders gelovigen in??? Aangezien het imho ook nog nooit wetenschappelijk is bewezen dat er een God bestaat

Stof om over na te denken dus...

*edit* even titel aangepast


Nou; ik heb de volgende mening als je gelooft dat er meer is tussen hemel en aarde dan wat TOT NU TOE bewezen is moet je ook niet overal je ogen voor sluiten. Mensen die alleen hun meningen op wetenschappelijke bewezen theorien baseren [en dus ook nergens in geloven dat niet te zien is] zijn spiritueel zeer verarmde mensen. Als wetenschappers niet meer durfden hopen, dingen die onmogelijk leken toch proberen uit te zoeken dan waren we al heel snel klaar nietwaar? Dit is wat ik ken, dit is wat klopt, dit is wat ik zie; dus ik kijk geeneens verder. Laten we vooral niet vergeten dat wetenschappers ook mensen zijn. Heel handige visie; want dat argument is overal aan te voeren zonder dat er een geldig "wetenschappelijk" antwoord op gegeven KAN worden.

Bepaalde sceptici op dit forum stellen zich ook zo op. Ik kan geen argumentatie aanvoeren die mogelijk hun visie kan wijzigen; ze zullen het moeten ervaren. En vaak hebben ze de dingen wat betreft spiritualiteit en occulte wetenschappen niet ervaren. Ze zijn slecht belezen in het onderwerp [weten dus niet waar ze over praten] - maar een flink gepeperd oordeel vellen dat wel! [Soms zelfs door grenzen van fatsoen te overschrijden].

Over Tarot; ik zie tarot net zoals I-Tjing. Ik geloof niet in de manier waarop het "magisch tot stand komt" - maar wel aan hun leidende adviesgevende taak wat betreft de individuele levenspaden. Het is een middel om je gedachten op een rij te krijgen en te anticiperen. Hoevelen van ons zitten niet angstig en verward op hun stoel niet wetend hoe ze dingen moeten aanpakken? De I-Tjing en Tarot en tevens astrologie kunnen een bepaalde gemoedsrust geven. Het zegt je niet JE MOET dittus of dattus. Wie gelooft in de fataliteit ervan neemt zichzelf bij de neus! Het is een soort berusting die je ook in religie vind. Het is precies hetzelfde als de bijbel te letterlijk nemen. Dus ongeacht of het bullshit [wetenschappelijk geconstateerd] is of niet; als je er iets aan hebt - is het dan al niet waardevol genoeg? Al is het alleen maar je gedachten op een rij krijgen?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-08-2002 21:44 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Er is idd van alles wat we nog niet gezien hebben en ik zie wetenschap als niets meer dan 'ook een geloof'. Vooral de diepten van de menselijke geest vind ik mateloos fascinerend. Maar vooralsnog vind ik de meeste occulte zaken meer met verregaand hippie-isme te maken hebben dan met iets waardevols.

Maar mensen die alles per sé op een wetenschappelijke manier moeten bekijken zijn idd wel enigszins fantasieloos.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 21-08-2002 21:48 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2002 21:44 schreef Dwaallicht het volgende:
Er is idd van alles wat we nog niet gezien hebben en ik zie wetenschap als niets meer dan 'ook een geloof'. Vooral de diepten van de menselijke geest vind ik mateloos fascinerend. Maar vooralsnog vind ik de meeste occulte zaken meer met verregaand hippie-isme te maken hebben dan met iets waardevols.

Maar mensen die alles per sé op een wetenschappelijke manier moeten bekijken zijn idd wel enigszins fantasieloos.


Of iets waardevol en nuttig is voor een persoon wordt altijd gedefinieerd door het individu. Kwestie van smaak. [Huis II; lust en onlustgevoelens kon het niet laten]

Ben het wel in grote delen met je eens.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 21-08-2002 21:55 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

K heb vorig jaar toevallig - in kader van mijn studies pers en voorlichting - een interview gedaan met één van de voorzitters van de Belgische evenknie van Skepsis *SKEPP dus* . Zal ik nog eens moeten opsnorren, dan post ik dit hier. Het meest pakkende vond ik dat die dokter vroeger zelf alternatieve geneeswijzen aanbood.
Ik vind dat ze steeds vanuit een negatief en halstarrig standpunt vertrekken als ze iets ontkrachten.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 22-08-2002 21:32]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen