IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : "Nieuwe computer aanschaf, Pentium of AMD Athlon?" [hardware, computerbouw deel II] Vorige pagina | Volgende pagina
Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 31-08-2010 20:11 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2010 20:09 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik heb geen verstand van games, maar als je het nieuwste van het nieuwste wilt spelen ben je met 800 Euro niet klaar gok ik.




Dat vermoeden had ik al. In principe hoeft het ook niet allemaal op de hoogste settings: zolang de game maar speelbaar blijft


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 31-08-2010 20:14 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Wat je in ieder geval moet hebben is de meest geavanceerde grafkaart aangezien die toch het meeste werk moet leveren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 31-08-2010 20:40 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2010 20:14 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat je in ieder geval moet hebben is de meest geavanceerde grafkaart aangezien die toch het meeste werk moet leveren.


met een kaart van rond de 200 euro kom je een heel eind. Het gaat om de combinatie met mobo, processor, werkgeheugen. Het heeft geen zin een kaart van 500 euro te laten samenwerken met een prut mobo en processor.

edit: kan nog veel goedkoper zie ik.., maar voor 1000 euro heb je al een topsysteempje. Zonder SSD dat wel..

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 31-08-2010 21:01]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-08-2010 23:44 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2010 20:40 schreef Spirit In Black het volgende:
met een kaart van rond de 200 euro kom je een heel eind. Het gaat om de combinatie met mobo, processor, werkgeheugen. Het heeft geen zin een kaart van 500 euro te laten samenwerken met een prut mobo en processor.

+1

Die overdreven focus op de GPU's is alleen goed voor de GPU-boeren
quote:
edit: kan nog veel goedkoper zie ik.., maar voor 1000 euro heb je al een topsysteempje. Zonder SSD dat wel..

Voor 1000 euro kun je sowieso een systeem in elkaar klussen wat de huidige games en de games in de nabije toekomst meer dan prima aankan. Exclusief monitor, toetsenbord, muis en boxen dan. Nou ja, in ieder geval exclusief monitor.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 31-08-2010 23:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Kijk vooral ff op de best buy guides op tweakers.net.

Die samengestelde systemen zijn trouwens voor n00bs, dat doe je natuurlijk gewoon zelf (is ook goedkoper). De kwalificatie "buitengewoon onhandig" is een eufemisme, als je mijn zelfbouw-kwaliteiten omschrijft, maar zelfs mij lukt het.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 31-08-2010 23:48 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Hier dan maar even pimpen met m'n nieuwe werk laptop:

quad core i7
8 gb ram
250 gb ssd
500 gb 7200 rpm disk
1 gb ati firepro
full hd scherm
usb 3
esata
genoeg batterij voor 3 tot 5 uur werken

erg prettig mag ik wel zeggen


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-08-2010 23:49 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2010 19:55 schreef Svartekunst het volgende:
Ik ben op zoek naar een desktop ter vervanging van mijn huidige laptop, alleen ik zie door de bomen onderhand het bos niet meer. Ik wil graag een desktop waarmee ik kan gamen (niet intensief), en zaken als internet, muziek luisteren, downloaden enz. kan doen. Ik heb een budget van ong. 800 euro.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende systemen:

http://www.alternate.nl/html/product/PC-Systemen_Complete_Systemen_Gaming_met_besturingssysteem/ALTERNATE/Mercurius_P040/462547/?

http://www.alternate.nl/html/product/PC-Systemen_Complete_Systemen_Gaming_met_besturingssysteem/ALTERNATE/Neptunus_P040/462559/?

Voldoen deze systemen volgens jullie een beetje aan mijn eisen? Zo nee, welke systemen zouden jullie me dan aanraden die binnen mijn budget vallen?

Ik vind Tweakers altijd wel een mooi beginpunt: http://tweakers.net/reviews/1732/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-juli-2010.html

Hun 1200 euro gamesysteem van die maand is met monitor en alles, zonder kom je onder de 1000 euro. Moet je nog even kijken of je dat ook inclusief verzending voor elkaar krijgt, maar als je een beetje slim winkelt en misschien wat kleine aanpassingen doet kan het wel onder de 1000 blijven.

Ohja, alternate kan voor losse componenten nog weleens prijzig zijn. Meeste shops hebben dat, trouwens. Wat dat betreft is je aankoop spreiden over verschillende shops en hetzelf in elkaar zetten mogelijk een stuk goedkoper. En als je de tijd hebt (zeg, 3 a 4 weken) zou ik proberen dingen als een GPU uit de VS te laten komen (eBay). Dat kan je ook veel geld besparen.

edit: sorry ongeveer 800 is geen 1000 Dan moet je dat andere systeem hebben (die van 800 dus), daar de monitor e.d. uitgooien en kijken hoe je dat nog wat op kan pimpen Veel lezen over goede hardwarecombinaties.

En M. was me voor met het Tweakers-advies, ik voel me net Vargen

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 31-08-2010 23:50]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 31-08-2010 23:56 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

volgens die juni tweakers best guide heb je dus voor 1000 euro een high end systeem zonder rand apparatuur! Dat zei ik en ik zeg doen! Is overigens nog steeds zonder SSD...

edit: maar neem aub geen Ati video..., waarom is iedereen daar zo positief over? Ik heb het ook, zo'n X2, maar ben er niet echt over te spreken al zijn de prestaties nog best oke. Was overigens ook op aanraden van Tweakers, net als nu... Gewoon nVidia knalkaart erin.

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 31-08-2010 23:58]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-09-2010 9:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Die dan na een half jaar doorbrand (2x gebeurd hier)


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-09-2010 9:23 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Zowel met Nvidia als Ati heb je kans op bagger. Ik weet niet of die kansen echt verschillend zijn, maar denk dat het erg dicht bij elkaar ligt. Het hangt ook af van of je een kaart van die 2 zelf hebt of van een andere fabrikant die 'slechts' hun GPU gebruikt. Er kan redelijk wat variatie in kwaliteit en stabiliteit zijn (waarbij ze ook beter kunnen zijn dan van de GPU-fabrikant zelf, natuurlijk), afhankelijk van wat voor 'extra's' de fabrikant ermee doet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


devil
I'm looking for beer!
Usericon van devil
Posted 01-09-2010 10:26 by devil Wijzig reactieProfiel van devilQuote dit bericht

Als je er voor zorgt dat je videokaarten gekoeld worden heb je nergens last van. Goede koeling in een computer is erg belangrijk


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 01-09-2010 10:32 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2010 9:19 schreef Jenje het volgende:
Die dan na een half jaar doorbrand (2x gebeurd hier)


nee, dat niet. Zitten twee fans op, heeft ook behoorlijk duit gekost twee jaar geleden, 375..als ik me niet vergis.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 01-09-2010 11:00 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Jenje heeft het over de nVidia kaarten...

De kaarten met de beruchte G80/G92 chipset staan bijv. bekend om onder andere het brakke soldeersel waardoor die kaarten na een tijd bij bosjes doodgaan. De enige oplossing om zo'n kaart weer werkende te krijgen is om 'em te bakken in je oven, letterlijk... lees dit maar eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1367618/0

Mijn 8600GT kwam er compleet gesmolten uit toen ik m'n nieuwe videokaart dit jaar installeerde. Vervolgens hebben ze de G80 door"ontwikkeld" en doorverkocht onder het mom van de nieuwe G92 chipset maar ook hier gebeurde hetzelfde weer..

nVidia heeft pas bij de onlangs geïntroduceerde GTX460 weer een echt goede kaart op de markt gezet (prijs/prestatie, stroomverbruik, hitteontwikkeling).

De GTX480 mag dan de snelste kaart op dit moment zijn, dat ding word enorm warm, verbruik waanzinnig veel stroom en is verschrikkelijk duur. Een no-go dus.

Daarom slaat dit

quote:
Op 31 augustus 2010 23:56 schreef Spirit In Black het volgende:edit: maar neem aub geen Ati video..., waarom is iedereen daar zo positief over? Ik heb het ook, zo'n X2, maar ben er niet echt over te spreken al zijn de prestaties nog best oke. Was overigens ook op aanraden van Tweakers, net als nu... Gewoon nVidia knalkaart erin.


helemaal nergens op.

Ati heeft sinds de introductie van de 48xx/5xxx serie de kroon nog altijd in handen.
Voordeel van nVidia's is echter dat ze Physx en CUDA ondersteunen en betere driverondersteuning hebben.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-09-2010 11:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2010 11:00 schreef Metalhead22 het volgende:
De kaarten met de beruchte G80/G92 chipset staan bijv. bekend om onder andere het brakke soldeersel waardoor die kaarten na een tijd bij bosjes doodgaan.

Kaarten van Nvidia zelf, bedoel je? Ik heb een XFX 9800GTX Black Edition en volgens mij doet XFX juist z'n best om binnen die serie zeer stabiele en solide kaarten te leveren.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 01-09-2010 11:14 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Apple.

Klaar!


Ja hoor...


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 01-09-2010 11:16 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Een reference kaart van nVidia zelf of een kaart van een nVidia partner hebben precies dezelfde chipset
Daar kan namelijk niet aan gesleuteld worden.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-09-2010 11:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2010 11:16 schreef Metalhead22 het volgende:
Een reference kaart van nVidia zelf of een kaart van een nVidia partner hebben precies dezelfde chipset
Daar kan namelijk niet aan gesleuteld worden.

Ja, maar het brakke soldeersel wordt niet door Nvidia aan iedereen meegegeven

XFX maakt ook non-reference kaarten en volgens mij zijn de BE en hun andere overclocked kaarten dat sowieso.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 01-09-2010 11:34 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 1 september 2010 11:22 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, maar het brakke soldeersel wordt niet door Nvidia aan iedereen meegegeven

XFX maakt ook non-reference kaarten en volgens mij zijn de BE en hun andere overclocked kaarten dat sowieso.


Blijkbaar deden ze dat wel, want die problemen komen bij alle kaarten uit die serie voor, ongeacht de fabrikant.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-09-2010 11:40 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2010 11:34 schreef Metalhead22 het volgende:
Blijkbaar deden ze dat wel, want die problemen komen bij alle kaarten uit die serie voor, ongeacht de fabrikant.

Geloof ik niet. Ik zou graag wat artikelen zien Ik geloof best dat er veel fabrikanten last van hebben, zeker als die chips zelf veel warmte ontwikkelen, maar alle fabrikanten met alle kaarten? Nee. Zeker niet de OC-kaarten van XFX, die maken me toch een productie- en testproces mee.

Ik vind er nu geen duidelijke dingen over. Alleen dat er met de 8-serie problemen waren, maar daar maken ze niet duidelijk of het aan de kaart of aan de chipset zelf ligt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 01-09-2010 12:06 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 1 september 2010 11:40 schreef ZelThoR het volgende:
Geloof ik niet. Ik zou graag wat artikelen zien Ik geloof best dat er veel fabrikanten last van hebben, zeker als die chips zelf veel warmte ontwikkelen, maar alle fabrikanten met alle kaarten? Nee. Zeker niet de OC-kaarten van XFX, die maken me toch een productie- en testproces mee.



Dan geloof je het niet.

Waarom denk jij dat een XFX géén problemen zou kunnen hebben en een Gainward, Pallit of weet ik veel wat, wel?
Wat is er zo superieur aan het testproces OC kaarten van XFX?
Er zijn genoeg kaarten uit die series die het wél naar behoren doen, OC-versies of niet, maar het frequent doodgaan van zulke kaarten is een alom bekend probleem en dat in twijfel trekken vind ik dan weer typisch ZelThor-ish

Denk maar niet dat een OC-versie van een kaart een compleet verschillende architectuur heeft dan de stock versie er van. Een andere koeler, soms zelfs een wijziging in de PCB. Maar de basis van zo'n kaart is en blijft diezelfde chipset en dat is hier boosdoener.


Als ik een oven heb ga ik mijn 8600GT ook eens proberen te bakken

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 01-09-2010 12:07]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-09-2010 12:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2010 12:06 schreef Metalhead22 het volgende:
Dan geloof je het niet.

Waarom denk jij dat een XFX géén problemen zou kunnen hebben en een Gainward, Pallit of weet ik veel wat, wel?
Wat is er zo superieur aan het testproces OC kaarten van XFX?
Er zijn genoeg kaarten uit die series die het wél naar behoren doen, OC-versies of niet, maar het frequent doodgaan van zulke kaarten is een alom bekend probleem en dat in twijfel trekken vind ik dan weer typisch ZelThor-ish

Kom op, zeg Ik vraag toch om meer informatie van je? Dat is niet voor niets, hé! Dat is omdat ik nu voor het eerst hoor dat het een alom bekend probleem is en ik alleen van de 8-serie kan vinden dat er zulke problemen waren. En dan werd het me nog niet duidelijk of het aan de chips of aan de kaarten zelf lag. Fijn van je dat je -om onduidelijke redenen- niet op oprechte vragen antwoord wil geven

Dus, meer info, a.u.b.
quote:
Denk maar niet

Wat een belerende toon
quote:
dat een OC-versie van een kaart een compleet verschillende architectuur heeft dan de stock versie er van. Een andere koeler, soms zelfs een wijziging in de PCB. Maar de basis van zo'n kaart is en blijft diezelfde chipset en dat is hier boosdoener.

Maar ligt het dan aan het soldeersel in de chips, of? Disclaimer: ik weet het niet, dus ik stel je er een vraag over.
quote:
Als ik een oven heb ga ik mijn 8600GT ook eens proberen te bakken

Hehehe, ben benieuwd

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 01-09-2010 12:30]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 01-09-2010 12:58 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2010 11:14 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Apple.

Klaar!


fail in deze


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 01-09-2010 13:05 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2010 11:00 schreef Metalhead22 het volgende:
Jenje heeft het over de nVidia kaarten...

Daarom slaat dit



helemaal nergens op.

Ati heeft sinds de introductie van de 48xx/5xxx serie de kroon nog altijd in handen.
Voordeel van nVidia's is echter dat ze Physx en CUDA ondersteunen en betere driverondersteuning hebben.


qua cijfers en prijs/kwaliteit verhouding wint Ati vaak van nVidia, is meer gevoelskwestie. Komt ook door het gezeik met GTA IV. Had de pc net, de game ook, maar Ati ondersteunde deze game erg slecht. Bij nVidia geen probleem. Was nogal een baalmoment.... Alle andere games voldoet de kaart op zich prima. Is overigens ATI Radeon HD 3850X2, is ook toe aan een update.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 01-09-2010 13:13 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 1 september 2010 12:21 schreef ZelThoR het volgende:
*verhaal*


Sorry, ik had niet door dat je nadrukkelijk naar de 9-serie verwees, hehe.

http://www.engadget.com/2008/08/12/nvidia-g92-and-g94-gpus-failing-too/

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1038400/nvidia-g92s-g94-reportedly

Over de voorgaande chipset:
Some chips of the GeForce 8 series (concretely those from the G84 and G86 series) may suffer from an overheating problem. NVIDIA states this issue should not affect many chips,[38] whereas others assert that all of the chips in these series are potentially affected.[38] NVIDIA CEO Jen-Hsun Huang and CFO Marvin Burkett were involved in a lawsuit filed on September 9, 2008 alleging that their knowledge of the flaw, and their intent to hide it, resulted in NVIDIA losing 31% on the stock markets.[39]

The reason for the high failure rate was because of faulty solder material; when the GPU heated up and then cooled over its use, particularly when used in GPU intensive operations like games, the solder would become soft when hot, and when cool, that solder would crack, causing failure in the 8600M GT, 8600M GS, 8400M GT, and 8400M GS cards. It is widely acknowledged that these cards have a universal design flaw. It has also been speculated that mobile cards prior to the GeForce 8M series like the GeForce Go 7600 and earlier also have this design flaw, although it has not been proven.






[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 01-09-2010 13:15]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-09-2010 13:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2010 13:13 schreef Metalhead22 het volgende:
Sorry, ik had niet door dat je nadrukkelijk naar de 9-serie verwees, hehe.


quote:
http://www.engadget.com/2008/08/12/nvidia-g92-and-g94-gpus-failing-too/

Ik ga eens even lezen, dank!

Hmmm, niet heel overtuigend, maar zal wel iets niet in de haak zijn, inderdaad Vraag me af over wat voor percentages het gaat, en hoe die voor Ati zijn (vast lager, maar hoeveel?).
quote:
Over de voorgaande chipset:
Some chips of the GeForce 8 series (concretely those from the G84 and G86 series) may suffer from an overheating problem. NVIDIA states this issue should not affect many chips,[38] whereas others assert that all of the chips in these series are potentially affected.[38] NVIDIA CEO Jen-Hsun Huang and CFO Marvin Burkett were involved in a lawsuit filed on September 9, 2008 alleging that their knowledge of the flaw, and their intent to hide it, resulted in NVIDIA losing 31% on the stock markets.[39]

The reason for the high failure rate was because of faulty solder material; when the GPU heated up and then cooled over its use, particularly when used in GPU intensive operations like games, the solder would become soft when hot, and when cool, that solder would crack, causing failure in the 8600M GT, 8600M GS, 8400M GT, and 8400M GS cards. It is widely acknowledged that these cards have a universal design flaw. It has also been speculated that mobile cards prior to the GeForce 8M series like the GeForce Go 7600 and earlier also have this design flaw, although it has not been proven.



Ja, dat stukje had ik ook gevonden. Alleen zijn ze daar ietwat onduidelijk Ze beginnen over de chipset, het is duidelijk dat die tot overdreven hitte leidt. Even kijken of ik het verder snap...

Daarna beginnen ze over "the failure rate", die was eerder niet genoemd dus het is me niet duidelijk waar die naar verwijst, die door het soldeersel komt. Dan hebben ze het over de GPU die warmer en kouder wordt en daarmee het soldeersel aantast. Logisch, maar wélk soldeersel? Daarna hebben ze het er over dat de kaarten een design flaw hebben. Dus het kapot gaan van soldeersel op de kaart door de te hete chip had voorkomen kunnen worden door de kaarten slimmer in te delen (ook logisch).

Zoiets?

Blijft de vraag wie dat allemaal vergeten is te doen en voor welke kaart-series, maar je punt dat het een chipset-serie is waar je mee op moet passen staat absoluut


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen