IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : "Nieuwe computer aanschaf, Pentium of AMD Athlon?" [hardware, computerbouw deel II] Vorige pagina | Volgende pagina
Lalena
Usericon van Lalena
Posted 04-08-2011 23:36 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2011 21:59 schreef Teneighty het volgende:
Incidenten eh?


Jack Blue: ik heb o.a. acer staan hier nooit problemen, ken veel mensen met acer laptops nooit poroblemen. misschien had de fabrieks arbeider die jenjes pc maakte een slechte dag...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-08-2011 23:59 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Of incidentieel geen problemen...


Ik zou toch liever wat meer geld uitgeven voor een Asus, Toshiba of Dell laptop.


 


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 05-08-2011 9:32 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2011 22:00 schreef Jenje het volgende:
De smoes van supportafdelingen

Tja, ik ken dat. Live with it.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 05-08-2011 9:33 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

i feel your pain, heb zelf ook o.a. toshiba staan en erg tevreden.

Vriend van me heeft zo'n alternate laptop. niet duur, vraag mij af hoe lang die meegaat.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-01-2012 13:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2008 15:43 schreef ZelThoR het volgende:
Nieuwe PC/rib uit het lijf

Kast: Cooler Master Cosmos 1000 (monsterlijk vette kast)
Voeding: Tagan BZ 600W (modulair )
Mobo: Asus P5E (redelijk up-to-date, prima ding)

Processor: Intel Duo E8400
Videokaart: XFX Geforce 9800GTX Black Edition ()
Geheugen: Corsair DDR2 2GB 1066Mhz Dominator EPP (Twin)

CPU koeler: Zalman CNPS9500 AT
Extra case fan: Scytche S-Flex (redelijk standaard)

Harde schijven: 2 keer Samsung Spinpoint T166 á 500GB voor opslag, 1 keer Seagate Barracuda 250 GB voor besturingssysteem, cache, programma installaties

Nu nog het geheugen daadwerkelijk binnenkrijgen en ik kan er echt mee aan de slag :') In ieder geval al een leuk stukje installatiewerk en cable management erop zitten. De mount van de CPU-koeler paste er net nog op, zit precies tegen de heatsink die volgens mij op de CPU-voltregelaar zit, irritant...

quote:
Op 25 juni 2008 16:10 schreef ZelThoR het volgende:
Rond de 1150 geloof ik. Eigenlijk vond ik dat teveel, maar uiteindelijk is het wel waard. Ik plan wel er minstens weer 5 jaar mee te doen

Hmmm, deze zomer is het 4 jaar geleden, misschien is dat ook wel genoeg

Alleen problemen gehad met het geheugen, vrij snel al bleek een strip te falen en die heeft daardoor ook dingen die weggeschreven werden naar de HDD fiks verneukt --> helaas XP moeten herinstalleren. Toen wel meteen naar 4 GB (3 1/4 ) geupgrade.

Al met al toch netjes, relaxed


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-03-2012 18:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2012 13:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Hmmm, deze zomer is het 4 jaar geleden, misschien is dat ook wel genoeg

Alleen problemen gehad met het geheugen, vrij snel al bleek een strip te falen en die heeft daardoor ook dingen die weggeschreven werden naar de HDD fiks verneukt --> helaas XP moeten herinstalleren. Toen wel meteen naar 4 GB (3 1/4 ) geupgrade.

Al met al toch netjes, relaxed

Ja, leuk, fuck: word ik mooi door de realiteit ingehaald

Waarschijnlijk heeft de grafische kaart een tik gehad: rare artefacts en krijg de drivers niet meer goed aan de praat. Nu kiezen of ik alleen dat vervang, of mobo, cpu, geheugen en eventueel HDD ook meeneem. Bah

edit:

Zit er ernstig aan te denken om mijn grafische kaart even in de oven te mikken en hem daarmee te repareren. Is heus niet raar: http://www.addictivetips.com/hardware/fix-your-graphics-card-by-baking-in-oven/

Metalhead22 had het hier geloof ik een tijd geleden ook over. Een vriend van me heeft hiermee succesvol de kaart weer in orde gekregen. En ach, kapot is het toch al

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 26-03-2012 22:59]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-03-2012 18:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



Daar gaat 'ie dan!


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-03-2012 20:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Oh is dat om de solderingen weer wat beter te krijgen?

Heb ook mn baselementen eens gemaakt door ze in kokend water te leggen. Blijkbaar gaan electronica en koken goed samen, binnenkort mn batterijen opladen in de magnetron en rekenmachine frituren.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 27-03-2012 20:05]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-03-2012 20:18 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Vervolgens kortsluiting op de mobo, kun je die ook gaan braden! Beetje paprika- of chilipoeder erover schijnt de boel wat pittiger te maken.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-03-2012 20:23 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2012 20:03 schreef ElitE het volgende:
Oh is dat om de solderingen weer wat beter te krijgen?

Heb ook mn baselementen eens gemaakt door ze in kokend water te leggen. Blijkbaar gaan electronica en koken goed samen, binnenkort mn batterijen opladen in de magnetron en rekenmachine frituren.

Bij ieder ander zou ik denken "geintje" maar bij jou weet ik dat nooit


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-03-2012 20:48 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

haha goedzo

Nee mn baselementen heb ik echt gemaakt met kokend water. ze waren microfonisch en door de was die erin zit opnieuw te smelten en uit te laten harden verhelp je dat.

Dat laatste zijn dingen die je maar beter niet kunt doen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-03-2012 23:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2012 20:03 schreef ElitE het volgende:
Oh is dat om de solderingen weer wat beter te krijgen?

Heb ook mn baselementen eens gemaakt door ze in kokend water te leggen. Blijkbaar gaan electronica en koken goed samen, binnenkort mn batterijen opladen in de magnetron en rekenmachine frituren.

Ja, solderingen beter krijgen. Door de vele hittewisselingen krimpt en zet die kaart veel uit, daardoor komt er spanning op de printplaat en dus ook op de solderingen. Die barsten daardoor wat. Door te verhitten smelt je het weer wat, bij het stollen wordt het weer een netjes geheel. In theorie dan

Heb de boel vier uur geleden er weer in gegooid, en nog even laten staan omdat ik moest repeteren. Net weer opgestart, daarbij geen artefacts waar ze eerder wel waren. Nu de drivers weer aan het installeren, als die goed werken is dat weer een stapje verder. Als het dan ook onder stress houdt, is het gelukt!

Fingers crossed.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-03-2012 23:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

BOOYAKAA!

Drivers werken weer goed, Skyrim doet het gewoon en als het nu allemaal ook langer dan vandaag blijft werken is het dan denk ik toch echt gelukt

Fukcing geweldig.

Later fotoverslag!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-03-2012 23:50 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

wat voor een kaart is het eigenlijk?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-03-2012 23:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2012 23:50 schreef Spirit In Black het volgende:
wat voor een kaart is het eigenlijk?

XFX PVT98FYDBU GeForce 9800 GTX Black Edition 512MB. XFX maakt overclocked versies van standaard kaarten, dit was het vlaggeschip van hun overclocked versies van de 9800GTX.

Halverwege 2008 gekocht.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-03-2012 23:58 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

de moeite waard dus nog? Heb al vier jaar 1024 MB crossfire, doet ook nog prima overigens, maar d'r komt wel een andere pc...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-03-2012 0:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 maart 2012 23:58 schreef Spirit In Black het volgende:
de moeite waard dus nog? Heb al vier jaar 1024 MB crossfire, doet ook nog prima overigens, maar d'r komt wel een andere pc...

De moeite waard, tsja. Ik had gepland het na 4 jaar af te schrijven, misschien later zelfs. Zit nu op een ruime 3,5 jaar, dus het was niet erg geweest als het mislukt was. Maar goed, anders had ik nu een upgrade van in ieder geval mobo, cpu, gpu en geheugen gedaan. Misschien HDD (solid state) ook nog. Dat was toch een forse investering geweest, en ik moet ook nog een aantal andere forse investeringen doen dus ik vind het wel even best zo

Bij elkaar heeft het me effectief 2 uur tijd gekost en 5 euro ofzo (koelpasta en 96% alcohol), dus dat valt ook allemaal wel mee

edit: en met die kaart kan ik nog redelijk meekomen qua graphics, dus wat dat betreft ook de moeite waard.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 28-03-2012 0:04]


Quis moderabat ipsos moderatores?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 28-03-2012 0:10 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2008 15:17 schreef ZelThoR het volgende:
Wat metalhead22 zei. In het Control Panel / Configuratiescherm de Region and Language Settings openen. Dan Languages --> Details. Onder language bar je language bar uitschakelen, bij key-settings de snel toetsen voor switchen uitschakelen. Dan de combinatie van taal/toetsenbord kiezen die je wil onder default en onder installed services. Afsluiten met OK, weer openen (details), de dingen die je niet gebruikt wegknikkeren.


Bedankt nog.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-03-2012 0:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-03-2012 9:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Computer.


Binnenkant.


De tools!


De kaart.


Opengewerkt.


Grotendeels stofvrij, nu tijd voor alcohol!


Close-up van de GPU, zit nu nog een klein beetje koelpasta op.


Nu is dat ook weg.


Pretentieus shot tussendoor


Kaart in het aluminium bootje, close-up van een aluminium balletje die de kaart recht houdt.


Hele boot.


Nogmaals.


In de oven. Ja, mag schoner


In de oven. 200 graden, 10 minuten!

Bijna klaar!


Afkoelen.


Papieren stickers vrijwel 100% intact, heel klein beetje bruin geworden.


Bovenste deel van de kaart voor het schoonmaken.


Alle delen voor het in elkaar zetten. Tijd voor koelpasta!


En de boel weer in elkaar


VICTORY!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 28-03-2012 18:43]


Quis moderabat ipsos moderatores?


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 13-04-2012 20:21 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl



"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 14-04-2012 12:35 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 27 maart 2012 23:49 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
BOOYAKAA!

Drivers werken weer goed, Skyrim doet het gewoon en als het nu allemaal ook langer dan vandaag blijft werken is het dan denk ik toch echt gelukt

Fukcing geweldig.

Later fotoverslag!


Hehe, het werkt ook nog hè. Ik had de moeite niet meer genomen met zo'n oud ding, eerlijk gezegd

Ik ben nog steeds supertevreden met mijn bak. Volledig opgestart in 12 seconden en mijn GTX 570 DirectCU II is beestig

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 14-04-2012 12:38]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-04-2012 20:49 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik denk nog niet na over een nieuwe pc, is ook nog niet nodig, blijkbaar. Ik kan alles spelen met alles op high, tot nog toe. En dat met een intel core 2 quad cpu@2.40ghz, 2 gig intern geheugen en m'n nvidea geforce gts 250 met 1 gig. Die videokaart is wat nieuwer, maar die pc heb ik alweer jaren. Goeie koop, destijds.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 14-04-2012 20:49]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-05-2012 19:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

haha schitterend, Externe harde schijf heeft het net weer begeven

2 terra weg...manmanman...

ach , ik word het stilaan echt gewoon. Ik koop geen nieuwe meer, echt brol. online opslaan zal het worden...

hoeveel honderden euros ik al uitgegeven heb aan die brol van WD en Toshiba, ik weet het zelfs niet meer

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 07-05-2012 19:46]


signature


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 07-05-2012 19:55 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2012 19:46 schreef Hypnos het volgende:
haha schitterend, Externe harde schijf heeft het net weer begeven

2 terra weg...manmanman...

ach , ik word het stilaan echt gewoon. Ik koop geen nieuwe meer, echt brol. online opslaan zal het worden...

hoeveel honderden euros ik al uitgegeven heb aan die brol van WD en Toshiba, ik weet het zelfs niet meer
Ik betwijfel of het dan wel echt aan de hardeschijven zelf ligt. Misschien is er iets met de software die je gebruikt of laat je ze te veel bewegen? Mijn WD 1TB doet het al jaren zonder problemen en ik schrijf/wis regelmatig tientallen GB's.


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen