IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : "Nieuwe computer aanschaf, Pentium of AMD Athlon?" [hardware, computerbouw deel II] Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-05-2012 20:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik schrijf dagelijks een 20tal gig over. Ja, ze bewegen soms wel eens als ik ze verschuif en ze liggen constant aan, maar moeten ze daarom kapot gaan? Als dat het geval is, bestaan er dan geen harde schijven die je bij wijze van spreken mag laten vallen zonder dat ze meteen volledig blanco zijn?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-05-2012 20:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

weet er echt niemand of er niets anders bestaat dan die fragiele bakken?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-05-2012 20:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

waarom kun je eigenlijk niet gewoon een harde schijf van 2 terra in je vaste PC steken?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-05-2012 20:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2012 20:00 schreef Hypnos het volgende:
ik schrijf dagelijks een 20tal gig over. Ja, ze bewegen soms wel eens als ik ze verschuif en ze liggen constant aan, maar moeten ze daarom kapot gaan? Als dat het geval is, bestaan er dan geen harde schijven die je bij wijze van spreken mag laten vallen zonder dat ze meteen volledig blanco zijn?

Bewegen van schijven die aanstaan of nog erger schijven die op dat moment geschreven of gelezen worden is hét recept voor ze slopen, ja. Vergelijk het met een platenspeler waar je aan gaat rammelen terwijl de naald op het vinyl zit Pro-tip: niet bewegen als ze aanstaan, niet de hele tijd aan laten staan.

SSD-schijven zijn wel bewegingsproof, maar veel te duur voor dataopslag.
quote:
Op 7 mei 2012 20:15 schreef Hypnos het volgende:
waarom kun je eigenlijk niet gewoon een harde schijf van 2 terra in je vaste PC steken?

Hoezo kan dat niet, mafketel

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-05-2012 20:18]


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-05-2012 20:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2012 20:16 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Bewegen van schijven die aanstaan of nog erger schijven die op dat moment geschreven of gelezen worden is hét recept voor ze slopen, ja. Pro-tip: niet bewegen als ze aanstaan, niet de hele tijd aan laten staan.




quote:
SSD-schijven zijn wel bewegingsproof, maar veel te duur voor dataopslag.



dat moet ik hebben, kan me niet schelen als het 500 euro kost
quote:

Hoezo kan dat niet, mafketel


waarom doen mensen dat dan niet?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-05-2012 20:20 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2012 20:18 schreef Hypnos het volgende:
dat moet ik hebben, kan me niet schelen als het 500 euro kost

Als je nou mijn tip opvolgt en het geld wat je daarmee bespaart naar mij overmaakt
quote:

waarom doen mensen dat dan niet?

Hoe kom je erbij dat mensen dat niet doen?


I wish I was a butterfly


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 07-05-2012 20:21 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2012 20:18 schreef Hypnos het volgende:
dat moet ik hebben, kan me niet schelen als het 500 euro kost
Voor een SSD van 2TB (of zelfs 1TB ) ben je veel meer dan dat bedrag kwijt. Die zijn dan ook niet voor consumenten bedoeld.
quote:
Op 7 mei 2012 20:18 schreef Hypnos het volgende:
waarom doen mensen dat dan niet?
Dat doen mensen wel.

edit: te laat

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 07-05-2012 20:22]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-05-2012 20:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2012 20:20 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Als je nou mijn tip opvolgt en het geld wat je daarmee bespaart naar mij overmaakt



pffff no way, ik zit echt niet te basketten met die dingen en toch zijn er al 5 naar de kloten. Echt niet

quote:

Hoe kom je erbij dat mensen dat niet doen?


omdat er zo keiveel externe harde schijven verkocht worden


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-05-2012 20:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2012 20:21 schreef Helvete het volgende:
Voor een SSD van 2TB (of zelfs 1TB ) ben je veel meer dan dat bedrag kwijt. Die zijn dan ook niet voor consumenten bedoeld.




500 euro? kan me echt echt niet schelen, de laatste twee jaar al een docking station, twee SATA's en een 2 TB kapot, kost meer dan 500 euro



signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-05-2012 20:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2012 20:22 schreef Hypnos het volgende:
pffff no way, ik zit echt niet te basketten met die dingen en toch zijn er al 5 naar de kloten. Echt niet

Nou 20 gig per dag schrijven is nogal wat punishment, daarnaast voortdurend aanhebben én bewegen is een prima manier om die dingen snel te laten slijten. Misschien is je stroomvoorziening ook nog een beetje instabiel, of worden ze erg warm et cetera. Maar gezien wat je hier post is het puur de manier waarop je ze gebruikt waardoor ze falen.
quote:
omdat er zo keiveel externe harde schijven verkocht worden

Dus? Er wordt keiveel Justin Bieber verkocht en toch kopen wij metal
quote:
Op 7 mei 2012 20:24 schreef Hypnos het volgende:
500 euro? kan me echt echt niet schelen, de laatste twee jaar al een docking station, twee SATA's en een 2 TB kapot, kost meer dan 500 euro



Veel plezier: http://tweakers.net/pricewatch/cat/674/solid-state-drives.html

De goedkoopste 1TB is 355 euro

Of koop gewoon een grote interne en een even grote externe. De externe alleen maar gebruiken om een keer per week/maand de intern te back-uppen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-05-2012 20:28]


I wish I was a butterfly


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 07-05-2012 20:29 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2012 20:24 schreef Hypnos het volgende:
500 euro? kan me echt echt niet schelen, de laatste twee jaar al een docking station, twee SATA's en een 2 TB kapot, kost meer dan 500 euro
Hier (link) een overzichtje van een aantal SSD's van 512GB. Veel zijn er rond de €500.
quote:
Op 7 mei 2012 20:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
De goedkoopste 1TB is 355 euro
Dat is een 100GB SSD + 1TB HDD.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 07-05-2012 20:30]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-05-2012 20:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

die dingen zijn echt duur ja... en zijn die dan zoveel betrouwbaarder eigenlijk?

misschien moet ik inderdaad 2 extra interne harde schijven en een externe van 2 terra of zo kopen. spreiden en hopen dat het niet kapot gaat. Waar blijft die online opslag toch........


pfff... wordt weer kostelijk zo


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-05-2012 20:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2012 20:29 schreef Helvete het volgende:
Dat is een 100GB SSD + 1TB HDD.

Vond het al wat goedkoop, maar te lui


I wish I was a butterfly


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 07-05-2012 21:28 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Een SSD is wel energiezuiniger dan een conventionele HD.

Maar 2TB kan makkelijk in je PC. Echter zijn sinds de watersnood in Azie de prijzen nog steeds aan de hoge kant ondanks dat ze al weer aan het zakken zijn (net als het waterpeil daar ).

Maar je kunt dus ook gewoon een 2TB schijf in je pc toevoegen als je dat wilt.

Ik neem tenminste aan dat je je pc-kast niet door de kamer schuift.


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-05-2012 21:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 mei 2012 20:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nou 20 gig per dag schrijven is nogal wat punishment, daarnaast voortdurend aanhebben én bewegen is een prima manier om die dingen snel te laten slijten. Misschien is je stroomvoorziening ook nog een beetje instabiel, of worden ze erg warm et cetera. Maar gezien wat je hier post is het puur de manier waarop je ze gebruikt waardoor ze falen.

Dus? Er wordt keiveel Justin Bieber verkocht en toch kopen wij metal

Veel plezier: http://tweakers.net/pricewatch/cat/674/solid-state-drives.html

De goedkoopste 1TB is 355 euro

Of koop gewoon een grote interne en een even grote externe. De externe alleen maar gebruiken om een keer per week/maand de intern te back-uppen.

Ach zo erg is het ook weer neit met die harde schijven, ik heb lange tijd mn laptop gewoon gebruikt als MP3 speler, beetje lastig bedienen en korte afspeel tijd maar het ging best. Zelfs als de ventilator niet goed kan aanzuigen. Dat ding ging toch al 2,5 jaar mee zonder enkele problemen tot mn hond vond dat er water overheen moest. Heb ook al 5 jaar een harde schijf die minster 10 keer uitelkaar is geflikkerd tijdens spelen en waar ik vaak genoeg mee bewogen heb terwijl hij draaide.

Tja het slijt wel harder maar genoeg schijven die behoorlijk wat kunnen hebben.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 08-05-2012 1:56 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

@Hypnos - Misschien eens RAID overwegen?

Genoeg mainboards die het standaard ondersteunen, en anders is een losse interface kaart ook niet zo gek duur.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 08-05-2012 8:42 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Ik begin eerder te denken aan aardingsproblemen of statische electriciteit waardoor het mis gaat bij Bart.



 


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-05-2012 8:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Of de HD niet vasthouden tijdens rukken?


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 08-05-2012 8:49 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 8 mei 2012 8:48 schreef Jenje het volgende:
Of de HD niet vasthouden tijdens rukken?
Goede bijdrage.

http://news.softpedia.com/news/HDD-Crisis-Was-Fake-Seagate-and-Western-Digital-Post-Big-Profits-266676.shtml


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-05-2012 9:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dank je!

Heb een WD externe HD, doet het al 2 jaar top. Niks mis mee.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 08-05-2012 23:36 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2012 8:42 schreef Forever After het volgende:
Ik begin eerder te denken aan aardingsproblemen of statische electriciteit waardoor het mis gaat bij Bart.




En het is ook al niet al te best voor zijn harde schijven.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Sater
Usericon van Sater
Posted 08-05-2012 23:44 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik wil graag een bus-powered externe harde schijf hebben. Het doel is hem te gebruiken als zowel backup, als opslagmedium voor films/muziek/foto's en om grote bergen data mee te nemen. Hij zal dus niet dagelijks gebruikt worden, omdat die bestanden (dwz die voor dagelijks gebruik) gewoon vanaf de interne harde schijf gebruikt worden.

Wat zijn qua prijs/kwaliteit de beste opties? Over opslagcapaciteit heb ik nog niet echt nagedacht maar ik denk dat 500GB-1TB wel genoeg is.

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 08-05-2012 23:45]


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 09-05-2012 10:19 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht




Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 26-09-2012 15:21 by Filth Lucre Wijzig reactieProfiel van Filth LucreQuote dit bericht

Ik heb zo'n 3 jaar geleden een PC gekocht/gebouwd met daarin dit RAM:
http://tweakers.net/pricewatch/214331/ocz-gold-ddr3-pc3-10666.html#tab:info.

Nu wordt 4 GB op tegenwoordig wat krap als je de nieuwste games voluit wilt spelen.
Dus ik wil mijn RAM upgraden, ik zit te denken om dit kitje aan te schaffen:
http://tweakers.net/pricewatch/285808/corsair-cmv8gx3m2a1333c9.html#tab:info.

Is het aan te raden om dit RAM bij te plaatsen?
(Voor een totaal van 12 GB.)
Ik weet dat het qua aantal sloten past, tevens heeft het RAM dezelfde specs, maar performed dit goed samen?
Of kan ik dan beter één nieuw setje van 12 GB aanschaffen?

Alvast bedankt !


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 26-09-2012 17:27 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

Als de specs qua timing etc. overeen komen moet dat geen probleem zijn. Ik heb 4x 2GB in mijn PC, identieke specs, 2 verschillende fabrikanten, en dat werkt probleemloos.

Overigens heeft 4+ GB alleen zin bij 64bit operating systems. Hou er ook rekening dat er voor de hardware (videokaart, mainboard etc.) dan ook 64bit drivers beschikbaar moeten zijn.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen