IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : "Nieuwe computer aanschaf, Pentium of AMD Athlon?" [hardware, computerbouw deel II] Vorige pagina | Volgende pagina
Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 15-07-2014 12:45 by Filth Lucre Wijzig reactieProfiel van Filth LucreQuote dit bericht

Game PC upgrade vraagje:

Ik merk met het spelen van de laatste games (onlangs heb ik Watch_Dogs geprobeerd), dat mijn PC het allemaal maar moeizaam trekt.
Tevens wil ik eind dit jaar en volgend jaar ook nieuwe games kunnen spelen (Assassin's Creed: Unity, The Witcher 3, Batman Arkham Knight, etc).

De oorspronkelijke setup van mijn PC heb ik november 2009 aangeschaft, de afgelopen jaren heb ik alleen het geheugen vervangen en een SSD bijgeplaatst.
Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe upgrade, ik zit zelf te denken aan een nieuwe GPU.

Mijn huidige setup is als volgt:
Intel Core i7-860 (2.8 GHz)
ASUS P7P55D PRO
Corsair CMV8GX3M2A1333C9 (8 GB )
2x Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A (2x Radeon 5770 in CrossFire)
Samsung SSD 840 EVO (120 GB )
Seagate ST31000528AS (1 TB )
OCZ StealthXstream 700W
Scythe Ninja 2 SCNJ-2100
Zegamax Unicorn, Black

Nu zit ik te denken om de beide 5770 kaarten te vervangen voor één R9 280x of R9 290 kaart.
http://tweakers.net/pricewatch/350457/msi-radeon-r9-280x-gaming-3gb.html
http://tweakers.net/pricewatch/362342/msi-radeon-r9-290-gaming-4g.html

Maar om te voorkomen dat ik hier spijt van ga krijgen, vraag ik hierbij om een second opinion.
Is dit een goede upgrade?
Zou dit voldoende zijn om weer een paar jaar voor uit te kunnen met de nieuwste games?
Of gaan dan andere componenten (CPU/MOBO) de bottleneck zijn?

Alvast bedankt voor de reacties !

[Dit bericht is gewijzigd door Filth Lucre op 15-07-2014 12:47]


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 15-07-2014 18:48 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2014 12:45 schreef Filth Lucre het volgende:
Game PC upgrade vraagje:

Ik merk met het spelen van de laatste games (onlangs heb ik Watch_Dogs geprobeerd), dat mijn PC het allemaal maar moeizaam trekt.
Tevens wil ik eind dit jaar en volgend jaar ook nieuwe games kunnen spelen (Assassin's Creed: Unity, The Witcher 3, Batman Arkham Knight, etc).

De oorspronkelijke setup van mijn PC heb ik november 2009 aangeschaft, de afgelopen jaren heb ik alleen het geheugen vervangen en een SSD bijgeplaatst.
Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe upgrade, ik zit zelf te denken aan een nieuwe GPU.

Mijn huidige setup is als volgt:
Intel Core i7-860 (2.8 GHz)
ASUS P7P55D PRO
Corsair CMV8GX3M2A1333C9 (8 GB )
2x Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A (2x Radeon 5770 in CrossFire)
Samsung SSD 840 EVO (120 GB )
Seagate ST31000528AS (1 TB )
OCZ StealthXstream 700W
Scythe Ninja 2 SCNJ-2100
Zegamax Unicorn, Black

Nu zit ik te denken om de beide 5770 kaarten te vervangen voor één R9 280x of R9 290 kaart.
http://tweakers.net/pricewatch/350457/msi-radeon-r9-280x-gaming-3gb.html
http://tweakers.net/pricewatch/362342/msi-radeon-r9-290-gaming-4g.html

Maar om te voorkomen dat ik hier spijt van ga krijgen, vraag ik hierbij om een second opinion.
Is dit een goede upgrade?
Zou dit voldoende zijn om weer een paar jaar voor uit te kunnen met de nieuwste games?
Of gaan dan andere componenten (CPU/MOBO) de bottleneck zijn?

Alvast bedankt voor de reacties !

Je mag je processorsnelheid wel eens gaan upgraden, leuk al die cores maar games gebruiken er max. vier.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 15-07-2014 19:17 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 15 juli 2014 12:45 schreef Filth Lucre het volgende:
Game PC upgrade vraagje:

Ik merk met het spelen van de laatste games (onlangs heb ik Watch_Dogs geprobeerd), dat mijn PC het allemaal maar moeizaam trekt.
Tevens wil ik eind dit jaar en volgend jaar ook nieuwe games kunnen spelen (Assassin's Creed: Unity, The Witcher 3, Batman Arkham Knight, etc).

De oorspronkelijke setup van mijn PC heb ik november 2009 aangeschaft, de afgelopen jaren heb ik alleen het geheugen vervangen en een SSD bijgeplaatst.
Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe upgrade, ik zit zelf te denken aan een nieuwe GPU.

Mijn huidige setup is als volgt:
Intel Core i7-860 (2.8 GHz)
ASUS P7P55D PRO
Corsair CMV8GX3M2A1333C9 (8 GB )
2x Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A (2x Radeon 5770 in CrossFire)
Samsung SSD 840 EVO (120 GB )
Seagate ST31000528AS (1 TB )
OCZ StealthXstream 700W
Scythe Ninja 2 SCNJ-2100
Zegamax Unicorn, Black

Nu zit ik te denken om de beide 5770 kaarten te vervangen voor één R9 280x of R9 290 kaart.
http://tweakers.net/pricewatch/350457/msi-radeon-r9-280x-gaming-3gb.html
http://tweakers.net/pricewatch/362342/msi-radeon-r9-290-gaming-4g.html

Maar om te voorkomen dat ik hier spijt van ga krijgen, vraag ik hierbij om een second opinion.
Is dit een goede upgrade?
Zou dit voldoende zijn om weer een paar jaar voor uit te kunnen met de nieuwste games?
Of gaan dan andere componenten (CPU/MOBO) de bottleneck zijn?

Alvast bedankt voor de reacties !


Zonder een discussie te willen opwekken, maar gewoon een serieuze vraag: Waarom koop je voor datzelfde geld van 1 zo'n videokaart geen next-gen console? Tenzij je natuurlijk fanatiek PC-gamer bent, smaken verschillen, maar voor het geld van 1 zo'n videokaart koop je een PS4 of Xbox One waarbij je nooit meer hoeft up te graden.. En al die games zijn daar ook op verkrijgbaar. First person shooters is even wennen, en een MMORPG wordt hem niet, maar verder heb ik absoluut liever een console.

Nu ben ik een luie console-gamer, hehe, en al helemaal geen fanatieke, maar werd daar vroeger al gek van. Te trage cpu, lage framerate, videokaart te sloom, incompatibele drivers, was er toen echt helemaal klaar mee Dan maar iets mindere graphics, maar wel 100% plug and play. Mijn 360 gaat al een jaar of 10 mee zonder te hoeven upgraden

Nogmaals, geen aanval maar oprecht nieuwsgierig


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-07-2014 21:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Een PS4 of XBox One voor de prijs van die eerste kaarte a 230 euro, ja? Zozo

Je kunt voor het geld van een next-gen console (wat meer dan 230 euro is dus ) prima een nieuwe PC bouwen die zeker als je de kast, voeding en randapparatuur niet hoeft te vervangen krachtiger is dan die consoles. Als je verder meeneemt dat games op de PC goedkoper in de aanschaf zijn en dat je mogelijk toch een PC nodig hebt kun je er zo nog een paar honderd euro bij doen en dan heb je een zéér krachtige PC. Het vermoeden is overigens dat deze consolegeneratie veel korter gaat zijn dan de vorige, die uitzonderlijk lang was. Of je nu weer met plezier 10 jaar een console zou kunnen hebben en veel nieuwe games kan blijven spelen is maar de vraag. Denk dat tijdens de vorige generatie consoles al met al goedkoper waren dan PC's maar dat dat nu omgedraaid is. Nou ja, het ontloopt elkaar denk ik niet meer zo veel in ieder geval, dus in beide gevallen een verdedigbare keuze

Filth Lucre, slechts enkele componenten upgraden kan maar is wat vervelend uitzoekwerk. Je zou kunnen kijken in wat voor configuraties die videokaarten voorkomen en of jouw componenten verder dan wel/niet onderdoen voor de verder gebruikte componenten. Zou zelf eigenlijk gewoon helemaal upgraden. Niet in detail naar je componenten gekeken, maar als ze bijna 5 jaar oud zijn kan het bijna niet anders dan dat ze niet goed genoeg zijn om een nieuwe GPU te verantwoorden.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 15-07-2014 21:38]


I wish I was a butterfly


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 15-07-2014 23:08 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 15 juli 2014 21:35 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Een PS4 of XBox One voor de prijs van die eerste kaarte a 230 euro, ja? Zozo

Je kunt voor het geld van een next-gen console (wat meer dan 230 euro is dus ) prima een nieuwe PC bouwen die zeker als je de kast, voeding en randapparatuur niet hoeft te vervangen krachtiger is dan die consoles. Als je verder meeneemt dat games op de PC goedkoper in de aanschaf zijn en dat je mogelijk toch een PC nodig hebt kun je er zo nog een paar honderd euro bij doen en dan heb je een zéér krachtige PC. Het vermoeden is overigens dat deze consolegeneratie veel korter gaat zijn dan de vorige, die uitzonderlijk lang was. Of je nu weer met plezier 10 jaar een console zou kunnen hebben en veel nieuwe games kan blijven spelen is maar de vraag. Denk dat tijdens de vorige generatie consoles al met al goedkoper waren dan PC's maar dat dat nu omgedraaid is. Nou ja, het ontloopt elkaar denk ik niet meer zo veel in ieder geval, dus in beide gevallen een verdedigbare keuze



Oh, hehe, die tweede kaart die ik aanklikte was 370 euro geloof ik

Kan me haast niet voorstellen dat je voor 400 euro een PC bouwt die krachtiger is dan een console. Wellicht qua specificaties en pure GB's en megaherzen, maar dan speelt ook weer de factor software een grote rol, die bij een console natuurlijk specifiek naar de hardware wordt geschreven en daardoor beter/efficiënter werkt.. Achja, uiteindelijk blijft het een kwestie van smaak, maar voor de casual gamer is een console denkik een makkelijkere en goedkopere oplossing. Het moment dat ik een game op de PC van ultra-mode af moest halen omdat de framerate te laag werd was vaak het moment dat ik meteen klaar was met gamen
PC games zijn overigens inderdaad wel goedkoper, en dat scheelt eigenlijk nog best veel ook nog.

Achja, ik ben verder ook niet veeleisend. Zo af en toe eens een rondje racen op de 360, languit op de bank, heerlijk!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-07-2014 8:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2014 23:08 schreef Ethereal het volgende:
Oh, hehe, die tweede kaart die ik aanklikte was 370 euro geloof ik

Klopt
quote:
Kan me haast niet voorstellen dat je voor 400 euro een PC bouwt die krachtiger is dan een console. Wellicht qua specificaties en pure GB's en megaherzen, maar dan speelt ook weer de factor software een grote rol, die bij een console natuurlijk specifiek naar de hardware wordt geschreven en daardoor beter/efficiënter werkt..

Dat softwareverhaal blijft wel een dingetje, ja. Dat klopt. Geen supergroot voordeel, wel een voordeel. Tegenwoordig zijn de consoles en in het bijzonder de Playstation eigenlijk gewoon weer een PC qua hardware.

Puur op kracht kom je er zeker dicht bij in de buurt: http://www.extremetech.com/gaming/171158-can-you-build-a-gaming-pc-better-than-the-ps4-for-400 En zo zijn er wel meer van dat soort voorbeelden die claimen het te benaderen. En ik ging er nog van uit dat je de kast en voeding van de vorige PC hergebruikt, dat scheelt stiekem weer wat En Sony maakt dus 60 dollar verlies op een PS4, dat scheelt ook weer wat
quote:
Achja, uiteindelijk blijft het een kwestie van smaak, maar voor de casual gamer is een console denkik een makkelijkere en goedkopere oplossing. Het moment dat ik een game op de PC van ultra-mode af moest halen omdat de framerate te laag werd was vaak het moment dat ik meteen klaar was met gamen
PC games zijn overigens inderdaad wel goedkoper, en dat scheelt eigenlijk nog best veel ook nog.

Achja, ik ben verder ook niet veeleisend. Zo af en toe eens een rondje racen op de 360, languit op de bank, heerlijk!

Ja, inderdaad, komt ook veel op smaak neer. Zeker tegenwoordig. Console blijft hoe dan ook makkelijker. Niks mis mee, die keuze

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-07-2014 15:59]


I wish I was a butterfly


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 17-07-2014 15:56 by Filth Lucre Wijzig reactieProfiel van Filth LucreQuote dit bericht

Allereerst bedankt voor de reacties !

Op de vraag waarom geen console: zoals je zelf al als verklaring noemde ik game veel liever op een PC dan op een console.
Daarnaast gebruik ik ook een PC voor het kijken van films/tv series (middels hdmi naar TV) en andere doeleinden.

Verdere toelichting/reactie op de overige vragen:
Uiteraard zou ik ook helemaal upgraden, maar daar heb ik op dit moment helaas het budget niet voor.
Ik heb de hoop dat ik wellicht met alleen een nieuwe GPU nog 1 a 2 jaar vooruit kan (en dan een complete upgrade te doen).
Als ik mijn CPU vergelijk met de game systemen in de best buy guides van tweakers doet deze er in mijn ogen niet veel voor onder.
Ja, hij is 4-5 jaar oud, maar qua specs verschilt het niet veel.


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-07-2014 16:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Naast specs, probeer er ook benchmarks bij te zoeken.


I wish I was a butterfly


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 17-07-2014 17:05 by Filth Lucre Wijzig reactieProfiel van Filth LucreQuote dit bericht

Done !

Ik heb ten eerste mijn CPU vergeleken met een nieuwe i5 welke in de laatste best buy van tweakers werd aangeraden voor het krachtigste game systeem.
Bijvoorbeeld:
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-860-vs-Intel-Core-i5-4590

Daarnaast heb ik wat benchmarks opgezocht voor mijn CPU icm met de Radeon R9 280X GPU.
Bijvoorbeeld:
http://www.3dmark.com/fs/2017346.

Tevens heb ik nog wat fora (oa tweakers) doorzocht op deze combinatie van CPU en GPU.
Ik lees daar van meer mensen die deze combinatie draaien (dus ook de upgrade zoals ik hem in gedachten heb, hebben gedaan); die zijn erg tevreden.
En de benchmarks die ze posten zien er netjes uit
Bijvoorbeeld:
Allerhoogste instellingen: Thief - 1920x1080 met 16x Anisotropic aan
Min. FPS 25.9
Max. FPS: 73.9
Avg. FPS: 51.1
Normal instellingen: Thief - 1920x1080 met Anisotropic off
Min. FPS 32.9
Max. FPS: 114.4
Avg. FPS: 58.0


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-07-2014 10:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Dan ziet het er goed uit, had ik niet gedacht maar mooi dus

Moederbord en geheugen hebben natuurlijk ook wat invloed nog.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 18-07-2014 10:10]


I wish I was a butterfly


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 19-07-2014 13:56 by Filth Lucre Wijzig reactieProfiel van Filth LucreQuote dit bericht

Ja klopt, maar die zullen in deze tests nooit veel verschil maken van hetgeen in mijn PC.
Anders zou het niet compatibel zijn met de CPU .

Nogmaals dank voor het mee denken !!


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-09-2014 19:24 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Iemand een beetje kijk op voedingen?

Ik zoek iets vanaf 500 watt ofzo en dan bij voorkeur eentje die er om bekend staat stil te zijn en voldoet aan dat 80 plus certificaat.

Zo etwas rond de 4/5 tientjes ofzo.

Iemand tips?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-09-2014 19:25 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Hoeft niet modulair te zijn, ik ben geen hipster.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 15-09-2014 19:26]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-09-2014 20:40 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-09-2014 20:42 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2014 20:40 schreef Natural Disaster het volgende:
Klik


:')

Alsof ik dat zelf niet opgezocht zou hebben.

Ik vraag om meningen niet over een lijst met alles wat er beschikbaar is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-09-2014 20:55 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Kijk dan bij de beoordelingen. Staan soms heel uitgebreide reviews bij.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-09-2014 21:02 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Dat heb ik al lang gedaan schat.

Ik wil gewoon mijn perspectief verbreden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-09-2014 21:15 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Hier?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-09-2014 21:18 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Er zijn hier best wel wat mensen met kennis af en toe.

Af en toe.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-09-2014 21:19 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Overigens zijn de uitgebreide reviews daar voornamelijk te vinden bij de high-end meuk dus daar heb ik niet zo veel aan. Ik ga geen honderden euro's neertellen voor een voedingkje.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-09-2014 21:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Voeding voor die prijs en dat wattage heb je gewoon niet zoveel keus, laat staat een echt boeiende keus. Gewoon door die lijst lopen en iets met aardig wat reviews, een aardige score en een prijs tussen de 40 en 50 euro kopen.


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-09-2014 22:01 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Inmiddels voor morgen een afspraakje gemaakt met iemand die een bijna nieuwe voeding aanbood op Marktplaats voor een goede prijs waar ik wel interesse in had.

Hij had eerste een andere koper maar die is afgehaakt en toevallig treint hij morgen van Zwolle naar Groningen dus maar op (niet achter) het station afgesproken.



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 15-09-2014 23:22 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

'een bijna nieuwe voeding'

dat klinkt bijna als een goede deal.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-09-2014 23:28 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2014 23:22 schreef Spirit In Black het volgende:
'een bijna nieuwe voeding'

dat klinkt bijna als een goede deal.


2 weken gedraaid + aankoopbon erbij. En een duidelijke uitleg waarom hij verkocht wordt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-09-2014 23:35 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

En afrekenen achter (niet op) het station.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen