IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic. Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-06-2008 10:29 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

kijk, toch knap...

Leerlinge met Down slaagt voor vmbo

De 18-jarige Marlies Bentlage uit Langbroek (foto) heeft haar vmbo-diploma gehaald. Op het rapport van het meisje dat geboren is met het downsyndroom, prijken louter voldoendes. De ouders van Marlies merkten op haar 13e levensjaar dat ze graag verder wilde leren. Daarom stuurden ze haar naar het Groenhorst College in Maartensdijk.

De insteek was echter niet dat ze een diploma zou halen. ''We merkten dat ze graag verder wilde leren. Ze zat op haar 13de een jaar op een school voor zeer moeilijk lerende kinderen, omdat ze nergens anders terecht kon. Daar leerde ze kaarsen maken, maar ze wilde meer. Haar hersens werden daar niet gestimuleerd'', aldus haar moeder.

Het is voor kinderen met het syndroom van Down niet makkelijk om regulier voortgezet onderwijs te volgen. Alle scholen hebben toestemming om deze leerlingen te accepteren, maar in de praktijk blijkt het moeilijk om een plaats te vinden. De afgelopen tien jaar waren er nog geen tien leerlingen met Down die een diploma in het voortgezet onderwijs haalden.

Gert de Graaf van de Stichting Down Syndroom zegt dat het is beter is voor de kinderen met Down om naar een gewone school te gaan. ''Ook voor de andere kinderen op een school. Uit onderzoek blijkt dat die laatsten dan socialer worden en meer verantwoordelijkheidsgevoel krijgen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-06-2008 10:37 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Dat is niet knap; dat is het huidige niveau vh VMBO


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 13-06-2008 10:40 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 13 juni 2008 10:29 schreef attila_de_hun het volgende:
kijk, toch knap...

Leerlinge met Down slaagt voor vmbo

De 18-jarige Marlies Bentlage uit Langbroek (foto) heeft haar vmbo-diploma gehaald. Op het rapport van het meisje dat geboren is met het downsyndroom, prijken louter voldoendes. De ouders van Marlies merkten op haar 13e levensjaar dat ze graag verder wilde leren. Daarom stuurden ze haar naar het Groenhorst College in Maartensdijk.

De insteek was echter niet dat ze een diploma zou halen. ''We merkten dat ze graag verder wilde leren. Ze zat op haar 13de een jaar op een school voor zeer moeilijk lerende kinderen, omdat ze nergens anders terecht kon. Daar leerde ze kaarsen maken, maar ze wilde meer. Haar hersens werden daar niet gestimuleerd'', aldus haar moeder.

Het is voor kinderen met het syndroom van Down niet makkelijk om regulier voortgezet onderwijs te volgen. Alle scholen hebben toestemming om deze leerlingen te accepteren, maar in de praktijk blijkt het moeilijk om een plaats te vinden. De afgelopen tien jaar waren er nog geen tien leerlingen met Down die een diploma in het voortgezet onderwijs haalden.

Gert de Graaf van de Stichting Down Syndroom zegt dat het is beter is voor de kinderen met Down om naar een gewone school te gaan. ''Ook voor de andere kinderen op een school. Uit onderzoek blijkt dat die laatsten dan socialer worden en meer verantwoordelijkheidsgevoel krijgen.



Tja, vroeger heette het VBO en dat had je ook nog IVBO, en toen haalden verstandelijk gehandicapten ookal hun diploma.
Ik denk dat het IVBO/VBO en nu dan VMBO gewoon zo is ontwikkeld dat iédereen een diploma kan halen en er dus geen excuss is om niet aan de slag te gaan als vakkenvuller (i.p.v. zakkenvuller d.m.v. uitkering) want zelfs daarvoor wordt tegenwoordig een diploma gevraagd.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-06-2008 10:46 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 13 juni 2008 10:37 schreef Mutilator het volgende:
Dat is niet knap; dat is het huidige niveau vh VMBO


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-06-2008 10:48 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 13 juni 2008 10:40 schreef Leviathanica het volgende:
Tja, vroeger heette het VBO en dat had je ook nog IVBO, en toen haalden verstandelijk gehandicapten ookal hun diploma.
Ik denk dat het IVBO/VBO en nu dan VMBO gewoon zo is ontwikkeld dat iédereen een diploma kan halen en er dus geen excuss is om niet aan de slag te gaan als vakkenvuller (i.p.v. zakkenvuller d.m.v. uitkering) want zelfs daarvoor wordt tegenwoordig een diploma gevraagd.


Jij bedoelt dat mensen met een verstandelijke handicap een diploma moeten halen en maar moeten gaan werken als vakkenvuller? Mensen met een hoog niveau willen zeker wel werken, ze willen gewoon 'normaal' zijn. Een eigen huisje hebben, een baan hebben, een relatie/gezinnetje hebben enzovoorts maar dat zit er voor een groot deel simpelweg niet in zonder begeleiding. Net als op het werk, deze doelgroep zal altijd extra begeleiding vragen en veel winkels e.d. zijn niet altijd even bereid die te kunnen/willen geven.

Daarnaast, met alleen een vmbo diploma kom je ook niet ver, handicap of niet. Ahja het houdt ze van de straat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-06-2008 12:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

T laat ook wel een beetje zien, dat je kinderen met down niet teveel in een hokje moet plaatsen en zomaar op een lager niveau moet zetten. Als anderen wat meer zouden stimuleren zou je volgens mij wel wat meer mongooltjes op het vmbo weten te krijgen. Maarja zo zou je ook veel VMBOertjes hoger kunnen krijgen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-06-2008 12:24 by MMayo Profiel van MMayo

Tsja met groot verschil dat mensen met een verstandelijke handicap als het goed is wel uitvoerig op functioneringsniveau worden getest.

Tenminste, dat is de bedoeling


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 13-06-2008 13:31 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 13 juni 2008 10:48 schreef MMayo het volgende:
Jij bedoelt dat mensen met een verstandelijke handicap een diploma moeten halen en maar moeten gaan werken als vakkenvuller? Mensen met een hoog niveau willen zeker wel werken, ze willen gewoon 'normaal' zijn. Een eigen huisje hebben, een baan hebben, een relatie/gezinnetje hebben enzovoorts maar dat zit er voor een groot deel simpelweg niet in zonder begeleiding. Net als op het werk, deze doelgroep zal altijd extra begeleiding vragen en veel winkels e.d. zijn niet altijd even bereid die te kunnen/willen geven.

Daarnaast, met alleen een vmbo diploma kom je ook niet ver, handicap of niet. Ahja het houdt ze van de straat.


Ik bedoel dat het niveau voor de 'gewone mensch' zo laag is dat sommige verstandelijk gehandicapten het zelfs kunnen halen.
Zodat de niet gehandicapte jongeren een diploma kunnen halen.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-06-2008 13:39 by Mark Profiel van Mark

Waarom zou iemand met een verstandelijke handicap per se moeten onderdoen voor een niet gehandicapt persoon? Down-syndroom komt in verschillende gradaties tot uitdrukking, en het hoeft echt niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat een Down-patient op dat niveau minder mee zou kunnen. Wel zul je zien dat het voor deze groep doorgaans veel moeilijker is om zich te concentreren of om verbanden te leggen en vast te houden tussen de diverse disciplines, maar concentratie-problemen e.d. zul je op VMBO niveau ongetwijfeld ook veelvuldig bij niet-gehandicapte kinderen zien. In Engeland is het gebruikelijk om, als het ook maar even mogelijk is, verstandelijk gehandicapten (en ook lichamelijk gehandicapten trouwens) in "normale" scholen te plaatsen, en als de begeleiding maar goed is dan kunnen Down=patienten nog best tot mooie dingen in staat zijn.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-06-2008 14:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 juni 2008 13:39 schreef Mark het volgende:
Waarom zou iemand met een verstandelijke handicap per se moeten onderdoen voor een niet gehandicapt persoon? Down-syndroom komt in verschillende gradaties tot uitdrukking, en het hoeft echt niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat een Down-patient op dat niveau minder mee zou kunnen. Wel zul je zien dat het voor deze groep doorgaans veel moeilijker is om zich te concentreren of om verbanden te leggen en vast te houden tussen de diverse disciplines, maar concentratie-problemen e.d. zul je op VMBO niveau ongetwijfeld ook veelvuldig bij niet-gehandicapte kinderen zien. In Engeland is het gebruikelijk om, als het ook maar even mogelijk is, verstandelijk gehandicapten (en ook lichamelijk gehandicapten trouwens) in "normale" scholen te plaatsen, en als de begeleiding maar goed is dan kunnen Down=patienten nog best tot mooie dingen in staat zijn.


Jah wel goed idee om ze proberen te laten meedraaien in de maatschappij want dat houd hun niveau wel hoger, dan in een geisoleerde mongolen groep te wonen. Maargoed ik geloof dat er in Nederland ook wel wat problemen mee waren omdat sommige dingen wel wat hoog gegrepen waren.
Maargoed daarvoor moet je het dus ook veel persoonlijker aanpakken want de diversiteit onder gehandicapten is vele malen hoger.

En concentratie problemen komen in alle lagen van intelligentie voor Maar gelukkig zijn er nu betere technieken dan ritalin en speed om dat te verbeteren, zoals neurofeedback.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-06-2008 16:03 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 13 juni 2008 10:48 schreef MMayo het volgende:
Jij bedoelt dat mensen met een verstandelijke handicap een diploma moeten halen en maar moeten gaan werken als vakkenvuller? Mensen met een hoog niveau willen zeker wel werken, ze willen gewoon 'normaal' zijn. Een eigen huisje hebben, een baan hebben, een relatie/gezinnetje hebben enzovoorts maar dat zit er voor een groot deel simpelweg niet in zonder begeleiding. Net als op het werk, deze doelgroep zal altijd extra begeleiding vragen en veel winkels e.d. zijn niet altijd even bereid die te kunnen/willen geven.



Nee, de azijnpissers hierboven bedoelen denk ik dat ze zelf minimaal een HBO opleiding hebben met bijbehorende topbaan en dat mensen die VMBO hebben lagere levensvormen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 13-06-2008 16:08]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 13-06-2008 16:19 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik heb wel HBO maar met een flopbaan hoor.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-06-2008 16:24 by XXL Profiel van XXL

Ik had bij jou ook nog niet heel erg de indruk dat je afgeeft op VMBO.

Wie de schoen past..........


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 13-06-2008 16:26 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 13 juni 2008 16:24 schreef XXL het volgende:
Ik had bij jou ook nog niet heel erg de indruk dat je afgeeft op VMBO.

Wie de schoen past..........

Ik ben nou ook niet echt het toonbeeld van intelligentie, dat weet ik best.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-06-2008 16:35 by XXL Profiel van XXL

Ik heb sowieso de indruk dat mensen VMBO te vaak zien als een niveau voor mensen die niet kunnen leren. Dan kan rond de 60% van de mensen in Nederland dus niet leren.

Mensen met echte leerproblemen volgen geen standaard VMBO maar hebben meestal iets van LWOO (Dat is wat vroeger IBO of IVBO heette) of zitten in een Leerwerktraject

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 13-06-2008 16:36]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 13-06-2008 17:01 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik denk dat er vooral veel luie mensen op het VMBO zitten. Het boeit ze allemaal niet zo en op die manier kunnen ze zonder al te veel moeite toch een papiertje halen.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


SQT
Usericon van SQT
Posted 13-06-2008 17:04 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Dat denk ik toch niet.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 13-06-2008 17:06 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 13 juni 2008 17:01 schreef Leviathanica het volgende:
Ik denk dat er vooral veel luie mensen op het VMBO zitten. Het boeit ze allemaal niet zo en op die manier kunnen ze zonder al te veel moeite toch een papiertje halen.


Behalve dat je met alleen dat papiertje echt niet aan de bak komt.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-06-2008 17:14 by XXL Profiel van XXL

Ik heb ook alleen een MAVO diploma. Da's wel aardig vergelijkbaar met het huidige VMBO dacht ik zo.

Ik kan zeggen dat ik van mijn leven nog geen dag uitkering heb genoten dus dat 'echt niet aan de bak komen' is imho toch echt klinkklare onzin.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 13-06-2008 19:13 by Creepmime Profiel van Creepmime

quote:
Op 13 juni 2008 17:14 schreef XXL het volgende:
Ik heb ook alleen een MAVO diploma. Da's wel aardig vergelijkbaar met het huidige VMBO dacht ik zo.

Ik kan zeggen dat ik van mijn leven nog geen dag uitkering heb genoten dus dat 'echt niet aan de bak komen' is imho toch echt klinkklare onzin.

Ja, dat lijkt mij ook. Want als jij het kan dan moeten die 1000en andere mensen het ook wel kunnen.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-06-2008 19:23 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 13 juni 2008 19:13 schreef Creepmime het volgende:
Ja, dat lijkt mij ook. Want als jij het kan dan moeten die 1000en andere mensen het ook wel kunnen.
BOOM Headshot.

quote:
De Brit Lee Bradley besloot onlangs de zolder van zijn net gehuurde appartement eens te inspecteren. Hij kreeg hierbij de schok van zijn leven toen hij twaalf illegale Kosovaren aantrof. De Kosovaren gingen ervandoor en de immigratiedienst is ingeschakeld.


Bradley, die net met zijn vrouw het appartement had gehuurd, sloot na de ontdekking onmiddellijk het luik en belde de politie. Die kwam snel, maar niet snel genoeg, want de illegalen waren al gevlogen.

De Kosovaren hadden muren weggehaald om meer ruimte te hebben. De politie vermoedt dat ze toegang kregen tot de zolder via een nabijgelegen huis. De vorige bewoner hoorde wel eens een baby huilen en vond dit wel raar, maar besloot nooit een onderzoek in te stellen.

(SN)

Tsja...



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-06-2008 19:47 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Brit Lee Bradley


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-06-2008 20:06 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 13 juni 2008 19:13 schreef Creepmime het volgende:
Ja, dat lijkt mij ook. Want als jij het kan dan moeten die 1000en andere mensen het ook wel kunnen.


onregelmatig werkwoord: kun-nen

ik kan
jij/u kunt
hij/zij kan
wij/zij/jullie kunnen
ik/jij/u/hij/zij kon
wij/zij/jullie konden
hij heeft gekund



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-06-2008 23:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

connaiseur


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-06-2008 3:25 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 13 juni 2008 23:23 schreef ElitE het volgende:
connaiseur


Connaisseur


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen