IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Tao enzo... Volgende pagina
DakGoot
Usericon van DakGoot
Posted 28-07-2002 15:11 by DakGoot Wijzig reactieProfiel van DakGootQuote dit bericht

nog mensen hier die iets in tao doen?
persoonlijk vink het een zeer fijne filosofie: heb lol zolang het nog duurt...
zelfs in het oude egypte werd er al een vorm van tao toegepast... en wie uit verveling discovery channel kijkt, weet dat de oude egyptenaren een *bijna* perfecte maatschappij hadden.



Theres no such thing as live and death, live is just a dream... heres tom with the weather...


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 28-07-2002 15:12 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Tao? huh is dat kun je toch eten? Tao en Tempee ofzo?


Suck my piss


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 28-07-2002 15:27 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Tao? Hallo?


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


DakGoot
Usericon van DakGoot
Posted 28-07-2002 15:41 by DakGoot Wijzig reactieProfiel van DakGootQuote dit bericht

nee dus...


Theres no such thing as live and death, live is just a dream... heres tom with the weather...


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 28-07-2002 16:15 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

Misschien een kleine uitleg voor de n00bs?


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


DakGoot
Usericon van DakGoot
Posted 28-07-2002 16:25 by DakGoot Wijzig reactieProfiel van DakGootQuote dit bericht

van: http://www.innerned.com/tao.html gejat euh geleent:

Wat is Taoïsme?

Volgens het Taoïsme is alles in een perfecte harmonie, een harmonie die niet statisch is, maar in voortdurende verandering, een voortdurende wisselend evenwicht. Het erkent, dat alles zijn tegendeel heeft. Dat niets kan bestaan zonder dat tegendeel en dat er voor alles zijn tijd is.

Je zou kunnen zeggen, dat Tao de juiste weg is, de juiste manier van leven. Leven in overeenstemming met de werkzame kracht die het leven, het heelal, in stand houdt.

Die kracht heet ook Tao.

Tao is dus de weg, de waarheid, het leven.

In zijn meest fundamentele vorm is Taoisme een manier van leven en werken die accepteert wat er gebeurt, het waardeert en ervan leert


Theres no such thing as live and death, live is just a dream... heres tom with the weather...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 28-07-2002 16:43 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

A-ha! Dus Tao is een geloofsovertuiging?

Geloof = gay!


DakGoot
Usericon van DakGoot
Posted 28-07-2002 16:55 by DakGoot Wijzig reactieProfiel van DakGootQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2002 16:43 schreef Slechtheid het volgende:
A-ha! Dus Tao is een geloofsovertuiging?

Geloof = gay!



nee niet bepaalt... eerder een levenwijze van niet bekrompen denken.
en tussen geloofts overtuiging en filosofie zit toch wel een verschil.

en geloof = humor: denk aan hari krisna's die met -20 bij het centraal station boekjes staan uit te delen...

Bevooroordeelt das pas gay


Theres no such thing as live and death, live is just a dream... heres tom with the weather...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 28-07-2002 16:58 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Volgens het Taoïsme is alles in een perfecte harmonie, een harmonie die niet statisch is, maar in voortdurende verandering, een voortdurende wisselend evenwicht.


Perfekte harmonie = vrede op aarde.
Dat is er nu niet, en dat zal er ook nooit zijn.
Taoisme = nastreven van onmogelijke dromen = tijdverspilling.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 28-07-2002 17:03 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Weer zo'n slaapwandelaars-filosofie... 'alles is in perfect evenwicht'


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 28-07-2002 17:37 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

het is één en dezelfde kracht, met 37 duizend verschillende benamingen. Die kracht is er, kun je heel miniem hier in dit leven benutten en perfecte harmonie en zo dat mag je hier wel vergeten.

m.a.w. gewoon bewust leven is ook al voldoende i.p.v. te streven naar iets dat onmogelijk is.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 28-07-2002 17:38 by Morbid Death Wijzig reactieProfiel van Morbid DeathQuote dit bericht

May the Force be with you........


Drink met matuh............., nooit alleen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-07-2002 17:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2002 16:25 schreef DakGoot het volgende:
In zijn meest fundamentele vorm is Taoisme een manier van leven en werken die accepteert wat er gebeurt, het waardeert en ervan leert


als er weer eens een snelweg door een natuurgebied wordt getrokken of weer eesn nieuws over het ongebreideld kappen van het regenwoud komt zul je weing taoist in mij tegenkomen.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 28-07-2002 17:45 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

'Waarderen en accepteren wat er gebeurt.'
Foei, foei, foei. Tao is een beetje mongool als je het mij vraagt.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


DakGoot
Usericon van DakGoot
Posted 28-07-2002 18:15 by DakGoot Wijzig reactieProfiel van DakGootQuote dit bericht

oKe hou maar op...




Theres no such thing as live and death, live is just a dream... heres tom with the weather...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 28-07-2002 18:24 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2002 18:15 schreef DakGoot het volgende:
oKe hou maar op...



Kom je er zelf niet meer uit?


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 28-07-2002 22:49 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2002 15:11 schreef DakGoot het volgende:
nog mensen hier die iets in tao doen?
persoonlijk vink het een zeer fijne filosofie: heb lol zolang het nog duurt...
zelfs in het oude Egypte werd er al een vorm van tao toegepast... en wie uit verveling discovery channel kijkt, weet dat de oude egyptenaren een *bijna* perfecte maatschappij hadden.




Hmmmmmmmm,.................

Volgens de discovery channel schijnt er een perfecte maatschappij voor de Egyptenaren geweest te zijn. Deze maat schappij had meer verstand van techniek dan de mens nu bezit. Maar door omstandigheden is die maatschappij verloren gegaan. De Egyptenaren die toen van het resterende van er overbleef de boel weer wouden opbouwen mislukte. De kennis van hun voor vaderen is toen verloren gegaan. Hij die toen over bleef heeft toen de Egypte gesticht die wij beter kennen. Met het kleine beetje kennis wat ze toen hadden hebben ze de boel weten te doen omzwaaien. Men heeft geprobeert om wat wij nu kennen te doen lijken of het door hen is gemaakt. Maar uit onder is gebleken, dat ze de generatie die voor hen heeft geleefd hebben geprobeert te doen vergeten/uitwissen.

“ *bijna* perfecte maatschappij hadden ”

Ik denk niet dat die maatschappij nou zo perfect is als men hem doet voor schotelen, als die werkelijk zo perfect is, dan hadden we nu alles van hen geweten omdat er een totale register van zou moeten zijn in de vorm van een bibliotheek.

Ik denk dat de 2e generatie die voor de werkelijke Egyptenaren leefden alles hebben vernietigd, wat ook maar een beetje betrekking had met die 1e generatie. De piramides die voor de 2e generatie gebouwd waren, werden omgedoopt tot een graf tombe. Maar naar vermoedens hebben die een hele andere functie gehad voor die tijd. De 2e generatie heeft de hele binnen kant verschildert, en alle boeken / scrollen zo geschreven, dat het leek alsof hen alles gemaakt heeft. Hierna volgede de bouw van de eigen piramides, maar die werden heel anders opgebouwd en in-elkaar gezet als de oudere die er al stonden.


[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_Smile op 28-07-2002 22:52]


Wiegen Meister !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2002 23:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2002 16:25 schreef DakGoot het volgende:
van: http://www.innerned.com/tao.html gejat euh geleent:

Wat is Taoïsme?

Volgens het Taoïsme is alles in een perfecte harmonie, een harmonie die niet statisch is, maar in voortdurende verandering, een voortdurende wisselend evenwicht. Het erkent, dat alles zijn tegendeel heeft. Dat niets kan bestaan zonder dat tegendeel en dat er voor alles zijn tijd is.

Je zou kunnen zeggen, dat Tao de juiste weg is, de juiste manier van leven. Leven in overeenstemming met de werkzame kracht die het leven, het heelal, in stand houdt.

Die kracht heet ook Tao.

Tao is dus de weg, de waarheid, het leven.

In zijn meest fundamentele vorm is Taoisme een manier van leven en werken die accepteert wat er gebeurt, het waardeert en ervan leert

Kul!
Alles in balans ?
Yeah right .. daarom sterven er dieren uit


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 28-07-2002 23:11 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Tao Tao was toch een teken film van een panda_beer ???


Wiegen Meister !


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 29-07-2002 0:03 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2002 23:11 schreef Shadow_Smile het volgende:
Tao Tao was toch een teken film van een panda_beer ???

volgens mij pao hoor

pauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuw pauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuw
*blablabla*


My madness, my sadness


Child Of Decadence
Ik vind jou niet leuk.
Usericon van Child Of Decadence
Posted 29-07-2002 18:23 by Child Of Decadence Wijzig reactieProfiel van Child Of DecadenceQuote dit berichthttp://go.to/swordsofmetal

quote:
A-ha! Dus Tao is een geloofsovertuiging?

Geloof = gay!




quote:
Ik denk niet dat die maatschappij nou zo perfect is als men hem doet voor schotelen, als die werkelijk zo perfect is, dan hadden we nu alles van hen geweten omdat er een totale register van zou moeten zijn in de vorm van een bibliotheek.

Mjah ze hadden waarschijnlijk wel zulke dingen, maar ik denk dat het vrij moeilijk is om op het idee te komen "hey laten we es wat dingen opschrijven voor binnen enkele duizenden jaren" Vele ideeën werden mondeling doorgegeven, en vele dingen die geschreven/gebeiteld werden zijn verloren gegaan... Wat jammer is, maar het blijft niettemin interessant



quote:
Bevooroordeelt

BevooroordeelD
Waarom hebben Nederlanders (kijk maar naar dit topic ) toch zo'n problemen met d/t?



suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 30-07-2002 7:31 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Hou eens op met afzeiken! Ik (en anderen vast ook) vind dit een interessant onderwerp. Als het je niets interesseert, zeg dan niets...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Hippy Killer
Smell my breath and count my teeth....
Usericon van Hippy Killer
Posted 30-07-2002 19:08 by Hippy Killer Wijzig reactieProfiel van Hippy KillerQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2002 22:49 schreef Shadow_Smile het volgende:
Hmmmmmmmm,.................

Volgens de discovery channel schijnt er een perfecte maatschappij voor de Egyptenaren geweest te zijn. Deze maat schappij had meer verstand van techniek dan de mens nu bezit. Maar door omstandigheden is die maatschappij verloren gegaan. De Egyptenaren die toen van het resterende van er overbleef de boel weer wouden opbouwen mislukte. De kennis van hun voor vaderen is toen verloren gegaan. Hij die toen over bleef heeft toen de Egypte gesticht die wij beter kennen. Met het kleine beetje kennis wat ze toen hadden hebben ze de boel weten te doen omzwaaien. Men heeft geprobeert om wat wij nu kennen te doen lijken of het door hen is gemaakt. Maar uit onder is gebleken, dat ze de generatie die voor hen heeft geleefd hebben geprobeert te doen vergeten/uitwissen.

“ *bijna* perfecte maatschappij hadden ”

Ik denk niet dat die maatschappij nou zo perfect is als men hem doet voor schotelen, als die werkelijk zo perfect is, dan hadden we nu alles van hen geweten omdat er een totale register van zou moeten zijn in de vorm van een bibliotheek.

Ik denk dat de 2e generatie die voor de werkelijke Egyptenaren leefden alles hebben vernietigd, wat ook maar een beetje betrekking had met die 1e generatie. De piramides die voor de 2e generatie gebouwd waren, werden omgedoopt tot een graf tombe. Maar naar vermoedens hebben die een hele andere functie gehad voor die tijd. De 2e generatie heeft de hele binnen kant verschildert, en alle boeken / scrollen zo geschreven, dat het leek alsof hen alles gemaakt heeft. Hierna volgede de bouw van de eigen piramides, maar die werden heel anders opgebouwd en in-elkaar gezet als de oudere die er al stonden.



Vreemd genoeg staan de piramides van de maya's en de egyptenaren op een lijn... dus ik denk dat de meeste piramides toch van de eerste generatie zijn. of ze nouw onder het grafity zitten of niet...
en de cleopatra generatie wist ook al niet eens meer hoe ze piramides moest bouwen. dus ik denk dat de piramides allemaal van de 1e generatie was. inclusief sfwinks (whatever).
maar of het nou de eerste of 2e generatie was. het waren betere samenlevingen dan de doorsnee frustie grrrrrrristen samenleving.... iedereen had gelijke rechten en maakte efficient gebruik van de natuurlijke bronnen.


He man nice shot!


G.
Usericon van G.
Posted 30-07-2002 23:39 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

ha dakgoot (wat een naam )

dingen als Tao, Yoga en Boeddhisme zijn gewoon niet even simpel uit teleggen, het zijn meer een soort ervarings wetenschappen
Daar komt nog eens bij dat de meeste mensen op dit forum er niet in zijn geintresseerd en er ook niets over willen weten.
Maar las ik ook neit ergens dat je ook uit Amsterdam komt?.....Ik ook.... ben je daar ergens met deze dingen bezig?


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 31-07-2002 9:28 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Ik vind de kritiek in dit topic niet echt opbouwend Ik heb nets iets over tao gelezen, en ja het klinkt heel mooi allemaal.... maar goed ik blijf erbij dat ik mn eigen levensweg wel kan uitstippelen. Net als bepaalde dingen die in bv de bijbel staan... vind ik heel goed, maar dan moet je ze wel naleven, want dat is het belangrijkst... en een hoop mensen zijn nogal hypocriet met dat aangaat. Zo had ik bv een zwaar gereformeerde buurman, die dus geen tv mocht kijken van zijn geloof, omdat ze dat nu eenmaal zo opgevat hadden, maar stiekem zat ie wel voetbal te kijken op zn zolder bleek later Ja kijk dan kun je jezelf wel tot iets bestempelen, en die status met je meedragen, maar in feite is het enige wat echt belangrijk is hoe je zelf leeft, en hoe gedisciplineerd je je eigen regeltjes ? nakomt, ook als het even niet 100% in je eigen belang is (waar bij de meeste mensen de schoen wringt) maar goed, zo zie ik het dan... misschien een klein beetje offtopic


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 31-07-2002 10:03 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2002 9:28 schreef FireFox het volgende:
Zo had ik bv een zwaar gereformeerde buurman, die dus geen tv mocht kijken van zijn geloof, omdat ze dat nu eenmaal zo opgevat hadden, maar stiekem zat ie wel voetbal te kijken op zn zolder bleek later

moet je voor de grap is in de keukenkastjes van die streng cristelijke internaten kijken...
die hebben de tv in de keukenkastjes verstopt staan (nee is geen grap)


My madness, my sadness


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen