IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Libertarisme Vorige pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-07-2002 13:53 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 juli 2002 13:48 schreef Kramy het volgende:
dat je dan je belasting centjes niet meer aan de overheid hoeft te geven, maar dat je dat geld aan bedrijven moet geven als verzerkeringspremies...wat is het verschil!?
Het verschil is natuurlijk dat er mensen zijn die er voor kiezen om zich niet te verzekeren en vervolgens op hun bek gaan. Dan kun je wel zeggen 'eigen schuld, dikke bult', maar als die lui zonder enige uitweg op straat belanden zal dat alleen maar overlast en verhoogde criminaliteit teweeg brengen. En dat kost de samenleving alleen maar meer geld (en dus zullen jouw 'verzekeringspremies' omhoog gaan en er nog meer mensen voor kiezen om niet te verzekeren en dan begint het verhaal van voren af aan). Dom systeem


I'm not being rude. You're just insignificant.


daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 13:54 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:47 schreef helmet het volgende:
Oh nee.. hiermee doe je de kous niet af! Je hebt gewoon de antwoorden niet maar wil toch het systeem invoeren.. zo werkt het dus niet he. We willen nu antwoorden op de problemen die je hier schetst anders kun je het vergeten ons (of in ieder geval mij) ooit te overtuigen.

Figuren als jij voeren deze wereld naar de rand van de afgrond!


WAAR HEB IK GEZEGD DAT IK DIT SYSTEEM IN WIL VOEREN?

Ik wil er over discuseren.
Maar uiteraard wil ik dat graag met jou doen
Jou overtuigen zit er vast niet in, want ik ben dus zelf ook nog niet overtuigd


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-07-2002 13:54 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 juli 2002 13:51 schreef daVid het volgende:
Dat is mogelijk, dat is erg vervelend. Ik heb er dan alle hoop op dat mensen zoals jij en ik geld hebben overgemaakt naar een hulp instantie die moeder vampie willen voorzien van een onderdak.

Dit is inderdaad niet fantastisch, maar let er op dat er in dit systeem ook al veel drop-outs zijn.

Er lijkt inderdaad weinig geld over te zijn voor 'goede doelen'. Ik hoop en verwacht dat er meer geld vrijkomt daarvoor, in een libertarische staat.

Maar mocht het zover komen, dan heb ik ook nog wel een kamer over


hmmz maar als er teveel "probleem gevallen" komen dan zal er toch ergens geld vandaan moeten komen...en wat doen ze dan? het geld wat naar ontwikkelingslanden wordt gestuurd hiervoor gaan gebruiken?....dan krijg je dalijk wereldwijd ook nog het armen rijken probleem (ofja het wordt dus dan erger....want het probleem bestaat natuurlijk al lang)



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-07-2002 13:55 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 juli 2002 13:53 schreef helmet het volgende:
Het verschil is natuurlijk dat er mensen zijn die er voor kiezen om zich niet te verzekeren en vervolgens op hun bek gaan. Dan kun je wel zeggen 'eigen schuld, dikke bult', maar als die lui zonder enige uitweg op straat belanden zal dat alleen maar overlast en verhoogde criminaliteit teweeg brengen. En dat kost de samenleving alleen maar meer geld (en dus zullen jouw 'verzekeringspremies' omhoog gaan en er nog meer mensen voor kiezen om niet te verzekeren en dan begint het verhaal van voren af aan). Dom systeem


juist en dat had ik net dus ook al bij gezet in mijn edit



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-07-2002 13:57 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:51 schreef daVid het volgende:
Dit is inderdaad niet fantastisch, maar let er op dat er in dit systeem ook al veel drop-outs zijn.



De echte Drop-Outs in het huidige systeem zijn mensen die er direct of indirect voor kiezen, niet mensen die daartoe gedwongen zijn.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-07-2002 14:00 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

hmmz ik denk dat er nu door ons al genoeg argumenten zijn gegeven waarom we erop tegen zijn, leg nu maar eens uit waaorm jij je wel in dit systeem kan vinden....uiteraard zonder alleen maar te roepen dat je het niet eens bent met onze argumenten



daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 14:00 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Inderdaad 1 van de problemen vind ik ook de echt ontspoorde mensen weer op het goede pad brengen. Maarja, er over nadenken en discuseren kan geen kwaad. Want zoals het nu gaat is ook niet ideaal. (draaideurcriminelen)

Een andere is voor mij het milieu. Ik ben bang dat mensen teveel aan hun eigen generatie zullen denken.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-07-2002 14:01 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Misschien moet je maar weer 'ns bij DD op les want je bakt ewr weinig van.
En meteen een grote bek opzetten is niet libreraal en kan ik geen discussie noemen.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 29-07-2002 14:02 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:

Wat dacht je ervan als jij opeens 40 % meer loon krijgt?
Wat dacht je ervan als je huiseigenaar, geen ontroerend
zaak belasting meer hoefde te betalen? (wel eens gekeken
hoeveel een 2de huis kost?)

Huurprobleem opgelost?




quote:

Dat is niet waar. Ik leg een systeem uit. Jij zegt: nietus!

Mag ik eerst weten waar je het niet mee eens bent? En wat je argumenten daar bij zijn?

daVid



Wat ik niet begrijp was de 1e quote. Wat leg je precies uit? je geeft een stelling met
een paar aannames waarvan mij het nog onduidelijk is waar die vandaan komen.

Leg mij maar uit waarom het wel zou werken, want hoe ik het zie is dat je de rijke nog rijker
maakt en de arme nog armer. Ik heb niet het gevoel dat je mij iets uitlegt, ik heb het gevoel
dat je dmv (te simpele) hypotheses, mij probeert te overtuigen, zonder daadwerkelijk iets uit
te leggen.

Verder geloof ik ik niet in "overtuigingen" met "pakkende woorden" (vrijheid,hiernamaals,bla).
Ik geloof in een flexibel systeem die zich makkelijker kan aanpassen aan situaties. Ergens aan
vastklampen (in dit geval de "vrijheid" of kapitalistische anarchie zoals iemand het hiervoor
mooi beschreef) zal imho een doodlopende weg zijn.

Mooi en nu moet ik naar de tandarts, ciao

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 29-07-2002 23:52]



Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-07-2002 14:17 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

En toen was ie uitgeluld

Zeg schat..schuif me je pinpas 'ns door..ik moet zo naar de stad en m'n uitkering is er nog niet


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-07-2002 14:27 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:51 schreef daVid het volgende:
Dat is mogelijk, dat is erg vervelend. Ik heb er dan alle hoop op dat mensen zoals jij en ik geld hebben overgemaakt naar een hulp instantie die moeder vampie willen voorzien van een onderdak.

Dit is inderdaad niet fantastisch, maar let er op dat er in dit systeem ook al veel drop-outs zijn.

Er lijkt inderdaad weinig geld over te zijn voor 'goede doelen'. Ik hoop en verwacht dat er meer geld vrijkomt daarvoor, in een libertarische staat.

Maar mocht het zover komen, dan heb ik ook nog wel een kamer over


Flikker nu maar op naar het VVD forum!
David->Ovens


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-07-2002 14:30 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 14:27 schreef Heiden het volgende:
Flikker nu maar op naar het VVD forum!
David->Ovens


beetje overdreven iedereen heb recht op z'n mening maar idd David tot nu toe maak je, je punt niet echt nee.


daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 14:39 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Ik vind dat we een redelijke discussie hebben gehad. En ik ben inderdaad nog eens aan het nadenken gezet.

Ik ben een beetje Liberariers aan het verdedigen geweest, en dat terwijl ik het zelf neit eens ben.

Overigens luister ik wel metal, en post ik hier in meer topics dan deze dus het VVD forum trekt mij niet echt.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-07-2002 14:41 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 14:30 schreef Dargull het volgende:
beetje overdreven iedereen heb recht op z'n mening maar idd David tot nu toe maak je, je punt niet echt nee.


Hij heeft idd recht op zijn mening, net zoals ik het recht heb om die mening belachelijk te maken. Liberaal he?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-07-2002 14:42 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 14:41 schreef Heiden het volgende:
Hij heeft idd recht op zijn mening, net zoals ik het recht heb om die mening belachelijk te maken. Liberaal he?


*grijns*


daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 14:52 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Poehé!

Nou heb je me te pakken!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-07-2002 20:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:13 schreef daVid het volgende:
Wat dacht je ervan als jij opeens 40 % meer loon krijgt?
Wat dacht je ervan als je huiseigenaar, geen ontroerend zaak belasting meer hoefde te betalen? (wel eens gekeken hoeveel een 2de huis kost?)

Huurprobleem opgelost?

daVid


Wasrom zou ik een tweede huis moeten hebben? een is wel genoeg. echt weer zo een belachelijke trend. hup, allemaal een tweede huis. bouw nederland maar vol.

en van die 40% loon die je minder krijgt worden gemeenschapplijke dingen betaald zoals ziektekosten. die wil je echt niet zelf betalen. en begin niet over verzekeringen. ik vind dat, mocht een persoon volledig buiten zijn/haar schuld niet meer actief kunnen deelnemen aan het arbeidproces dat deze daar niet extra voor gestraft hoeft te worden (maar wel de echte gevallen). daar lever ik met liefde en plezier wat salaris voor in.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen