IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 4] Vorige pagina | Volgende pagina
Snark
Usericon van Snark
Posted 17-11-2008 9:25 by Snark Profiel van Snark

of effe opnieuw intrommelen...




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-11-2008 12:57 by Snaack Profiel van Snaack

Het probleem is dat de drummix #$%#$%#$ gaar klinkt.. Anders zou ik dat niet "op hoeven te lossen".

Ik ben stronteigenwijs, dus ik ga vanavond proberen of het lukt. Zal iig samples van het brongeluid posten.


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-11-2008 13:25 by spectre Profiel van spectre

Het is dus meteen duidelijk waarom men niet tevreden was.

Vervangen met samples is dan wel een oplossing maar eigenlijk moeten ze fatsoenlijke opnames maken.

Fix before the Mix


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-11-2008 13:38 by jbassist Profiel van jbassist

Hehehe goeie column is dat.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 17-11-2008 13:42 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

och als je dr een leuk zakcentje mee bijverdient..

maar lijkt me ook prutswerk om alles er uit te eq-en en dan replacen. Ooit es geprobeerd met een snare + kick uit een slechte oefenruimteopname van ons, maar tjezus, wat een kutwerk.

Succes!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-11-2008 13:45 by jbassist Profiel van jbassist

Sowiso het resultaat is het niet waard.
Tenzij je lofi technometal maakt ofzo hehe


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 17-11-2008 13:48 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

haha dat klopt wel ja
heb toen dat project ook maar weggeflikkerd uiteindelijk. was toch maar om te proberen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-11-2008 15:25 by Snaack Profiel van Snaack

"Fix before the mix" is ook mijn filosofie. Als je het goed opneemt mixt het zich min of meer vanzelf, zal ik maar zeggen.

De keerzijde van goedkope hardware/ DAW's waarmee elke n00b thuis opnames kan maken, is dat er ook ontzettend veel geprutst wordt door bands die denken "dat kunnen we zelf wel en dan besparen we *** aan studiokosten!!!"

Meestal leidt dat tot epic fail en dan gaat bij mij de telefoon

Ik ben het liefst, ook als ik niet zelf de opnames engineer, de 1e dag wel aanwezig zodat ik zeker weet dat het op "mijn" manier gebeurt.

Als een band echter zelf al bezig is geweest en alle opnames heeft gedaan, is het daar te laat voor. Kijken of er nog iets te redden valt dus.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-11-2008 15:37 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Op dit soort momenten ben ik blij dat ik alles met VSTs doe. Die stukjes zang van tijd tot tijd is er altijd wel in te mixen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-11-2008 15:44 by jbassist Profiel van jbassist

Simpelweg zeggen dat het kut is opgenomen en kijken of ze bereid zijn nog een keer op tenemen kan je ook proberen.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Optimus Prime
Usericon van Optimus Prime
Posted 17-11-2008 16:44 by Optimus Prime Profiel van Optimus Prime

quote:
Op 17 november 2008 15:44 schreef jbassist het volgende:
Simpelweg zeggen dat het kut is opgenomen en kijken of ze bereid zijn nog een keer op tenemen kan je ook proberen.

Zou ik ook doen, als het echt slecht is opgenomen gaat het opsplitsen toch echt wel zeer moeilijk gaan. Maar ik ben wel benieuwd of het lukt..


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-11-2008 17:08 by Snaack Profiel van Snaack

Mijn idee is dan ook eerst proberen iets te maken van het bestaande materiaal en als dat niet lukt voorstellen de drums opnieuw te doen (de rest is wel redelijk ok gedaan..)

Ze hebben dus letterlijk in de oefenruimte de kit gemiked, een balans gemaakt en de recout van de mixert als input voor de DAW interface gebruikt. Er is simpelweg geen multitrack van de drums..

Ik heb er iig zin in en ben erg benieuwd of het gaat lukken, keep ya posted


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-11-2008 0:55 by Snaack Profiel van Snaack

Kick/ cyms/ snare heb ik er zonder problemen uit kunnen peuteren en dat is met verder nog helemaal niets erop (alleen sample op kick en snare) al een 3000% verbetering voor de mix.. Toms lukken ook als ik ze losknip (en dat doe ik vaak toch al..)

Verder is alles best chill opgenomen, met een Line6 Toneport!! Gitaar met MD421, bas DI, zang een AKG C4000.

Ik moet helaas morgen vroeg op anders zou ik heel de nacht doormixen hahahaha. Heel misschien post ik morgen een voor- en grove "na" sample.

Edit: ff snel dan.

Heb dus nog geen reet gedaan, alleen uit het orginele drumspoor kick/ snare gepeuterd en gereplaced, cyms eruit gefilterd en een flinke toef compressie en wat laag afgefilterd voor "rooms".

Voor
Na

Dat geeft de burger moed zullen we maar zeggen.. Jammer dat ik pas volgende week tijd heb echt aan de slag te gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-11-2008 1:16]


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 18-11-2008 11:32 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire


Klinkt goed. Vooral de snare gaat vooruit. Vind de bassdrum wat te nat, te metal. Maar ik denk dat het zeer lastig is om dat ding nog wat uit de mix te slepen. Dus zeer begrijpelijk.

Conclusie: Het oefenruimte geluid gaat er wat meer af en het wordt er zeker beter op!


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-11-2008 11:56 by spectre Profiel van spectre

De kick en de snare zijn een sample dus dat is zelfs 100% aanpasbaar


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 18-11-2008 11:57 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hoopgevend inderdaad. Goed bezig, Nico.

Jij liever dan ik.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-11-2008 12:24 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 november 2008 11:56 schreef spectre het volgende:
De kick en de snare zijn een sample dus dat is zelfs 100% aanpasbaar


Precies, ik heb er nu alleen maar als "proof of concept" samples opgezet. Het ging veel makkelijker dan ik had durven hopen iig!


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 18-11-2008 12:35 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire

quote:
Op 18 november 2008 11:56 schreef spectre het volgende:
De kick en de snare zijn een sample dus dat is zelfs 100% aanpasbaar




Oh... Haha!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-11-2008 12:43 by Snaack Profiel van Snaack

Ja, het zou pas echt een prestatie zijn als de "after" ook nog gebruik zou maken van de orginele sounds :')

Ik heb dus met extreme EQ-ing de sounds weten te isoleren, dat gebruik ik als triggersignaal voor drumagog.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 18-11-2008 12:48 by jbassist Profiel van jbassist

Good busy ja!
Zou het er niet te dik boven opleggen verder, maar zal idd wel een toevoeging zijn.
Ik was er persoonlijk niet aan begonnen, al is het alleen maar al ivm hoe zulke signalen triggeren. (of juist niet..)


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-11-2008 23:59 by Snaack Profiel van Snaack

Juist.

Veel editwerk dus, ivm valse triggers. En als er op meerdere toms tegelijk gespeeld wordt, kan ik dat er echt amper uitfilteren.

Nooit meer, denk ik dan, maar wel erg leuk/ leerzaam om een keer te doen.

Het mooiste is wel, dat de band blij is. Daar doe je het toch voor.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-11-2008 23:24 by Snaack Profiel van Snaack

Ah, zie net dat een band een remix (en gedeeltelijk heropname) waar ik verantwoordelijk voor ben online heeft geknald.

http://www.myspace.com/meetthestorm



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-12-2008 10:10 by jbassist Profiel van jbassist

NAIS!

Stel denen die ik ge her mixed heb.. originele tracks waren niet zo heeeeul best maar ik heb nog ene beetje kunnen knutselen
http://www.myspace.com/doedning


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 11-12-2008 20:46 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Ik ben nogal een beginner op het hele opnamegebied, maar ik wil binnenkort (wanneer ik genoeg geld heb gespaard) beginnen met het opzetten van een thuisstudio. Ik heb al wat rondgekeken, en denk toch te gaan voor een analoog mengpaneel, ik weet nog niet precies welke, maar heb even de simpele vraag: met welke uitgang is het megpaneel aan te sluiten op de computer, om vervolgens het zooitje op te nemen? En met welke schakeling?


Why doesn't my music get me all the chicks?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-12-2008 21:21 by Snaack Profiel van Snaack

Aansluiten op je computer om multitrack op te nemen neem ik aan? Dan mag je wel even doorsparen aangezien je dan voor tig kanalen a/d converters nodig hebt.

Wat wil je ermee doen/ kunnen?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen