IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 4] Vorige pagina | Volgende pagina
GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 11-12-2008 21:30 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Ik wil er tenminste drums mee op kunnen nemen (dus 8/10 XLR ins), en gitaar, bas etc. ook met mics. Het liefste dit multitrack doorschakelen naar Cubase.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-12-2008 21:48 by Snaack Profiel van Snaack

Waarom wil je dat persé met een analoge mixer doen?

Het gaat sowieso flink geld kosten.. Alleen al een fatsoenlijke interface die zeg 16 kanalen simultaan A/D conversie biedt.

voor een basis kit heb je al snel nodig:
2 * kick
snare top
snare bottom
tom 1
tom 2
floor
hihat
ride
2* overheads
2* rooms

= 13 kanalen


MOTU heeft erg coole interfaces maar die zijn niet goedkoop (ong 1000 euro per stuk) Bijvoorbeeld de 24 I/O

Maar dat is dan alleen je interface, dus dan heb je nog geen micpre's..

Alleen maar een analoge mixer kopen voor de micpre's vind ik zonde van het geld en niet flexibel. Koop dan liever een aantal verschillende micpre's die goed bij de verschillende geluidsbronnen passen.

Maar, anyway, het moge duidelijk zijn dat dat een hele dure grap wordt. Interface, micpre's, mics, kabels, beetje fatsoenlijk spul kom je al snel aan minimaal 5-6k euro, 2e hands. Flink eBay-en en je gear bij elkaar sprokkelen. Maar, ik denk niet dat je dat eraan uit wilt gaan geven.

Als je echter voor minder goed spul gaat geef je fors geld uit aan iets waarmee je mindere resultaten neer zult zetten en daar word je ook niet blij van.

Ik begin er niet aan.. Als ik drums op wil nemen ga ik naar een studio toe haha. Gear die je zelf toch nooit kunt betalen, mooie akoestiek etc. En stukken goedkoper!

De rest doe ik wel thuis, aan max 4 kanalen simultaan heb ik genoeg. Geen fratsen, dat scheelt!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 11-12-2008 21:50]


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 12-12-2008 14:03 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

ik heb nu zo'n phonic helix board en daar ben ik zeer tevreden mee.

Ik weet dat er veel betere spullen te krijgen zijn, maar dat lag toch echt flink boven het budget. Ik heb phonic met 12 in (zijn er daadwerkelijk 10 en dan nog 2 waarvan ik nog niet helemaal heb uitgezocht hoe dat werkt..), maar je hebt ook 18 en 24, alles firewire. Ik zie idd ook niet helemaal in waarom je analoog wil gaan. Maakt natuurlijk geen fuck uit of je het meteen of na je board digitaal maakt....

[Dit bericht is gewijzigd door Markam op 12-12-2008 14:06]



spectre
Usericon van spectre
Posted 12-12-2008 15:31 by spectre Profiel van spectre

Met een analoge plank zou ik het op tape knallen en daarna importeren in een DAW, maar dat is natuurlijk niet haalbaar


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 12-12-2008 15:38 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Het idee van het analoge mengpaneel komt vooral voort uit het idee dat zo´n geval een stuk overzichtelijker is, en makkelijker te bedienen. Ik heb wat rondgezocht, en blijkbaar verkoopt Mackie een Mackie Onyx 1640 mengpaneel met firewire kaart. Waarmee 18 individuele kanalen tegelijkertijd kunnen worden opgenomen. Megpaneel plus kaart voor ongeveer 1600 euro, wat ik toch nog net onder betaalbaar schaar


Why doesn't my music get me all the chicks?


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-12-2008 15:59 by spectre Profiel van spectre

De bediening is met een digitale connectie natuurlijk veel beter.

Rechtstreeks je tracks besturen is het echte werk.
Ik ben aan het sparen voor deze vriend:



http://www.m-audio.com/products/en_us/ProjectMixIO.html

Kost rond de 900,- heeft flink wat ingangen (waar ik gewoon je andere preamps en compressors aan ga hangen) en heet touch-sensitive faders!!!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-12-2008 17:32 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 12 december 2008 15:38 schreef GrindMaster het volgende:
Het idee van het analoge mengpaneel komt vooral voort uit het idee dat zo´n geval een stuk overzichtelijker is, en makkelijker te bedienen. Ik heb wat rondgezocht, en blijkbaar verkoopt Mackie een Mackie Onyx 1640 mengpaneel met firewire kaart. Waarmee 18 individuele kanalen tegelijkertijd kunnen worden opgenomen. Megpaneel plus kaart voor ongeveer 1600 euro, wat ik toch nog net onder betaalbaar schaar



Overzichtelijker en makkelijker te bedienen, hmmm, als je dat aan je PC hangt bij opnames moet je je mixer afregelen en daarna alsnog je PC in de gaten houden.

Er is dus geen enkel verschil tussen
Analoge mixer -> A/D kaart -> DAW

of

Micpre's -> interface -> DAW.

Verder heb je geen reet aan die mixer als je gaat afmixen.

Enige "voordeel" dat ik zie is dat je tamelijk goedkoop 16 micpre's + A/D conversie hebt.

Of het een beetje fatsoenlijk klinkt, geen idee..

Of het praktisch in het gebruik is, ook geen idee.


Embodiment of Fire
Usericon van Embodiment of Fire
Posted 13-12-2008 10:23 by Embodiment of Fire Profiel van Embodiment of Fire

quote:
Op 12 december 2008 15:38 schreef GrindMaster het volgende:
Het idee van het analoge mengpaneel komt vooral voort uit het idee dat zo´n geval een stuk overzichtelijker is, en makkelijker te bedienen. Ik heb wat rondgezocht, en blijkbaar verkoopt Mackie een Mackie Onyx 1640 mengpaneel met firewire kaart. Waarmee 18 individuele kanalen tegelijkertijd kunnen worden opgenomen. Megpaneel plus kaart voor ongeveer 1600 euro, wat ik toch nog net onder betaalbaar schaar



Dit setje heeft een tijdje bij marktplaats rondgezweeft...
Rond de €1000.

[Dit bericht is gewijzigd door Embodiment of Fire op 13-12-2008 10:23]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-01-2009 14:32 by Lampje Profiel van Lampje

Hey mannuh,

grappig artikel in de nieuwe Tape Op over de loudness wars, en in dit geval over "Death Magnetic" van Metallica.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-01-2009 14:39 by spectre Profiel van spectre

Ik las het!

Ik heb trouwens een leuk adres gevonden waar je Rokit6 G2's voor 175 per stuk kunt afhalen, ik heb ingeslagen.

En ik heb een Sennheiser MD441 op de kop getikt via Ebay, moet nog binnenkomen, ik wil hem gebruiken voor closemicen van amps en vocals


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 06-01-2009 21:20 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Damn. Ik heb hier een .WAV van een korte film, maar op de achtergrond is continu storing te horen. Het lijkt wel alsof er in de buurt (de scene is opgenomen in een restaurant) een vaatwasser aanstaat.
Ondanks alle denoise-meuk die ik erop los heb gelaten, krijg ik geen bevredigend resultaat. Iemand die er eens naar wil kijken en z'n mening wil geven ?

Edit: Het geluid lijkt wel over het gehele spectrum te zijn verspreid; nou hoef ik niet zo vaak zwaar te denoisen, dus wellicht mis ik iets..

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 06-01-2009 21:21]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 13-03-2009 0:44 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Ben cleane/di gitaartracks aan het opnemen om te reampen, en ik gebruik hierbij een sony mdr-v600 koptelefoon. ben dr achter dat die wat lekt, terwijl ie closed is (slechte pads waarschijnlijk, ff op ingelezen). nu heb ik dus een beetje 'ruis' op mn cleane track en is't niet bruikbaar.
JB, wel es cleane gitaartracks met koptelefoon opgenomen om te reampen? (of iemand anders natuurlijk); En vooral; alternatieven die níet lekken? HD280 (pro) oid?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 13-03-2009 0:48 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Zo, mijn opname PC is geinstalleerd (Ubuntu met Ardour), binnenkort maar eens gaan beginnen .

Maar voor ik dat doe heb ik een externe geluidskaart nodig en nu is mijn oog op deze gevallen: http://www.emu.com/products/product.asp?category=610&subcategory=611&product=15185

Lieve opnamenerds, is dit apparaat in jullie ogen geschikt om zowel gitaar als bas als toetsen als zang mee op te nemen? En neen dat hoeft niet in 1 keer tegelijk, ik heb maar 2 handen

Edithoer: oh ja, en ik heb ook nog een 12-kanaals mengtagel. Lijkt me ook wel handig om die in het hele proces te gaan betrekken.

Edithoer II: En uiteindelijk ga ik alles afspelen op 2 oude actieve Philips digital audio boxen: http://www.mfbfreaks.nl/html/mfb/9638/9638.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 13-03-2009 0:56]



Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 13-03-2009 11:48 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

volgens mij is dat ding daar wel geschikt voor, maar ik zou niet weten waar je dan ook nog je mengtafel voor wil gebruiken. Die emu is twee kanalen opnemen? Dan kan je hooguit je tafel er aan hangen voor stereo en dan je instrumenten via je tafel... kan je als je toch zo'n mengtafel hebt niet beter een kaart komen met even zo veel ingangen als jou tafel uitgangen heeft? dan heb je er wat meer aan... Tenzij ie maar 2 uitgangen heeft natuurlijk...
je zou ook kunnen kijken naar de PCI versie van de 0404
[edit] die is nog es de helft goedkoper ook![/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Markam op 13-03-2009 11:55]



spectre
Usericon van spectre
Posted 13-03-2009 12:06 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 13 maart 2009 0:44 schreef FRNK het volgende:
Ben cleane/di gitaartracks aan het opnemen om te reampen, en ik gebruik hierbij een sony mdr-v600 koptelefoon. ben dr achter dat die wat lekt, terwijl ie closed is (slechte pads waarschijnlijk, ff op ingelezen). nu heb ik dus een beetje 'ruis' op mn cleane track en is't niet bruikbaar.
JB, wel es cleane gitaartracks met koptelefoon opgenomen om te reampen? (of iemand anders natuurlijk); En vooral; alternatieven die níet lekken? HD280 (pro) oid?


Ik snap eigenlijk niet waarom dat kan gebeuren, je neemt toch een direct signaal op en dan maakt het toch niet uit. Of mis ik wat in je verhaal?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 13-03-2009 13:14 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 13 maart 2009 11:48 schreef Markam het volgende:
volgens mij is dat ding daar wel geschikt voor, maar ik zou niet weten waar je dan ook nog je mengtafel voor wil gebruiken. Die emu is twee kanalen opnemen? Dan kan je hooguit je tafel er aan hangen voor stereo en dan je instrumenten via je tafel... kan je als je toch zo'n mengtafel hebt niet beter een kaart komen met even zo veel ingangen als jou tafel uitgangen heeft? dan heb je er wat meer aan... Tenzij ie maar 2 uitgangen heeft natuurlijk...
je zou ook kunnen kijken naar de PCI versie van de 0404
[edit] die is nog es de helft goedkoper ook![/edit]
Thanks voor de input

Mengtafel is indertijd aangeschaft om thuis te oefenen zonder aparte zanginstallatie, gitaar- en basversterker, etc. Gewoon alles in kunnen pluggen en doorsturen naar 1 eindversteker met boxen en oefenen maar . Zou leuk zijn als ik er nog wat mee zou kunnen doen in deze situatie nu. Ik was laatst bij Sander Gommans in zijn studio en hij regelde zijn volumes via de mengtafel en dat leek mij ook wel handig op zich. Maar als het dan om opnemen gaat dan begrijp ik dus dat de kaart evenveel ingangen moet hebben als de uitgangen vande tafel. Makes sense op zich...

PCI sta ik niet echt om te springen eerlijk gezegd. Ik wil graag zien waar ik mijn kabel inprik ipv elke keer weer een hele tour onder mijn bureau te moeten ondernemen. Als de output van alles maar in stereo naar mijn boxen kan dan ben ik al lang tevreden. Ik moet daar dan alleen nog kabels voor laten maken aangezien de speaker inputs tegenwoordig niet echt gangbaar meer zijn.

Sowieso vandaag al wat extra intern geheugen besteld voor mijn beestje. Ik ben benieuwd wat het gaat worden

edit: Dat Phonic ding van jou ziet er ook wel interessant uit op zich. Wat kost zoiets?

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 13-03-2009 13:16]



Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 13-03-2009 13:17 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Mwoah, pci is eigenlijk rete handig hoor.

Ik heb een Maudio Delta 1010 kaart, die zijn ook niet zo gruwelijk duur meer, met 8 in en 8 uitgangen. Die ingangen zitten rechstreeks verbonden met mijn mengtafel, zodat ik daar de volumes ed. kan bepalen. De 8 uitgangen zijn verbonden met oa. monitors, een gewone radio set, koptelefoonunit en reamp box, werkt echt als een trein ALs die kabels vast zitten heb je daar ook geen omkijken meer naar hoor.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 13-03-2009 13:25 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Check.. Is misschien ook wel een optie idd...

Ik vrees dat ik nog vaak bij i4 ga komen de komende tijd...



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 13-03-2009 13:38 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

M-Audio Delta 1010LT heb ik ook. Werkt relaxed hoor. Één keer effe wat prikken, en de rest regel je vanuit de software. Kom anders een keertje hier kijken, laat ik 't je zien.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 13-03-2009 13:44 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 13 maart 2009 13:38 schreef Illusione het volgende:
M-Audio Delta 1010LT heb ik ook. Werkt relaxed hoor. Één keer effe wat prikken, en de rest regel je vanuit de software. Kom anders een keertje hier kijken, laat ik 't je zien.
Is goed . En uiteraard mag u een keer uw licht komen laten schijnen over de setup alhier



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 16-03-2009 1:44 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 13 maart 2009 0:44 schreef FRNK het volgende:
JB, wel es cleane gitaartracks met koptelefoon opgenomen om te reampen? (of iemand anders natuurlijk); En vooral; alternatieven die níet lekken? HD280 (pro) oid?


Hd25 van sennheiser lekt niet.
En ik denk dat het prima werkt.. mits je een goeie di hebt.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-03-2009 11:12 by spectre Profiel van spectre

Hij gebruikt de DI van onze Red Eye, dus dat is alvast goed


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 16-03-2009 11:19 by jbassist Profiel van jbassist

Aight, goeie preamp ervoor en je zit goed..
Dat zal prima reampen..

Dit weekend dit opgenomen:
http://www.box.net/shared/uc8ab2ydcf

Toen ik klaar was in het pand waar ik alles heb opgenomen even een mixdown gemaakt, dus dit is nog niet gemixed whatsoever.. meeste is wat affilteren en niet eens veel compressie.
Fender Bassman 100 op bass.
Sunn beta lead en JCM800 op gitaar.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-03-2009 11:54 by spectre Profiel van spectre

Hmm, misschien lost dat ook meteen zijn probleem op, een preamp ervoor. Ook maar uitlenen dan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 16-03-2009 14:17 by jbassist Profiel van jbassist

Ofnaja, ervoor... na de passieve di dan hehehe
Hoe vinst het rauwe soundje?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen