IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 4] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 16-03-2009 16:16 by spectre Profiel van spectre

Ja klinkt heerlijk nu al, mooie ruimtelijke sound en die gitaren en bas klinken te gek

Ik denk dat ik je binnenkort wat info vraag aangaande drumopnames voor CHD


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 16-03-2009 21:52 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 16 maart 2009 14:17 schreef jbassist het volgende:
Ofnaja, ervoor... na de passieve di dan hehehe
Hoe vinst het rauwe soundje?
daar zit de mbox achter (micpre), maar schiet niet op. Denk ook niet dat het daar aan ligt. Gister weer met van alles geklooid, kan ook zijn dat de ruis gewoon door mn computer komt. Die's niet echt zo stil. Maar het clickje suckt helemaal. Ook ff heel zacht met een ipod oordopjes geprobeerd, schoot ook niet op. Morgen es proberen daar mn sony overheen te zetten (zonder aan de sluiten) om te dempen, en ook es gewoon zónder headphone (en speakers natuurlijk) op de nemen. Dan ligt het ad pc of geluidskaart (geluidskaart lijkt me stug tho). Kan zoiets intern 'lekken'? Computer of geluidskaart?

of kabels, duh. daar ook weer es mee klooien, en zooi verder van mekaar af zetten.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 16-03-2009 23:09]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-03-2009 9:45 by jbassist Profiel van jbassist

Wat voor klikjes heb je dan?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-03-2009 10:29 by spectre Profiel van spectre

De clicktrack


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-03-2009 12:46 by jbassist Profiel van jbassist

Crap.. ik mis nu even het probleem sowiso haha

Wat gebeurt er als je een d.i track wil opnemen?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 17-03-2009 19:17 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

redeye + podxt (pod puur voor monitoring/inspeelgeluidje) > mbox > protools(neemt monotrackje redeye en monotrackje podxt op en speelt guide+click af) op pc en monitoren met koptelefoon.
inspelen gaat prima (voor zover een pod lekker speelt ), maar het opgenomen redeye-di-signaal bevat een minieme ruis en de click die je pas heel zacht hoort als je guitarrig met een behoorlijke gainy setting er op zet met afluisteren (je ziet de clicks bv niet eens in de 'stiltes' vd wave, maar hoort em wel dan). Vanavond verder klooien met aarding wat volgens Jochem (en Tymon gister ook) het probleem moet zijn, terwijl ik daar al veel mee geprobeerd heb. Misschien is de stroomvoorziening/aarding in dit oude gebouw gewoon fucked-up.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 17-03-2009 19:25]


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-03-2009 19:51 by spectre Profiel van spectre

stuur mij eens een stukje wav op van dat cleane opgenomen signaal zonder fx, ik wil het eigenlijk wel eens horen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-03-2009 19:53 by jbassist Profiel van jbassist

Weird idd.. ik schat ook iets met de aarde, maar verder is dit echt zo'n weird probleem dat ik er weinig over kan zeggen

Iets andere mix btw! plus wat voxx.. nog niet echt klaar though..
http://www.box.net/shared/p6fmvsqh8c

En wat pics



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-03-2009 19:59 by spectre Profiel van spectre

welke mics gebruik je jables


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-03-2009 20:04 by jbassist Profiel van jbassist

Gitaar setup is vlnr: Sm7b, Audix I5, Md421N, Audix D6, Rb100, Sm57.

Waarvan ik alleen de i5 en sm57 gebruik hehehe

Bass is Sm7b en Md421n + een sansamp.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-03-2009 20:21 by spectre Profiel van spectre

lol, das wel sneu voor al die andere mics dan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-03-2009 20:33 by jbassist Profiel van jbassist

Whatever goed klinkt!
En soms kom ik de dag na opname terug op mijn keuze in mics en sound en dan kan zo'n extra micje of 2 geen mis


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-03-2009 20:33 by spectre Profiel van spectre

Wat van device gebruik jij eigenlijk om al die mics (met pre-amps) tegelijkertijd in je pc op te nemen?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-03-2009 20:34 by jbassist Profiel van jbassist

Rme fireface 800 + Audient Asp008 preamp op adat! en wat aparte preamps.. dat wisselt per keer..


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-03-2009 20:41 by spectre Profiel van spectre

Ok, nice


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 17-03-2009 20:41 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 17 maart 2009 19:51 schreef spectre het volgende:
stuur mij eens een stukje wav op van dat cleane opgenomen signaal zonder fx, ik wil het eigenlijk wel eens horen
gedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 17-03-2009 20:43]


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-03-2009 21:05 by spectre Profiel van spectre

Er zit best veel ruis op de lijn. Ik hoor de klik zelfs al als er niet eens een gitaarsim op zet. Volgens mij is het enige wat hier aan de hand kan zijn een kabel iets


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-03-2009 21:22 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hmm, zelfde soort gekloot met m'n microfoon op 't moment. Maar goed dat ik momenteel toch even vocalen laat voor wat ze zijn.. ik denk dat ik beter met sessiezangers kan werken.

Wel irritant. Inputlevels zouden het eigenlijk niet mogen zijn, gate helpt uiteraard wel, maar goed, als die opengaat hoor je de ruis toch op de achtergrond.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 17-03-2009 21:43 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 17 maart 2009 21:05 schreef spectre het volgende:
Er zit best veel ruis op de lijn. Ik hoor de klik zelfs al als er niet eens een gitaarsim op zet. Volgens mij is het enige wat hier aan de hand kan zijn een kabel iets
yeah best veel idd. alles is teveel.
maar die ruis door de kabels; hoe dan precies, wat kan ik veranderen? (ik vond dat van de aarding logischer klinken eigenlijk)
heb een extra korte mickabel, gebalanceerd (voor redeye naar mbox) en nieuwe gitaarkabels (klotz [niet die oude types die 'klotz' zeggen ] en planetwaves gebruik ik, beide geprobeerd), en niks gekruist zoals je laatst zei. Voor de patchkabels ook klotz + neutriks (laten maken, ook erg kort).

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 17-03-2009 21:46]


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 17-03-2009 23:06 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Nou, moet de pc wel zijn, ofnie, anyone? >>
quote:

óf in de mbox natuurlijk, maar dat lijkt me wel erg sterk
----- Original Message -----
[emailadressen]


ha Jochem,

Ik heb net alles geprobeerd, met steeds hetzelfde resultaat (ruis + clicktrack in de track);

- ander geaard stopcontact
- redeye met en zonder earthlift
- zonder koptelefoon
- zonder pod en zonder koptelefoon
- zonder pod en zonder redeye en zonder koptelefoon (dus gewoon gitaar > mbox > pc (geaard en ongeaard))
- andere gitaar
- de pckoeler sneller en langzamer gedraaid in een track, hoor geen verschil
- andere kabels (planet waves en klotz (die nieuwe types die geen 'klotz' zeggen als je er tegenaan tikt ), en daarna kabels van hoogstens een meter; 1tje van 1 meter 'lo-microphonics prof instr.cable' van klotz, andere kabels van 30-60 cm)
- onze kat een kabel in zn hol gestoken en zn bek aan de mbox
- ik weet het niet meer..

en dus geen verschil in signaal. kan theoretisch óf de usb-kabel zijn. Of eigenlijk kan dat theoretisch niet, want daar gaat alleen 1'tjes en 0'etjes door. Of intern in de pc. Dat dus. Rest kan allemaal weggestreept worden. Weet jij het nog?

grtz
f



[edit][spectre]moej maar 'n mac koop'n![/spectre]

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 17-03-2009 23:12]


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 18-03-2009 8:48 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 13 maart 2009 13:14 schreef Judge M. het volgende:
edit: Dat Phonic ding van jou ziet er ook wel interessant uit op zich. Wat kost zoiets?


Ik heb toen voor die phonic 300 betaald. Inmiddels is ie een stukkie goedkoper geworden. Je hebt hier ook een 18 en 24 versie van, maar die zijn een stuk duurder. Reviews zijn wel allemaal zeer positief voor deze kaart/tafel.

Maar zoals anderen al aangaven. PCI sluit je aan en hoef je daarna niet meer los te halen, dus dat pluggen valt wel mee. Ik zou zelf voor zoiets gaan als je al een tafel hebt. Wilde dat eerst zelf ook, maar een tafel + zo'n kaart werd een stuk duurder dan die phonic....



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 30-03-2009 14:27 by jbassist Profiel van jbassist

Gaat el cheapo weg.

http://muziek.marktplaats.nl/microfoons/241082917-mindprint-envoice-v-1-preamp-met-buizencompressie-en-eq.html

Ruige bak! metname drums en kant en klare vox doet hij het goed op ivm de compressie.
Maar di tracks en mics op cabs doet hij het prima op.

Kiek moar.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 30-03-2009 19:12 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Heeft iemand misschien nog een beetje een betaalbare reverb te koop? Heb nu alleen de reverb van POD Farm, en dat geluid is nou niet bepaald om over naar huis te schrijven....


Why doesn't my music get me all the chicks?


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 30-03-2009 22:11 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hmmm. Ik ga vrijdag deze unit maar eens halen:



Is wel bij Feedback, maar goed.. wat kan je vernachelen aan zoiets ? Ik vraag me alleen wel enorm af waarom deze unit maar 45 euro is, en de anderen ruim boven de 100 piekjes. De galm in m'n kamer is toch wat te gortig aan het worden.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 30-03-2009 22:31 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Posters en vlaggen aan de muur hangen! Ga ik ook doen hier



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen