IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 4] Vorige pagina | Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 30-03-2009 22:32 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Graf. Ook maar eens tijd om alles qua kabels etc. te vervangen, ander preampje ertussen, alle levels goed te zetten.. één van de kanalen van m'n preampje levert automatisch ruis op, m'n software mixer levert soms wat rare resultaten op..

Alles maar een keertje op de schop dan maar, en eens gaan leren mixen.. tijd om me wat te verdiepen dus.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 30-03-2009 22:33 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 30 maart 2009 22:31 schreef Judge M. het volgende:
Posters en vlaggen aan de muur hangen! Ga ik ook doen hier


Hmm.. ik hou er wel van als de kamer wat 'rustig' is.. al die meuk om me heen hoeft voor mij niet zo. En als dat ding m'n galm-probleem oplost, ben ik een blij mensch.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-03-2009 7:36 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 30 maart 2009 22:31 schreef Judge M. het volgende:
Posters en vlaggen aan de muur hangen! Ga ik ook doen hier
helpniet, enkel dat het wellicht wat hoog wegneemt.

Ik heb onlangs mijn hele studio akoestisch bewerkt, geen duur materiaal, de Praxis had ales wat ik nodig had!

He resultaat is echt goed te noemen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 31-03-2009 7:47 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Wat heb je gebruikt dan ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-03-2009 7:57 by spectre Profiel van spectre

Glaswol voor de zijreflectie en achter de monitoren om het hoog en mid te vangen, en steenwol voor een grote bastrap achter me op de muur en steenwol bastraps in elke hoek. Ik heb alles in zelfgemaakte houten frames gemaakt en afgewerkt met stof. Ik heb een hoog punt plafond dus daar heb ik (voorlopig) nog niets aan gedaan.

Ik zal vandaag eens wat foto's maken, het is vrij makkelijk en goedkoop om het zo te doen en het doet niet onder voor dat dure akoestische schuim. En als je het netjes afwerkt zoals ik heb gedaan is het niet eens lelijk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-04-2009 13:57 by Lampje Profiel van Lampje

Gaaf, wil ik zien !

Heb je de glaswol platen in een plastic of papier omhulsel gelaten ?


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-04-2009 14:05 by spectre Profiel van spectre

Nee, daarmee zou het eigenlijke effect van de glaswol teniet worden gedaan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-04-2009 14:09 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Doe es wat foto's ?

Ben wel benieuwd. Ik ben van plan vrijdag zo'n micscreen te halen en op langere termijn rustig de hele zooi te verbouwen. Moet dan wel een hele zwik nieuwe kabels halen, preamps, monitoren, meteen isoleren, etc. For the time being kan zo'n micscreen best voldoen (zeker voor 45 euris).


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-04-2009 14:15 by spectre Profiel van spectre

Och, een dekbed ophangen werkt haast nog beter

Ik ga foto's maken hoor, heb ik nog niet gedaan idd


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-04-2009 14:38 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ik ben er inderdaad ook nog over aan het denken om voor dit weekend wat beddegoed op te hangen (wollen deken, dekbed). Krijg wat mensen in de studio voor een filmdub, dan is het wel prettig om zo galmvrij-mogelijk te werken. Maar een structurele oplossing ook wel prettig.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-04-2009 14:58 by spectre Profiel van spectre

Maar je koopt dat ding toch niet om je hok galmvrij te maken? Dat is enkel om vocalen minder reflectie van je kamer mee te geven.

Iets wat je ook al weer gedeeltelijk oplost door je kamer te Spectreficeren


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-04-2009 15:19 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Het gaat er mij ook om vocalen minder galm mee te geven. Neemt niet weg dat ik in de toekomst wel wil streven naar een nog betere opzet d.m.v. isolatie (ook om, met betere monitoren, nog meer herrie te kunnen maken, ook midden in de nacht).


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-04-2009 15:45 by spectre Profiel van spectre

Akoestisch bewerken is niet hetzelfde als geluidsdicht maken, sterker nog.. het kan in sommige gevallen juist betekenen dat er meer geluid lekt


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-04-2009 15:52 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Weet ik, weet ik. Het liefste zou ik het geheel geluidsdicht maken, met een zanghok, maar dat gaat niet passen, dus ik ga nog kijken naar de mogelijkheden.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-04-2009 16:06 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 1 april 2009 14:05 schreef spectre het volgende:
Nee, daarmee zou het eigenlijke effect van de glaswol teniet worden gedaan


Als je dat spul zonder doeken had opgehangen, dan klopt dat enigszins wel, maar je wilt toch niet die vezels door je ruimte heen hebben ?!? Vooral als het materiaal wat ouder wordt raakt het z'n compactheid kwijt. En die vezels zijn niet zo best voor je gezondheid, om van de stofvorming nog maar niet te spreken.

Ikzelf heb er nog niet mee geëxperimenteerd, maar ik heb begrepen dat als je er een plastic laag omheen doet (zoals bijvoorbeeld vuilniszakplastic), dat alleen de hoge frequencies ietsjes meer reflecteren. Dat verschil zal trouwens nauwelijks tot niet waarneembaar zijn als je er toch al doek voor gespannen hebt.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-04-2009 16:11 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 1 april 2009 14:58 schreef spectre het volgende:
Maar je koopt dat ding toch niet om je hok galmvrij te maken? Dat is enkel om vocalen minder reflectie van je kamer mee te geven.

Iets wat je ook al weer gedeeltelijk oplost door je kamer te Spectreficeren


Helemaal mee eens !

Spectreficeren, haha, gaafh.

Als je trouwens stemmen wilt opnemen voor b.v. videoproducties, dan kan je het beste de hele ruimte zo dood mogelijk maken. Alle reflecterende vlakken dempen dus. Ook het plafond. Dat schermpje helpt dan werkelijk voor geen ene moer.

Voor opnamen van zang is het echter een prima dingetje, ervan uitgaande dat de opname ruimte niet teveel galmt natuurlijk...


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-04-2009 16:21 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 1 april 2009 16:06 schreef Lampje het volgende:
Als je dat spul zonder doeken had opgehangen, dan klopt dat enigszins wel, maar je wilt toch niet die vezels door je ruimte heen hebben ?!? Vooral als het materiaal wat ouder wordt raakt het z'n compactheid kwijt. En die vezels zijn niet zo best voor je gezondheid, om van de stofvorming nog maar niet te spreken.

Ikzelf heb er nog niet mee geëxperimenteerd, maar ik heb begrepen dat als je er een plastic laag omheen doet (zoals bijvoorbeeld vuilniszakplastic), dat alleen de hoge frequencies ietsjes meer reflecteren. Dat verschil zal trouwens nauwelijks tot niet waarneembaar zijn als je er toch al doek voor gespannen hebt.


Ja precies, dat plastic reflecteert weer en dat wilde je nou juist voorkomen.. tenzij je weer wel wat reflectie erin wilt hebben natuurlijk. Ik heb stof over mijn frames heen getrokken waar ik de ademtest mee heb uitgevoerd (kun je er doorheen ademenen dan is het ok) dus ik heb geen last van die vezels hoor! Zou er ook niet uitzien trouwens, nu is het vrij kek


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-04-2009 16:27 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 april 2009 16:21 schreef spectre het volgende:
...dat plastic reflecteert weer...

Maar je houdt wel wat demping hoor, het materiaal er achter wordt nog steeds ingedrukt door de drukgolven die via het plastic worden doorgegeven. Hoeveel precies, geen idee, deze redenering komt alleen uit logische overwegingen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-04-2009 16:40 by spectre Profiel van spectre

Zeg ik ook nergens, het reflecteert zeker wel iets.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-04-2009 17:23 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 april 2009 16:40 schreef spectre het volgende:
Zeg ik ook nergens, het reflecteert zeker wel iets.


Glaswol reflecteert ook wel iets

Eerst zei je het meer alsof het 100% het effect van het glaswol compenseert:
quote:
Op 1 april 2009 14:05 schreef spectre het volgende:
Nee, daarmee zou het eigenlijke effect van de glaswol teniet worden gedaan

...daar haakte ik vooral op in, eigenlijk.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-04-2009 17:26 by spectre Profiel van spectre

...


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-04-2009 17:29 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Victory!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-04-2009 18:00 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 1 april 2009 16:11 schreef Lampje het volgende:
Helemaal mee eens !

Spectreficeren, haha, gaafh.

Als je trouwens stemmen wilt opnemen voor b.v. videoproducties, dan kan je het beste de hele ruimte zo dood mogelijk maken. Alle reflecterende vlakken dempen dus. Ook het plafond. Dat schermpje helpt dan werkelijk voor geen ene moer.

Voor opnamen van zang is het echter een prima dingetje, ervan uitgaande dat de opname ruimte niet teveel galmt natuurlijk...


De klus levert me geen flikker op, dus ik ga me zeker niet lopen uitsloven. Bovendien is de oorspronkelijke audiokwaliteit zó kut dat de producent al snel tevreden zal zijn.

Ik merk echter wel dat ook bij zangopnames wat meer demping prettig zou zijn, vandaar m'n overwegingen.

Voor het aankomende weekend hang ik gewoon een lading wollen dekens op.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-04-2009 21:57 by Lampje Profiel van Lampje

Veel studios hebben gewoon voor elke muur een gordijnrail geplaatst op ongeveer 10 cm van de muur. Hang er een beetje dik gordijn aan, en dan kan je de akoustiche demping een beetje regelen, door de gordijnen open, halfopen, of dicht te doen. Misschien wel een idee voor jou ?


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-04-2009 22:06 by jbassist Profiel van jbassist

Als je btw met een Sm58 of Sm7b zang opneemt maakt het allemaal geen ene flikker uit waar je op neemt hehe


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen