IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 4] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 19-05-2009 14:32 by spectre Profiel van spectre

Ja, dat heb ik nog niet gevonden.. zou voor mij de reden zijn om het niet te gaan gebruiken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snark
Usericon van Snark
Posted 19-05-2009 17:45 by Snark Profiel van Snark

aan de andere kant kan je wel record als rewire pakket gebruiken en zo inladen in reaper of protools..

ik neem aan dat je net asl bij reason de mixer kan omzeilen en de tracks regelrecht op protools sporen kan plaatsen. dan zou je dus alles op kunnen componeren, opnemen en arrangeren in record en afmaken in protools

voor bijv ez drummerkan je ook een nnxt volgooien met drumgeluiden die overeenkomen met de notemapping van ezdrummert en dan pas bij mixen het drum-midispoor overhevelen en ezdrummer er op mikken...

maar het zou inderdaad erg fijn zijn als het met elkeer zou praten





Snark
Usericon van Snark
Posted 19-05-2009 17:48 by Snark Profiel van Snark

heeft iemand hier trouwens protools 8?.. in de zin van " hoe is de midi shizzle nu digidesign Sibelius heeft opgekocht (oid)





jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-05-2009 19:08 by jbassist Profiel van jbassist

Snel even mee gekut.
Midi is nog steeds crappy.
Cubase/Nuendo hiero.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 19-05-2009 19:44 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Nuendo, yeah. Steinberg has still got it.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-05-2009 19:48 by jbassist Profiel van jbassist

Mischien is crappy ook niet het woord.

Maar Nuendo poept over de complete midi fucnties van pt8 heen iig, laten we het zo zeggen hehe


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 19-05-2009 20:19 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Nuendo doet MIDI erg lekker, vind ik. Veel handige functies, makkelijk in gebruik.. in mijn geval onmisbaar (90% MIDI, 10% audio).


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Snark
Usericon van Snark
Posted 20-05-2009 8:21 by Snark Profiel van Snark

protools update -100 e
nuendo - 1600 e

ik moet er wel in kunnen blijven zwemmen...


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 20-05-2009 8:56 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Tja.. en dan heb je nog niet eens leuke VSTs.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-05-2009 10:01 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 19 mei 2009 17:45 schreef Snark het volgende:
aan de andere kant kan je wel record als rewire pakket gebruiken en zo inladen in reaper of protools..

ik neem aan dat je net asl bij reason de mixer kan omzeilen en de tracks regelrecht op protools sporen kan plaatsen. dan zou je dus alles op kunnen componeren, opnemen en arrangeren in record en afmaken in protools

voor bijv ez drummerkan je ook een nnxt volgooien met drumgeluiden die overeenkomen met de notemapping van ezdrummert en dan pas bij mixen het drum-midispoor overhevelen en ezdrummer er op mikken...

maar het zou inderdaad erg fijn zijn als het met elkeer zou praten






Niet interessant, ik ga geen DAW in een DAW hangen
Er komt geen vst support, logisch.. wat ik wel hoop dat ik met rewire nu ook eens de andere kant op kan zodat ik audio naar een vstclient (Reaper oid) en terug sturen, zodat ik mijn vaste processing vst's en au's toch kan gebruiken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Smerige Hond
Usericon van Smerige Hond
Posted 20-05-2009 13:14 by Smerige Hond Profiel van Smerige Hondhttp://n/a

[quote]Op 18 mei 2009 0:21 schreef jbassist het volgende:
Verbouwing + geen internet en weekends klussen en gigs! geen enkele tijd voor gehad! sorry bro!!

OK NP. Spul vreet geen brood

Binnen een paar maandjes ga ik ze wederom gebruiken voor gitaren en vox voor onze nwe CD. Clips worden natuurlijk gepost.



Snark
Usericon van Snark
Posted 20-05-2009 13:38 by Snark Profiel van Snark

quote:
Op 20 mei 2009 10:01 schreef spectre het volgende:
Niet interessant, ik ga geen DAW in een DAW hangen
Er komt geen vst support, logisch.. wat ik wel hoop dat ik met rewire nu ook eens de andere kant op kan zodat ik audio naar een vstclient (Reaper oid) en terug sturen, zodat ik mijn vaste processing vst's en au's toch kan gebruiken


mijn idee, maar alles componeren/arrangeren in record en dan de tracks exporteren en in reaper, protools, music maker oid inladen en afwerken is wel een optie



spectre
Usericon van spectre
Posted 20-05-2009 14:36 by spectre Profiel van spectre

Nah, omslachtig .. tenminste hoe ik werk, mij lijkt die SSL Console erg vet en die wil gebruiken met mijn Metric Halo Channelstrip (heersding!) in een routing met Reaper, samen met ADrums. Dat ligt dus ff aan Rewire in Record.

Nu heb ik al mij Reason tracks geroute naar Reaper, werkt op zich tof maar omdat ik er heel veel van heb en constant aan het tweaken ben ben ik telkens heen en weer aan het schakelen, dit zou het allemaal wat makkelijker maken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snark
Usericon van Snark
Posted 20-05-2009 15:05 by Snark Profiel van Snark

quote:
Op 20 mei 2009 14:36 schreef spectre het volgende:

Nu heb ik al mij Reason tracks geroute naar Reaper, werkt op zich tof maar omdat ik er heel veel van heb en constant aan het tweaken ben ben ik telkens heen en weer aan het schakelen, dit zou het allemaal wat makkelijker maken.


daarom hoop ik op een duidelijkere midi-track in protools, dan gebruik ik het edit window van reason niet meer. of ik dan switch tussen twee schermen in reason of een van reason en een van protools is me om t even maar heb dan geen twee editschermen meer.

record zou meesterlijk zijn voor de andere componeerhomo's waarmee ik samenwerk






jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 10-07-2009 18:18 by jbassist Profiel van jbassist

Holy crap..

De laatste tijd voor wat snellere muziek eens de L/R roommics + een Mid/Side gebruikt.
En hoe vet ik dat gigantische stereo gebied van de L/R op de grond geplakte omni's ook vind, binnen een mix is de Mid/side echt superieur..

Bij langzamere dingen is dat brede wel weer cool, maar bij 3 bands met wat snellere muziek heb ik ze alle 3 uitstaan!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-08-2009 13:24 by Lampje Profiel van Lampje

Gisteren is Les Paul overleden.

Hij is niet alleen bekend door zijn gitaar, maar ook als muzikant en uitvinder van het multitracken.

Gave kerel, is 94 geworden....

by the way, die gast die speelde erg goed zeg ! Ik heb nog wat live beelden gezien op youtube, en hij speelt daar een lading toonladders en arpeggios waar Yngwie Malmsteen nog wat van had kunnen leren, haha !

http://www.hbvl.be/nieuws/media-en-cultuur/aid855320/legendarische-gitaarbouwer-les-paul-94-overleden.aspx

http://www.youtube.com/watch?v=WdAP7Bs6UZ0



lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-08-2009 14:23 by jbassist Profiel van jbassist

Jammer idd.. daar gaat een stukje geschiedenis.. maar dude heeft lang genoeg op de aardkloot om kunnen lopen en heeft genoeg gedaan iig


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-08-2009 21:04 by Lampje Profiel van Lampje

Whahaha, ik kwam dit tegen :

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200373015210

Het grappige is, die gast ken ik via een forum, en ik heb van hem een maand of 4 geleden :... een EMG81 pickup gekocht.................


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-08-2009 21:07 by jbassist Profiel van jbassist

xxxx

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 19-08-2009 17:23]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 15-08-2009 12:29 by Lampje Profiel van Lampje

JB toch... Dat je dat hier post, hahaha.

Dit soort shit komt me bekend voor. Gasten die de hele band compleet omlaag trekken. Gebeurt vaak hoor ! Zonde. Maar wel goed dat je er niet accoord mee gaat. Ik had zelf vaak nogal moeite om zoiets voor te stellen, muzikanten zijn soms nogal snel op de pik getrapt.

Geluid klinkt trouwens erg sterk !!!
(op mijn miezerige computerspeakertjes )


lampje


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 15-08-2009 18:05 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Ik heb hier altijd een beetje een dubbel gevoel bij. Het is heel erg vervelend (en tijdrovend) als mensen slecht voorbereid naar de studio komen (want je hoort je partijen wel te kunnen spelen). Maar iedereen draagt bij aan het geluid van een band, en *eigenlijk* is het aan de band wat er qua (gebrek aan) strakheid of talent wordt geaccepteerd op het album. Als iemand de band gewoon niet kan bijbenen, zal dit meestal ook al tijdens de repetities/optredens opgevallen zijn. Misschien houden de andere bandleden wel van wat ongedefineerd basgekletter (stiekeme Venom fans ).

Maar, misschien nog wel belangrijker: wordt de kloof tussen het live geluid van een band en het geluid op het album niet te groot. Met alle mogelijkheden die we hebben met drum replacement en timing correcties (of als het echt niet goed gaat komen met de benen van de drummer, een geheel geprogrammeerde bassdrum track eronder), loop je toch erg snel het risico dat het bandje dat je live gaat zien in het geheel niet lijkt op wat je op hun CD hebt gehoord.

In dit geval zou ik eerst eens kijken of de partij niet een beetje te vereenvoudigen is voor de goeie jongen, zodat 'ie tenminste de studio uitkomt in de wetenschap dat hij wel op de CD staat...


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 16-08-2009 10:59 by jbassist Profiel van jbassist

You got a point dude...

Maar er is een verschil tussen cool kut, en kut kut imo, dit was de laatste.
Verder was het te tijdrovend geweest voor en na het opnemen en had het de opnames teveel vertraagd.

En tja, tuurlijk krijg je dan een verschil met wat je live hoort, maar dit genre moet het wel erg hebben van zijn studiosound.
Dit is het geluid wat ze willen ook

En dit is btw 1 van de opnames waar ik dus ook idd veel dingen heb versimpeld samen met ze om het resultaat er strakker op te krijgen.
En vaak bleek de simpelere riff ook nog iets beukender/vetter als de moeilijke

Verder hou ik er echt van om bands in hun waarde te laten op dat vlak.. De albini aanpak.
Hoop dat ik dat wel met mijn andere opnames uitstraal haha.. dit is gewoon even een geval apart die niet cool had geklonken zonder deze praktijken.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 26-08-2009 1:08 by jbassist Profiel van jbassist

Heb 1 van mijn nieuwe mixen online gebeukt..
http://profile.myspace.com/beingjbrules
Bovenste! Baby I Wonder..
eens wat anders


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-08-2009 7:45 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ranzige-roel
Usericon van ranzige-roel
Posted 26-08-2009 9:34 by ranzige-roel Profiel van ranzige-roel

quote:
Op 26 augustus 2009 1:08 schreef jbassist het volgende:
Heb 1 van mijn nieuwe mixen online gebeukt..
http://profile.myspace.com/beingjbrules
Bovenste! Baby I Wonder..
eens wat anders


Neem even contact op!! Mail, myspace, telefoon, rooksignalen, maakt me niet uit.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen