IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 4] Vorige pagina | Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-02-2010 11:04 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Dat tafeltje dat ik onlangs gekocht heb is voor automation wel echt da shizzle. Was even zoeken hoe ik 'm in moest stellen, maar nu kan ik rustig achterover leunen, faders en dials in de hand.. control. FULL CONTROL.

Muahaha.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-02-2010 11:09 by jbassist Profiel van jbassist

Wat heb je gekocht?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-02-2010 11:12 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Behringer BCF2000. Niet zo heel prijzig, maar wel met o.a. motorized faders. Voor iemand die volledig in-the-box werkt een ideaal dingetje.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-02-2010 11:15 by jbassist Profiel van jbassist

Ah! Even checken, krijg nog zo'n ding in ruil voor een compu van iemand.
Zal er even achteraan.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-02-2010 11:35 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Erg relaxed dingetje, ben er erg blij mee. Het is wel even uitzoeken hoe je dat binnen je sequencer koppelt aan de controls, maar wellicht dat dat voor jou een eitje is. De dials werken ook met leds, dus nemen ook de settings van de software over.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 17-02-2010 11:37 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 17 februari 2010 10:54 schreef FRNK het volgende:
in cubase;
2 trackjes overlappen waar je die x-fade wilt en op 'x' drukken.



Thanks! Ik wist dat het iets simples moest zijn, maar geen idee wat.




spectre
Usericon van spectre
Posted 17-02-2010 11:50 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 17 februari 2010 11:35 schreef Illusione het volgende:
Erg relaxed dingetje, ben er erg blij mee. Het is wel even uitzoeken hoe je dat binnen je sequencer koppelt aan de controls, maar wellicht dat dat voor jou een eitje is. De dials werken ook met leds, dus nemen ook de settings van de software over.


Werkt meteen met Record! Ik ga hem binnenkort ook aanschaffen maar eerst moeten er wat andere dingen komen

Hopelijk krijg ik vandaag deze rakker binnen:


Ik wil juist out of the box en dit is een leuk begin, ik ga hem vooral gebruiken voor die tapecompressie


[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 17-02-2010 11:51]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-02-2010 11:54 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Out of the box begin ik pas aan als ik zeker weet wat ik allemaal wil hebben.. en als ik een huis gekocht heb waar ik een grote ruimte om kan bouwen tot studio.
Die BCF deed het bij mij niet meteen, maar het instellen niet moeilijk. Ik vind het bovendien ook wel prettig om de controls per project in te stellen, want per project wil ik controle over iets anders.

Edit: Stoer! Dat zal wel een mooi authentiek geluid opleveren.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 17-02-2010 11:57]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 17-02-2010 12:00 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Ik heb nu out of the box een hele goede compressor unit en een hele goede equalizer, ik zoek nu alleen nog goede plugins voor delay, chorus, reverb, denoise en toch nog eq en compressie. Iemand tips?


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-02-2010 12:04 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Check de Sonnox-suite eens.. is wel te vinden online. Ik ga 'm binnenkort aanschaffen, vind ze heerlijk werken. Uit mijn hoofd zit daar het hele pakket in wat je zoekt. Vooral de reverb bevalt me eeergggg goed.
Ik zoek nog wel de UAD-set, daar ben ik nog erg benieuwd naar.

Zijn overigens wel erg, erg prijzige stukkies software..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 17-02-2010 12:07 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Ja, het gaat zowiezo geld kosten, zover ben ik al, wil alleen eerst even testen of het bevalt.

Heb Reaper ook getest, maar kon daar totaal niet mee uit de voeten, ik blijf het bij Cubase houden.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 17-02-2010 12:25 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Sonnox demo's gevonden en gedownload, vanavond mee aan de slag


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-02-2010 12:26 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ik bedoelde niet de demo's.. ;-)
Maar goed. Ongetwijfeld dat je daarmee ook al een eind komt. Overigens wel slim om vantevoren even de handleiding door te bladeren, er zitten een paar weetjes in de bediening.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-02-2010 12:34 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 17 februari 2010 12:07 schreef Sjaakie het volgende:
Ja, het gaat zowiezo geld kosten, zover ben ik al, wil alleen eerst even testen of het bevalt.

Heb Reaper ook getest, maar kon daar totaal niet mee uit de voeten, ik blijf het bij Cubase houden.


Daar snap ik niks van


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 17-02-2010 12:50 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Die reactie had ik verwacht van je, hehe

Ik heb het echt geprobeerd, maar ik werk veel sneller/fijner in Cubase. Ieder zn ding zeg maar.


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-02-2010 13:08 by spectre Profiel van spectre

Logisch, want je werkt er al een tijd mee. Je moet ook alleen maar overstappen als je niet 100% tevreden bent met je huidige DAW. Ikzelf vind het supereasy vooral routen, automaten en plugs sorteren.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-02-2010 13:11 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 17 februari 2010 13:08 schreef spectre het volgende:
Je moet ook alleen maar overstappen als je niet 100% tevreden bent met je huidige DAW.


De waarheid als een koe.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 17-02-2010 13:12 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Gegarandeerd dat het aan mij ligt, ik probeer ook al maanden met reason te werken, lukt me ook voor geen meter.


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-02-2010 13:17 by spectre Profiel van spectre

Probeer de tutorials op de website eens. Het is eigenlijk ook vrij simpel maar je moet wel even omschakelen. Eigenlijk werkt het net als een rack met gear.

http://www.propellerheads.se/products/reason/


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 17-02-2010 13:19 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Bedankt!

Grootste probleem is dat ik thuis momenteel niet echt internet heb, alleen op mn playstation, en is zo kut met tutorials kijken en downloaden.

Heb nu overigens de pc naast de playstation staan zodat ik op een scherm op internet dingen kan opzoeken, en op het andere scherm gewoon kan werken

Nog steeds niet echt ideaal, maar ja, mn garage is nog steeds niet af


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-02-2010 13:27 by spectre Profiel van spectre

Ze staan vast ook op Youtube, en daar kun je met een ps3 erg makkelijk naar surfen aight?

De tuts van Reason en Record zijn trouwens altijd erg duidelijk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 17-02-2010 13:33 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Yep, ps3 speelt youtube.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-02-2010 13:34 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Spectre, kun je me eens een voor- en na-sampletje sturen van die Portastudio ? Daar ben ik best benieuwd naar.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-02-2010 13:35 by spectre Profiel van spectre

Als ik hem binnen heb en hij is helemaal werkend en schoon gemaakt wil ik dat wel doen. Maar ik heb hem nog niet en ik weet de staat ook nog niet


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 17-02-2010 13:44 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Check. Leuk, zo'n oldskool apparaatje.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen