IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 4] Vorige pagina | Volgende pagina
Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 18-02-2010 8:10 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Is er een VST oid om geprogrameerde drums iets "levendiger" te maken?


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 18-02-2010 8:15 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

EQ en compressie .. ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 18-02-2010 8:24 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Zover ben ik al Ik meende dat ik ooit in dit topic iets gelezen hreb over een VST om drums wat levendiger te maken, ik meen van Spectre of Aaarco. Nu is elke aanslag even hard en precies hetzelfde

Die plugins die je me gisteren aanraadde werken trouwens erg fijn, fijne layout enzo, en klinken erg lekker.

EN ik wou dat mn bestellingen binnenkwamen, zin om te experimenteren/spelen!

[Dit bericht is gewijzigd door Sjaakie op 18-02-2010 8:25]


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 18-02-2010 8:41 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Bedoel je DrumAGog toevallig ?
Yeah, fijne dingen nietwaar ? Ben er ook blij mee. Ik denk dat ik het hierbij hou; alle andere EQs etc. donder ik weg. Beter één goede set tools dan tien. Veel te verwarrend, al die plugins.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 18-02-2010 8:42]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-02-2010 9:43 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 februari 2010 8:24 schreef Sjaakie het volgende:
Zover ben ik al Ik meende dat ik ooit in dit topic iets gelezen hreb over een VST om drums wat levendiger te maken, ik meen van Spectre of Aaarco. Nu is elke aanslag even hard en precies hetzelfde



Als je drums in MIDI programmeert, kun je per noot de velocity instellen (volume van de aanslag) waar de drumcomputert ook mee overweg kan.

M.a.w. geprogrammeerde drums "levendig" laten klinken is een kwestie van goed programmeren.

Als je dan nog niet tevreden bent zou je het met diverse sends nog wat mooier kunnen maken:
* reverb op snare (kort)
* reverb op de tombus (kort)
* korte delay /+ grote reverb op de hele drumbus

(op pre-fader sends naar FX channels zodat je het volume van de verschillende reverbs kunt balancen)

Dat als de emulated rooms van je drumcomputer niet cool zijn.

Verder kun je nog aan parallelle compressie van kick/ snare/ toms kunnen denken.

Welke drum-VST gebruik je? En kan je een sample posten?

Meestal klinken geprogrammeerde drums overigens alleen maar niet cool omdat de drumpartijen zelf niet natuurlijk zijn


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 18-02-2010 9:47 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Persoonlijk prefereer ik het om op de snare en kick lichte compressie toe te passen en de rest van de compressie via de groep te doen. Diverse onderdelen apart pannen en EQen, daarna eventueel reverb op de groups.
In Nuendo/Cubase kun je er ook voor kiezen om daarna de hele zut te exporteren naar een audio mixdown, hiervan een acoustic print te maken en deze subtiel als double track invoegen op erg laag niveau. Niveau opvoeren totdat je een natuurlijker geluid krijgt.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-02-2010 9:57 by spectre Profiel van spectre

Addictive Drums gebruiken, instant success


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 18-02-2010 9:58 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hippe shizzle ja ? Hoe verhoudt dat zich t.o.v. EZdrummer ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-02-2010 10:00 by spectre Profiel van spectre

Ik vind het meteen al veel realistischer klinken dan EZ. Daarbij is het heel erg CPU-vriendelijk en heb je ook onboard eq, compressie etc.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 18-02-2010 10:02 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

CPU-vriendelijk klinkt goed. Ik vind EZ-drummer erg resource-intensief. Ik zal het dit weekend eens uitproberen, thanks for the tip!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 18-02-2010 10:50 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 18 februari 2010 9:43 schreef Snaack het volgende:
Als je drums in MIDI programmeert, kun je per noot de velocity instellen (volume van de aanslag) waar de drumcomputert ook mee overweg kan.

M.a.w. geprogrammeerde drums "levendig" laten klinken is een kwestie van goed programmeren.

Als je dan nog niet tevreden bent zou je het met diverse sends nog wat mooier kunnen maken:
* reverb op snare (kort)
* reverb op de tombus (kort)
* korte delay /+ grote reverb op de hele drumbus

(op pre-fader sends naar FX channels zodat je het volume van de verschillende reverbs kunt balancen)

Dat als de emulated rooms van je drumcomputer niet cool zijn.

Verder kun je nog aan parallelle compressie van kick/ snare/ toms kunnen denken.

Welke drum-VST gebruik je? En kan je een sample posten?

Meestal klinken geprogrammeerde drums overigens alleen maar niet cool omdat de drumpartijen zelf niet natuurlijk zijn

Het probleem is inderdaadd at de drums niet natuurlijk zijn, hehe. Ik gebruik DFH, en sample posten kan (nog) niet. We zijn bezig met voorbereiden van nieuwe album, en ben nu de drums aan het programeren zodat we alle gitaren ed eens op kunnen nemen en dan daar aan gaan sleutelen. De drums kloppen, en er kan ook prima mee meegspeeld worden, alleen klinkt het idd niet natuurlijk, hehe

Delay en reverb heb ik er al wat opzitten, het is ook niet de sound waar ik ontevreden over ben, maar het speelt wat "lekkerder" als het iets natuurlijker zou klinken.

Aan de andere kant moet ik niet zeiken, beetje luxe probleem, het klinkt goed en werkt allemaal, hehe

edit: Addictive drums loopt nu langzaam binnen, vanavon eens proberen, missch9ien klinkt het dan al heel anders.

[Dit bericht is gewijzigd door Sjaakie op 18-02-2010 10:51]


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 18-02-2010 10:54 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Koen, probeer het dubbelen van de track eens met een acoustic print, dat voegt ook een wat natuurlijker geluid toe.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-02-2010 10:59 by spectre Profiel van spectre

Veel velocity changes gebruiken is een pre. Ik merk trouwens dat als je een drummer het laat proggen het veel beter klinkt (gek he? ) En een trucje wat ik altijd gebruik is de roommic goed inmixen (lekker compressen ook) Is het meteen wat natuurlijker! Ik haal wel altijd het laag van die room af anders verzuipt de kick


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-02-2010 6:10 by jbassist Profiel van jbassist

Wat spectre zegt! Sowiso met velocity's kloten en idd denken als een drummer.
Dan kan het met b.v addictive drums snoeihard realistisch klinken.
Dit is allemaal programmed na deze tips te hebben gekregen (oude meuk en al eens eerder hier gepost..):

http://dl.dropbox.com/u/2158140/GaymetalJB.mp3
http://dl.dropbox.com/u/2158140/richjb.mp3
https://dl.dropbox.com/u/2158140/JB%20cobra-02.mp3
https://dl.dropbox.com/u/2158140/JBriffweestwel-02.mp3



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-02-2010 6:16 by Schaep Profiel van Schaep

.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 19-02-2010 14:40]


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 19-02-2010 10:30 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 18 februari 2010 10:59 schreef spectre het volgende:
Veel velocity changes gebruiken is een pre. Ik merk trouwens dat als je een drummer het laat proggen het veel beter klinkt (gek he? ) En een trucje wat ik altijd gebruik is de roommic goed inmixen (lekker compressen ook) Is het meteen wat natuurlijker! Ik haal wel altijd het laag van die room af anders verzuipt de kick

Sinds ik zelf begonnen ben met drummen merk ik inderdaad dat mn programeren behoorlijk vooruit is gegaan. Jammer dat de drummer van mn band er geen zin in heeft om de moeite te doen om te leren drums programeren en het uit te voeren.

Na gisteravond weer een avondje stoeien met dingen heb ik nu iig een resultaat waar ik erg tevreden over ben, flink veel reverb op de bas, snare en bekkens en kick, en de kick hard gecompressed en een boel eq eroverheen.

Nu gaan stoeien met gitaarsounds en setups, heb net weer 2 mics besteld, heb straks tot mn beschikking:
SM 57
Sennheiser 609
MD421
Shure 7b
T-bone RB500
AKG D40

Super benieuwd wat ik er van kan maken Nu ook nog op zoek naar een 5150 of Marshall amp voor erbij, en dan ben ik helemaal gelukkig.


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-02-2010 10:39 by spectre Profiel van spectre

wow goed bezig

Mijn TEAC 144 is binnen, van het weekend ga ik hem openschroeven want hij vreet bandjes op op dit moment Maar die ruis die je hoort als je hem aanslingert is alvast hemels


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 19-02-2010 10:51 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Kan ik me voorstellen ja, mijn schoonouders hebben nog een hele oude philpis bandrecorder, met van die grote spoelen, die mag ik zo hebben, hij staat nog daar vanwege ruimtegebrek bij mij, en tijdgebrek om hem een keer goed na te lopen en schoon te maken, maar daar ben ik ook erg benieuwd naar


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-02-2010 11:11 by spectre Profiel van spectre

Vet, als je daar nog spoelen bij kan krijgen heb je wel iets leuks


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 19-02-2010 11:14 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Vandaag die Addictive Drums maar eens proberen.
Binnenkort wil ik nieuwe monitorspeakers gaan halen, ik merk dat voor het mixen mijn huidige speakers simpelweg niet voldoen. Nog tips ? Ik heb in principe een budget van 2000 euro tot m'n beschikking, wellicht dat ik ook m'n geluidskaart erbij kan vervangen (heb nu een M-Audio Delta 1010LT).


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 19-02-2010 11:16 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Spoelen en alles zit erbij, dat is het mooie Het enige wat ik niet zeker weet is of dat ze jack/tulp uitgangen hebben of van die outputs voor 2 speakerdraden, maar dat is ook zo veranderd


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-02-2010 11:17 by spectre Profiel van spectre

Ik las laatst een stuk over iemand die het belachelijk vond om op een forum tips te vragen over gear, en hij had volgens mij gelijk..

http://www.soundonsound.com/sos/feb10/articles/soundingoff_0210.htm


Ik heb die KrK'tjes. Klinkt goed genoeg, het beste kun je trouwens gewoon je kamer akoestisch perfect maken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-02-2010 11:19 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 19 februari 2010 11:16 schreef Sjaakie het volgende:
Spoelen en alles zit erbij, dat is het mooie Het enige wat ik niet zeker weet is of dat ze jack/tulp uitgangen hebben of van die outputs voor 2 speakerdraden, maar dat is ook zo veranderd


Ik denk dat de spoelen wel "op" zijn, en je kunt er natuurlijk niet mee blijven opnemen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 19-02-2010 11:28 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Snap ik, maar er ligt daar ook nog een setje nieuwe spoelen in de verpakking

Maar ja, eerst maar eens ruimte en tijd zien te vinden.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 19-02-2010 11:30 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 19 februari 2010 11:17 schreef spectre het volgende:
Ik las laatst een stuk over iemand die het belachelijk vond om op een forum tips te vragen over gear, en hij had volgens mij gelijk..

http://www.soundonsound.com/sos/feb10/articles/soundingoff_0210.htm


Ik heb die KrK'tjes. Klinkt goed genoeg, het beste kun je trouwens gewoon je kamer akoestisch perfect maken.


Hehe, leuk artikel, maar in dit geval niet helemaal van toepassing; ik weet dat hier mensen zitten met veel ervaring met verschillende speakers, en ben dus eigenlijk benieuwd naar de ervaringen. Uiteraard ben ik zelf ook al aan het kijken wat ik wil hebben, maar gebruikerservaringen van anderen is nooit mis.
M'n akoestisch perfect maken is weer een volgende stap.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen